Pagina 10 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: ma 21 mar 2011, 15:22
door Etienne
VIRM m8737 wilde vandaag naar Den Haag CS i.p.v. Den Haag Centraal. :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: ma 21 mar 2011, 21:58
door Daniel
Als we de koersdisplays mochten geloven gingen van de t1759 het voorste en achterste stel tot Deventer en het middelste door naar Enschede. Nooit geweten dat ICMm ook kan vliegen :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: ma 21 mar 2011, 23:54
door VIRM
Ik heb mij net aangemeld voor de digitale NS-nieuwsbrief. Maar waarom heeft NS zoveel persoonlijke gegevens nodig? Het is toch een Nieuwsbrief?

En na het aanmelden:
Uw aanvraag voor de NS Nieuwsbrief is ontvangen.
Aparte formulering voor een bevestiging...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: di 22 mar 2011, 08:49
door Justin
Etienne schreef:VIRM m8737 wilde vandaag naar Den Haag CS i.p.v. Den Haag Centraal. :lol:
Van de week zag ik ook al een VIRM die naar Amsterdam CS ging....

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: di 22 mar 2011, 14:34
door Dexter
Die m8737 is inderdaad een vreemde eend in de bijt, ik had 'm ook al eens hier gemeld maar ik weet zeker dat hij in het verleden gewoon met de nieuwe aanduidingen met 'Centraal' heeft rondgereden. :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 15:01
door MdJ
Vandaag gehoord bij het naderen van station Apeldoorn:
HC: "Het volgende station is Deventer. U kunt hier overstappen voor de richting Zutphen en Zwolle. Denkt u [bladiebladieonbelangrijkbladiebla]"
Meteen erna:
Mcn: "Het volgende station is Apeldoorn. U kunt hier overstappen voor de richting Zutphen en Winterswijk. Denkt u [bladiebladieonbelangrijkbladiebla]"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 19:20
door Daniel
Op de Vondellaan in Utrecht trof ik vanmiddag een bus met "063 Vianen" op de film... is dat nu de handmatige noodbediening bij InfoXX-storingen die de voorloopnul er ook op zet?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 21:01
door Wubbo
Ik zat vandaag in de IC van 17.14 uit Utrecht naar Den Haag Centraal, die tot Gouda aan toe beweerde op tijd te zijn, om 17.00 uur in Rotterdam Alexander zou aankomen en om 17.10 op Rotterdam Centraal. Na Gouda was er opeens geen reisinformatie meer beschikbaar... ;-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 21:06
door Klaasje
Het valt me in de s1500 van Amersfoort richting Amterdam-Enkhuizen op dat bij binnenkomst van Hilversum meestal op de meest onzinnig mogelijke overstappen wordt gewezen: "U kunt hier overstappen op de stoptrein naar Hilversum Sportpark, Hollandse Rading, Utrecht Overvecht en Utrecht Centraal. ..." (komt pas 15 minuten later) ".... U kunt hier ook overstappen op de stoptrein naar Naarden Bussum, Weesp en Leiden." (Is net weg) De veel gebruikte s4900 overstap wordt regelmatig vergeten.
Als je nou kijkt wat de eerst vertrekkende treinen zijn op Hilversum dan vallen twee dingen op:
- Er komen twee s4900 treinen in twee richtingen na een paar minuten.
- De eerstvolgende stopper richting Naarden en Weesp is de s5800 die ook uit Amersfoort komt.
Daarbij: Hoeveel mensen moeten naar Hollandse Rading? -o-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 21:50
door Daniel
Ach dat gebeurd niet alleen daar hoor... in de s2800 uit Amersfoort wordt in Utrecht ook vaak de s9800 naar Gouda en Den Haag genoemd. Voor de stoptreinstations tot Gouda nog logisch, maar wil je naar een station tussen Gouda en Den Haag dan is het toch echt een kwartier sneller om te blijven zitten en in Gouda op de s19800 over te stappen.
Overigens bij een te vroege aankomst wel een aantal keren de dan nog haalbare s2000 tussen de overstappen gehoord.

Bij aankomst met de s1700 in de spits in Amersfoort ook geregeld de melding van een aansluiting naar Leeuwarden... ehm, zouden de reizigers daarheen nou echt niet al 3 minuten eerder in Gouda of Utrecht in de rechtstreekse trein daarheen gestapt zijn...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 22:09
door Wubbo
Als je in Gouda over wil stappen van de s1700 naar Leeuwarden sta je daar mooi 27 minuten te wachten. In Utrecht haal je de overstap officieel ook niet (2 min). Het heeft dus wel nut voor reizigers uit Den Haag.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 22:27
door Geert
Daniel schreef:Ach dat gebeurt niet alleen daar hoor... in de s2800 uit Amersfoort wordt in Utrecht ook vaak de s9800 naar Gouda en Den Haag genoemd.
Het is toch logisch dat ze ook ze eindbestemming van de trein noemen? Anders zoekt de onwetende reiziger weer naar een stoptrein met eindbestemming Gouda...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 23:03
door Meltrain
Vanmiddag in de s5000 die om 17:00 vanaf Dtz naar Ddr vertrekt, riep de HC bij Rtz om dat we moesten wachten vanwege een passerende Fyra.
Ehm, tenzij Fyra ineens met VIRM wordt gereden, denk ik toch echt dat we werden ingehaald door een s1900. :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 23:54
door Dexter
Meltrain schreef:Vanmiddag in de s5000 die om 17:00 vanaf Dtz naar Ddr vertrekt, riep de HC bij Rtz om dat we moesten wachten vanwege een passerende Fyra.
Ehm, tenzij Fyra ineens met VIRM wordt gereden, denk ik toch echt dat we werden ingehaald door een s1900. :wink:
Ik vergaloppeer me ook nog weleens in wat ik meen dat me in gaat halen en dat is dus ook meteen het nadeel van te gedetailleerde informatie willen geven: Je wordt er gelijk op vastgespijkerd als het niet klopt. En daar komen dus weer die 'algemene' omroepberichten vandaan waar we hier laatst nog een discussie over hadden. Snappez-vous? :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 23:58
door Suus
Vraag van de dag is natuurlijk waarom je op een viersporig traject moet wachten op een intercity die je gaat inhalen :|

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 00:05
door Dexter
Bee schreef:Vraag van de dag is natuurlijk waarom je op een viersporig traject moet wachten op een intercity die je gaat inhalen :|
In de tegenrichting wordt de s5000 in Rlb ook ingehaald op het viersporige gedeelte door de s1900, die even verderop via een hogesnelheidswissel van het buitenspoor naar het binnenspoor (waarover ook de s5000 moet) doorwisselt om ruimte te maken voor een invoegende trein vanaf de HSL of de goederen-fly-over. 6 sporen komen daar samen tot 4. Maar in de tegenrichting gebeurt dat inhalen vooralsnog niet, dus hoe het geval zit waarover Meltrain schrijft, weet ik niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 08:06
door Daniel
Geert schreef:Het is toch logisch dat ze ook ze eindbestemming van de trein noemen? Anders zoekt de onwetende reiziger weer naar een stoptrein met eindbestemming Gouda...
Je zou het logisch kunnen noemen ja, maar de reisplanner noemt de werkelijke eindbestemming nog altijd zelden...
Wubbo schreef:Als je in Gouda over wil stappen van de s1700 naar Leeuwarden sta je daar mooi 27 minuten te wachten. In Utrecht haal je de overstap officieel ook niet (2 min). Het heeft dus wel nut voor reizigers uit Den Haag.
Mja, ik zeg toch ook alleen dat het geen nut heeft voor reizigers uit Gouda en Utrecht. Overigens is de omroep veelal in de vorm alsof de trein aan de overkant van het perron in Amersfoort een deel naar Leeuwarden heeft... daar kan je erg lang naar zoeken :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 20:14
door Daniel
Zelfs bij NMBS maakt men weleens een grapje...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X4nGiEPW ... r_embedded[/youtube]

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 20:42
door Vinny
Dexter schreef:
Meltrain schreef:Vanmiddag in de s5000 die om 17:00 vanaf Dtz naar Ddr vertrekt, riep de HC bij Rtz om dat we moesten wachten vanwege een passerende Fyra.
Ehm, tenzij Fyra ineens met VIRM wordt gereden, denk ik toch echt dat we werden ingehaald door een s1900. :wink:
Ik vergaloppeer me ook nog weleens in wat ik meen dat me in gaat halen en dat is dus ook meteen het nadeel van te gedetailleerde informatie willen geven: Je wordt er gelijk op vastgespijkerd als het niet klopt. En daar komen dus weer die 'algemene' omroepberichten vandaan waar we hier laatst nog een discussie over hadden. Snappez-vous? :wink:
Zoiets heet nou een omroepformat. Per treinserie de drie belangrijkste overstapverbindingen benoemen. Zo enorm veel werk om dat eens per jaar eens uit te zoeken lijkt me dat nou ook niet... :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 20:59
door Wubbo
Wat heeft dat te maken met een omroepbericht over wachten op een trein die je inhaalt? :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 21:33
door Meltrain
Dexter schreef:
Bee schreef:Vraag van de dag is natuurlijk waarom je op een viersporig traject moet wachten op een intercity die je gaat inhalen :|
In de tegenrichting wordt de s5000 in Rlb ook ingehaald op het viersporige gedeelte door de s1900, die even verderop via een hogesnelheidswissel van het buitenspoor naar het binnenspoor (waarover ook de s5000 moet) doorwisselt om ruimte te maken voor een invoegende trein vanaf de HSL of de goederen-fly-over. 6 sporen komen daar samen tot 4. Maar in de tegenrichting gebeurt dat inhalen vooralsnog niet, dus hoe het geval zit waarover Meltrain schrijft, weet ik niet.
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat we moesten wachten totdat de Fyra bij Rtst naar de perronsporen gereden was. Al vraag ik me wel af wat ze daar nog doen, want ik dacht dat Fyra inmiddels (zonder reizigers) doorreed naar Breda?

@Daniel: LOL. :lol:
Maar: "Gelieve u paspoort klaar te houden"? :? Dat kan natuurlijk niet. :N

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 21:52
door Dexter
Meltrain schreef:Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat we moesten wachten totdat de Fyra bij Rtst naar de perronsporen gereden was. Al vraag ik me wel af wat ze daar nog doen, want ik dacht dat Fyra inmiddels (zonder reizigers) doorreed naar Breda?
Meestal sturen ze het lege Fyra-materieel net achter de stoptrein aan naar Rtst, maar het kan zijn dat bij jou toen de volgorde is omgewisseld. Lang niet alle Fyra's rijden door naar Bd, want ik zie ze vaak gewoon keren op Rtst.

Een reisinformatiemisser van mijzelf: In de s2200 riep ik vandaag Zlw om toen ik de remming voor Bdp ingezet had. Ik weet niet waarom, maar het gebeurt vaker dat ik Zlw en Bdp door elkaar haal. :@ Verder heb ik dat eigenlijk nooit.

En inmiddels is ook Laa uitgerust met digitale TBP's. Het lijkt dus nog maar een kwestie van tijd voor Gvc of Gv aan de beurt komen. Maar op Dtz is het kennelijk een moeilijk verhaal om de oude flappenbak op spoor 2 te vervangen, terwijl spoor 1 al een paar weken voorzien is van een TBP.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 22:01
door MdJ
Tussen Hlm-Laa hangen digitale TBP's, incl Hlm en Laa :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 22:21
door Daniel
Digitale TBP's nogwel, nooit geweten dat we daar ook een analoge versie van hadden :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Geplaatst: do 24 mar 2011, 22:22
door Meltrain
Dexter schreef: Maar op Dtz is het kennelijk een moeilijk verhaal om de oude flappenbak op spoor 2 te vervangen, terwijl spoor 1 al een paar weken voorzien is van een TBP.
Correctie: sinds vorige week maandag hangen ze op spoor 1. ;)
Maar ja, voor spoor 2 is het nu een enorm zooitje qua doorgangen, dus ik kan begrijpen dat ze geen vrachtwagen aan die zijde kunnen krijgen om die TBP te plaatsen.

Volgens mij zag ik vandaag ook een SLT die 'Haag Centraal' toonde. :o Maar ik zag het vanuit een DD-AR terwijl de SLT al reed, dus het kan ook zijn dat er wel gewoon 'Den Haag Centraal' op stond.