OVer je OV-Chipkaart #2
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Handig als je transacties wilt controleren... van m'n reizen met EBS gisteren zijn de haltenamen niet doorgekomen in het transactieoverzicht. Denk ik het vervolgens op prijs te checken, kent 9292 nog geen tarieven van EBS
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Syntus heeft iig (reizigers)schermen van Init
Bij twijfel: gebruik beton.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
:') Dat is gewoon de nieuwste truc om je meer geld dan het hoort afhandig te maken zonder dat je gaat klagen en het op de cent terugeist. Nu zou ik dat bedrijf nog de voordeel van de twijfel willen gunnen...tot woensdag. Anders gewoon de klantenservice plat gaan bellen en vragen naar tarieven en ritprijzen?Daniel schreef:Handig als je transacties wilt controleren... van m'n reizen met EBS gisteren zijn de haltenamen niet doorgekomen in het transactieoverzicht. Denk ik het vervolgens op prijs te checken, kent 9292 nog geen tarieven van EBS
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
On-board computer en dergelijke komen van Init, OVC software komt van ProData zie:
http://www.prodatamobility.com/index.ph ... etherlands
http://www.prodatamobility.com/index.ph ... etherlands
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
@Fogeltje: Ik zal inderdaad de komende dagen wel nogmaals kijken. Had ook een zooi incomplete transacties bij HTM die een dag later wel bijgewerkt waren.
Eentje daarvan was trouwens wel heel apart: de checkin was een dag eerder te zien dan de checkout :?
HTM heeft op z'n claimformulier trouwens wel heel erg goed een vinkje verstopt om aan te geven dat je overstapt. Verder hebben ze daar een bijzonder fraai online claimformulier waarbij je eerst een lijn kiest wat dan weer de haltekeuzes beïnvloed. Kies je vervolgens een instaphalte dan krijg je daarna bij de uitstaphaltekeuze alleen haltes tussen je instaphalte en het eindpunt te zien. En hij kende ook keurig het tijdelijk eindpunt wegens werkzaamheden van tram 1 afgelopen weekend.
Ook praktisch dat het formulier zelf uitrekend wat de ritprijs had moeten zijn, al moet je dus wel bovengenoemd vinkje opgevallen zijn om de 79 cent instaptarief van dat bedrag af te krijgen.
Eentje daarvan was trouwens wel heel apart: de checkin was een dag eerder te zien dan de checkout :?
HTM heeft op z'n claimformulier trouwens wel heel erg goed een vinkje verstopt om aan te geven dat je overstapt. Verder hebben ze daar een bijzonder fraai online claimformulier waarbij je eerst een lijn kiest wat dan weer de haltekeuzes beïnvloed. Kies je vervolgens een instaphalte dan krijg je daarna bij de uitstaphaltekeuze alleen haltes tussen je instaphalte en het eindpunt te zien. En hij kende ook keurig het tijdelijk eindpunt wegens werkzaamheden van tram 1 afgelopen weekend.
Ook praktisch dat het formulier zelf uitrekend wat de ritprijs had moeten zijn, al moet je dus wel bovengenoemd vinkje opgevallen zijn om de 79 cent instaptarief van dat bedrag af te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Dat heb ik wel vaker (bij andere vervoerders overigens). Als je dan een paar dagen later kijkt, is het wel netjes bijgewerkt.Daniel schreef:Eentje daarvan was trouwens wel heel apart: de checkin was een dag eerder te zien dan de checkout :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Klopt ja, was bij mij ook het geval. En het uitcheckprobleempje wat ik had bij EBS is ook goedgekomen, zag al een rit van 0 euro op m'n transactieoverzicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ow, en het formulier van HTM is wel mooi maar aan hun mailtjes mogen ze nog wel wat doen...
Onder de mail met alle HTML-code staat trouwens ook nog een gewoon opgemaakte versie.<p>Geachte reiziger,</p>
<p>Uw gegevens zijn ontvangen. U ontvangt binnen 6 weken een antwoord van ons.</p>
<p>Hieronder volgt een opsomming van de door u ingevulde gegevens.</p>
<p>U kunt via deze mail niet corresponderen met HTM. Hebt u een vraag of opmerking? Vul dan het <a href=http://www.htm.net/smartsite.dws?id=669 ... rmulier</a> in op de website.</p>
<p>Met vriendelijke groeten,</p>
<p>HTM</p><br>
<br>
Uw ingevulde gegevens:<br>
<br>
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ik ook. Mijn ouders zijn ooit van Helmond naar Beek en Donk gegaan en twee dagen later bekeek ik hun transactieoverzicht. Er stond alleen een check-in dus ik dacht dat met uitchecken iets verkeerd was gegaan. Mam zei alleen "volgens mij ben ik goed uitgecheckt", maar met "volgens mij" heb je het al.Chauf21 schreef:Dat heb ik wel vaker (bij andere vervoerders overigens). Als je dan een paar dagen later kijkt, is het wel netjes bijgewerkt.Daniel schreef:Eentje daarvan was trouwens wel heel apart: de checkin was een dag eerder te zien dan de checkout :?
Twee claims opgestuurd, meteen de volgende ochtend bericht dat er niets aan de hand was (viel me op dat ze bij claimafwijzigingen heel snel kunnen reageren, bij toekennen of klachten niet). Ik zag toen nog steeds geen checkout maar de de ochtend erop wel. Die checkout zal wel wat vertraging door de openstaande brug hebben opgelopen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Hij laad ook op als mijn Week OV geldig is, kwam ik achter woensdag ;)Chauf21 schreef:Met het automatisch opladen wordt de kaart opgeladen als het saldo onder de €5 komt. In de praktijk wordt er dus geld bijgeschreven als je incheckt met €8,99 (want bij het inchecken wordt eerst €4 afgeschreven). In jouw geval zal er dus alleen in de weekenden iets worden bijgeschreven omdat je doordeweeks met het weekproduct reist. Je hoeft met automatisch opladen overigens in principe niet bij te laden, dat regelt dat ding zelf.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Aan die reactietermijn mogen ze ook nog wel wat doen..Daniel schreef:<p>Uw gegevens zijn ontvangen. U ontvangt binnen 6 weken een antwoord van ons.</p>
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Precies wat ik gezegd heb. Als op het moment van inchecken het saldo €8,99 of lager is, dan zal ie worden opgeladen. Ongeacht of je op dat moment op saldo reist of niet.Thom91 schreef:Hij laad ook op als mijn Week OV geldig is, kwam ik achter woensdag ;)
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Wow! Niet dat ik daar in- en uit heb gecheckt, maar het viel mij gisteren op dat zelfs Amsterdam Holendrecht is voorzien van poortjes bij het treingedeelte!
Leuke is natuurlijk dat er gewoon nog een CiCo-paal op het perron staat...
Leuke is natuurlijk dat er gewoon nog een CiCo-paal op het perron staat...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3932
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Deden ze het ook al? tot vorige week vrijdag waren ze nog in plastic en stonden op hun zelf (dus de trap is niet afgesloten).
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Goed punt. Ik heb daar niet echt op gelet, aangezien ik (gelukkig!) nog niet hoef in te checken bij de NS. :)hauptbahnhof schreef:Deden ze het ook al? tot vorige week vrijdag waren ze nog in plastic en stonden op hun zelf (dus de trap is niet afgesloten).
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Meer stations hebben de laatste tijd poortjes gekregen die nog aangezet moeten worden. Woerden heeft nu ook een maand van die poortjes staan, maar in- en uitchecken moet nog steeds bij de CICO's op de loopbrug. Ik denk eigenlijk dat die poortjes in de loop van volgend jaar aangezet worden?
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ik weet niet of het bekend is bij jullie. Station Breda-Prinsenbeek heeft ook poortjes
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
je bent redelijk zat en dit heeft ook wel een reden: bij toekennen moet een hogere pief fiat geven-want anders zou zo maar gratis geld te veel kunnen worden weggegeven-en vermoedelijk dubbele controle. Bij een terchte afwijzing zijn de verdere stappen niet nodig.fogeltje schreef:(viel me op dat ze bij claimafwijzigingen heel snel kunnen reageren, bij toekennen of klachten niet).
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Drinkt fogeltje zoveel alcohol dan?midnet schreef: je bent redelijk zat
For Your Railroad Adventures
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Het gebeurt ook bij onterechte afwijzingen overigens :') Zelfde met klachtenafhandelingen. Ze zijn heel snel om de vinger naar een ander te wijzen. Als ik daarop weer reageer en nog eens heel duidelijk aangeef dat het HUN schuld was, dan hoor je een maand niks meer tot ze erachter komen dat het inderdaad hun fout was. Soms zijn ze gewoon te snel in hun reacties, maar bij het lezen van bepaalde dingen gaat men daar schijnbaar automatisch in de afwijzing/niet onze schuld modus.midnet schreef:je bent redelijk zat en dit heeft ook wel een reden: bij toekennen moet een hogere pief fiat geven-want anders zou zo maar gratis geld te veel kunnen worden weggegeven-en vermoedelijk dubbele controle. Bij een terchte afwijzing zijn de verdere stappen niet nodig.fogeltje schreef:(viel me op dat ze bij claimafwijzigingen heel snel kunnen reageren, bij toekennen of klachten niet).
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Gister in Overtreders (SBS 6) had een student een bedrag van -0,20ct waardoor hij de foutmelding error code kreeg. Deze foutmelding kreeg hij omdat hij met een negatief saldo had maar wel met zijn studentreisproduct reisde. Maar je kan toch in je reisvrijperiode met een negatief saldo reizen? Of zou deze persoon mogelijk in zijn niet-reisvrije periode hebben gereisd? Of is het omdat de GVU (dat was het OV-bedrijf in kwestie) geen negatieve saldo-reizigers tolereert?
Tevens kreeg de man een keuze, direct €25,- betalen (pinnen) of een proces verbaal van €39,- en de mogelijkheid hebben om in beroep te gaan. Is dat niet vreemd. Iemand proberen af te kopen met €25,- terwijl hij of zij mogelijk wel gelijk had en niet in beroep kan gaan.
Andere vraag hier op aansluitend.
Vorige week maandag red de 322 als 157 door Almere. Er werd toen telkens een halte in Almere-Haven omgeroepen. Moet je verplicht inchecken wanneer het systeem de verkeerde halte aangeeft/omroept etc. of mag je dat dan weigeren?
Tevens kreeg de man een keuze, direct €25,- betalen (pinnen) of een proces verbaal van €39,- en de mogelijkheid hebben om in beroep te gaan. Is dat niet vreemd. Iemand proberen af te kopen met €25,- terwijl hij of zij mogelijk wel gelijk had en niet in beroep kan gaan.
Andere vraag hier op aansluitend.
Vorige week maandag red de 322 als 157 door Almere. Er werd toen telkens een halte in Almere-Haven omgeroepen. Moet je verplicht inchecken wanneer het systeem de verkeerde halte aangeeft/omroept etc. of mag je dat dan weigeren?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Zowiezo krijg je bij te weinig saldo normaal toch geen foutcode te zien maar simpelweg een melding "Saldo te laag, opladen a.u.b."?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ik snapte er ook weinig van. Zie hier de uitzending: http://www.sbs6.nl/programmas/overtrede ... evering-12. Meerdere malen stukjes van het GVU, laatste stukje met bovengenoemd voorval vanaf 22:03. KIjk ook nog evne bij 38:03 waar 2 Belgische dames in beeld komen die pas een kaartje willen kopen bij het uitstappen. Is dit normaal in België? De controleur denkt van niet...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Ik vond 't ook al raar, volgens mij koop je in België ook gewoon een kaartje bij het instappen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #2
Als je met een studentenkaart wilt inchecken moet het saldo op je kaart positief zijn. Heb je dat niet, krijg je een foutmelding. In je vrij-reizenperiode kan je dan ook een errorcode krijgen.
De meeste chauffeurs kunnen zien op welke halte het systeem staat ingesteld. Als je het niet vertrouwt, kan je altijd aan de chauffeur vragen wat er is of wat je moet doen. Mocht je een reactie krijgen als 'ik weet het niet', 'ik kan er niets aan doen', 'je moet gewoon in- en uitchecken', neem dan achteraf contact op met de klantenservice als je twijfelt aan de juistheid van gegevens. Een tip: ga niet op je eigen houtje bepalen of je wel of niet (of eerder of later) gaat in- of uitchecken, want je reist dan zonder ingecheckt te zijn en daarvoor kan je gewoon beboet worden.
De meeste chauffeurs kunnen zien op welke halte het systeem staat ingesteld. Als je het niet vertrouwt, kan je altijd aan de chauffeur vragen wat er is of wat je moet doen. Mocht je een reactie krijgen als 'ik weet het niet', 'ik kan er niets aan doen', 'je moet gewoon in- en uitchecken', neem dan achteraf contact op met de klantenservice als je twijfelt aan de juistheid van gegevens. Een tip: ga niet op je eigen houtje bepalen of je wel of niet (of eerder of later) gaat in- of uitchecken, want je reist dan zonder ingecheckt te zijn en daarvoor kan je gewoon beboet worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten