OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Terwijl reizigers twitterden dat ie gister wel toeslagvrij was. :?:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Justin »

Ja vandaag ook de tweet waargenomen...

@Daniel eigenlijk apart dat ik destijds met ICK dus nooit achterin heb gezeten, omdat ik dus op deze manier voor het eerst de tunnels op Rtd-Ddr zo bekijk. Maar goed, als je al ruim 6 jaar bijna 5 dagen in de week Zwd-Rtd v.v. doet, is het traject ook verre van boeiend geworden ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:Terwijl reizigers twitterden dat ie gister wel toeslagvrij was. :?:
Je link werkt niet, maar ik kom als ik zelf even zoek vooral tweets tegen dat 't vandaag toeslagvrij is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Gisteravond met de een na laatste s4500 uit Bovenkarspel Flora naar Hoorn gereden, die lekker goed vol zat met festivalgangers aldaar. Onderweg naar Hoorn steekt een meid een sigaret op, waarop een andere jongen vroeg waarom ze dat deed, en ze hem weer uitdrukte :pos:
Bij binnenkomst in Hoorn trekt een malloot aan de noodrem, en zegt een vriendin van hem: waarom doe je dat nou joh? Jongen: Ja wat maakt het nou uit, we staan toch al stil? :roll: Gevolg was dat de machinist 10 minuten bezig was voor ie weer kon vertrekken uit Hoorn naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Ah leuk... Hispeed doet aan restitutie van toeslagen, maar ze rekenen wel 5 euro administratiekosten. Da's met de tegenwoordige bedragen niet zo zinvol :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

Daniel schreef:Wel lekker trouwens... op Shl in 1 minuut van Fyra op NoordOost, scheelt me weer 20 minuten :D
Op Rtd een verdwaalde omroep dat Fyra toeslagvrij zou zijn maar dat was helemaal niet zo :roll:
Wegens werkzaamheden op meerdere trajecten dit weekend is de toeslag vervallen, om de reizigers een snel alternatief te bieden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Ja daar begon de discussie mee... ik kan die nu wel opnieuw gaan beginnen maar je kunt beter even de vorige pagina van dit topic doorlezen.

En NS-Hispeed twitterde dus aan de ene kant gisteren dat er bij geplande werkzaamheden gewoon toeslag gerekend wordt, maar vandaag weer dat het wegens werkzaamheden toeslagvrij is. Plus dat ze nieteens weten of het nu gisteren toeslagvrij was (de conducteur die ik 's ochtends op Fyra trof duidelijk ook niet want die schreef gewoon toeslagen uit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door fogeltje »

Ik moest nog een Jumbo dagkaart voor 1 juni opmaken en vandaag was het Outlet Sale bij 999 Games in Almere (bordspelletjes enzo). Dus een leuke gelegenheid om op pad te gaan. Helaas waren er wel wat werkzaamheden die lastig waren. Tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht reden geen treinen, de IC's vanuit Eindhoven om via Nijmegen. En er was ook geen rechtstreekse trein tussen Amsterdam Centraal en Almere, daar zou ik op de terugweg eventueel last van kunnen hebben als ik de trein naar Utrecht net mis, dan zou ik moeten overstappen in Duivendrecht.

Mijn ouders moesten vandaag toevallig in Hilversum Noord zijn voor een of andere vage ledendag en hadden een kennis gevraagd om ze naar het station in Eindhoven te laten brengen. Met de eerste bus op zondag zouden ze anders pas om 9 uur de trein kunnen pakken en met die omleiding zouden ze wat aan de late kant zijn. Dat was mooi, want ik zat natuurlijk met hetzelfde en kon met de auto mee. Ze gingen voor de trein van 7:49.

De kennis was ruim 10 minuten eerder bij ons aan de deur dan gedacht dus we waren lekker vroeg in Eindhoven en konden de trein van 7:32 nog halen. Voordeel daarvan was dat het een rechtstreekse verbinding naar Utrecht (via Nijmegen) was, anders hadden we in 's-Hertogenbosch extra moeten overstappen. Trein was lekker op tijd, hij stond in Eindhoven al klaar, dubbele VIRM. En ik ben ook nog eens gecontroleerd, meteen na 's-Hertogenbosch. Verder de conducteur niet meer gezien.

Ergens vlak voor Utrecht begon opeens een of andere bellende vrouw te klagen dat de "NS ze weer eens in de steek liet". Hierop moest ik alleen mijn hoofd schudden, die werkzaamheden waren toch al langer bekend. Ik stoor me altijd vreselijk aan dat zeikvolk dat 1x per eeuw de trein pakt, geplande werkzaamheden tegenkomt, zich natuurlijk niet geïnformeerd heeft en dus maar gewoon makkelijk de NS gaat afzeiken. Ik hoop dat ze haar afspraak heeft gemist of waar ze dan ook heen ging.

Ik maakte me even zorgen in Utrecht, had officieel maar vijf minuten overstaptijd van spoor 5 naar spoor 3, maar de trein was dusdanig goed op tijd dat ik nog even een broodje maar vooral een kopje koffie kon halen bij de Brooodzaak in Utrecht. Toen we 's morgens namelijk in Eindhoven aankwamen was alles nog dicht en de trein had nog geen koffierugzakloper. Achteraf hadden we in 's-Hertogenbosch, Nijmegen EN Arnhem dusdanig lange stilstand dat ik makkelijk even had kunnen uitstappen en op de perronkiosk een bakje koffie had kunnen halen. Vervolgens heb ik de IC naar Almere Centrum gepakt, DD-AR. Zat helemaal voorin in de motorwagen. Heb de conducteur een keer gezien, maar die controleerde geen kaartjes.

In Almere Muziekwijk had ik zo'n 19 minuten wachttijd dus heb ik even een bakje koffie gehaald bij de Kiosk en wachtte op lijn 5. Uiteindelijk bleek dat ik eigenlijk net zo goed had kunnen lopen vanaf het station, want mijn uitstaphalte 'Count Basiestraat' was wel erg dichtbij. En eigenlijk had ik dat ook nog moeten weten van vorig jaar. Een ritje gemaakt met CXX 9146. Ook precies dezelfde loopfout gemaakt vanaf de halte naar de Wormerweg in Almere als vorig jaar :lol:

Op de terugweg heb ik de bus naar Muziekwijk net gemist, dus heb ik die bus (weer de 9146) maar naar Centrum gepakt, of ik nu in Muziekwijk of in Centrum de trein naar Utrecht zou halen maakte niets uit. En dan wacht ik liever op een groter station. Een derde pak koffie gehaald nadat ik even wat zoek- en speurwerk moest verrichten om de Kiosk te vinden. Vervolgens een DD-AR terug gepakt, wederom helemaal voorin in de motorwagen. Omdat ik besloten had om even in Nijmegen bij mijn broer langs te gaan kwam mij de omleiding wel goed uit. Lekkere aansluiting in Utrecht op de IC richting Maastricht. In Nijmegen moest ik even tien minuutjes wachten op lijn 6.

Mijn broer bracht me daarna even naar het station. Hij wilde me eigenlijk naar Dukenburg brengen, daar kon ik wel lijn 2 naar het station pakken, maar die liep ik mis. Uiteindelijk mooi op tijd op het "Centraal Station" waar ik een rechtstreekse Intercity naar Eindhoven kon pakken. Soms zijn omleidingen toch wel fijn. In Eindhoven moest ik nog eventjes wachten op lijn 122 terug naar huis. In Nuenen bij het Centrum vergat iemand op het knopje te drukken. De chauffeur liet hem uitstappen bij de stoplichten, die waren toch net op rood gesprongen. De kerels stappen uit en zijn tien seconden later weer terug, eentje had zijn winkeltas laten staan in de bus :mrgreen: Die mocht er nog vlug in een keer in en uit. Was wel aardig van de chauffeur want we stonden inmiddels wel het verkeer te bokken omdat de stoplichten op groen waren gesprongen.

Het is lang geleden dat ik weer eens flinke treinreis heb gemaakt. Mij viel sowieso op dat ik weinig van de trein in het algemeen gebruik maak. Mijn viel op dat in 's-Hertogenbosch bijna alle sporen bij het oude postperron (tenminste volgens mij is dat het oude postperron...komende vanaf Nijmegen vlak voor het station) opgebroken zijn. In Nijmegen stond op een zijspoor een vijftal (volgens mij) Plan V's opgesteld, gezien van "totaalreclame" in de vorm van graffiti. Helaas had ik beide keren in Utrecht geen tijd om eens rustig over het busstation uit te gaan kijken of even naar wat treinen staan kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Gisteren een metro van lijn 53 die over het buitenste spoor van Van Der Madeweg richting Gaasperplas ging. De buitenomroep werd gebruikt om het uit te leggen.

Vandaag een metro van lijn 51 die was uitgevallen en zonder reizigers door de tunnel scheurde richting Amstel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thijs »

De Intercity van 11.10 Utrecht > Den Helder vertrok keurig op tijd op hetzelfde moment dat de IC uit Eindhoven naar Schiphol binnenkwam (die moest geloof ik wachten voordat de kruisende trein Utrecht>Nijmegen van 11:08 was gepasseerd). Ik weet dat het beleid is om nauwelijks te wachten bij die overstap, maar het irriteert me wel.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Vanochtend was het erg druk in de s2600. Bij Sloterdijk stonden er zelfs mensen in het gangpad (terwijl als je gewoon instapt je meestal wel in de spits een plekje kunt bemachtigen). Ik loop op de bovenste verdieping van de VIRM. Wijst een mevrouw mij een plaatsje aan waarbij net iemand zijn tas voor mij aan de kant heeft gezet.
Dus je kunt wel een tas opzij schuiven voor een gehandicapte, maar niet voor iemand die in het gangpad staat? Lekker hypocriet. -o-

Overigens leek het erop alsof een groot deel van de bak er bij Schiphol weer uitmoest. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Met de s2100 en de s2600 zijn er altijd veel reizigersbewegingen op Schiphol, er wordt daar onwijs veel in- en uitgestapt valt mij op, veel meer dan op een station als Den Haag HS. Bij de s5700 is dat veel minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Met de s2100 en de s2600 zijn er altijd veel reizigersbewegingen op Schiphol, er wordt daar onwijs veel in- en uitgestapt valt mij op, veel meer dan op een station als Den Haag HS. Bij de s5700 is dat veel minder.
Volgensmij zit ook half toeristenland in die series. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Daniel »

Deze mag ook in de krant... de licht vertraagde t2818 mocht vanmorgen zowaar op vertrektijd van de t5618 Amersfoort uit en kon zo nog wat vertraging inlopen (Amf +4, Ut +1) i.p.v. achter de stopper te blijven hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Meltrain »

Gisteren zat ik in de t2258. Toen deze moest vertrekken vanaf Rtd kwam echter de omroep dat we een nog onbekende vertraging kregen vanwege een persoon op het spoor. :shock:
En inderdaad, de HC/mcn was net uitgesproken toen er een aantal NS'ers en agenten langs de trein stoof op weg naar het einde van het perron. Ik ben snel uitgestapt om even te gaan kijken en daar liep inderdaad een man in het verlengde van spoor 9, achternagezeten door twee NS'ers. Hij liep steeds verder en is uiteindelijk ongeveer bij de post van ProRail aanghouden. Dit alles duurde ongeveer 10 minuten, waardoor we met ongeveer +10 vertrokken.

Er is goed gehandeld door alle betrokkenen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Er is goed gehandeld door alle betrokkenen. :pos:
Dat heb jij vanuit je raampje 300 meter verderop wel even vast kunnen stellen hmm :P :lol:

Nou ja, mijn laatste reiservaring in mei 2011:

Afbeelding

:)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:
Meltrain schreef:Er is goed gehandeld door alle betrokkenen. :pos:
Dat heb jij vanuit je raampje 300 meter verderop wel even vast kunnen stellen hmm :P :lol:
Nou ja, ik stond wel op het perron. :P
En ik zag inderdaad niet gedetailleerd wat er allemaal gebeurde (dat was te ver weg), maar in grote lijnen zag het er prima uit en het was relatief snel (in ong. 10 minuten) opgelost. Het is toch niet erg om af en toe een complimentje uit te delen? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Het is toch niet erg om af en toe een complimentje uit te delen? :)

Nee hoor. Maar ook de dader lijkt me een betrokkene. EN die had echt wel wat "beter" kunnen handelen :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten