Pagina 17 van 18

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: di 28 jun 2011, 11:53
door Reiziger Delft
Oh haha, nee dat stukje duurt inderdaad nog even. :wink:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: di 28 jun 2011, 16:29
door Gekko123
Het zal toch weer eens niet: aangepaste dienstregeling levert op dat ns.nl niet meer bereikbaar is...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: di 28 jun 2011, 22:18
door Ronald
Vanmiddag een bus waarvan de airco het niet deed. Vroeger konden die dakluiken tenminste nog open, nu zit je dan in een kaasstolp waarin het minstens 40 graden is. Het waren 20 lange minuten -o- .

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: di 28 jun 2011, 22:27
door Freek
Door Gelderland rijdt een bus waarin met info kan krijgen over de OV-Chipkaart. Een lijst van locaties is te vinden op:
http://www.ervaarhetov.nl/Acties/tabid/ ... fault.aspx

Op OV in Boskoop trof ik deze foto aan, nu heb ik geen bussen kennis, maar wat voor bus zou dit moeten zijn?
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... 270611.jpg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: di 28 jun 2011, 22:30
door MdJ
Een Wright. Ik dacht de (Ex-?)Arriva 5993, iig een 599x.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: di 28 jun 2011, 22:39
door Daniel
Hij's ietsje ouder hoor. Betreft de 5957 die een flinke makeover in bestickering heeft gehad...
Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 04:29
door STF
De reizigers van lijn 485 treffen vast een enthousiaste vrolijke buschauffeur want die man kwam om 4 uur met zijn bus door Reisdorf rijden terwijl het vanaf hier een ruim kwartier rijden tot het beginpunt is en die lijn pas rond 5 uur vertrekt...
Misschien te warm in zijn slaapkamer geweest en in de bus zit airco. :Y

En daar komt zo te horen de volgende bus ook al aanrijden, die hier voor de deur moet starten. Ook aan de vroege kant, dus volgens mij vinden ze die airco gewoon zo lekker....

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 10:18
door Daelea
Gisteren met dank aan de HEMA een goedkoop dagje getreind, van Ed naar Zvt (dagje strand, met regen dus..) en via Ledn en Shl weer terug. Alles goed en wel, totdat het 12 uur werd, en de "noodweerdienstregeling" inging. Volgens de omroep zou de s15400 niet rijden, en de s5400 alleen Zvt - Hlm, maar de TBP's op Zvt bleven hardnekkig volhouden dat beide series normale dienstregeling zouden rijden.
Vervolgens ook geen problemen in Ledn ( :) ) maar in Shl begon rond vier uur het geklooi weer (zie post in missers in de reisinformatie).
Op Ut toch wel het hoogtepunt bereikt: de s3100 reed niet, waardoor de s3000 dus alle spitsreizigers moest vervoeren (nogal veel op Ut - Ed). Om 17.53 kwam keurig een bomvol setje VIRM binnenrijden. Maar, de CTA's draaiden doodleuk op "Niet instappen", en iedereen moest de trein maar uit, hij reed niet verder 'wegens logistieke problemen'. (Later opmerking van medereiziger gehoord dat de trein te kort zou zijn, en met zoveel reizigers dus niet veilig genoeg.. Kan dat kloppen? :') )
Met dus als gevolg dat de s3000 van 18.23 de eerste trein in een uur was op Ut - Ed en ik me net een sardientje voelde...
Leuk dagje uit zo :D

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 11:23
door Daniel
Klachtenbrieven lezen blijft lastig voor Connexxion... had een tijd geleden geklaagd over de vele problemen met het reizen met de OV-chipkaart over de grenzen van een abonnement heen. Eerst stuurden ze me een declaratieformulier, maar daarop stuurde ik een brief terug dat ik een inhoudelijke reactie wilde en het geen restitutieverzoek was.

Wat schetst mijn verbazing... vanmorgen krijg ik bericht dat er een restitutie van € 7,08 klaarstaat voor me :lol: Even gekeken en dat zijn dus precies de ritprijzen van alle voorbeelden waar wat fout ging die bij de brief gevoegd waren opgeteld. Volledig wel te verstaan, dus niet slechts het deel dat teveel betaald was! En tja, überhaupt knullig dat ze niet herkend hebben dat al die ritten reeds een keer gerestitueerd waren...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 11:27
door Klaasje
Zie het maar als beloning voor de moeite om te reageren op die waardeloze reacties. :pos:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 11:35
door Chauf21
Maar, heb je nu ook een inhoudelijke reactie gekregen? :P

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 11:37
door Daniel
Nee dus...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 12:11
door find_your_spot
Daniel schreef:Wat schetst mijn verbazing... vanmorgen krijg ik bericht dat er een restitutie van € 7,08 klaarstaat voor me
Fijn dat je het bedrag terug krijgt. Heb je het al opgehaald?

Voor inhoudelijke reacties moet je vaak lang doorgraven bij Connexxion. Zoals wel vaker geroepen hier: de aanhouder wint.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 12:21
door Klaasje
Zojuist zag ik bij Weesp vanuit de s1600 / s700 een DDAR linkerspoor richting Flevoland rijden. Storing?

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 12:47
door Daniel
@f-y-s: nee nog niet. Maargoed is toch al de 2e keer dat ik het terugkrijg...

Voorheen gingen op tijd rijdende treinen nog weleens voor vertraagde, maar de t538 met +15 werd vandaag voor de t2838 gegooid. Vertraging werd er wel uit gereden maar te Ut duurde het splitsen van de 538 wel heel lang. Kennelijk was een spoorwijziging lastig ookal was spoor 7 allang vrijgekomen.
Eenmaal met +8 binnengekomen stond de t1740 al op de CTA's en niet veel later werden die voor wat extra verwarring maar blanco gedraaid.

Afbeelding [Mobiele post]

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 15:18
door Gertjan
Dexter schreef:Vanmiddag kreeg ik een treindienstleidster in opleiding aan de lijn de me een aanwijzing Voorzichtig Rijden overhandigde vanwege een gewonde reigers en hulpverleners in het spoor tussen Ddr en Ddzd. Van een reiger en hulpverleners was geen spoor te bekenen, maar er ontstond wel een lange treinfile, op het spoor vanuit het zuiden zelfs tot aan Willemsdorp.
Ja, dat vrouwtje had ik gister ook :roll:
Aanwijzing STS bij Ddrsa, richting Sdt. 'Ja, als je ATB er weer inkomt gewoon dienstregelsnelheid gaan rijden hoor meester, anders krijgen we meer vertraging.' Bekijk het lekker, rijden op zicht is rijden op zicht, van hoofdsein tot hoofdsein. Is toch mijn verantwoording dan. Toch maar even een telefoontje naar de bijsturing gedaan daarvoor.
(En op de post blijven beweren dat we bij Arriva allemaal ex-buschauffeurs zijn die er de ballen verstand van hebben)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 16:00
door Fles
Klaasje schreef:Zie het maar als beloning voor de moeite om te reageren op die waardeloze reacties. :pos:
:idea: Reis met Connexxion en win uw aankoopbedrag terug *O*

Ook maar even in de pen klimmen :P

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 17:28
door Ennes
Thom69 schreef:Gisteren met dank aan de HEMA een goedkoop dagje getreind, van Ed naar Zvt (dagje strand, met regen dus..) en via Ledn en Shl weer terug. Alles goed en wel, totdat het 12 uur werd, en de "noodweerdienstregeling" inging. Volgens de omroep zou de s15400 niet rijden, en de s5400 alleen Zvt - Hlm, maar de TBP's op Zvt bleven hardnekkig volhouden dat beide series normale dienstregeling zouden rijden.
Vervolgens ook geen problemen in Ledn ( :) ) maar in Shl begon rond vier uur het geklooi weer (zie post in missers in de reisinformatie).
Op Ut toch wel het hoogtepunt bereikt: de s3100 reed niet, waardoor de s3000 dus alle spitsreizigers moest vervoeren (nogal veel op Ut - Ed). Om 17.53 kwam keurig een bomvol setje VIRM binnenrijden. Maar, de CTA's draaiden doodleuk op "Niet instappen", en iedereen moest de trein maar uit, hij reed niet verder 'wegens logistieke problemen'. (Later opmerking van medereiziger gehoord dat de trein te kort zou zijn, en met zoveel reizigers dus niet veilig genoeg.. Kan dat kloppen? :') )
Met dus als gevolg dat de s3000 van 18.23 de eerste trein in een uur was op Ut - Ed en ik me net een sardientje voelde...
Leuk dagje uit zo :D
Ja dat kan!

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:03
door VIRM
Baggerzooi.
Gisteravond wilde ik overstappen van de s2600 naar de laatste s4500 op Amsterdam Sloterdijk, waar een overstaptijd van 2 minuten geldt. Ik kwam op Sloterdijk aan op spoor 11 (waarom kunnen ze niet, net zoals in Duitsland, nou eens gaan omroepen aan welke kant je eruit moet? -o-). Toen ik net de trap afstormde bij spoor 3/4 ging het fluitje van de s4500 en sloten de deuren. Dat werd dus wachten op de Sprinter van 01:21.

Wat ik niet snap, is dat de overstaptijd tussen de laatste (paar) treinen zo ontzettend krap is en dat er vaak niet op elkaar wordt gewacht, tenzij je de conducteur lief aankijkt.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:10
door Reiziger Delft
Dat is geen officiële aansluiting, 2 minuten is te kort. Het is dus logisch dat de s4500 niet op je wacht. Je kan het beste de s2100 nemen en te Amsterdam Centraal overstappen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:18
door iljitsch
"Het is geen officiele aansluiting" verklaart natuurlijk niks...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:22
door Reiziger Delft
Wel; VIRM klaagt dat de aansluitende trein niet wacht op hem en dat de overstaptijd dus eigenlijk te krap is voor deze aansluiting. Het is echter geen aansluiting; toevallig stoppen die treinen vlak na elkaar op station Sloterdijk. De reisplanner geeft deze verbinding echter niet aan.

Natuurlijk is het niet verboden om hem dan toch te nemen, maar als je hem mist kan je dat de spoorwegen niet aanrekenen. Die hebben immers zelf al aangegeven dat je deze overstap eigenlijk niet kan halen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 12:28
door VIRM
Reiziger Delft schreef:Dat is geen officiële aansluiting, 2 minuten is te kort. Het is dus logisch dat de s4500 niet op je wacht. Je kan het beste de s2100 nemen en te Amsterdam Centraal overstappen.
Dat het geen officiele overstap is klopt inderdaad. Als alles een beetje op tijd rijdt is hij wel haalbaar.
Op Amsterdam Centraal heb je met die s2100 zo'n 4 a 5 minuten overstaptijd. Maargoed, Amsterdam Centraal is voor mij erg donker en als de s2100 ietsjes vertraagd is mag je ook 35 minuten wachten. :mrgreen:
Ik zou daarom ook voor willen pleiten om alles wat een beetje bij elkaa in de buurt aankomt/vertrekt ook daadwerkelijk goed aan te laten sluiten. :)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 13:01
door iljitsch
Maar dan krijg je weer dat treinen overal lang stilstaan.

Voor een laatste (reguliere) trein lijkt me dit echter geen slecht idee, zoals het nu is neem ik in voorkomende gevallen maar de één-na-laatste om te voorkomen dat ik ergens midden in de nacht in een station vast loop. Hoewel je als randstedeling meestal wel goed wegkomt omdat naarmate je dichter bij huis komt de treinen later blijven rijden.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Geplaatst: do 30 jun 2011, 13:11
door The best
iljitsch schreef:Maar dan krijg je weer dat treinen overal lang stilstaan.

Voor een laatste (reguliere) trein lijkt me dit echter geen slecht idee, zoals het nu is neem ik in voorkomende gevallen maar de één-na-laatste om te voorkomen dat ik ergens midden in de nacht in een station vast loop. Hoewel je als randstedeling meestal wel goed wegkomt omdat naarmate je dichter bij huis komt de treinen later blijven rijden.
Het is zeker wel goed dat de laatste treinen even blijven wachten, maar soms is het ook absoluut niet prettig.

Ik kwam een keer vanuit Arnhem met de laatste trein naar Zwolle (dan ben je rond .42 in Zwolle) en toen moest ik nog meer dan een kwartier wachten voor de laatste trein richting Groningen (wat dan ook nog een stoptrein was). Dan is zelfs een kwartier toch nog wel lang (al was van Zwolle naar Groningen ook ontzettend lang trouwens).