OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

De treinen van Arriva tussen Dordrecht en Geldermalsen worden gewassen in Rotterdam en onderhouden in Leidschendam. Zodoende komen ze nog wel eens in Rotterdam...

Verder is die wachtruimte vooral iets als het koud is, daarbuiten wordt er weinig gebruikt van gemaakt vind ik altijd.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

"Undercover" kaartjescontrole in
Tram 12 in Den Haag... Een man stapt in gaat zitten en staat weer op om een kaartje te kopen zodra de controleurs zich bekendmaken, discussie, ietwat verhit, maar toch nog deëscalatie ondanks de boete. Maar mij slaan ze over.

Ze hebben wel knoerten van mobiele kaartlezers, zeg: nauwelijks kleiner dan de vaste! Dit in tegenstelling tot de uit z'n krachten gegroeide Blackberry in die minibusjes in Zeeuws Vlaanderen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Zijn het geen combi-apparaten waar ze ook boetes mee kunnen "uitschrijven"?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Naar Den Haag kan je te gouda altijd nog overstappen op de s9800.
Mja okee, maar dat maakt voor de uiteindelijke vertraging niks meer uit :wink:
En het is heel goed mogelijk dat de vertraging gehalveerd is, omdat er niet continue gemeten wordt maar op diverse meetpunten. (nu weet ik wel niet precies waar die voor de s2800 liggen)
In dit geval was het dus, zoals ik schreef, fysiek onmogelijk... t2818 zat dus achter de t12518 en dat zorgt al minstens voor een +10 te Amersfoort. De 12518 kwam met +1 aan, waarmee de aankomst van de 2818 in Utrecht eigenlijk al minstens met nogsteeds +10 is. De keertijd is daar 4 minuten, dus je moet wel verdacht snel ombouwen wil je dan met +5 weer kunnen vertrekken: -1 minuut heb je daarvoor dan :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had ik een bus die compleet begon te resoneren tijdens het rijden. Erg irritant... En vanmiddag was het dat ik toch echt wist net in een bus gestapt te zijn, maar het rook eerder naar een openbaar toilet :(
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Justin »

Gisteren was er op Zwd alleen nog maar een eenzame noodpaal voor bij de ov-chipkaart poortjes. Vandaag waren de poortjes zelf geplaatst... Alleen de vertrekstaten bij de zuidelijke uitgang staan nog altijd vrij onlogisch geplaatst (half voor de doorgang links (die nu deuren bevatten) en half voor de doorgang rechts...)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Citaro »

iljitsch schreef:Er zitten op het moment zeker 20 mensen te wachten in de wachtkamer op perrons 3/4 in Roosendaal. Zo zie je maar weer, sommige ouderwetsigheden zijn het bewaren waard.
Mooi he? Blij met die wachtkamer, stijlvol ook. :pos: Zit er regelmatig i.v.m. de mooie overstap vanuit Breda ri. Brussel.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Justin »

Was daar niet twee/drie jaar terug een persoon gedood met een bijl?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Dat was alweer in 2007. Die man heeft in 2008 15 jaar cel plus TBS gekregen.

Die man was geloof ik een zelfverklaard communist die een militair wilde doden en toen dat niet lukte maar op een willekeurig persoon op het station van Roosendaal inhakte :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Er zijn na ik dacht 7 jaar weer eens gelede bussen van de RET op het Rotterdamse Zuidplein te vinden. :) Het zijn de hybride Citaro's 401 en 402 die eerst op lijn 38 en 56 reden. Deze rijden nu op lijn 70 en 73 op Zuid. Vanmiddag was de 402 net aangekomen op het Zuidplein als lijn 70 vanaf de Keizerswaard:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Vandaag naar Ede geweest en op de heenweg had ik een bos bloemen bij me en daarover ben ik dus meerdere keren over aangesproken. Maar dat hield snel op toen een jongen met een kano onder zijn arm de sprinter Diemen - Amersfoort inkwam, deze kano nonchalant in het bagagerek legde en ging zitten. De conducteur, die kaartjes aan het knippen was, vroeg even van wie die kano was waarop de jongen toegaf dat hij de eigenaar was. De conducteur moest er om lachen en zei dat hij hem niet moest vergeten mee te nemen :lol:

Verder liepen er op het station van Amersfoort verdacht veel mensen met een boodschappentas met daarop een oude plattegrond van de Rotterdamse metro rond.

De Valleilijnbus 88 van Syntus van Ede naar Wagingen reed met een Ambassador (terwijl een gelede bus stond te pauzeren op het busstation aan de noordkant van Ede). Van deze bus was de achtergrondverlichting van het informatiescherm voor de helft defect.

Op de terugweg werkelijk niets bijzonders, of het moet zijn dat de trein uit Den Bosch 5 minuten vertraging had en de aansluitingen niet werden overgenomen in Utrecht terwijl de ICE in Utrecht van 20:00 nog voor onze trein werd uitgestuurd en wij dus ook 5 minuten vertraging opliepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Die laatstgenoemde aansluiting in Utrecht valt zowiezo niet echt over te nemen nu: vanwege werkzaamheden op perron 5 is 't geen cross-platform overstap meer :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Als beide treinen op tijd rijden zou het niet zo heel moeilijk moeten zijn, het lukt best om in drie minuten van spoor 7 naar 8 te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Als je een beetje handig uitkomt is het wel te doen ja, maar in de huidige situatie is dat alleen het geval als je bij een van de tunnels of de achterste roltrap uitkomt. Via de trap/roltrap in het midden moet je een omweg maken i.v.m. de werkzaamheden in de stationshal.
En de reisplanner geeft een overstap van 3 minuten naar een ander perron natuurlijk nooit als overstap, die is onder de normtijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Verder liepen er op het station van Amersfoort verdacht veel mensen met een boodschappentas met daarop een oude plattegrond van de Rotterdamse metro rond.
Die kreeg je vandaag mee bij aankopen in de winkel van de NVBS. Volgens mij zijn ze er allemaal doorheen gegaan vandaag, het was best druk ivm de nieuwjaarsreceptie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Die laatstgenoemde aansluiting in Utrecht valt zowiezo niet echt over te nemen nu: vanwege werkzaamheden op perron 5 is 't geen cross-platform overstap meer :wink:
Dit weekend in de tegenrichting ook al niet: werkzaamheden op het perron bij 14b, dus treinen richting Eindhoven staan op 18b en naar Nijmegen op 15. Die overstap is echt niet te doen in 3 minuten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Die laatste wijziging zal in nog wel meer weekenden voorkomen. Als ik 't goed gelezen heb in de laatste bouwkrant wordt op perron 14b/15b een extra vaste trap gebouwd net zoals die op 18b/19b gebouwd is.
Uiteindelijk krijgen alle perrons aan beide kanten van de hal een vaste trap en roltrap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:
Bee schreef:Verder liepen er op het station van Amersfoort verdacht veel mensen met een boodschappentas met daarop een oude plattegrond van de Rotterdamse metro rond.
Die kreeg je vandaag mee bij aankopen in de winkel van de NVBS. Volgens mij zijn ze er allemaal doorheen gegaan vandaag, het was best druk ivm de nieuwjaarsreceptie.
Ah, dus dat deden al die (excuseer mij voor het woordgebruik) mannen met grijze haren in die ruimte onder de stationshal :idea:

Ook interessant dat ze Greenstone gebruiken voor hun Opac, ik wist niet dat in Nederland serieus werd gebruikt hoewel ik er toch behoorlijk vaak mee heb geploeterd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door STF »

Een buschauffeur die ik goed ken moest vanavond invallen op een lijn die hij eigenlijk nooit in zijn werkpakket heeft, het was maar goed dat ik met hem meereed want hij dacht dat deze lijn nog een dorpje extra moest bedienen. Pff de route is toch al zo toeristisch, zou hij het nog even erger maken. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Toevalstreffer dit... Vanwege tijdsgebrek stapte ik te Amersfoort in het Haagse deel van de t538. Nu blijken er op Utrecht C. twee stellen af te gaan om onbekende reden waardoor ik opeens in het Rotterdamse deel zat. Scheelt weer een overstap :D
Wel flink wat verwarring omdat op Utrecht C beide delen op 9a stonden naast een TBP die Den Haag C als bestemming gaf...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Ooit hielden busvervoerders nog rekening met treinen, maar da's kennelijk ouderwets. Net gehaald gelukkig anders was ik op een reistijd van 80 minuten zo'n 28 minuten aan overstaptijd kwijt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Die laatste wijziging zal in nog wel meer weekenden voorkomen. Als ik 't goed gelezen heb in de laatste bouwkrant wordt op perron 14b/15b een extra vaste trap gebouwd net zoals die op 18b/19b gebouwd is.
Dat is dan wel weer een heel goed idee! Daar ga ik veel gebruik van maken :Y
"Laat je ledematen bewegingen maken"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik kwam vrijdag om half twaalf aan op Den Haag HS met de benelux en ging toen nog even naar de WC op perron 3/4 (ik had me natuurlijk 50 cent kunnen besparen door in de trein te gaan...) en toen zag ik ineens dit op spoor 1:

Afbeelding

De laatste keer dat ik keek werd spoor 1 in de normale dienstregeling alleen voor een enkele nachttrein gebruikt.

(Overigens: het zou ontzettend handig zijn als er een makkelijke manier was om foto's op het forum te zetten vanaf de iPhone! Misschien een email-naar-web gateway?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Het toilet van Den Haag HS is al meerdere keren uitgeroepen tot schoonste stationstoilet van Nederland, dus die 50 cent waren niet echt slecht besteed :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Vinny »

Vandaag stond ik op Hoofddorp te wachten op lijn 140 en die kwam niet opdagen. Bij Connexxion heerst kennelijk het gevoel dat mensen op zondagochtend toch geen afspraken kunnen hebben waarvoor mensen op tijd dienen te komen... :roll: (ik moest dus een half uur langer wachten, net als een paar andere reizigers die te laat op hun werk zouden komen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten