Pagina 5 van 11

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: do 10 feb 2011, 22:13
door Meltrain
Een aanvulling op de post van Geert:
Zelf had ik (zoals dagelijks) de t5020 die te Rotterdam Centraal opgeheven werd en keerde als stoptrein naar Dordrecht. De reizigers werd geadviseerd de t5120 te nemen. Deze reed gelukkig met 10 bakken SLT, dus iedereen kon gelukkig nog mee. Helaas had deze trein ook één deur die in storing lag. :( Uiteindelijk zijn we met +12 vertrokken, waardoor mijn aankomst te Dtz +28 was. :neg: Als er dan al zo'n vertraging is, mogen die extra twee minuten er ook nog wel bij: dan kon ik tenminste een GtbV'tje invullen. :P Conclusie: de NS faalt zelfs in falen. :lol:

Op de terugweg (rond 17:00) was er een bovenleidingbreuk bij Rtd, waardoor in elk geval de t5054 opgeheven werd. De t5063 reed wel, maar stond zeker 10 minuten stil bij de Delfshavense Schiebrug, volgens de HC (of mcn) omdat het aankomstspoor nog niet vrij was. Op die afstand van Rtd leek me dat vrij opmerkelijk. :?
Maar toen we eindelijk reden, kwam de aap uit de mouw: we gingen gelijk naar een ander spoor, dus we moesten blijkbaar vij de 'Hoekse sporen' (langs de fly-over). Aankomst te Rtd was dan ook op spoor 3.
Aankomst te Rlb was met bijna +15 en bovendien werd daar (op het station) omgeroepen dat de s5000 --> Leiden niet reed.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: do 10 feb 2011, 22:24
door Geert
Ach, dan heb ik jouw trein nog gezien. Op dat moment moest de eerste trein richting Schiedam nog stoppen op Delft Zuid...

@Dexter: bedankt voor de toelichting, ik heb inderdaad de indruk dat de reizigers hier tussen wal en schip waren gevallen. Welke afdeling dan zou moeten bedenken dat er een extra stop gemaakt moet worden weet ik niet, maar als je daar in de kou staat te wachten komt het wel erg raar over dat er aardig wat treinen voorbij razen zonder te stoppen en dan kun je je ook niet voorstellen dat niemand bedenkt dat er nog een hoop reizigers wachten op zo'n station. Ik zal er in ieder geval over nadenken om de klacht door te sturen naar NS.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: do 10 feb 2011, 22:28
door Meltrain
Geert schreef:Ach, dan heb ik jouw trein nog gezien. Op dat moment moest de eerste trein richting Schiedam nog stoppen op Delft Zuid...
Ik vond het daar inderdaad al verdacht druk. Maar heb er verder geen aandacht aan geschonken, omdat ik snel naar mijn fiets liep in de hoop niet helemaal veel te laat op de TU te komen. :?

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 15:00
door Mark
Ik was te Esd net live getuige van een aanrijding van trein t1650 met een persoon. :o Ik zal de details maar niet beschrijven.
De mensen op de het perron waren duidelijk geschokt, ik vrees dat er een aantal slachtofferhulp nodig hebben...

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 15:02
door tsov
Jakkes. Dat is iets wat hoop nooit mee te maken. Hoe is het met jou?

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 15:05
door Mark
Met mij is niks loos hoor. ;) Ik word niet echt anders van dat soort dingen. ;)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 15:06
door Caspar
gelukkig ook nooit gezien. Bah vervelend voor je. Heb 1 keer gezien dat iemand in het spoor ging staan op Amsterdam Centraal, maar daar waren heel snel een paar HC's bij die haar eruit sleepten tegen haar zin in. Een andere keer heb ik voor de post een vrouw zien lopen die ervoor wilde springen. Maar alle treinen reden stapvoets, dus er gebeurde gewoon niets gelukkig. En als er dan weer een trein aankwam stapvoets rende ze erheen om er voor te willen gaan staan, maar dat was totaal zinloos.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 18:58
door Daniel
De t12759 stond vandaag in Utrecht aangekondigd als IC met eindbestemming Amersfoort. Is dat nieuw ofzo sinds het laatste wijzigingsblad? Ding reed overigens ook met slechts één los drietje...

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 12:49
door Milco
IK heb een vraag, ik zie in de NS-reisplanner dat de s5700 op zaterdag te Leiden Centraal aankomt op spoor 8a, om x:12 en x:42 uur, en om x:20 en x:50 uur vertrekt vanaf spoor 5b. Hoe kan dit? Op zaterdag zijn er volgens mij geen andere treinseries die op Leiden Centraal eindigen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 12:51
door Bart
Om de één of andere reden keert de s5700 lang in Ledn, via het keerspoor aan de zuidkant (op Sporenplan is dat spoor 16). Dus na aankomst op 8a gaat hij naar 16 en na een kwartier weer terug naar 5b. Eigenlijk vreemd, want een kering van 8 minuten zou prima moeten lukken.

En je laatste opmerking: ook de s8800

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 12:58
door JWM
Eenduidigheid richting de reiziger dat alles uit de richting Schiphol/Haarlem vanaf hetzelfde perron aankomt en altijd vanaf hetzelfde perron vertrekt?

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 13:02
door Suus
Dat is inderdaad de bedoeling, plus dat je niet tegen het verkeer in vertrekt.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 13:07
door Daniel
Meest relevante lijkt me dat het niet zo handig is om dwars door de s2600 te moeten rijden die om .20 en .50 via spoor 7a op 8b binnenkomt :wink:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 14:00
door Wubbo
Meest relevante is dat de overstap op de s2200 in de knel komt als je keert op een van de twee eilandperrons. Volgens de norm haal je 'm wel, maar volgens de praktijk...

Van een 2600 heb je theoretisch geen last: s5700 aan om .12 op 5a, daarna kun je er met de vertrekkende s2600 (om .13) via 6b omheen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 14:03
door Bart
Aankomen op 5b om :12/:42 is toch geen probleem, als je via spoor 13 rijdt? Dan heb je ook geen conflict met de s2600 die om :13/:43 vanaf 4 vertrekt.

Edit: dat zei Wubbo dus ook. Is de melding 'er is een nieuw bericht geplaatst' uitgeschakeld?
JWM schreef:Eenduidigheid richting de reiziger dat alles uit de richting Schiphol/Haarlem vanaf hetzelfde perron aankomt en altijd vanaf hetzelfde perron vertrekt?
Ten eerste: vertrekken vanaf hetzelfde perron kan ik goed begrijpen, maar het maakt niet veel uit waar je aankomt.
Ten tweede: je kunt je afvragen of dat je een extra trein waard is - hoewel dat op zaterdag niet zo zal spelen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 14:07
door Bart
Wubbo schreef:Meest relevante is dat de overstap op de s2200 in de knel komt als je keert op een van de twee eilandperrons. Volgens de norm haal je 'm wel, maar volgens de praktijk...
Dat kun je nog betwijfelen. Het is best een eind lopen vanaf 8a naar 9b. Vanaf 5b sta je direct bij de trap. Het zal qua afstand niet veel uitmaken.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 14:12
door Geert
De s5700 uit Schiphol biedt in Leiden aansluiting op de s2200 ri Den Haag en verder. Aankomen op het andere eilandperron betekent dat die overstap een stuk lastiger te halen is (is nu cross-platform waarbij je wel van a-zijde naar b-zijde moet lopen). Die overstap is 6 minuten, maar met de loopafstanden in Leiden (en de gebruikelijke vertraginkjes van de s5700) wordt die overstap wel een stuk lastiger te halen als je aankomt op het andere perron.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 14:13
door Geert
Bart schreef:
Wubbo schreef:Meest relevante is dat de overstap op de s2200 in de knel komt als je keert op een van de twee eilandperrons. Volgens de norm haal je 'm wel, maar volgens de praktijk...
Dat kun je nog betwijfelen. Het is best een eind lopen vanaf 8a naar 9b. Vanaf 5b sta je direct bij de trap. Het zal qua afstand niet veel uitmaken.
Als je voorin zit in de s5700 sta je - bij aankomst op 5b - ook niet gelijk bij de trap, dan moet je nog een heel stuk terug lopen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 14:18
door Bart
Geert schreef:Als je voorin zit in de s5700 sta je - bij aankomst op 5b - ook niet gelijk bij de trap, dan moet je nog een heel stuk terug lopen.
Maar als je achterin zit in de s5700 is het vanaf 8a ook een eind lopen. Als je op de goede plek gaat zitten maakt het volgens mij niet veel uit of je vanaf 8a of vanaf 5b naar 9b moet lopen.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 16:19
door Daniel
Wubbo schreef:Van een 2600 heb je theoretisch geen last: s5700 aan om .12 op 5a, daarna kun je er met de vertrekkende s2600 (om .13) via 6b omheen.
Ehm... de s5700 vertrekkend van spoor 8a via 7a naar 21 om .20 .50 met een s2600 binnenkomend om .20 .50 via 7a naar 8b zouden toch wel degelijk last van elkaar krijgen. Daar had ik 't over :wink:
Bart schreef:Aankomen op 5b om :12/:42 is toch geen probleem, als je via spoor 13 rijdt?
Als ik de tekening op sporenplan.nl bekijk is het onmogelijk om van spoor KG naar spoor 13 door te wisselen, je kunt alleen rechtstreeks naar 6a.

Waar ik trouwens niemand over hoor hier is dat je op 5a van .12 tot .20 / .42 tot .50 flink in de weg staat voor de s2200 die van .14 - .15 en .44 - .45 op 5a gepland staat. Die kan je er wel op 5b achter zetten, maar het lijkt me niet bevorderlijk voor de rijtijden van die serie om eerst via 40 km/u wissels naar 6a te gaan en dan weer via 80 of 100 km/u wissels terug naar 22. Immers kan die serie nu gewoon op baanvaksnelheid rechtdoorrijdend vertrekken.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: za 12 feb 2011, 16:27
door Bart
Daniel schreef:Als ik de tekening op sporenplan.nl bekijk is het onmogelijk om van spoor KG naar spoor 13 door te wisselen, je kunt alleen rechtstreeks naar 6a.
Ja, je hebt gelijk, dus aankomst van de s5700 op 5b kan niet door het vertrek van de s2600 van 4a.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 01:10
door Dexter
Kennelijk was er een voetbalwedstrijd van enig belang in de Kuip vanavond: Mijn SLT VI-je zat bij vertrek uit Ddr al aardig vol en op elk tussenstation kwam er nog een dot volk bij. Na Rtst was nog maar een kwart van de reizigers over.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 01:57
door Oud forumgebruiker
Vanavond door de Wijttenbachstraat rond 23.30 een wagen van Connexxion (de 5702) met op de displays lijn 152 Amsterdam Amstelstation en passagiers richting het Oosterpark vlak achter een 37 aan (hopend op goed geluk om bij het Amstel uit te komen? :mrgreen:). Beetje erg uit de route...

Iets anders: Op de West-lijnen zie ik enkel nog Citaro's, zijn de Volvo's weg in West? Ook op Zuid-lijnen zie ik ze niet meer, enkel Noord nog.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 02:17
door Dexter
Ik zie net op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl een fotoreportage van Sonny Tanahatoe, die de 556 t/m 585 heeft gespot bij Evobus in Nijkerk. Er stond bij dat ze vervangen worden, dus dat zal wel door nieuwe Citaro's zijn.

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Geplaatst: zo 13 feb 2011, 02:29
door Oud forumgebruiker
Op termijn worden alle Volvo's inderdaad vervangen door de Citaro's maar wist niet dat ze al zo rap waren dat er enkel nog Volvo's vanuit Noord rijden :shock: :wink: