Pagina 9 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 06:37
door Thom91
Nee

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 07:19
door Wubbo
Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 08:13
door Daelea
De t3059 reed gisteren dus met ICMm-III solo, en dit paste nét (klapstoeltjes ook allemaal bezet). Was dit een IV solo geweest, was er in elk geval op Ed - Nm geen probleem geweest.

P.s. Laten we hopen dat ICM standaard wordt, VIRM begint hier flink te vervelen.. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 08:16
door Daniel
De t2818 reed vanmorgen met DDAR, gelukkig wel een exemplaar met banken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 12:20
door Thom91
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 12:25
door VIRM
Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 12:26
door Thom91
VIRM schreef:
Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?
Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.
Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.

edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 12:58
door erjeebee
Thom91 schreef:Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.
edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10
jaaaaaaaaaaaaaaren?
Zo lang is het toch niet geleden dat er ICRm op de s3100 en s3500 reed?
Vorig jaar nog ingezeten als ik me goed herinner.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 12:59
door Thijs
In de s3100 heeft nooit ICRm gereden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 13:18
door Daelea
De s3000 en s3100 hebben zolang ze in deze vorm ( Hdr / Shl - Nm ) alleen met VIRM gereden, alleen bij verstoringen etc. reed er wel eens iets anders. De s3500 reed (volgens mij) niet heel lang geleden nog wel eens met ICMm, maar keerde dan nooit op de s3100.
Toen de s2000 nog naar Ah reed (lang, lang geleden) reed er nog van alles in deze serie..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 13:36
door erjeebee
Eh.....

Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?

Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?

Daarna jaartje in Eindhoven gewoond... en daar regelmatig de rechtstreekse trein naar Schiphol gepakt.. dan heb ik het toch over de s3500? Ik heb die regelmatig gepakt en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?

:D :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 13:58
door Thijs
erjeebee schreef:Eh.....

Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?

Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?
Blijkbaar? :P Sinds dat de s3100 in huidige vorm rijdt tussen Nijmegen en Schiphol (ik meen sinds dienstregeling 2009) rijdt die serie geheel met VIRM.

Toen die serie nog de s2000 was tussen Nijmegen/Arnhem en Den Haag werd er wel met van alles gereden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 14:32
door Daniel
Kan me vergissen, maar zover ik weet heeft er heel in het begin nog even ICRm in de s3100 gezeten. Toen die net bestond zat die op Hoofddorp Opstel aan de s3500 gekoppeld waar wel ICRm in zat (en nogsteeds zit, zij het beperkt). Die koppeling is echter vrij snel vervallen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 14:48
door Maik
Klopt inderdaad. Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel? De koppeling met de 3500 is vandaag de dag nogsteeds, alleen in de spits keren beide series af en toe op zichzelf. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 16:50
door MdJ
Maik schreef: Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel?
Klopt helemaal.

ICK buiten dienst /: ICRm uit de 3100/3500 naar de 1900, VIRM naar de 3100/3500. VIRM kwam vrij uit de nieuwe VIRM4-IV'tjes.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 17:27
door 010jongen
2x 5300 op lijn D Richting de akkers in de spits.. Om vervolgens 2 min erna met een 4 wagendienst te komen. Ret moet die planning eens gaan bijwerken. Gebeurt regelmatig. Echter wel met 3 en dan 4. 2 wagens rijden uitsluitend in de avonduren en weekend

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 21:56
door Michael
Er reed vanochtend 2 stellen Plan V in de t1932.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: ma 21 mei 2012, 23:04
door Wubbo
Op Den Haag Centraal stonden rond 17.35 uur 2 stellen plan V te niksen op spoor 8. Waren dat die stellen misschien?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: di 22 mei 2012, 19:03
door waldo79
Veel comfort in t3663 vanmiddag: 2 x SGMm3 verzorgden deze IC naar Roosendaal. Fijne combi met de warmte van vandaag.
Ik had gehoopt op een materiaalwissel te Ah, maar dat bleek niet mogelijk :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: di 22 mei 2012, 19:30
door Suus
Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: di 22 mei 2012, 21:14
door webguy
Inderdaad, ik zat eerder in een ICRm zonder airco, dat was echt warm. Het was op het perron daarna gewoon koel...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: di 22 mei 2012, 22:05
door Geert
Bee schreef:Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.
SGMm is niet te harden zodra het stil staat op een station in de zomer, die dingen worden behoorlijk snel warm...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 01:20
door The best
Altijd nog beter dan Mat'64.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 01:24
door Suus
Of DD-AR. Zeker de bovenverdieping is echt een verschrikking. De ventilatieroosters maken veel lawaai maar werken voor geen meter en op de benedenverdieping kunnen de ramen slechts een piepklein beetje open :X

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Geplaatst: wo 23 mei 2012, 07:16
door Daniel
Wederom een DDAR in de t2818 vandaag... Stam 7823 dit keer. Kan het IRM niet tegen de warmte ofzo, een DDAR die uitloopt in Zutphen is immers normaal vrij uitzonderlijk...

Edit: En vanuit die DDAR een BRU-gele Mercedes Sprinter gespot bij Utrecht Overvecht. Die rijdt dus op lijn 122, is ´t ook gelijk bekend waar dat ding ingezet wordt nadat ik ´m al diverse keren in de GVU-stalling had zien staan.