Re: OVer je reiservaringen in juli 2011
Geplaatst: vr 08 jul 2011, 16:53
Assen heeft nog oude bakken, vanmiddag ook meteen maar even gecheckt.
Dat vraag ik me bij de gehele Stadsdienst Oss af.Etienne schreef:Waarom geldt er op lijn 165 (Den Bosch <> Druten) een halfuursdienst over het gehele traject. Vanaf Rossum zit er geen hond meer in.
Een retourtje Brussel kopen is toch niet meer gedoe dan wanneer je geen studenten-OV hebt?VIRM schreef:1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe.
Het zou leuk zijn als die paaltjes inderdaad automatisch het goedkoopste tarief konden uitrekenen, maar dat kunnen ze helaas niet.VIRM schreef:OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Dat vind ik toch vrij normaal voor een grote stad, niet erg opvallend?VIRM schreef:3. In Brussel valt het op dat de metro's en trams met een zeer hoge frequentie rijden.
Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')Geert schreef:Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Hihi, dan kom je zo dichtbij en dan nog niet bij je in de trein gezeten Toen ik die SLT aan zag komen was ik inderdaad blij dat ik op het andere perron stond. :)Dexter schreef:Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')
Nou inderdaad, die s3400 waarin jij zat reed net weg toen ik op Laa tot stilstand kwam. Maar het was veel te gezellig aan boord van die SLT, dus je hebt er niets aan gemist. ;-)Geert schreef:Hihi, dan kom je zo dichtbij en dan nog niet bij je in de trein gezeten Toen ik die SLT aan zag komen was ik inderdaad blij dat ik op het andere perron stond. :)
Inderdaad, het was leuk om eens lange stukken achter elkaar te scheuren met een SLT en met de aanzet van SLT haal je de rijtijden van de s2200 royaal. Alleen de stationnementen waren enorm tijdrovend omdat iedereen toch met alle geweld mee wilde, ookal vertrok op Rtd de s1900 5 minuten na mijn trein en op Ledn de s3400 3 minuten na ons.Milco1995 schreef:Volgens mij kun je meestal wel lekker doorscheuren met SLT.
Vreemd. Ze zouden het acceleratieniveau, de remkracht en de maximumsnelheid gaan verlagen in Brussel om zo meer CO2 uit te sparen. Dit lijkt er niet op...4. Nog iet sopvallends aan de metro: de acceleratie en het remvermogen. Oftewel: goed vasthouden!
Haha, dan heb ik bij je in de trein gezeten vanmorgen. Vond wel dat je kon merken dat het treinpersoneel er ook behoorlijk de balen in had, dat maakte veel goed ondanks dat ik hutje-mutje in de trein geplet stond. Alternatieven naar Delft vanaf Rotterdam Centraal waren overigens schaars. De s5100 van 7.32 uur had ik gemist (en toen wist ik nog niet dat het zo'n kort treintje zou zijn), de s1900 van 7.46 uur reed niet door de verstoring en de s5000 van 7.49 uur reed niet vanwege de vakantiedienstregeling. Dus dan toch maar ff mezelf erin worstelen. Omroep was idd erg slecht verstaanbaar, die viel de hele tijd weg. Op Delft waren er overigens veel reizigers die achterbleven terwijl ze die trein wel hadden wilden hebben omdat de omroep alleen verstaanbaar was in de directe omgeving van de trein onder de overkapping terwijl veel mensen verder verspreid over het perron stonden zoals bij de loopbrug omdat de trein normaal natuurlijk veel langer is.Dexter schreef:Sterker nog: Het was de s2200. Er was vanmorgen een storing tussen Ddr en Zlw en daardoor kreeg ik in plaats van de gebruikelijke 8 of 10 bakken VIRM een los SLT VI-je mee in een spits-s2200. En knus dat het was, dus je hebt er goed aan gedaan om de s3400 te nemen. Er was verder geen ander materieel en onderweg was ook niets beschikbaar, dus hebben we zoveel mogelijk reizigers meegenomen als kon en de rest doorverwezen naar andere treinen. Het RIS van de SLT herkent geen IC- en sneltreinnummers en het lukte niet om 'Den Haag Centraal' te wissen, dus op elk station handmatig moeten omroepen. Dat was een hele toer en ik moest die omroepstengel zowat doorslikken om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. :')Geert schreef:Vanmorgen zag ik op Den Haag Laan van NOI op spoor 6 een SLT naar binnen rijden met op het display "Den Haag Centraal", ongeveer op vertrektijd van de s2200. Zou het werkelijk de s2200 geweest zijn of was het de s5100 die per ongeluk verkeerd is gestuurd? Helaas niet gezien hoe het afliep, de s3400 mocht als eerste richting Leiden en daar zat ik in :)
Ja, wij hadden er idd vreselijk de balen van en men had ons een andere trein had toegezegd, maar die toezegging werd gedurende de rit alweer ingetrokken. Dus hebben we gewoon eerlijk verteld hoe het zat en geprobeerd er het beste van te maken voor de reizigers. Verder was het enorm balen dat we de RIS niet konden uitzetten en dat de omroep zo slecht was. Het scheelde al iets dat SLT een buitenomroep heeft, waardoor we ook de mensen op het perron konden bereiken.Daantje schreef:Haha, dan heb ik bij je in de trein gezeten vanmorgen. Vond wel dat je kon merken dat het treinpersoneel er ook behoorlijk de balen in had, dat maakte veel goed ondanks dat ik hutje-mutje in de trein geplet stond. [...] Op Delft waren er overigens veel reizigers die achterbleven terwijl ze die trein wel hadden wilden hebben omdat de omroep alleen verstaanbaar was in de directe omgeving van de trein onder de overkapping terwijl veel mensen verder verspreid over het perron stonden zoals bij de loopbrug omdat de trein normaal natuurlijk veel langer is.
Hmm, als ik zo de sporensituatie tussen Zd en Ass bekijk moet die defecte trein dan knap ongelukkig gestaan hebben (ergens in de wissels), anders kom je er daar zo te zien nog wel redelijk omheen met minimale vertraging.Caspar schreef:Door een defecte trein reed de s4500 als stoptrein naar Amsterdam Centraal en kregen we ongeveer 8 minuten vertraging.
Ja, en dan meteen op Köln Hbf, Frankfurt Hbf, München Hbf, Zürich HB en Praha Hl.N. :YVIRM schreef:1. Als je uit Nederland komt en je hebt een studenten-OV, dan is dat stukje de grens over een hoop gedoe. Kunnen ze beter niet in Anterwerpen Centraal, Mechelen, Brussel Centraal en Brussel Zuid/Midi OV-chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Iedereen weer toch dat die twee woorden niet in 1 zin passen.VIRM schreef:Kunnen ze beter .... chippaaltjes neerzetten, die dan automatisch het goedkoopste tarief uitrekenen?
Even corrigeren... na het ding in de lijsten opgeduikeld te hebben blijkt het te gaan om de Peereboom 55, ex-Connexxion 3157, exex-BBA 905, exexex-MTI 02-27. Jeetje, bestaat de Amba al zo lang dat zo'n ding aan z'n vierde eigenaar toe kan zijnDaniel schreef:Vanmiddag had ik op lijn 152 van Julianadorp naar Schagen een ex-Hermes Amba die nu voor een door Connexxion ingehuurd bedrijf rijdt.