Pagina 7 van 10

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: zo 17 jun 2012, 17:47
door Vinny
IC Amersfoort-Zwolle-Leeuwarden: iemand had gekotst in het voorste treingedeelte, de conducteurs hebben iedereen naar de andere coupés gedirigeerd met excuses dat er geen tijd was om de trein schoon te maken. Tijdens de drukte tussen Amersfoort en Zwolle van iemand een Quest te leen gekregen kunnen lezen dus ik heb me wel vermaakt ondanks de drukte. Eerder op de dag een grappige conducteur bij Utrecht Centraal:
"Goedemiddag knappe vrouwen....... en aardige heren" :lol:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: zo 17 jun 2012, 17:52
door Milco
Vinny schreef:iemand had gekotst in het voorste treingedeelte
Zeg, ik moet zo nog eten! :')

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: zo 17 jun 2012, 19:59
door Daniel
Daniel schreef:Net met de s5600 Amersfoort - Utrecht gedaan. De werkzaamheden daar zijn blijkbaar onzichtbaar: wat rijdt doet dat over de normale sporen, alleen blijft de 5600 zo'n 5 minuten op Den Dolder wachten op het passeren van wat lucht (enige wat ik me kan bedenken is een wat ruimere opvolging op omgeleide IC bij Uto, maar nergens was een aanleiding voor het omleiden zichtbaar)
En vanavond op de terugweg nam ook alles weer de gebruikelijke route. Enige stukje wat hierdoor vandaag niet gebruikt werd was spoor BC bij Utrecht Overvecht, verder helemaal nergens iets van werkzaamheden waarneembaar.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 04:18
door STF
Slechts een paar ritten van buslijn 474 worden via het dorpje Bech gereden, vaak genoeg vergeten chauffeurs simpelweg er naar toe te rijden omdat 9 op de 10 ritten dat dorpje over mogen slaan (er komen al een tweetal andere buslijnen daar, die redelijk frequent rijden). Gisteren reden we Bech binnen met zo'n rit die er dus wel naar toe moet, ik zeg tegen de chauffeur; staat daar in de verte nou iemand op de halte te wachten? Toen we dichterbij kwamen bleek er inderdaad iemand te staan, die nog instapte ook.
Eigenlijk doodnormaal zou je denken, maar deze gebeurtenis haalt in Luxemburg haast de voorpagina van de krant, die bus rijdt al weet ik veel hoeveel jaar zinloos een paar ritten per dag via Bech, er stapt echt nooit iemand in.

De toeristische (spook)bussen moeten vanaf vandaag omleiding gaan rijden, gedurende een halfjaar. Uiteraard is dat totaal nergens gecommuniceerd, dus nu gaat het nog brillianter worden dan dat het al was: met lijn MT-2 rij je voortaan recht op Echternach af, met als bestemming ECHTERNACH op het display van de bus, toch ga je er het komende uur niet naar toe.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 07:19
door MdJ
Geluk bij een ongeluk.

Stadsdiensten Apeldoorn rijden vanaf vandaag in vakantiedienstregeling. Lijn 2,4,8(deels) en de tussenritten vanijn 5, 10 rijden niet. Daar kwam ik pas achter bij de bushalte, waar tot +5 geen lijn 2 en 4 kwamen.

Vervolgens las ik op somda dat er een defect spoor tussen Almelo-Hengelo was. Dus ben ik met de bus een kwartier later (lijn 1) tot halte ln. Van Erica, gerend naar station de Maten waar ik net in stel 3419 (t17817-A) kon springen. Als alles goed gaat ben. k dus met +20 in Hengelo, terwijl ik anders +30(en meer door storing) aan zou komen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 14:44
door webguy
Ging goed vanmorgen - eerste werkdag, meteen bijna uur te laat. Viel mee - ik stond op Driebergen-Zeist dus toen de tweede lijn 50 gepakt, daar kon ik nog in. Best associale situaties gezien met deuren, chauffeurs en achterin instappen...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 14:51
door ODRAIL
webguy schreef:Ging goed vanmorgen - eerste werkdag, meteen bijna uur te laat. Viel mee - ik stond op Driebergen-Zeist dus toen de tweede lijn 50 gepakt, daar kon ik nog in. Best associale situaties gezien met deuren, chauffeurs en achterin instappen...
Tsja, dat te laat komen gebeurd mij ook bijna altijd op mijn eerste of laatste werkdag bij een werkgever. Echter in 2012 is het gelukkig nog niet voor gekomen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: di 19 jun 2012, 19:47
door mijack1985
Vorige week donderdag een dubbeldekker van Diamond Tours gezien. Normaal gesproken rijdt hier een gelede Volvo.
Blijf het toch apart vinden, een dubbeldekker op een lijndienst.

Afbeelding

En vanochtend een Mercedes Sundancer van Eurocaoch op Veolia lijn 137 (spitsversterking).

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: di 19 jun 2012, 21:57
door Justin
Sinds gisteren stoppen de s36700 en s36800 op Gnd richting Ddr dus ALTIJD op spoor 2, i.p.v. spoor 1. Niet iedereen is daar even van op de hoogte (er staan tig pamfletten op spoor 1, maar ja), en dat leverde gisteren en vandaag al behoorlijk gestress en boze reizigers op :').

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: di 19 jun 2012, 22:19
door ODRAIL
Tsja ... reisinformatie lezen. Het blijft een vak appart :wink: .

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: di 19 jun 2012, 22:23
door Daniel
Is op zich ook wel apart om ze daar op spoor 2 te zetten, qua wissels helemaal niet gunstig i.c.m. de toch al krappe rijtijden. Gekruist wordt er normaal niet (dat doen ze op Bhdv).

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: di 19 jun 2012, 22:50
door Justin
Vervelend als je je fiets ook parkeert daar, dan mag je nog een stuk omlopen via de overweg...

Of ze moeten anticiperen op een spoorverdubbeling op Gnd - Bhdv...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 05:32
door STF
De maximale snelheid heuvelopwaarts begint onderhand wel erg kritiek te worden bij een van deze busjes:
Afbeelding

Toen ze acht jaar geleden nieuw waren, met 45 km/u de heuvel bij Echternach op, dat is in de loop der jaren heel langzaam teruggezakt naar 35 km/u, maar sinds een paar weken begint de fut er helemaal uit te raken; laatst ging het busje nog 25 km/u terwijl ie vandaag de dag nog maar 15 km/u bij diezelfde heuvel gaat.
Verderop op het traject is een veel steilere klim, daar gaat het busje nu nog maar 8 km/u (is altijd zo rond de 30 km/u geweest).
Ze krijgen geen revisie meer omdat de nieuwe bussen in aantocht zijn, maar die mogen toch echt wel opschieten want 8 km/u is natuurlijk echt niet meer te doen...
Hoogstwaarschijnlijk kom je nu achteruitrijdend nog sneller de heuvel op, de overbrengingsverhouding van de achteruitversnelling is veel gunstiger dan de drie vooruitversnellingen.

Tevens beginnen ze steeds later op te trekken, als je bij een drukke kruising staat en er nog tien auto's voorbij komen voordat je de weg op kunt, moet je wel alvast het gaspedaal tot de bodem toe intrappen; vroeger trok dat busje al na vijf seconden volgas op, tegenwoordig gaat er een halve minuut voorbij om beweging in dat ding te krijgen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 14:48
door TheKnitter
Justin schreef:Sinds gisteren stoppen de s36700 en s36800 op Gnd richting Ddr dus ALTIJD op spoor 2, i.p.v. spoor 1. Niet iedereen is daar even van op de hoogte (er staan tig pamfletten op spoor 1, maar ja), en dat leverde gisteren en vandaag al behoorlijk gestress en boze reizigers op :').
En ze gaan deze week de hele week stoppen op blauwe zoom ofzoiets. Daar stond gister een mannetje met een noteblok om op te schrijven wat de tijden waren en dergelijke :D Als het DRGL-technisch haalbaar is, word het ook daar een kwartiersdienst.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 14:55
door Daniel
Niet op Blauwe Zoom, maar op Boven-Hardinxveld. De kwartiersdienst op Bzm is er al eerder uit gegooid (was oorspronkelijk wel het plan) omdat de s36800 dan z´n kering in Gorinchem niet meer haalt.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 19:30
door wouter15
webguy schreef:Ging goed vanmorgen - eerste werkdag, meteen bijna uur te laat. Viel mee - ik stond op Driebergen-Zeist dus toen de tweede lijn 50 gepakt, daar kon ik nog in. Best associale situaties gezien met deuren, chauffeurs en achterin instappen...
Het is eigenlijk ook weer niet al te slim van de chauffeurs om als je ziet dat het een chaos is de achterdeuren open te gooien. Dan vraag je er bijna om om mensen achterin te laten instappen terwijl dat niet de bedoeling is.

Ik had het maandag toch even iets minder goed. Om 7:56 vetrok ik uit station Woerden (IC had een +3) en voor Vleuten gingen we opeens rijden als een slak en toen stonden we wel heel abrupt stil. Ik dachten veel mensen dat we weer eens voor een rood sein stonden. Stonden we volgens mij ook en toen kwam de conducteur met de mededeling: "Dames en heren, zoas jullie misschien wel merken staan we stil. Nabij Utrecht Centraal is de bliksem ingeslagen en daarom is er geen treinverkeer mogelijk naar het station. Wij zullen terugrijden naar station Woerden" In Woerden aangekomen was het voor mij al snel duidelijk wat ik zou gaan doen. Ik zou bus 128 nemen naar Utrecht CS. Daar dachten alleen behoorlijk veel mensen aan en dus was het weer lekker proppen in de bus. Gelukkig kon ik wel een plekje vinden en gingen we eindelijk richting Utrecht CS. Om 9:15 kwamen we eindeljk aan op het 24 Oktoberplein (had maar bedacht om vanaf daar de tram naar school te nemen)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 23:09
door webguy
Ik heb nu al twee dagen achter elkaar sluitseinen gezien - eerste dag om 17:00 m'n werkplek verlaten, en dacht "kan nog wel even langs de AH to go". Kwam net op het perron toen de trein van 17:08 naar Nm wegreed. Vandaag minuutje later, maar weer sluitseinen, en de volgende ging door een of andere storing pas een half uur later :( Toch maar iets eerder weg...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 03:09
door Michael
Ik zat vanmiddag in een bus waarin de verwarming vol aan stond. En de chauffeur kreeg hem niet uit. En zelfs met alle ramen en dakluiken open was het niet uit te houden. En toen ik terug naar huis ging zat ik weer in diezelfde snikhete bus. Verder zag ik voordat ik ging werken de Veolia 3921 die volgens mij kapot was. Chauffeur had alle deuren open staan en stond buiten te bellen. Even later stapt ie in zet film op geen dienst en doet voordeur dicht en rijdt weg met open achterdeuren om vervolgens weer te stoppen en die ook dicht te doen.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 10:05
door VIRM
Gisteren rond 15:40 in mijn s2100:
"Dames en heren, goedenavond, het volgende station is Haarlem..." :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 13:33
door Justin
Mja, vanochtend werd weer mijn s36800 van 7:53 op Dordrecht eruit gehaald, en kon zodoende doortuffen naar Gdm met de daaropvolgende s36700 om daar de bus naar Waardenburg te pakken...

Overigens, enigszins gerelateerd aan Arriva maar niet aan mijn reiservaring specifiek: komen er ook toiletten in de nieuwe GTW's van Arriva op de Vechtdallijnen (zie hier)?

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 13:44
door Thom91
Ja er zitten toiletten in

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 18:29
door BR628
Gepruts in Zwolle: De 12561 (vertrek 18:20 spoor 6) stond op de borden met +15 maar kwam om 18:20 zonder enige omroep of aanwijzing op de CTA's binnen op spoor 3. Na een korte stop waarbij alleen de oplettende reiziger nog snel van spoor 6 naar spoor 3 kon sprinten werd met slechts +2 vertrokken ri Leeuwarden. De meute op spoor 6 niets vermoedend achterlatend... Triest hoor...

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 19:15
door Daniel
Je zou zeggen dat servicemedewerkers toch wel weten dat de NoordOost in twee delen binnenkomt in Utrecht en dat het deel uit Rotterdam als eerste komt. Het bleek vanmiddag niet zo te zijn: een duo servicemedewerkers stond op perron 11A te wachten met een rolstoelbrug om vervolgens bij binnenkomst van de t21759 deze achterna te rennen met brug en al richting 11B.

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 19:31
door M57
Onee! Mensen van de NS die een foutje maken en geen superieure kennis hebben!!! :roll:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2012

Geplaatst: do 21 jun 2012, 19:59
door Daniel
Tja, als je zoiets niet zeker weet is het hoe dan ook al niet handig om helemaal vooraan 11A te gaan staan. Wacht dan ergens in het midden, kan je beter anticiperen op waar de trein binnenkomt.