OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Een oude vrouw drukte vanmiddag op het stopknopje in de bus en stond daarna direct op terwijl er de eerst volgende kilometers beslist geen halte zou komen dus de chauffeur vroeg verbaasd waar ze eigenlijk uitstappen wilde? In Consdorf was het antwoord... Pff daar waren we twee minuten geleden doorheen gereden en nota bene nog bij een van de twee haltes gestopt om andere passagiers uit te laten stappen. Mopperend heeft de chauffeur met onze hulp (kijken of het goed ging met het achteruitrijden) de bus op een parkeerterrein aan de rand van het bos weten te keren, linkerspiegel door de boomtakken heen, zo ruim was het er namelijk ook weer niet. Snel terug naar Consdorf gereden, vrouw bij de eerste de beste halte uit de bus gezet, op een rotonde gekeerd en met 13 minuten vertraging de route vervolgd...
Hij heeft morgen waarschijnlijk iets op het kantoor uit te leggen dacht de chauffeur, want ze volgen elke busbeweging via GPS. Het is maar een klein busbedrijf dus zo'n rare manouvre valt direct op.

Door dat gedoe was de chauffeur duidelijk helemaal van slag (zijn kennelijk niet veel gewend in Luxemburg) want reed even later doodleuk bij een halte door terwijl een meisje toch keurig op tijd het stopknopje had ingedrukt. Achteruitrijden was niet nodig, ze zou het stukje wel even terug lopen.
Vervolgens ging in the middle of nowhere weer het stoplampje branden en een jongen stond op, de chauffeur vroeg verbaasd aan mij of er hier een halte was? Ja om de bocht is er inderdaad eentje want daar staat een huis in de bosrand langs de doorgaande weg.
Toen een tijdje later weer het stoplampje aanging keek de chauffeur nog verbaasder want hij dacht dat de bus leeg was, wilde al bijna doorrijden omdat hij dacht dat het een storing was, dus maar snel tegen hem gezegd dat er helemaal achterin nog een passagier zat.

Aardige chauffeur hoor, maar niet erg stress-bestendig. :Y
Gelukkig ging hij daarna een lijn op die uitsluitend lucht vervoert. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Wordt net in de t2818 omgeroepen dat de oorzaak van z'n vertraging een botsing van twee treinen te Zutphen is. De nodige uitval in de s2800 hierdoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

Justin schreef:En nu kan ik weer niet fatsoenlijk naar huis.... Aanrijding te Rlb, dus de 5168 ging van Rsd tot Ddr. Helaas werd er aangegeven dat deze t5168 verder tot Zwd ging, maar ding ging alsnog niet verder dan Ddr =(.

Nu maar op lijn 12 naar Zwijndrecht zelf wachten... Gelukkig staat m'n fiets op Zwd te wachten...
Ach, er is er een die helemaal nooit meer thuiskomt! En personeel die met een heel ander gevoel thuiskomen als dat ze graag zouden willen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Chauf21 »

VIRM schreef:Nog even een andere vraag over ICMm: waar zitten aan de buitenkant de knopjes om de dueren te openen? Op het gele of op het blauwe vlak?
Die zitten precies op het grensvlak van geel en blauw. Rondom het knopje zit een gele rand.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Vanmorgen vroeg vertrok ik met de s5000 uit Rtd... En stond vervolgens een paar honderd meter voor een rood sein aan de voet van de flyover weer stil. Ok, dat kan gebeuren, maar op een gegeven moment zag ik drie felle SLT-frontseinen van de flyover op me af komen, over hetzelfde spoor. Dan sta je toch wel even raar te kijken. :shock: Het bleek de s5100 vanuit Gvc te zijn en ook hij stopte (gelukkig) braaf voor het tegensein aan de andere kant.

Ik belde de trdl en die vertelde me dat er per ongeluk twee treinen tegenover elkaar veilig waren gezet: "We hebben een deadlock..." en veronschuldigde zich zowat in twaalf-voud. :oops: Eerst vroeg hij of ik mijn trein wilde terugzetten naar Rtd, maar ik had een DDAR met een loc achterop en dat zou wat langer duren (meer loop- en klimwerk), dus ik raadde hem aan om de mcn van de SLT te vragen om terug te rijden. Dat deed hij, de SLT wisselde op de DHS-brug door naar het andere spoor en toen kon ik weer verder met +15. Hierdoor liep het treinverkeer tussen Rtd, Gv en Hld +10 tot +5 op.

En later op de ochtend een sterk staaltje machinistje-pesten op Cps. Toen ik naderde, sprong een jongen van het perron in het spoor, deed een soort regendans en sprong weer terug het perron op. :neg: Altijd leuk, vooral nu het spring-seizoen weer is aangebroken, de laatste tijd is het bijna elke dag wel ergens raak. Zou zo'n grapjas zich dat ook realiseren? :N
Vallend blad maakt rails glad.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Ik zit nu in een ICMm waar de airco net is uitgevallen. Wat een stilte opeens. :shock: Heerlijk!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daelea »

Vanmiddag met de s31100 geprobeerd om van Ah naar Est te gaan, maar we kwamen vlák voor Est stil te staan voor een rood sein: er stond een defecte trein bij Est (volgens mij de s3600 naar Rsd). Nadat we een kwartiertje stil gestaan hadden werd er omgeroepen dat we heel voorzichtig via het linkerspoor terug zouden rijden naar Ah, waar we volgens mij zo'n 20~25 minuten over gedaan hebben (bijzondere ervaring om rechts ingehaald te worden door een VIRM in dezelfde richting :lol:)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door M57 »

Ik had dan weer een s3000 die als een raket links reed van Arnhem tot voorbij Elst :pos: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Meltrain »

Sinds gistermiddag zijn op Rlb de kaartautomaten verplaatst van de perrons naar de hal.
Ze staan zowel aan de Lomardijen-kant als aan de IJsselmonde-kant (van boven gezien) beneden bij de rechter trap en dan ook nog vlak voor de trappen ook. En natuurlijk met de voorkant naar de trappen en twee naast elkaar, zodat de reizigers er met een grote boog omheen moegen lopen. Echt, wie dat nu weer bedacht heeft... :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Caspar »

Vandaag een retour Hoorn- Voerendaal gemaakt.
De s800 van 9u57 uit Sloterdijk naar Heerlen/Maastricht bleek een los Virm 4tje te zijn, wat in Sloterdijk al vol zat. Vanaf Amsterdam Amstel stonden er ook een aantal mensen in het gangpad tot aan Weert. Een ouder echtpaar met een 1e klas kaartje bleef echter demonstratief in de 1e klas staan, terwijl er direct achter de klapdeur in Utrecht in de 2e klas wat mensen opstonden om uit te stappen en ze daar hadden kunnen zitten.
Een meneer tegenover mij zei tegen mij: Ja het andere treinstel is niet komen opdagen. Ik in een flauwe bui: Ow had ie gisteren te veel gedronken en zich vandaag verslapen? Dat was meteen het einde van het gesprek :lol: Daarna begon ie het weer te zeggen tegen een andere vrouw, en zei ie dat het heel regelmatig voorkwam, hij had het twee maanden geleden ook al eens meegemaakt... Verder zat er een echtpaar aan de andere kant van het gangpad die vanaf Asd tot Sittard geen enkel woord hadden gewisseld met elkaar, volgens mij vonden ze het helemaal geen straf om in de stilte coupé te zitten.
In Sittard stond er braaf een 4tje voor Heerlen te wachten op spoor 3B, we moesten dus even wat naar achteren wandelen.
Tussen Heerlen en Voerendaal voor het eerst in de 1e klas van Veolia gezeten, mijn vader zei: Ow dat lijken me echt lekkere stoelen om in weg te ploffen. Op het zicht leek me dat ook zo, dus ging dat even demonstratief doen. Had ik beter niet kunnen doen, want ik voel het neerploffen nog aan mijn rug, die stoelen geven geen centimeter mee, ondanks dat het wel zo lijkt dat ze lekker zacht zijn.
Op de terugweg bij Sloterdijk komen er twee oude dames (jaar of 75) de trap afgewandeld met enorme koffers, blij dat ze nog op tijd waren voor de trein naar Enkhuizen. Echter, ze hadden nog niet ingecheckt en vroegen aan mij waar dat kon. Ik zei dat het in de stationshal wel kan, en zei tegen een van de dames dat er iets verder ook een lift was, scheelde ze wat gezeul.
Mw zegt: Ja nou gaan we niet weer helemaal omhoog zeulen met onze koffers, dat snapt een conducteur toch ook wel als we hem tegenkomen? De twee dames stapten dus in zonder geldig vervoerbewijs. Ik ben bang dat zulke vrouwen door hun leeftijd er vaak nog mee wegkomen ook. Er had best nog een van die twee even naar boven kunnen lopen voor een incheck.
Tot slot werd er een wat verwilderd ogende man op het station in Hoorn door de politie afgevoerd, ik hoorde hem nog zeggen: Ik was per ongeluk bij de verkeerde fiets het slot aan het open boren, mijn fiets leek heel erg op deze, en staat wat verderop. Agent zegt: Ow dat zou best kunnen, maar ik neem u nu mee naar het bureau. :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Sinds gistermiddag zijn op Rlb de kaartautomaten verplaatst van de perrons naar de hal.
Ze staan zowel aan de Lomardijen-kant als aan de IJsselmonde-kant (van boven gezien) beneden bij de rechter trap en dan ook nog vlak voor de trappen ook. En natuurlijk met de voorkant naar de trappen en twee naast elkaar, zodat de reizigers er met een grote boog omheen moegen lopen. Echt, wie dat nu weer bedacht heeft... :neg:
Klinkt als voorbereidingen voor poortjes!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:
Meltrain schreef:Sinds gistermiddag zijn op Rlb de kaartautomaten verplaatst van de perrons naar de hal.
Ze staan zowel aan de Lomardijen-kant als aan de IJsselmonde-kant (van boven gezien) beneden bij de rechter trap en dan ook nog vlak voor de trappen ook. En natuurlijk met de voorkant naar de trappen en twee naast elkaar, zodat de reizigers er met een grote boog omheen moegen lopen. Echt, wie dat nu weer bedacht heeft... :neg:
Klinkt als voorbereidingen voor poortjes!
@ Meltrain: dat plan voor de Poortjes wordt dus toch uitgevoerd, dit stond als en van de opties in in een artikel in het AD - Rotterdamsdagblad (twee maanden geleden als ik me niet vergis).
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Meltrain schreef:Sinds gistermiddag zijn op Rlb de kaartautomaten verplaatst van de perrons naar de hal.
Ze staan zowel aan de Lomardijen-kant als aan de IJsselmonde-kant (van boven gezien) beneden bij de rechter trap en dan ook nog vlak voor de trappen ook. En natuurlijk met de voorkant naar de trappen en twee naast elkaar, zodat de reizigers er met een grote boog omheen moegen lopen. Echt, wie dat nu weer bedacht heeft... :neg:
Klinkt als voorbereidingen voor poortjes!
Ze zijn idd op diverse stations bezig met voorbereidingen voor poortjes
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Hoewel de s2800 niet ten oosten van Utrecht rijdt vandaag en ik een trein vanuit de richting Deventer had was het toch wel ongekend rustig in de 691716 vanmorgen. Stapte notabene naast de trap in Amersfoort in en trof alsnog een vrijwel lege bak, maargoed, was dan ook wel een trein van 13 bakken op dit vroege tijdstip.
Die lengte bleek ook wel in Hilversum waar ik in eerste instantie nog niet door had dat we langs een perron stonden: 'tis vrij donker nog op het uiterste puntje van perron 2 :wink: We kwamen er licht vertraagd binnen en ook het vertrek was licht vertraagd, maar de rijtijd naar Utrecht bleek ruim zat om dat weer in te halen.

In tegenstelling tot wat in eerste instantie in de planner stond werd trouwens na Overvecht weer naar een IC-spoor doorgewisseld om op spoor 9 binnen te komen (was eerst 4 in de planner). Da's dan wel een krappe opvolging want er moet daar 3 minuten na vertrek van de s2800 naar Rotterdam binnengekomen worden. Het werd dan ook korte tijd wachten voor het inrijsein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Stefan »

Gisteren teruggekomen vanuit Londen, met de nodige vertraging, dat wel.. Net voor Ashford vond 1 van de locs het nodig om er mee te stoppen, dus we mochten de Kanaaltunnel niet in. In Ashford zijn we de trein uit gezet en konden we overstappen in de trein die vanuit Brussel kwam. De passagiers van deze trein stapten in de (defecte) trein en zo was het toch nog mogelijk om onze reisweg te vervolgen.

Gevolg was wel dat we niet om 20:03, maar om 21:48 in Brussel aankwamen. De laatste Benelux (t9261) was uiteraard al weg.. Gelukkig kon ik nog opgehaald worden in Antwerpen, anders had het nog een nachtje Brussel geworden en daar had ik éven geen zin in. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door visgraat »

Dit weekend maken we een retour enschede - sittard. We kennen de reguliere tijden, maar toch even kijken op de planner:
Eerste stuk wordt weer de bus die weer niet aansluit naar Zuphen.
Dan maar over utrecht. Dat is lastig want er rijden geen treinen bij soestduinen. Over oss dan maar. Nee daar rijden ook geen treinen. Maaslijn als alternatief? Nee ook daar werkzaamheden. Toch maar over utrecht dan en dan omgeleid over hilversum. Maar verderop bij geldermalsen rijden ook geen treinen! Waardeloos reistijd bijna 5 uur x2 = 10 uur en 4x de bus.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Wubbo »

Is via Duitsland dan niet sneller? (doet niet af aan het feit dat die combi van werkzaamheden dit weekend niet handig is, maar daar heb je zo weinig aan)
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door visgraat »

Ja is wel een interessante optie, maar die verbinding is altijd al langzaam. De trein naar dortmund doet er al meer dan 2 uur over. Ik hoop dat ze die een keer gaan versnellen met al die lange wachttijden en kleine stations. Veel treinen rijden daar een keer per uur en aansluitingen zijn heel ruim. Uiteindelijk kom je dan in heerlen aan na 5 uur. Naar heerlen zou het misschien een handige optie zijn, maar dan betaal je wel de hoofdprijs, iets van 30 euro.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door visgraat »

En je hebt gelijk maaslijn + shertogenbosch tegelijk aanpakken is niet verstandig. Daar had ik iets meer professionaliteit verwacht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door mb90 »

De RET is er dit jaar vroeg bij met het aanpassen van de lijnstickers. Zo zijn de stickers van Buslijn 67 al aangepast van een rode frequentlijn naar een blauwe gemakslijn sticker (dit omdat de frequenties verlaagd worden). Ook staat de nieuwe route er al op. Het deel tussen Pendrecht en de Charloisse Poort (wat alleen laat in de avond en vroeg in de weekeinden als luchtvervoer gereden wordt) vervalt namelijk per december.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Na een lange tijd waarin het tijdens het woon-werkverkeer niet echt uitmaakte of ik de trein wel of niet haalde vanmiddag m'n sprint-kunsten weer eens getest...

Begon met een sprintje om lijn 77 nog te halen op de Europalaan en vervolgens weer in 3 minuten van Busstation Zuid naar spoor 3 te Utrecht Centraal. Had nog wat tijd om door naar voren te lopen en zo 'n zitplek te bemachtigen in de verder bomvol met omreizenden zittende t4956 :) In Hilversum dan weer licht vertraagd aangekomen dus maar weer vlug een perronnetje opgeschoven voor de t1559.
Maar al met al was ik hierdoor met een vertrek dat slechts 10 minuten eerder was toch mooi een halfuur eerder in Amersfoort dan wanneer ik op de gebruikelijke tijd was vertrokken en de 690561 had genomen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Mark »

Trein t1744 is buitengewoon druk voor de zaterdagmiddag ... is er weer een kruidvat/blokkerkaarten-actie?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Michael »

Ja. Kruidvatkaartjes zijn er weer.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Mark »

Ah, vandaar.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Heeft station Leiden Lammenschans eigenlijk OV-chippaaltje/poortjes? Ik dacht dat ze inmiddels overal in Nederland waar een NS-trein stopt waren geplaatst, maar volgens de stationsvoorzieningen op ns.nl heeft Lammenschans ze niet.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten