Pagina 7 van 12

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 10:01
door Edwin
Alles hoort ook te passen denk ik, want anders kunnen de deuren niet open. De RET, per mail, maar even op de hoogte gebracht.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 11:20
door Michael
Op elk station van Lijn D passen 4 stellen. Waarschijnlijk dacht de bestuurde dat ie 3 stellen bij had en halteerde daarom bij bordje 3. Als je 4 stellen bij hebt moet je helemaal doorrijden naar einde perron en dan past het precies.

Op lijn D is jarenlang met 3 stellen gereden vanwege een korter perron op Rtd. Nu lijn E tot Slinge rijdt is er materieel van lijn D vrijgekomen en rijden ze vaker met 4 stellen. Ik heb dus het vermoeden dat de bestuurder nog gewend was met 3 stellen te rijden.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 12:00
door Edwin
Dan valt het euvel mee, alhoewel bij andere stations het achterste stel wel ruimschoots het station "haalde". Mogelijk een enkele vergissing. Toch levert het gevaar op wanneer mensen in de tunnel uitstappen.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 12:16
door Dexter
hauptbahnhof schreef:Ik dacht dat alles wel past. Alleen is het bij Leuvehaven en Stadhuis bijv wel passen en meten.
Ik geloof dat de Bommetjes iets van 1,5 meter per stel langer zijn de oude stellen. 30,5 x 4 = 122 meter en de perrons op lijn D zijn 120 meter lang, dus het is inderdaad passen en meten.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 13:12
door Michael
Sterker nog de 5301-5342 zijn 30,5 meter maar de 5343-5363 zijn 30,65 meter.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 13:20
door webguy
Das maar 15 cm verschil? Waardoor komt dat verschil dan?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 13:22
door Michael
Waar dat verschil door komt weet ik niet. Ik haalde de info van www.retmetro.nl

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 13:50
door Caspar
Vandaag een rit vanaf Schiphol naar Hoorn gemaakt, noodgedwongen via Amsterdam Bijlmer.
Er was dus een storing, en ik heb een half uur op Schiphol gewacht op iets in de richting van Amsterdam Centraal. Vervolgens maar een s3500 ingesprongen die wonderwijl als enige treinserie gewoon keurig op tijd bleek te rijden. Althans op tijd vertrok.
De trein moest alle P en bediende seinen tussen Schiphol en Amsterdam Rai stoptonend passeren, wat natuurlijk vertraging kost. Met een goed uur vertraging ben ik uiteindelijk Amsterdam Sloterdijk gepasseerd richting Noorden. (het half uur vergeefs wachten op Schiphol niet meegeteld).
Zag ook een trein met 8 bakken DDAR rijden in de s2600 naar Den Haag waar echt niemand meer in paste, mensen stonden al met tientallen in de gangpaden gepropt. Dat gebeurt toch niet zo heel vaak. (althans ik zie dat bijna nooit)
Maar er had dan ook al drie kwartier niets meer gereden tussen Amsterdam en Leiden (via Schiphol) in de spits.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 18:15
door Fles
Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor :Y

Afbeelding

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 18:59
door find_your_spot
Thom91 schreef:Comfy bus alleen schud hij heel erg bij hoge snelheden in de tunnel.
Welke tunnel bedoel je hier precies?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 19:04
door Suus
Beide bustunnels bij Schiphol zijn vrij hopeloos als ik eerlijk ben :X

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 20:16
door Thom91
find_your_spot schreef:
Thom91 schreef:Comfy bus alleen schud hij heel erg bij hoge snelheden in de tunnel.
Welke tunnel bedoel je hier precies?
Schiphol <-> Hoofddorp

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 20:58
door Karl
Een vraag die ik al langer heb, maar nu denk ik er aan: tussen Rijswijk en Den Haag Moerwijk zie je bij de helling bij Rijswijk een soort perronrand en bij Den Haag Moerwijk staat in ieder geval één bovenleidingsportaal ook in iets wat een perron geweest zou kunnen zijn. Weet iemand van wanneer dit is? Helaas kan ik zo 1, 2, 3 geen foto's vinden.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 21:08
door Geert
Bedoel je deze? (Vlak bij Moerwijk)
http://maps.google.nl/maps?q=rijswijk&h ... d&t=h&z=20

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 21:10
door Daniel
Die perronrand is mooi te zien via Google Streetview en lijkt simpelweg te behoren tot het perron van het rechterspoor ri. Den Haag wat om een of andere reden langer dan de tunnel is.

En wat betreft Moerwijk kunnen we dat hier mooi zien. Zo te zien is dat bovenleidingsportaal er eentje van hetzelfde model als wat bij het perron gebruikt is. Staat die niet gewoon op een verhoging omdat de lengte van de palen afgestemd is op in het perron staan?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 21:24
door Karl
Ja, die allebei bedoel ik.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 21:58
door find_your_spot
Thom91 schreef: Schiphol <-> Hoofddorp
Dat is de Abdijtunnel. Je kunt alleen de bus niet de schuld geven van het schudden. De betonplaten in deze tunnel zijn allemaal schuin en haaks op elkaar geplaatst.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 21:58
door webguy
En dat perron zal wel langer zijn omdat daar een trappenhuis zit als nooduitgang?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 17 apr 2012, 22:02
door Daniel
Een trappenhuis zie ik niet op streetview, maar zo te zien loopt dat perron wel helemaal door tot aan het einde van de helling. Nu je het zegt is het op zich best logisch dat dat als nooduitgang dient (maar wat heb je eraan als je op een van de andere twee perrons staat is dan de vraag)

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 10:04
door webguy
Vandaag in een SGm in de s7600 de omroep gehoord "Neem u afval en kranten mee en deponeer deze in de daarvoor bestemde afvalbakken op het perron". Is dat nieuw?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 10:09
door Edwin
Zo hoeven ze, hopelijk, minder CSU'ers in te huren ;)

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 13:49
door Karl
Daniel schreef:Een trappenhuis zie ik niet op streetview, maar zo te zien loopt dat perron wel helemaal door tot aan het einde van de helling. Nu je het zegt is het op zich best logisch dat dat als nooduitgang dient (maar wat heb je eraan als je op een van de andere twee perrons staat is dan de vraag)
En de vormgeving is dan ook een beetje apart, want waarom is er dan, bijvoorbeeld, geen doorgetrokken lijn en - inderdaad - de perrons van Rijswijk bevinden zich tussen de sporen; niet aan de zijkant.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 14:03
door Edwin
Op Station Almere Parkwijk zag ik dat ze flink gevorderd zijn met de bushalte voor bus 5, 6, 7, 155 en 322. Er komen 2 haltes naast elkaar. Ik schat dat de meeste buitenste halte voor de 6, 155 en 322 is (kunnen ze passagiers uitlaten en ook daar bufferen). Maar dan wordt de halte (richting Station Centrum( voor de 5 en 7 wel heel smal. Blijven die hun halte dan mogelijk onder het station houden?

Daarnaast zal ik in een geleden bus 6, de 9142, en die had ook zo'n glazen scherm zoals in de nieuwe GVB-bussen.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 15:33
door fogeltje
Vanochtend een gezellig ritje op de 121 richting Uden gehad. Lekker praatje kunnen maken met de chauffeur.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 18:41
door The best
Busstation van Almelo is qua indeling een beetje veranderd, dus de bussen vertrekken van andere perrons. Helaas weten nog niet alle chauffeurs dat en dan zit je dus lekker in de regen nog tien minuten te wachten voordat de chauffeur er achter komt dat hij fout zit.