Pagina 1 van 10

OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 01 jun 2008, 10:03
door Geert
Nieuwe maand, nieuwe kansen! ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 01 jun 2008, 14:31
door Mark
Ook vandaag is er weer DM'90 actief in de s31200, wederom de 3427+3449 en de 3409+3406 :)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 01 jun 2008, 19:58
door reisthijs
Vanmiddag een rondje gemaakt (ik had nog kruidvatkaartjes en die zijn dus alleen deze maand nog geldig). Dit keer richting het oosten, ik kom niet zo snel in die hoek en wilde ook weleens met eigen ogen de werken voor 'Almelo verdiept' (niet veel bijzonders aan te zien zo bleek) aanschouwen. Er waren natuurlijk de werkzaamheden rond Deventer, dus dat werd een leuk ommetje, omreizen is toch niet erg als je voor de lol in de trein zit.

Het eerste deel ging alleen niet helemaal vlekkeloos: ik vertrok vanaf Utrecht Overvecht naar Hilversum, om daar de IC naar Zwolle te pakken, wat net iets sneller zou moeten zijn dan de rechtstreekse stoptrein (en bespaart je ruim een uur aan DD-AR).
Eenmaal aangekomen in Hilversum (met SGMm als IC richting Almere), was de CTA voor de aansluitende trein blanco, en dat bleef ook zo tot een kwartier na vertrektijd. Toen werd pas omgeroepen dat de IC Asd - Amf niet zou rijden (door seinstoring), maar dat we wel met de stoptrein meekonden.

Van Amersfoort ging de reis (met +30 dus) zonder problemen verder, alleen nog een ATB-snelremming bij de Ijsselbrug, waarbij netjes via de omroep werd uitgelegd waarom we stilstonden en dat we meteen weer verder gingen.

In de volgende trein (3x DM'90) moesten we tussen Heino en Raalte nog een stukje langzaam rijden, omdat de overweg in storing lag, hij leek echter gewoon te werken. In Hengelo aangekomen was het zondagmiddag, dus de eerstvolgende trein naar Zupthen reed vandaag niet. Wel maf dat de trein (3427+3449) dan wel gewoon op de normale tijd binnenkomt op spoor 2, maar vervolgens dus eerst nog een slagje Oldenzaal gaat doen.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 01 jun 2008, 21:10
door Reiziger Delft
reisthijs schreef:In de volgende trein (3x DM'90) moesten we tussen Heino en Raalte nog een stukje langzaam rijden, omdat de overweg in storing lag, hij leek echter gewoon te werken.
Dat is precies het probleem van een overweg in storing, die is de hele tijd voor wegverkeer gesloten. :wink: Verkeer krijgt dan soms de neiging om langs de gesloten bomen te rijden en dat is de reden dat de treinen dan dus met beperkte snelheid passeren.

OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 17:08
door webguy
Ik hoor net een goede van een klasgenoot van me: In Boxmeer bij de Wizzl kan je wel geld wisselen om een kaartje uit de automaat te kunnen kopen, maar dat kost je wel 25 cent :P De NS Loketten wisselen zover ik weet nog altijd geld voor je, en gratis :)

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 19:24
door Dubbele P
Beetje vage actie idd, maar het is al heel wat dat ze überhaupt doen wisselen. In Roermond hangt bij de kiosk/frituur al heel lang op 'Wij kunnen en mogen geen geld wisselen voor de kaartjesautomaten' ofzoiets dergelijks.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 19:37
door Frank
Trein t3760 stopte vandaag extra te Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem-Zuid.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 20:06
door Mark
Een Plan T in de s7000, trein t7059 reed met de 528 :)
Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 21:01
door Tochjo
Frank schreef:Trein t3760 stopte vandaag extra te Nijmegen-Lent, Elst en Arnhem-Zuid.
Inderdaad. Het is dat de t30763 ook met vertraging reed en ik mijn overstap dus kon halen, anders had dat geintje mij weer +15 opgeleverd. Zoals ik me al eerder afvroeg, zijn de reizigers naar Nijmegen Lent en Arnhem Zuid (en van die stations naar Arnhem) nu echt belangrijker dan de overstaps in Arnhem? En als je dan al een trein extra wilt laten stoppen, waarom dan niet de t2064? Die vertrekt eerder, stopt al in Elst en heeft in Arnhem een kering van acht minuten. Hij vertrok vandaag nota bene zelfs van spoor 3, waar de s3600 ook van vertrekt en alle reizigers dus al zaten te wachten.

Er zal wel een mooi idee achter zitten, denk ik dan maar.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 21:28
door IC3
Tochjo schreef:Er zal wel een mooi idee achter zitten, denk ik dan maar.
Perronlengte wellicht. :) Ik weet niet of een loc + 10 rijtuigen ICRm past in Lent en Arnhem Zuid.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 21:29
door Frank
Als de s2000 met tien bakken rijdt dan past die trein niet langs de stations. Echter ik geloof dat het bij de 2000 van die tijd (t2064) niet het geval is, omdat deze meestal met V-IRM 6 rijdt. Weet niet of dat vandaag zo was. Ik ben vanuit Heyendaal na het horen van de omroep meteen de s3700 ingesprint.
De spoorwijziging van de 2000 naar spoor 3 was wel enorm irritant, want als de 3700 niet extra te Elst had gestopt had ik nu mooi een half uurtje kunnen wachten (dankzij de stakende bussen zo ongeveer)...

Men heeft een tijdje geleden idd bij vervallen s3600 'en de 2000'en extra laten stoppen. Waarom dat dan vandaag niet gedaan is weet ik niet, zou wel logisch zijn.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 21:39
door Karl
's Middags rond de klok van half vijf zag ik een ICM drietje richting Utrecht C rijden, toen dacht ik aan een kapot viertje ofzo en dat het wel knus zou zijn in het drietje richting Amf of Gd. Het drietje werd naar spoor 9 geleid waar mijn IC in de Noordoost (v 1648 Ut richting Gd - Rt) zou vertrekken. Gelukkig kwam er iets voor vertrektijd nog zeven bakken aanrijden en werden deze aan elkaar gekoppeld.

Volgens mij gebeurt dit niet planmatig (nooit eerder gezien), wel een goede manier van met je capaciteit omgaan.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 21:52
door mb90
Volgens de P2000 meldkamer is er 20 minuten geleden een melding binnen gekomen van een trein die bij Hoek van Holland Strand tegen een stootjuk aangereden is. Waarschijnlijk was een Sprinter te verliefd op een stootjuk geworden :P. Gelukkig zijn er geen gewonden bij. Het moet dan denk ik geen trein met reizigers geweest zijn, want de laatste komt aan om 20:45 uur en vertrekt om 21:04 uur.

Edit: Het zou ook bij Hoek van Holland Haven kunnen zijn. Daar komt om 21:12 uur een trein op kopspoor 4 binnen en deze zou moeten vertrekken om 21:37 uur. Qua tijden lijkt me de laatste wat logischer.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 21:53
door Tochjo
Frank schreef:bij de 2000 van die tijd (t2064) niet het geval is, omdat deze meestal met V-IRM 6 rijdt. Weet niet of dat vandaag zo was
Treinlengte is in het algemeen een goed punt, daar had ik niet aan gedacht. Maar treintje t2064 reed ook vandaag met een V-IRM, dus die kunnen we nu niet als excuus opvoeren. Bovendien, zoals Frank al zei, zijn extra stops van de 2000 ook vaker vertoond.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 22:05
door Geert
mb90 schreef:Volgens de P2000 meldkamer is er 20 minuten geleden een melding binnen gekomen van een trein die bij Hoek van Holland Strand tegen een stootjuk aangereden is. Waarschijnlijk was een Sprinter te verliefd op een stootjuk geworden :P. Gelukkig zijn er geen gewonden bij. Het moet dan denk ik geen trein met reizigers geweest zijn, want de laatste komt aan om 20:45 uur en vertrekt om 21:04 uur.

Edit: Het zou ook bij Hoek van Holland Haven kunnen zijn. Daar komt om 21:12 uur een trein op kopspoor 4 binnen en deze zou moeten vertrekken om 21:37 uur. Qua tijden lijkt me de laatste wat logischer.
Volgens P2000 is het ook op Stationsweg 1, dat is Hld en niet Hlds ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: ma 02 jun 2008, 22:11
door mb90
Dus toch HVH Haven. Ik kon het even niet vinden waar nu precies nummer 1 was op de Stationsweg. De Stationsweg loopt immers ook bij HVH Strand.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 03 jun 2008, 17:11
door Frank
Vandaag een nieuwe methode om toch maar de overstap van Veolia uit Roermond op de s2000 naar Den Haag te halen: de trein was defect; het betrof hierbij trein t2058; aankomst in Elst met +18.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 03 jun 2008, 19:57
door Freek
De s3700 (v Zp 12.28) werd aangekondigd met +15 vertrek van spoor 3a ipv 2, de s7500 zou eerder vertrekken naar Ah. Omdat ik naar Nm moest hiervan maar geen gebruik gemaakt (overstap op een trein naar Nm is slecht en het scheelt niet veel). Om 12.28 kwam er echter wel op spoor 4 een koploper (4 baks) binnengelopen. Na het vertrek van de diverse stoppers werd deze voor gereden. Vervolgens hebben we denk ik nog op de s3700 uit Deventer gewacht, deze zal wel een storing ofzo gehad hebben. Met +15 uit Zp vertrokken, van Rheden achter de stopper gezeten, Syntus mocht nog even voorlangs kruizen en zo vertrokken we in Arnhem naar Nijmegen met +25.

In Nijmegen keerde de koploper niet op de 3700 naar Zwolle er stond al een VIRM-VI klaar.

Op de terugreis was het gezellig, de koploper werd namelijk ingezet in de s3700 van 16.58 richting Zwolle, in de spits hadden we dus flink wat capaciteit minder. In Nm paste het nog, in Ah bleven er echter mensen achter. Doordat de s2000 van 16.52 met +10 vertrok uit Nijmegen vertrokken wij ook met vertraging. Samen met de drukte bij de deuren zorgde dit voor een +10 bij vertrek in Ah. Aansluitingen in Zp werden natuurlijk niet gehaald

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: di 03 jun 2008, 23:17
door Freek
Nog vergeten te melden:
In Nijmegen werkten de kaartjes automaten niet, men kon alleen nog bij de balie een vervoersbewijs halen. Dit was aangeplakt op alle automaten en werd omgeroepen. Was dit op meer stations het geval?

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 13:36
door Daniel
Vanmorgen werd de t9205 in Dordrecht met vertraging aangekondigd, dus dan maar de t2222 genomen om de drukte te ontlopen in de t1924. Komt vervolgens die Benelux keurig op tijd mijn treintje voorbij te Rotterdam Blaak :x
Op Rotterdam Centraal was Magdaleen dan weer even in de war toen na talrijke berichten over een defecte goederentrein bij Gouda wat anders omgeroepen moest worden: "De stoptrein naar Gouda, herstel Den Haag en Leiden, komt over enkele ogenblikken binnen op spoor 8"

Tot slot waren op de stationsklokken van Vlaardingen Oost de secondenwijzers de opvallend afwezige onderdelen en is 't nog knap lastig met 'n aanraakscherm-kaartje de poortjes te openen. Die dingen zijn eigenlijk te slap om in de daarvoor bestemde gleuf te steken.
En wat ik helemaal vergat... SGMm 2940 heeft een rode hoofdsteun bij één zitplaats in de Bk die momenteel aan de Rotterdamse zijde zit.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 14:35
door Suus
Die defecte goederentrein stond op spoor 4 bij Gouda Goverwelle en zorgde voor een grote bende. De trein werd getrokken door 3x6400, om tien uur stonden er 2x 6400 op spoor 8 van Gd, en 1 stond er nog bij Goverwelle. De volledige treinenloop werd een zooitje, en de omroep ging zowel via de omroepinstallatie als met megafoons pratende medewerkers, soms door elkaar heen.

Ik kwam met een uit 2x Plan V (454 en 802) bestaande s9500 in Gd aan om 9:38. Op dat moment stond er een sprinter op spoor 3 klaar voor Rotterdam. De s2000 die om 9:41 zou vertrekken werd opgeheven. De stoptrein naar Den Haag reed op tijd. Een intercity naar Rotterdam liep alle passagiers eruit in Gouda, waardoor de sprinter op spoor 3 nog voller werd. Wat er met de trein is gebeurd weet ik niet. Een intercity naar Den Haag had slechts 5 minuten vertraging. Twee intercities, naar Groningen en naar Leeuwarden vertrokken bijna gelijktijdig iets vertraagd uit Gouda, en toen kwam de s4000 naar Uitgeest met vertrektijd 9:45 uiteindelijk om 10:02 aan in Gouda.

Die trein moest iets na Woerden nog wachten voor een goederentrein, en kwam uiteindelijk met 27 minuten vertraging aan op Amsterdam Centraal, waar hij werd opgeheven. De trein bestond overigens maar uit één SGMm-III.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 16:13
door Geert
Die secondenwijzers zitten al jaren niet in de klokken van Vdo :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 17:09
door Frank
Was het gisteren nog een defect aan de trein die voor vertraging van de t2058 zorgde, vandaag had hij bij aankomst in Elst een +9 door een overwegstoring. We hebben vrijwel het hele stuk Nml-Est langzaam aan gereden. Overigens hadden hierdoor bijna alle treinen Nm-Ah, en dat zijn er veel in de spits, wel iets van +5 tot +15.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 19:43
door Tochjo
Diezelfde storing gaf de t3760 een +20 bij aankomst in Arnhem. De t2064 heeft niet gereden (wegens te grote vertraging, zo werd in Nijmegen omgeroepen toen hij met +10 op de borden stond). Toen we Elst aansluiting stapvoets passeerden stond daar een Buffel stil; bij aankomst in Arnhem bleek die te keren op de t31166, welke dus +35 aan zijn broek had.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: wo 04 jun 2008, 19:47
door Frank
Er zijn inmiddels al s31100 'en met +45. Overigens reed alles rond Ah-Nm wel zo'n beetje rond met vertragingen tussen +10 en +30 als ik de actuele vertrektijden mocht geloven.
De overweg bij het station in Elst was geblokkeerd voor autoverkeer; fietsers en voetgangers mochten er gewoon door (die hebben weinig alternatieven). Mede daardoor (gok ik) moesten alle treinen uit Ah vlak voor de overweg tot stilstand komen, alvorens ze verder reden (degene die ik uit Nm gezien heb stopten hoe dan ook als op het station). Althans, dat is wat ik er van gezien heb.