Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Stefan schreef:Integro's bij Connexxion uit 1999? ;) Ze zijn toch echt minimaal een jaartje jonger.. De 2 laatste series zijn zelfs uit 2001 en 2002.
Ik leid het af uit de kentekens. Maar nee, je hebt volgens mij inderdaad gelijk. De Integro's waarom het gaat hebben BJ-..-.. op hun kentekenplaat. Ik heb net Wikipedia bezocht en de tweede serie Jonckheeren die aan het GVB geleverd werden in september 1999 hebben BH-..-.. op hun kentekenplaat. En de eerste Amba's hebben BL-..-.. op hun kentekenplaat. Dus dan moeten de bussen die BJ-..-.. op hun kentekenplaat hebben in 2000 gebouwd zijn.
Maar om even op de discussie terug te komen: dan nog, toen was er nog geen euro-III wat er in 2002 wél was, en het scheelt toch twee jaar leeftijd. En de stoelbekleding is niks comfortabeler dan die van de Amba's, wel de stoelen zelf, maar volgens mij maakt de Integro uit die serie zoveel lawaai dat ik nog steeds loop te twijfelen...
Kan me vergissen, maar volgens mij is het toch niet heel alledaags dat er Volvo 8700's worden ingezet op de Nijmeegse lijn 1... Toch reed er minstens één op die lijn vandaag (twee keer gezien, maar dat kan natuurlijk best twee keer dezelfde geweest zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De OBB-stam van de Benelux reed vanavond in IC t9260 i.p.v. IC t9252. Vanaf de loc gezien hadden de eerste 4 rijtuigen NS-logo's en de laatste 2 nog OBB-logo's. Verder was de volgorde dit keer (in klasses) 2-2-2-1-2-2, waarbij de eerste een gedeclasseerd 1e klas rijtuig is. Jammergenoeg kon ik daarvan niet profiteren, want ik zag het pas na het uitstappen te Rtd. De omroep was op de perrons overigens niet aangepast aan deze indeling en riep vrolijk om dat de 1e klasrijtuigen vooraan en achteraan zaten..
Die 1900 is hopeloos wisselend qua samenstelling.
De ene trein is 10 bakken ICR dan weer een ICM3 + ICM4 en dan weer een VIRM4
In Delft wil ik graag vooraan instappen (In Den Haag stappen de meesten achteraan in) maar weet dus nooit hoelang de trein is.
Vandaag was die (vertrek Delft 9.34) maar een stel ICM4.
Deze stond dus tot in de gangpaden overvol.
NS lijkt van een vakantie-materieelinzet niet gehoord te hebben. En dus reden er vrolijk 8 bakken VIRM van Utrecht naar Den Haag vanochtend, met de reizigers erin die ook wel in een ICM-IV hadden gepast. En natuurlijk werd mijn ochtendtrein (u weet wel, die die zelfs op de drukste dag met een losse ICM gereden kan worden) nog even keurig versterkt naar 6 bakken ICM.