OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Het viel trouwens afgelopen maandag op spoor 4 in Haarlem op dat de theoretische 'gelijkvloerse in/uitstap' van een SLT in dit geval een fictie is. Volgensmij liggen de perrons van 4 en 5 daar te hoog.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

Dat is op Laan van NOI ook zo. Toen ik daar een tijd geleden uit een SLT stapte struikelde ik zo'n beetje in de armen van een reiziger die op het perron stond te wachten, ik had niet gezien (en verwacht) dat het perron hoger was dan de vloer van de trein. Lijkt me voor een slechtziend iemand helemaal lastig om in te schatten of niet?
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Chauf21 schreef:Als het even kan wil ik wel alvast wat vroeger voorrijden. Dat wordt in de meeste gevallen wel positief ontvangen. Ik vind het ook een vorm van gastvrijheid waarvan het zonde is om 'm te laten liggen. Zeker als je toch alleen maar op de vertrektijd staat te wachten.
Het is ook zo. Dat ontken ik niet.
Maar ik zeg maar: met deze kou blijf ik ook eerder op de wagen ipv ff naar binnen te lopen. En dan ga ik soms eventuele telefoontjes plegen, of iets dergelijks. Dan kan ik ook niet zitten bellen terwijl er mensen instappen..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Dat vinden je collega's geen probleem :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Dat kan best, maar ik doe dat soort dingen niet. Je kunt hoogstens zeggen dat ik arrogant uitzie als ik aan het rijden ben omdat ik weinig lach en een stokje in mijn hand heb (A) , maar netjes ben ik wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

En je hebt ook collega's die bij tijdhaltes de krant op het stuur leggen en dan zo lang blijven lezen dat ze de tijd vergeten en daarna als een maniak verder rijden totdat ze weer op tijd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, dan heb je het over bussen. Daar weet ik weinig van. Ik maak dat tijdhalte verhaal alleen met lijn 41 mee bij station Duivendrecht en tot nu toe zijn ze gewoon op tijd vertrokken.
Bij de tram is het toch wat moeilijker om de tijd af te wachten. Wordt over het algemeen ook niet gedaan.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Edwin »

Ik ben van 24 t/m 30 januari in Calgary geweest, ivm het WK Sprint te bezoeken aldaar.
Tijdens die week heb ik veel gebruik gemaakt van het openbaar vervoer aldaar, Calgary Transit. De website van Calgary Transit vond ik erg onhandig. Een normaal adres invullen was erg lastig. Maar gelukkig waren de buschauffeurs daar erg aardig. Kregen zelfs een keer gratis kaartjes van de chauffeur, toen we ook nog mochten instappen op een plek waar geen bushalte was. De buschauffeurs mogen namelijk, wanneer je minimaal 1 halte van te voren het vraagt, overal stoppen waar de passagier wil, tenzij het verantwoord en veilig is.

Vanaf het vliegveld met bus 300 (toevalligerwijs reden er bussen 300 t/m 305 die als "snelbussen" werden gereden en onderweg niet overal stopten waar de lokale bussen wel stopten) naar downtown Calgary. Bus 300 reed niet als geleed maar sommige andere 30x'en wel. Vanuit downtown toen met de C-train naar het hotel gegaan.

Het apartste materieel wat ik die week heb gehad was bus 414, die met dit materieel reed: http://cptdb.ca/wiki/index.php?title=Ar ... f_Mobility.
Hier een overzicht van al het materieel: http://cptdb.ca/wiki/index.php?title=Calgary_Transit.
Wat ook wel grappig was dat de oude stellen van C-Train soms gewoon gekoppeld reden met nieuwe stellen.

Verder was het ov daar erg goedkoop. 2,75 dollar voor 90 minuten reizen met onbeperkte overstappen in alle richtingen. Een dagkaart kostte 8,25 dollar. Met bus 300 vanaf het vliegveld was ook 8 dollar (dat kaatje was ook als dagkaart geldig), instappen op alle andere haltes van bus 300 was het normale tarief. Verder waren er kinderkaartjes, maandkaarten en maandkaarten voor mensen met een laag salaris. Op de perrons van de C-train kon je cash (munten) of met creditcard betalen. In de bus moest je het geld, gepast (je kreeg geen wisselgeld) in een soort blauw bak gooien die afgesloten is. Verder is het gedeelte van de C-train in downtown gratis. Overigens ben ik nooit gecontroleerd, terwijl de boetes voor zwartrijden wel hoog schenen te zijn.

Eén keer stond er in de "free-fare zone" een kapotte C-train. Om de 2 minuten werd je als passagiers op de hoogte gehouden van de wat er aan de hand was, de stand van zaken, en wanneer we weer gingen rijden. Andere reismogelijkheden met de bus werden ook gelijk aangegeven. Daar kan de NS nog wat van leren dacht ik toen. Want vervelend was het oponthoud niet. En ook niet voor de vaste reizigers, die belden alleen even naar het werk dat er een kapotte C-train de andere C-trains tegenhield en gingen weer verder met het lezen van de Metro of een andere gratis krant.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Leuk om te lezen!
Edwin schreef:Het apartste materieel wat ik die week heb gehad was bus 414, die met dit materieel reed: http://cptdb.ca/wiki/index.php?title=Ar ... f_Mobility.
Dit zijn in de Canada en de VS "normale" 8-15 persoonsbusjes/shuttles. Buurtbussen zijn ook omgebouwde bestelbusjes, zo dit ook. Ons formaat auto's is wat kleiner, vandaar dat 'ie er nogal lomp uitziet.
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

mb90 schreef:Vanmiddag op de A9 richting Haarlem haalde ik een splinternieuwe TCR Citaro LE in Connexxion-kleuren in die vanaf de oprit bij Schiphol-Oost kwam als de welbekende lijn 999. Een fraaie bus zo op het eerste (en snelle) gezicht. Een Lion's City van TCR heb ik overigens ook nog gezien als lijn 164 bij het station van Sassenheim, dus die zijn nog niet allemaal vervangen.
Ik kom net thuis van een bezoekje aan Uithoorn en ik heb ook wel twee keer een Citaro LE in CXX-kleuren gezien! De tweede keer zaten er zelfs reizigers in, geloof ik! Ik kon alleen niet zien welk nummer het was...

Gaan de Lion's Citys van TCR dan weer terug naar CXX?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

De citaro's van TCR hebben een 5xx (500-510) nummer voor het wagenpark van TCR, en een 1000-nummer (1010-1030) voor de infoxx van CXX.

De 3800/3900 (TCR 46x-47x) worden verkocht :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Michael »

1 van die TCR MAN's schijnt in Breda rond te rijden
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten