Pagina 11 van 12

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 16:43
door ODRAIL
Caspar schreef:Wordt het niet tijd voor een Luxemburgs reiservaringen topic?
Daar het hoog en hoog tijd voor ja.

Vooral een reistopic met grasmaaiers :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 17:08
door Ardan
Volgens mij ís er al een Luxemburg-topic :Y

Edit: hiero!

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 19:02
door STF
Dat soort aparte topics hebben in zo'n situatie niet zoveel nut he, want ik reageer op Ronald zijn vraag of het niet mogelijk is met 1 lijn het hele Mullerthal te bedienen. :wink:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 22:39
door Milco
Op Almere Buiten zag ik een tijdje geen treinen rijden vanavond, er werd ook iets omgeroepen dat er niks reed. Later zag ik enkele Besseling-bussen als treinvervangend vervoer. Was er weer iets aan de hand?

Edit: lees net op Omroep Flevoland dat er tussen Centrum en Oostvaarders een aanrijding met persoon was.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 22:41
door Suus
Er was een aanrijding ergens in Almere.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 22:43
door Suus
Overigens was men vanavond al flink aan het werken aan het spoor tussen het al-gebouwde-maar-nooit-te-openen station Boskoop Snijdelwijk en Waddinxveen Noord. Met dit tempo is men misschien al eerder klaar dan de nu voorziene 9 dagen dat de werkzaamheden duren :shock:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 23:06
door Ardan
Eerder klaar met werkzaamheden?
Dat is de beste grap die ik ooit gehoord heb :lol:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: zo 29 apr 2012, 23:13
door Suus
Werken op zondagavond is in deze omgeving zo ongeveer een nog grotere doodzonde dat je auto op zondagmiddag wassen, dus dat ze het zelfs naast de tent van de Bijbelvakantieclub doen is heel wat :shock:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 07:33
door Ardan
Naja, wij hadden in de kroeg alles bij elkaar toch 3400 euro omzet. Mogen we heel blij mee zijn toch :D Dus niet zeuren dat op zondag niks mag :')

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 09:43
door Klaasje
Bee schreef:Er was een aanrijding ergens in Almere.
Bij Parkwijk volgens P2000.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 23:25
door VIRM
Afgelopen vrijdagochtend stapte ik 's ochtends in Zaandam in de s800 in, heel toevallig bij de HC die een goede bui had. Die wilde heel graag aan mij als reiziger met een beperking service verlenen, maar ik moest hem toch hevig teleurstellen (overstappen op Sloterdijk van spoor 5 naar 7 doe ik al zo vaak, dat ik het bijna met mijn ogen dicht kan :mrgreen:). Dus die eistte op Sloterdijk het deuren-openen knopje op, omdat dat de enige service was die hij kon verlenen aan mij. :D

Later op de dag wachtte ik in Leiden op de s3700 van Leiden naar Schiphol. Opeens werd ik door twee personen aangesproken of ik naar Apeldoorn toe moest. :shock: Ik had geen idee waar het over ging, totdat het duidelijk werd dat ze visueel beperkt waren en daar een bijeenkomst hadden (de blindenstokken die ze hadden, had ik ook eerst neit in de gaten :D). Op Schiphol, waar ik kennelijk wat bekender ben dan hen, heb ik ze meegenomen naar spoor 3 voor de aansluitende NoordOost richting Amersfoort (moest zelfs de s3300 hebben die 5 minuten eerder van hetzelfde spoor vertrok).

Vandaag tijdens Konginnedag twee keer met de 394 (R-Net lijn) binnen Zaandam geweest. Wegens een vrijmarkt in de Zaandamse wijk Poelenburg was de route aangepast. De halte-afroep had er een beetje heel erg veel moeite mee. Kennelijk heeft Connexxion dit niet goed geupdate voor vandaag?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: ma 30 apr 2012, 23:56
door Vinny
Vandaag in de tram een trambestuurder die iedereen bij het afscheid "weltrusten" wenste, en dat om ongeveer half acht 's avonds. Vooral leuk om de gezichten van de reizigers te zien bij het uitstappen... :lol:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 10:09
door TheKnitter
Caspar schreef:Wat is Brussel Nationaal voor station? :oops:
Brussel Nationaal Luchthaven. Maar de Belgen vinden "Luchthaven" onnodig, en roepen continu "Brussel Nationaal" om. In het Engels "Brussels National", Duits "Brussel National", en het Frans "Bruxelles-National". Maar daarachter komt een toevoeging in de trend van "Voor reizen van- en naar het vliegveld en station Brussel Nationaal is een diabolo-toeslag verplicht"....

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 13:01
door Jef400
Gosie mijne, Wat was het druk in de 118 gisteren zeg. Vanaf Purmerend Korenstraat zit ik in mijn uppie in de bus. Stappen er ineens bij elke halte in Volendam zes a zeven mensen per halte in. Gevolg Oranje gekken met iedereen bij elkaar op schoot. Was overigens wel erg gezellig in die bus.

De terugreis vanuit Volendam liep ietwat provisorisch. Toch des avonds naar wat andere vrienden gegaan. Gevolg dat ik moest overstappen in Edam op een lege 118 naar Purmerend erbij. Toch lekker rustig zo'n ritje. ( was overigens al rond 22.30 uur hoor )

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 14:24
door Raymond
VIRM schreef:
Vandaag tijdens Konginnedag twee keer met de 394 (R-Net lijn) binnen Zaandam geweest. Wegens een vrijmarkt in de Zaandamse wijk Poelenburg was de route aangepast. De halte-afroep had er een beetje heel erg veel moeite mee. Kennelijk heeft Connexxion dit niet goed geupdate voor vandaag?
Die moeite neemt Connexxion nooit voor omleidingen. En dat snap ik eigenlijk niet (met betrekking tot vervallen haltes, vervangende haltes is een ander verhaal), want Infoxx weet wel aan de reiziger te vertonen welke haltes niet aangedaan worden, maar voert dat niet door in de haltelijst.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 14:45
door VIRM
Raymond schreef:
VIRM schreef:
Vandaag tijdens Konginnedag twee keer met de 394 (R-Net lijn) binnen Zaandam geweest. Wegens een vrijmarkt in de Zaandamse wijk Poelenburg was de route aangepast. De halte-afroep had er een beetje heel erg veel moeite mee. Kennelijk heeft Connexxion dit niet goed geupdate voor vandaag?
Die moeite neemt Connexxion nooit voor omleidingen. En dat snap ik eigenlijk niet (met betrekking tot vervallen haltes, vervangende haltes is een ander verhaal), want Infoxx weet wel aan de reiziger te vertonen welke haltes niet aangedaan worden, maar voert dat niet door in de haltelijst.
Het lijkt mij toch een kleine moeite om de haltevolgorde aan te passen?
Leukste is dat hij op een gegeven ogenblik 'Zaandam, Parkstraat' om ging roepen. Die halte was hemelsbreed toch wel 1 a 1,5 kilometer verderop. :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 16:37
door hauptbahnhof
Werkt InfoXX niet m.b.v. GPS? :|

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 17:04
door marvinkok
GPS in combinatie met een odometer. Volgens mij meet hij de afstand en wordt de gps als controle gebruikt. Dus: er is 300m afgelegd, hier is dus de halte. Even GPS-check, hee dat klopt niet, dus wordt er weergegeven dat de bus van de route is. Voor kleine 1-daagse omleidingen worden routes meestal niet in InfoXX aangepast. Dan moet er toch al gauw een maand van omleidingen zijn heb ik het idee voordat de haltevolgorde aangepast wordt.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 18:08
door hauptbahnhof
Jah ok. Dat is volgens mij bij GVB ook zo. Het effect is vooral leuk als de GPS-ontvangst langdurig wegvalt.

Maar goed, als er met GPS wordt gewerkt, dan zou er in principe geen foutieve haltes moeten worden omgeroepen toch? :wink:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 18:49
door marvinkok
De halteomroep gaat sowieso via de gereden afstand. Dus kan de halte omgeroepen worden en weet het systeem pas dat het niet meer op de route zit als het bij de halte hád moeten zijn. Dan is de halteomroep als geweest.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 19:32
door Daniel
marvinkok schreef:Dan moet er toch al gauw een maand van omleidingen zijn heb ik het idee voordat de haltevolgorde aangepast wordt.
M'n ervaring in Utrecht was dat het zelfs na meer dan een maand omleidingen nog niet werd aangepast. Nu was dat wel een omleiding waarbij de chauffeur simpel even de afroep goed kon zetten vlak voor het einde ervan (lange omleiding met als enige tijdelijke halte een halte die net om de hoek bij de normale stond). Wel in het voordeel van de reiziger dus in dit geval: als 't verwerkt was zou de ritprijs hoger worden.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 21:25
door webguy
Vind het eigenlijk schandalig omdat als het goed is de rest van de reisinformatie ook wordt aangepast. Een uitdraai voor InfoXX moet dan niet te moeilijk zijn. Aan de andere kant... Ik vermoed dat het verder ook niet in dingen als 9292 wordt verwerkt (op halte niveau, niet alleen een melding...)

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 21:57
door Chauf21
Afhankelijk van het systeem/de software die een vervoerder gebruikt is het verwerken van omleidingen een nogal omvangrijk en kostbaar proces. Idealiter zou je natuurlijk een systeem hebben waarbij je vooraf op de computer heel simpel wat haltes kan aan- of afvinken en dat vervolgens laat verwerken in de dienstregelingsinformatie. Helaas werkt dat niet overal zo gemakkelijk.

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 23:09
door webguy
Er wordt gewerkt aan een nationale standaard (gebaseerd op een Europese standaard NeteX) om wat de NS "dagplan" noemt uit te kunnen wisselen...

En dat die software niet bestaat is gewoon grote onkunde van vervoerders die vastzitten in klauwen van leveranciers en leveranciers die niet meewerken. De NS kan het, waarom Connexxion niet?

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Geplaatst: di 01 mei 2012, 23:19
door Klaasje
Voor zover ik het weet schijnt het veel geld te kosten om een dienstregelingswijziging door te voeren. Daar zal vast een reden voor zijn. Overigens is het voor NS ook pure noodzaak: Anders werken de procesleidingssystemen niet goed en moet er constant bijgestuurd worden.