OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Ja hoor, had het weer voor elkaar precies een halfuur na de laatste s2800 te reizen... nu in een NoordOost van Rtd naar Amf dan maar. In stel m4214 is zo te voelen de verwarming enigzins op hol geslagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Justin »

KM46 schreef:De halte is inmiddels omgedoopt van Abraham Kuyperlaan in Schieweg (enwel in beide richtingen).
Het haltebordje geeft alleen nog steeds A. Kuyperlaan aan :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef: Toch, waren er genoeg reizigers die glazig op een bus stonden te wachten die niet zou komen. Om dan na een tijd geen bus nog steeds de briefjes die bij de halte hangen niet te lezen. Positief punt: Aan leedvermaak geen gebrek dit weekend :mrgreen:
Het was mij een waar genoegen deze dag met u te overleven.
Moet toegeven dat je alle bustijden heel goed had uitgezoch waardoor we nooit overstappen langer dan 8 minuten hadden. Hulde hiervoor het kennen van het volledige dienstregelingen boekje van Almere.

Een echte hobbyist helpt zijn OV reizende medemens altijd op pad, dit heb jij vandaag zeer goed bewezen.
Helaas in Almere Poort geen OV chicky's kunnen scoren voor dit forum, volgende keer beter.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Klaasje »

Haha:p Het was idd een mooi dagje ov-en voor twee! Had ik de dames in poort moeten vertellen dat ze gewoon geweten hadden dat de 152 daar niet langsreed als ze op ons forum zitten dan?
Vanmorgen had ik een reiservaring van heel andere orde; er stond zoals wel vaker s&v personeel van de NS ingangscontrole te houden. Hierbij werden alle studentenkaarthouders verplicht in te checken. Op mijn vraag dat dit toch nog niet verplicht was kwam het volgende antwoord: sinds 11 januari al. Dah klopt toch niet?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Michael »

Op de site van de NS staat dat je vanaf 10 Januari al in kunt checken met je studentenkaart. Het is op dit moment nog niet verplicht. Maar ze raden wel aan om in en uit te checken
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door microshit »

Klopt niet, sinds die datum is ROS mogelijk. Als in- en uitchecken verplicht zou zijn, is dat niet gecommuniceerd. NS adviseert in- en uit te checken, om er gewend aan te raken. Wel is het zo dat bij GTBV check-in en -uit gegevens verplicht zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Kennelijk zijn de voordeelpakken reizigers in de aanbieding momenteel... waar ze ineens vandaan komen weet ik niet, maar het valt nogal op dat de t2818 de laatste tijd aanzienlijk voller vanuit Deventer komt (de lengte is al tijden hetzelfde, daar ligt het dus niet aan. Net als dat ik vrij constant op dezelfde plek in die trein zit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef:Op de site van de NS staat dat je vanaf 10 Januari al in kunt checken met je studentenkaart. Het is op dit moment nog niet verplicht. Maar ze raden wel aan om in en uit te checken
Je kunt sinds 10 januari 2011 inchecken in je kortings periode, zorg wel voor minimaal 6 euro op je kaart.

Inchecken in je vrij reizen periode kan al bijna een jaar lang. :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Maar het is niet verplicht. Ik heb het een keer getest maar uiteindelijk is er voor mij geen tijdswinst, aangezien ik zelden meer dan 5 euro op mijn kaart heb staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Chauf21 »

En dat inchecken overschrijft je overstapmogelijkheden op stads- en streekvervoer, dus je mag binnen 35 minuten opnieuw opstaptarief betalen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef:En dat inchecken overschrijft je overstapmogelijkheden op stads- en streekvervoer, dus je mag binnen 35 minuten opnieuw opstaptarief betalen.
Klopt! Zo vaak gehad dat ik van Bijlmer naar Utrecht reisde en daar incheckte met OVERSTAP OK *O*
For Your Railroad Adventures
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Als jij gelijk hebt find_your_spot klopt het dus niet wat Chauf21 zegt, of andersom. :P

Ik vind reizen op saldo ideaal; vooral omdat ik nu van te voren niet hoef vast te leggen tot welk station ik reis. Soms pak ik de bus naar m'n ouders, soms de trein, afhankelijk van aankomsttijdstip. Nu hoef ik dat niet al vast te leggen bij het kopen van een kaartje.

Wat wat mij betreft nog een verbeterslag zou zijn is dat als je uit hebt gecheckt en opnieuw incheckt, de teller door zou lopen en niet opnieuw begint. Je reis onderbreken of via een langere route rijden is nu duurder geworden.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Delft schreef:Als jij gelijk hebt find_your_spot klopt het dus niet wat Chauf21 zegt, of andersom. :P

Ik vind reizen op saldo ideaal; vooral omdat ik nu van te voren niet hoef vast te leggen tot welk station ik reis.
Geen idee wat ik allemaal zeg, volgens mij klopt mijn antwoord niet overeen met de tekst van Chauf21.

Dat je tegenwoordig niet meer hoeft vast te leggen tot welk station je wilt reizen vind ik zelf ook een groot plus punt van de kaart.
Gisteren had mijn broertje een kaartje tot Bijlmer ArenA terwijl ik eigenlijk tot Amstel wilde door reizen, toch de proef maar niet op de som genomen.
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Michael schreef:Op de site van de NS staat dat je vanaf 10 Januari al in kunt checken met je studentenkaart. Het is op dit moment nog niet verplicht. Maar ze raden wel aan om in en uit te checken
Yups, dat klopt. Dat viel mij dus ook onlangs op op de NS-website. Kennelijk is het heel erg 'stilletjes' ingevoerd, want ik wist het tot voor kort niet.
Overigens vraag ik mij af in hoeverre studenten dat eigenlijk doen.
Ik wacht zelf nog maar even af totdat alle paaltjes en poortjes een definitieve (goede) plek hebben gekregen en NS garandeert dat ik geen verstoppertje hoef te spelen. :) Dus in het weekend ga ik gewoon lekker naar het loket. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

De t9720 had vandaag wel een hele bijzondere oorzaak van vertraging, hij was namelijk 15 minuten te laat van het opstelterein afgekomen te Gdg :shock:.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:
KM46 schreef:De halte is inmiddels omgedoopt van Abraham Kuyperlaan in Schieweg (enwel in beide richtingen).
Het haltebordje geeft alleen nog steeds A. Kuyperlaan aan :P.
Ja, klopt, maar het groene benamingsbord geeft weer Schieweg aan. En in de tram zelf wordt het ook omgeroepen als "Schieweg".
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Krijg het idee dat er voor Drgl 2012 geen flapjes worden vervangen... De Digitale CTAs worden nu wel in rap tempo geplaatst.
Vandaag zag ik in Arnhem op spoor 3/4 deze liggen, en een deel van het perron was afgezet.
Afbeelding
Wel dom, want pas sinds half augustus ofzo is dat perron weer open na een maand voor een nieuwe perronkap. Stel je voor dat Prorail dat in een keer ophangt :) Interne coordinatie weet niemand wat van...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Dacht dat er een rookverbod gold in het OV... deze 10-meter Amba van Veolia trekt zich daar echter niks van aan: http://www.nufoto.nl/fotos/198317/bus-i ... erhit.html :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

De machinist van de t2818 was het duidelijk hoorbaar niet eens met de beslissing van ProRail om de vertraagde s1500 voor hem langs in Amersfoort te laten binnenkomen en bij Den Dolder werd het zelfs "Door het geklooi bij Amersfoort moeten we nu wachten en neemt de vertraging alleen maar toe" (s5500 mocht voorlangs kruisen).

Waar de beste man over zeurde weet ik niet, maar +2 uit Amersfoort en met -1 binnen in Utrecht dus in de statistieken waren we nieteens vertraagd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

webguy schreef:Krijg het idee dat er voor Drgl 2012 geen flapjes worden vervangen... De Digitale CTAs worden nu wel in rap tempo geplaatst.
In de regio Amsterdam pas op zijn vroegst in het najaar TBP´s.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Geert »

webguy schreef:Vandaag zag ik in Arnhem op spoor 3/4 deze liggen, en een deel van het perron was afgezet.
Wel dom, want pas sinds half augustus ofzo is dat perron weer open na een maand voor een nieuwe perronkap. Stel je voor dat Prorail dat in een keer ophangt :) Interne coordinatie weet niemand wat van...
Een half jaar geleden waren ze nog niet eens begonnen in de regio Arnhem. Dan had de hele planning dus omgegooid moeten worden zodat er een CTA-bak minder vervangen hoeft te worden. Op deze manier hoefden ze in augustus alleen de kabeltjes weer aan te sluiten en klaar...
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag in de t4043 3xV. Ik moest maar vanaf Asdm naar Dvd maar echt... Die treinen zijn vreselijk!

Ik kon van buiten niet zien of er iemand al binnen bij de deur staat. Zo vies zijn die ramen. Ook die luide gepiep en gekraak bij het ramen is een grote minpunt. Ik moest met mijn rug naar de trein staan omdat het echt geen plezierig geluid was. Ook het feit dat bij deze trein de rijtijd niet wordt gehaald tussen Asd en Asb is drama. -o-

Hoop dat de serie s4000 weer snel verSLT'd wordt of tenminste SGM i.p.v. Mat'64.

s4000
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

Iemand anders zei al op het forum dat het de bedoeling is dat bij de levering van nieuwe SLT's de s4000 helemaal ver SLT'd wordt... Overigens mogen ze van mij op de s4000 alle SLT's en Mat'64jes eruit gooien en de goeie ouwe SGMm'etjes er weer opgooien. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Klopt, dat moet eind van het voorjaar weer helemaal SLT zijn. En tegen de zomer ook de s3300 s4600 en s5800 met SLT.

Overigens had trein t852 bij vertrek uit Sloterdijk 9 minuten vertraging en mocht ie achter de stopper naar Uitgeest vertrekken. Ik dacht nog dat ie vast wel bij Zaandam voor mocht gaan. Maar helaas, ik zat in trein t4554 die 4 minuten na de t852 vertrok uit Sloterdijk en we haalden net voorbij Zaandam de s800 weer in, die stond daar voor het stoptonende sein ter hoogte van de fly-over te wachten totdat de sprinter naar Uitgeest was vertrokken uit Bloemwijk.
Zullen de reizigers wel balen tot Uitgeest er achter hobbelen, en de kans is dan ook groot dat ie in Heerhugowaard keert ipv Schagen door de te grote vertraging die alleen maar meer wordt. Maar het is geheel volgens de TAD.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Maar het is geheel volgens de TAD.
Waar is TAD een afkorting van?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten