Pagina 7 van 17

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: za 16 apr 2011, 17:21
door Daniel
reisthijs schreef:Die staan dus 28 minuten stil in Hilversum
Dan snap ik wel waarom niemand die trein neemt... staat immers ook nog 20 min. in Amersfoort stil

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: za 16 apr 2011, 20:16
door Daniel
Nog een leuke betreffende die omgeleide trein... ding stond zo'n anderhalf uur geleden in Hilversum te wachten op spoor 1 om notabene de stoptrein naar Amersfoort voor te laten :P
Overigens zat de bewuste s5800 stampvol aangezien de s1500 dit weekend niet rijdt. Vanaf Amersfoort rijdt deze verder als s5600 naar Zwolle.

Er staat trouwens ook nogal wat materieel opgesloten op de Bokkeduinen (momenteel niet bereikbaar vanwege werk aan de bovenleiding). Twee Protos'en waren geparkeerd tussen de goederenwagens op Amersfoort GE.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 00:03
door Jurre
Toen ik vrijdagmiddag lijn 5 van Utrecht CS richting Oog in Al pakte, viel het de chauffeur al snel op dat er een stopknopje vast zat. Aangezien hij op dat moment instructeur was kon hij ze tijdens het rijden allemaal afgaan... maar het mocht niet baten. Hierdoor werd maar er bij elke halte gestopt. Gelukkig moest ik er bijtijds uit (Racinelaan) :) .

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 00:43
door Milco
Door een aanrijding op de Flevolijn rijdt t4988 na Naarden-Bussum door naar Weesp en dan non-stop naar Amsterdam Centraal.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 02:55
door Dexter
Toen ik vannacht rond 00:25 de rechterbuis van de Willemsspoortunnel indook, deed ik dat tegelijk met een V250 die de linkerbuis indook. Die zie ik de laatste tijd wel vaker buitenspelen s'nachts.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 10:12
door Justin
Allemachtig, was beetje druk in de s5800 gisterenmiddag om 18:35 uit Asd. Ik zat maar in de mABk van de m7876, balkon 2 (ingang 1e klas)... op dat stukje 50x50cm voor het klapstoeltje... Het was vrij krap, maar ik zat tenminste. Wel bij aankomst in Amf bilspierpijn van het spannen op dat stukje =P. Voeten konden net onder de persoon die tegenover me op het klapstoeltje zat (= m'n vriend)

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 10:15
door Daniel
Ah, het was een half uurtje later dus nog net wat erger :P Ik kon tussen Weesp en Amersfoort tenminste nog 'n normaal zitplekje vinden al waren die al erg schaars.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 10:16
door Caspar
Laatst (2 weken geleden met de vorige werkzaamheden) was het ook al zo druk in de s5800 maar toen zat iedereen voornamelijk in de voorste twee bakken van de DDAR, die van de A-zijde vertrok uit Amsterdam wat een hoop rennende reizigers opleverde op het laatste moment. In de achterste bak was nog nog maar net 3/4 van de stoelen gevuld. Was dat nu niet ook zo?

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 10:17
door Daniel
Nee... ik kwam van helemaal achterin de s4300 en belandde dus ook helemaal achterin de s5800. Zag 't ding bij binnenkomst al helemaal vol zitten.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 10:23
door Justin
En ik was juist langs de gehele trein wezen lopen ,om tot de conclusie komen dat alles vol zat...

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 10:34
door MdJ
't Ding was in Amf gekoppeld aan de 5600 (staat dus een 20 minuten in Amf..). en dan moet je zoveel DDAR vrijmaken dat het nogal zinloos is op de helft van het traject. (Amf-Zl is bij lange na geen dubbele DDAR nodig)

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 11:01
door Daniel
Een dubbele DDAR is wellicht wat overdreven, maar een IRM-VI zou al wonderen doen. De opgeheven s1500 maakt daar toch al wel aardig wat van vrij volgens mij. (Overigens heb ik in Amf ook een IRM-VI als s5800 naar Asd zien staan, maar het meeste was toch DDAR)

En verder...
- Valleilijn van spoor 4b (wordt zo te zien bezet spoor voor de s5600 binnengenomen anders kan dit qua tijden niet, soms ook een spoorwijziging naar 1)
- Stop uit Zl en naar Asd van 2
- Stop uit Asd en naar Zl van 4b
- Omgeleide IC naar Gn/Lw van 2b
- Omgeleide IC naar Es van 1
- IC Shl -> Es van 4a
- IC Shl -> Gn/Lw van 2
- Omgeleide IC naar Ut van 7
- IC naar Shl van 6

...volgens mij heb je dan toch echt heel spoor 5 nog vrij voor een s1500. Al laat je dat ding maar tot Amersfoort rijden, 'tis in ieder geval wat.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 11:05
door MdJ
Volgens mij wordt er steeds ingegrepen:
-De IC's naar Gn/Lw van 5a,
-De IC's naar Rsn van 4a.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 11:06
door TheKnitter
Tijdens mijn stoomrit naar Bochum-Dahlhausen viel mij op dat de 's Ochtends Utctw compleet leeg was, op de Vrijheidstrein 520 na. 's Avonds stond er nog een verdwaalde SLT. Zo leeg heb ik het op een zaterdag nog nooit gezien..
En veel mensen verbaasd zien kijken toen er een stoomtrein voorbij kwam denderen :mrgreen:
En de terugreis vanaf Emmerich met -40 hebben aangevangen, en in Utrecht de CTA vertrek 22:00 aangaf, terwijl wij al om 21:22 vertrokken naar Rotterdam *O*

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 11:18
door Thom91
TheKnitter schreef:Tijdens mijn stoomrit naar Bochum-Dahlhausen viel mij op dat de 's Ochtends Utctw compleet leeg was, op de Vrijheidstrein 520 na. 's Avonds stond er nog een verdwaalde SLT. Zo leeg heb ik het op een zaterdag nog nooit gezien..
En veel mensen verbaasd zien kijken toen er een stoomtrein voorbij kwam denderen :mrgreen:
En de terugreis vanaf Emmerich met -40 hebben aangevangen, en in Utrecht de CTA vertrek 22:00 aangaf, terwijl wij al om 21:22 vertrokken naar Rotterdam *O*
Dat was mij 's ochtends ook al opgevallen.. Ik heb de andere kant van Ut niet kunnen zien, maar vond het wel een apart gezicht om te zien. Normaal staat het zelfs rond 09:00 doordeweeks aardig vol met treinstellen..

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 11:25
door Daniel
MdJ schreef:Volgens mij wordt er steeds ingegrepen:
-De IC's naar Gn/Lw van 5a,
-De IC's naar Rsn van 4a.
Of er 1x/uur of 2x/uur iets van 4a gaat maakt natuurlijk niet echt uit. Zie inderdaad ook wel een enkele spoorwijziging naar 5a, maar da's doorgaans alleen bij vertraagde treinen. De reisplanner maakt 't niet makkelijker: krijg er nu zo af en toe adviezen zonder vertreksporen uit :roll: Ben dus maar in de toekomst gaan kijken om te zien wat het plan was.

Overigens stond er vrij weinig in de weg om de IC's naar het noorden/oosten gewoon op 1 en 2 te behandelen, de s5600 lang op zichzelf te laten keren op 5b, Valleilijn op 4b. Dan op 4a/5a de s1500 en s5800 combineren: .53 A s5800 op 5a, kerend op de s1500 van .59, tegelijk kan de s1500 om .01 op 4a binnenkomen en om .06 weer als s5800 eruit.
Heb althans geen werkzaamheden gezien die vertrekken van spoor 1 verhinderden. ProRail ook niet, want gisteravond werd er nog een IC naar Rsn naar spoor 1 gestuurd :wink:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 18:29
door Wubbo
Is er geen andere reden waarom de s1500 niet rijdt (ergens bij Muiderpoort ofzo, daar regent het de laatste tijd werkzaamheden)?

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 19:02
door Daniel
Kan, maar da's niet zo makkelijk te vinden in de informatie van NS. Ging er vanuit dat het i.v.m. de werkzaamheden op Amersfoort was omdat uit m'n voorbeeldjes in voorgaande berichten al blijkt dat 'ie er niet tussendoor past in beide richtingen (vooral doordat spoor 7 vrij lang bezet wordt door de omgeleide IC's naar Ut).
Als ik zo even snel kijk had die omgeleide IC ook best in het s1500 pad van/naar Hilversum gekund trouwens. Houd je daar wel een lange kering (anders kom je met de s4900 in de knoop), maar heb nog even niet verder gekeken hoe je dan in Utrecht uitkomt.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 19:16
door MdJ
Zou je inderdaad in het 1500-pad naar Hvs gaan; en dan daar keren in 14 minuten en dan in het pad zoals die nu is...(dus
Amf V.29/59
Hvs A..10/40
Hvs V .24/54 Ut A.38/08) Ben je een halfuur eerder in Ut.

Andersom:
Ut V.22/.52
Hvs.A.36/06
Hvs V.48/18
Amf A.01/31

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 20:47
door Suus
Ik kwam net in Leiden de s8800 uit en liep de trap af naar beneden. Naast mij liep een vrouw verkleed als bok met hoeven en hoorns. Daarachter liep nog een soort van bok, maar iets minder goed. Ook nog een hele meute elfen en/of feeen. Waar komen die vandaan?

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 21:42
door Suus
Live: een IC heeft iets geraakt op Diemen Zuid, maar het is gelukkig geen mens.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 21:43
door VIRM
Bee schreef:Ik kwam net in Leiden de s8800 uit en liep de trap af naar beneden. Naast mij liep een vrouw verkleed als bok met hoeven en hoorns. Daarachter liep nog een soort van bok, maar iets minder goed. Ook nog een hele meute elfen en/of feeen. Waar komen die vandaan?
Waarschijnlijk zijn die naar de Elf Fantasy Fair geweest. Die werd dit weekend in Haarzuilens (vlakbij Utrecht) gehouden.
http://haarzuilens.elffantasyfair.com/

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 22:03
door ODRAIL
En dan zeer waarschijnlijke ingestapt te Vtn.

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 22:09
door VIRM
Stopt de s8800 in Vleuten? Na Woerden kart hij toch in een keer door naar Utrecht CS?

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Geplaatst: zo 17 apr 2011, 22:26
door TheKnitter
Of Vtn - Wdn(overstap) - Ledn kan ook hé.