Pagina 8 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 28 jan 2012, 22:32
door Daniel
Etienne schreef:Ik meende dat die dingen destijds (na reorganisatie van de stadsdienst Roosendaal) op de planning voor afvoer stonden, maar in de praktijk bleken er op andere stadsdiensten (o.m. Breda en Tilburg) extra bussen nodig. Dus de 250 - 256 werden in die richting(en) gestuurd. Daarom zijn ze ook nooit rood/wit gespoten.
Het was de ingang van de huidige concessie die deze bussen overbodig maakte, al zijn ze nog wel enige tijd in Roosendaal blijven rijden geloof ik omdat de nieuwe stadsbussen nog niet geleverd waren.
Daarna zijn ze inderdaad als tijdelijke bus in diverse concessies van Veolia gebruikt, maar een deel van de serie heeft ook enige tijd in opleg gestaan.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 00:46
door Meltrain
MdJ schreef:Aha, vandaar.

Groene bussen zijn de 1775, 1778, 1811, 1825, 1828, 1830, 8163, 8171-8173.

@250-256: bussen hebben ook in Delft en Apeldoorn gereden.
De 256 heeft inderdaad in Delft rondgereden:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 19:39
door Michael
Daniel schreef:
Etienne schreef:Ik meende dat die dingen destijds (na reorganisatie van de stadsdienst Roosendaal) op de planning voor afvoer stonden, maar in de praktijk bleken er op andere stadsdiensten (o.m. Breda en Tilburg) extra bussen nodig. Dus de 250 - 256 werden in die richting(en) gestuurd. Daarom zijn ze ook nooit rood/wit gespoten.
Het was de ingang van de huidige concessie die deze bussen overbodig maakte, al zijn ze nog wel enige tijd in Roosendaal blijven rijden geloof ik omdat de nieuwe stadsbussen nog niet geleverd waren.
Daarna zijn ze inderdaad als tijdelijke bus in diverse concessies van Veolia gebruikt, maar een deel van de serie heeft ook enige tijd in opleg gestaan.
De 250-256 zijn pas weggegaan uit Roosendaal nadat ze in Breda en Tilburg Volvo's hadden vrijgemaakt voor Roosendaal. Dat gebeurde pas in 2008 volgens mij. Daarna zijn ze her en der terechtgekomen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 20:07
door Daniel
De t4560 werd gereden door een DDAR (met planken) i.p.v. ICM. Nou niet heel erg IC-waardig...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 23:00
door Wubbo
DDAR rijdt al ongeveer sinds het begin dat het in dienst is gesteld IC-treinen. Vooral in de Flevolandse series hebben ze dienst gedaan, maar ze hebben ook nog in de s3000 (die toen nog van Nijmegen naar Amsterdam Centraal reed) gereden. Het is dus zeker geen uitzondering dat dat spul in IC's rijdt (ondanks de planken).

Ook in de s4500 rijden ze gepland las ik in de laatste Op de Rails, om VIRM vrij te maken voor een revisie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 23:26
door Michael
Wat bedoelen jullie met planken?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 23:27
door lint41

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 23:32
door Michael
Ah okee. Duidelijk. Die planken zitten inderdaad voor geen meter

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 06:20
door Daniel
Wubbo schreef:Ook in de s4500 rijden ze gepland las ik in de laatste Op de Rails, om VIRM vrij te maken voor een revisie.
Spotte 'm alleen in een ICM-omloop, dat lijkt dan niet helemaal gepland. Op de bekende site met materieelinzetten komt trouwens geen DDAR in de s4500 voor...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 07:11
door Daniel
t5818 met 10 bakken SLT te Amersfoort. Zag er best ruim bemeten uit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 19:11
door Meltrain
De t5028 reed met een DD-AR. :D

Edit: verder reed er op lijn 70 een Alliance B96 uit de 900-serie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 19:41
door mb90
Qliner 388 (Utrecht - Dordrecht v.v.) reed vanochtend op de A27 met Scania 8075 i.p.v. een Integro.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 20:11
door OVAMS
Sinds kort rijdt GVB Citaro G-317 tijdens 10 minutendiensten op buslijn 48 Borneo-Eiland - Station Sloterdijk. :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 23:30
door Dexter
Daniel schreef:t5818 met 10 bakken SLT te Amersfoort. Zag er best ruim bemeten uit.
Dat lijkt heel wat, maar 10 bakken SLT zijn 7 bakken 'normale' lengte. Of waren het werkelijk 2 viertjes + 1 zesje? :lol:

In de door de staking geamputeerde Benelux reed vandaag een Fyra-stam.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 06:14
door Daniel
Nee gewoon SLT-IV + VI. Zeven normale bakken is overigens al erg ruim voor een trein die normaal met 5 bakken SGM rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 19:07
door TheKnitter
mb90 schreef:Qliner 388 (Utrecht - Dordrecht v.v.) reed vanochtend op de A27 met Scania 8075 i.p.v. een Integro.
Ik zag die gisteravond ook al vertrekken vanaf station Dordrecht ri Utrecht.

Tegenwoordig zie ik in de Drechtsteden ed veel Scania's rijden. Ook bij Rotterdam Zuidplein al tegen gekomen.
Lijntjes 88, 92, 188, 11 (Dordrecht-Zwijndrecht enz), de 12(Zwijndrecht-Ridderkerk) en nog een aantal lijntjes. Wel opvallend.
Ik had begrepen dat het komt doordat dezen uit de Arriva Waterland komen, waar nu de EBS rijdt. Vind deze busjes wel prettiger! Hopelijk blijft het zo *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 20:05
door Daniel
Blijft zo ja, de Wrights worden deels afgevoerd.

Edit: vandaag schijnt de 8072 op lijn 389 gereden te hebben...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 20:17
door TheKnitter
Ah, dat werd tijd. Vond dat maar rotbussen. Daarom ging ik hier bijna nooit met de bus :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 20:19
door Suus
Een fantastische serie busmateriaal is heengegaan en vervangen door de troep van Scania :cry:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 20:30
door MdJ
Wrights rijden prima... in het BUITENland.

En andere bussen? De scania's van EBS hebben gelede MB-citaro's, VDL's en scania's vervangen. Ja, een paar Intergo's, maar die rijden nog...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 22:03
door Michael
Er reed vandaag DDAR in de s5000

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 22:10
door TheKnitter
Zondag leuke afwijkingen:
- Plan V 452 solo tussen Utrecht en Baarn:
Afbeelding
NS Mat'64/Plan V 454+458 en 452
- Plan V 454 en 458 als duo tussen Utrecht en Baarn
- SGMm 2972(foto) solo tussen Utrecht en Baarn
- ICM-III in de s2800
*O*

PS: Verschuiving van Plan V naar Utrecht-Baarn heeft diverse redenen:
DDAR in de sprinter Den Haag-Almere haalt rijtijden niet, daar is SLT heen. DDAR is naar de stoptrein Roosendaal-Vlissingen, waar V'tjes vrij komen. Die rijden hier. Om nog meer SLT vrij te krijgen, hebben ze in de stopper Rotterdam-maassluis-hoek van holland ev SLT weggehaald, en SGMm geplant. Tussen Nijmegen en Deurne in de stopper rijdt daardoor ook extra Plan V ipv SGMm.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 23:14
door MdJ
Nee.
Plan V naar de s5500 is bijsturingsactie, hoort SGMm te zijn.

Omdat er "ff" 40 bakken VIRM minder zijn, zijn er een aantal maatregelen genomen:
2800: 3 composities ICM (6-7 bakken) vervangen 3 VIRM-VI's
14500: 1 compositie DDM-1 vervangt 2xDD-AR'en (naar 4500)
4300/4600/6300: 2 SLT-VI'en vervangen 2 composities SGMm (naar 5800)
5400: 3x DDAR vervangen 3x composities SGMm (naar 5800)
5800: 5 composities vervangen 5 DD-AR (naar 5400)
4500:2 composites 2xDD-AR (uit 5800, 14500) vervangen door 2x VIRM-IV+IV
3700:1 DD-AR vervangt een VIRM-VI in de s3700.

Vervolgens is:
14500: tweede DDM-1 stam vervangt twee DD-AR
12100: twee DD-AR vervangt 2 composities MAT
4400/9600: MAT vervangt SGMm
Hoekselijn: SGMm vervangt SLT
SLT-> versterkingen in de 5000/5100 en 4300/4600/6300.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: di 31 jan 2012, 23:47
door Meltrain
Ik vind het allemaal prima. :pos:
Maar tot hoe lang zal dit vermoedelijk duren? (Ik moet op 1 maart naar Hld en dan zou ik het wel super chill vinden als er dan nog steeds SGMm rijdt daar... :oops: )

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 01 feb 2012, 07:10
door TheKnitter
MdJ schreef:Nee.
Plan V naar de s5500 is bijsturingsactie, hoort SGMm te zijn.

[knip]
Je leest niet wat ik zeg zeker?
Omdat DDAR rijtijden niet haalt, is daar meer SLT nodig. En om dat SLT daar te krijgen, is er een doorschuifactie gedaan. Die actie is pas later gestart dan de actie met VIRM. Dat staat in dit geval los van elkaar.
s12100 heeft nu DDAR, s5500 krijgt Plan V, s4400 / s9600 krijgt ook extra Plan V
SLT uit de s5500 en s4100 s4200 en s14100 gaat oa naar de spr Den Haag-Almere.
s4100, s4200 en s14100 rijden in dit geval volledig met SGMm. s5500 rijdt in dit geval met Plan V(2 omlopen) en SGMm(1 omloop). s4400 / s9600 rijdt in dit geval ook gemengd met Plan V en SGMm.
Er is ook extra SLT nodig om onder andere de s5000, s5100 en s9800 te verlengen, waardoor daar ook SLT heen geschoven is.