OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Dat klopt omdat het zuidelijke gedeelte links wordt gereden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Michael »

iljitsch schreef:Blijkbaar heeft hispeed locs over, want we zijn voor en achter voorzien.
Er zit 1 loc aan de trein. Als de trein in Breda aankomt wordt de loc losgekoppeld. Aan de andere kant van de trein koppelt een andere loc aan die vervolgens de trein meeneemt naar Amsterdam. De loc die in Breda blijft gaat naar een spoor buiten het station en zodra de volgende Fyra binnenkomt koppelt die loc aan die trein om vervolgens weer naar Amsterdam te gaan
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Caspar »

vanavond stond de t14560 in Hoorn met +15 in de TBP en op ongeveer 15 minuten na vertrektijd gingen de spoorbomen inderdaad dicht, het duurde alleen ontzettend lang voor de DDM1 aan kwam zetten. Ongeveer een minuut later kwam de trein met een slakkengangetje het station van Hoorn binnen gerold, en vertrok even later eveneens met een slakkengangetje met +20.
In een Ddar viel me vandaag dit op:
Afbeelding
:lol: De foto is niet best, maar het is een uitglijdend persoon- pictogram.

Afbeelding
En in Amsterdam wordt het alweer een zwijnenstal nu er gestaakt wordt bij de schoonmaak. Ik vraag me ook af waar al die krantjes vandaan komen... Zijn er zo veel mensen die de uitgelezen exemplaren op de grond gooien?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Goede service van een HC: een reiziger gaf aan dat ze de VDU van d'r man had meegenomen perongeluk ipv die zichzelf. De HC belde even naar de klantenservice/binnendienst of hoe dat moge heete, en checkte even of die VDU inderdaad bestond en het geen smoes was. Bleek te kloppen, mevrouw moest alleen nog wel een adreswijziging doorgeven (en was d'r oude postcode vergeten...)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Michael schreef:Er zit 1 loc aan de trein. Als de trein in Breda aankomt wordt de loc losgekoppeld. Aan de andere kant van de trein koppelt een andere loc aan die vervolgens de trein meeneemt naar Amsterdam. De loc die in Breda blijft gaat naar een spoor buiten het station en zodra de volgende Fyra binnenkomt koppelt die loc aan die trein om vervolgens weer naar Amsterdam te gaan
Deze foto is vlak voor we vertrokken genomen aan de achterkant van de trein. De loc ziet er redelijk aangekoppeld uit. Maar ik weet niet hoeveel dat zegt.

Afbeelding
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik wilde geen heel topic starten voor een enkele foto, dus maar hier.

Afbeelding

Bee weet vast wel waar-ie genomen is. :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

Anderen ook wel denk ik, maar dat is het tramviaduct over de A20 naar Schiebroek, in Rotterdam dus :)

Volgens mij gaat dat later dit jaar een tijdje dicht voor asbestsanering als ik mij niet vergis.

Die lijn is tussen Schieweg en Melachtonweg wel een van de leukste tramtrajecten van Nederland vind ik persoonlijk :)
Andere hoogtepuntjes bij de Nederlandse tramnetten zijn bijvoorbeeld Hoornbrug - Brasserskade van lijn 1 van de HTM en in Amsterdam is lijn 3 een groot hoogtepunt omdat je om de twee haltes in een totaal andere buurt zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Michael »

iljitsch schreef:
Michael schreef:Er zit 1 loc aan de trein. Als de trein in Breda aankomt wordt de loc losgekoppeld. Aan de andere kant van de trein koppelt een andere loc aan die vervolgens de trein meeneemt naar Amsterdam. De loc die in Breda blijft gaat naar een spoor buiten het station en zodra de volgende Fyra binnenkomt koppelt die loc aan die trein om vervolgens weer naar Amsterdam te gaan
Deze foto is vlak voor we vertrokken genomen aan de achterkant van de trein. De loc ziet er redelijk aangekoppeld uit. Maar ik weet niet hoeveel dat zegt.

Afbeelding
De loc word ook alleen maar losgekoppeld en verder niet verplaatst. Als de trein naar Asd wegrijdt blijft die loc gewoon staan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ardan »

Is gewoon een schroefkoppeling en de UIC-kabel. Loskoppelen en je ziet verder geen ruk van, staat niks verder van de trein af.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Mijn eerste ritje met de metro vandaag eindigde met 5 minuten vertraging. De eerste vertragingsminuten voor 2012 zijn dus ook al weer binnen :?.
En ook gisteren was het weer raak. Deze keer tien minuten op twee ritjes. Ik geloof dat ik de vertragingen dit jaar maar eens ga bijhouden in en excelbestandje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ennes »

Gisteren onderweg sprong zomaar het stoplicht een paar seconden eerder op rood dan anders, normaal kunnen er wel 5 auto´s doorrijden en nu maar 4, hierdoor was ik dus zomaar 3 minuten later thuis als anders! :X

En om het nog erger te maken stond er in de supermarkt ook nog eens een klant voor me die er langer over deed dan gebruikelijk, dus nog een minuut later. :roll:

Waar hebben we het eigenlijk allemaal over? -o-

Ik krijg steeds vaker het idee dat mensen gewoon moeten zeiken om het zeiken!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ennes: *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Nou, ik weet nu ook dat sterabonnementen bij Connexxion alleen nog op de OV-chipkaart verkrijgbaar zijn... werd na de afroep van elke halte op lijn 182 Leiden-Alphen a/d Rijn omgeroepen. Is toch ietwat overdreven :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door AppleMoose »

Normaal loopt iedereen te klagen dat er niks wordt omgeroepen, en nu weer omdat er (teveel) wordt omgeroepen?

Tis ook nooit goed :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Gebruikelijk wordt zoiets om de paar haltes omgeroepen. Nu was op het traject binnen Leiden soms de afroep nog bezig terwijl we de volgende halte al dicht genaderd waren.
Dit soort info is weliswaar nuttig, maar voor ter plaatse onbekemde reizigers lullig als je je halte erdoor voorbijrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door find_your_spot »

KM46 schreef: En ook gisteren was het weer raak. Deze keer tien minuten op twee ritjes. Ik geloof dat ik de vertragingen dit jaar maar eens ga bijhouden in en excelbestandje.
Je hebt geen auto rijbewijs he? :')
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door AppleMoose »

Ach, waar een omroepsysteem aanwezig is, is vaak ook een scherm met daarop de eerst volgende haltes erop aanwezig. Een reiziger die de route niet kent, let wel op dat schermpje.
Zo niet, pech gehad, moet je maar opletten. :roll:

Je kunt echt overal een punt van maken... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

De bussen in Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnland/Hollands Midden zijn alleen voorzien van een lichtkrant :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Chauf21 »

Als je denkt dat je door zoiets een halte denkt te missen, loop je even naar de chauffeur en zeg je: "beste chauffeur, ik word helemaal krankjorum van die omroep. Zou u mij kunnen waarschuwen als we bij de halte [...] zijn?" Probleem opgelost, iedereen blij *bus*
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ennes »

en hooguit 10% van de reizigers zou krankjorum kunnen worden van die omroep, de andere 90% zit met doppen in zijn oren muziek te luisteren of is zo druk in een telefoongesprek verwikkeld dat ze niet eens zouden merken als de wereld om hen heen zou vergaan.

En mocht je zelf bij die 10% horen, kan je altijd nog overwegen om ook doppen in je oren te stoppen :lol:


en bovendien, "herhaling is e kracht van reclame" want je weet het nu wel :twisted:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Voor zover ik me kan herinneren is dit de eerste Kee dat ik op het Utrecht CS busstation ben in de spits. Ik heb nog nooit zoveel bussen op één plek gezien! Tot en met dubbelgelede aan toe. Maar mijn bus 19 heeft geen haltedisplay. Omroep weet ik niet (oordopjes).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Ennes schreef:en hooguit 10% van de reizigers zou krankjorum kunnen worden van die omroep, de andere 90% zit met doppen in zijn oren muziek te luisteren of is zo druk in een telefoongesprek verwikkeld dat ze niet eens zouden merken als de wereld om hen heen zou vergaan.

En mocht je zelf bij die 10 % horen, kan je altijd nog overwegen om ook doppen in je oren te stoppen :lol:
Ik begin me toch echt af te vragen of je altijd met andere reizigers te maken hebt dan ik altijd in de trein, metro en bus tegenkom. Zou je dat kunnen bevestigen? :Y
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:
Ennes schreef:en hooguit 10% van de reizigers zou krankjorum kunnen worden van die omroep, de andere 90% zit met doppen in zijn oren muziek te luisteren of is zo druk in een telefoongesprek verwikkeld dat ze niet eens zouden merken als de wereld om hen heen zou vergaan.

En mocht je zelf bij die 10 % horen, kan je altijd nog overwegen om ook doppen in je oren te stoppen :lol:
Ik begin me toch echt af te vragen of je altijd met andere reizigers te maken hebt dan ik altijd in de trein, metro en bus tegenkom. Zou je dat kunnen bevestigen? :Y
NEE!

(ik weet immers niet wat voor reizigers jij tegenkomt, ik weet wel dat ik vanaf de eerste t/m de laatste trein het hele land door rij)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Overigens is dat reisinfosysteem in Duin en Bollenstreek met een lichtkrant veel beter leesbaar dan die LCD schermen in de rest van het land met troep, helemaal als de camerabeelden er bij komen (Utrecht, maar Breng weer niet...)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Wubbo »

Vanochtend werd mijn trein met reizigers en al naar de Binckhorst gedirigeerd om daar te combineren. Gevolg: we rijden nu met een kwartier vertraging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten