Pagina 11 van 16

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 17:23
door Flitskikker
Eerste schooldag na de vakantie, na 9 dagen werkzaamheden, en de boel (Alphen-Leiden en Alphen-Utrecht) ligt eruit door een seinstoring (rond 15:00).
Heb niet zo vaak problemen met de NS, maar áls er problemen zijn, dan is het wel gelijk chaos.
Vervangende bussen zouden op het "stationsplein" staan. Volgens mij heeft Alphen dat niet eens. Eenmaal bij de kant van de bushaltes werd men weer naar de andere kant van het station gestuurd...
Ter illustratie:

Afbeelding

Heb maar lekker de 249 genomen. :)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 17:28
door Fles
Och jee, 15 man die tegelijk op een bus wachten :lol: In Alphen is altijd wat te doen :')

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 18:12
door Tochjo
Trein t9858 (vertrek 17:35) zoals gepland met een SLT-IV. Een interessant voorbeeld van efficiënte materieelinzet: alle reizigers kunnen mee, maar daar is verder ook alles mee gezegd.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 18:20
door webguy
Het regende vanochtend vertragingen toen ik Vp - Ah - Ut - Amf - Amfs deed. Vooral de s3000 en s3100 hadden oplopende vertraging door een seinstoring.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 18:36
door Fles
Vp - Zp - Apd - Amf - Amfs was geen optie? :idea:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 18:39
door webguy
Het scheelt net 2 minuten ofzo, had gekund dus. Ut - Amfs is wel officieel per s5600, want anders heb je een overstap te veel. We hadden iemand die wilde meereizen dus via Utrecht was handiger.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 18:40
door wouter15
Vandaag was het weer een echte maandag. Op mochtend gebeurd er namelijka ltijd wel iets ongewoons met de trein. Vanochtend eerst een wisselstoring bij Woerden waar er treinen uitvielen en in de middag een seinstoring tussen Utrecht C en Leiden C. Vanochtend had ik een ipv de IC Leiden C - Utrecht C van 7:23 de sprinter Den Haag C - Utrecht C. Vanmiddag was de omroep trouwens wel erg druk bezig. De ene had zijn verhal nog niet af of de volgende ding dong ding hoorde je alweer.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 18:59
door Fles
en wat is het ongewone daar aan? ;)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 19:13
door Suus
webguy schreef:Het scheelt net 2 minuten ofzo, had gekund dus. Ut - Amfs is wel officieel per s5700, want anders heb je een overstap te veel. We hadden iemand die wilde meereizen dus via Utrecht was handiger.
Ik neem aan dat je de s5600 bedoeld, of je wilde op Wp uitkomen :P

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 19:14
door webguy
Nee, toch Amfs...

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 19:22
door wouter15
Fles schreef:en wat is het ongewone daar aan? ;)
Wat is waar ongewoon aan? Ik bedoel zelf met ongewoon: Een storing of een vertraging van de trein die ik moet hebben van +5 of meer.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: ma 22 okt 2012, 19:39
door Daniel
webguy schreef:Ut - Amfs is wel officieel per s5600, want anders heb je een overstap te veel.
Zal het niet eerder zijn omdat je er geen seconde mee opschiet door de IC te nemen? Je stapt dan in Amersfoort immers weer op dezelfde s5600 over als je al in Utrecht had kunnen nemen. Uitzondering is als er voortreinen rijden trouwens, die geven aansluiting op de s4500.

Vanmiddag trof ik bij halte Europalaan in Utrecht een Citaro G die wat problemen had met het van z'n plek komen. Hoorde althans de motor flink toeren maken terwijl de bus bleef staan waar 'ie stond. Helaas kwam 'ie net op gang toen ik de halte bereikte. Of het dezelfde reden had weet ik niet, maar vanuit de achteropkomende lijn 66 die er het hele stuk vlak achteraan reed merkte ik op dat de Citaro G halte Bleekstraat oversloeg terwijl daar best veel reizigers stonden te wachten. Het betrof lijn 74, dus die hoorde er wel te stoppen en de bus was allesbehalve vol.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 10:14
door wouter15
Vanochtend eens geen vertraging gehad of zoiets. Alleen een grote OV-Chipkaart controle bij station Woerden. Waarom dat opeens was? Geen idee. Maar maakte eigenlijk ook weinig uit want ik had gewoon mijn OV-Chipkaart bij me dus niks een het handje.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 10:52
door Edwin
Citaro schreef:
Edwin schreef:De t923 en t927 vervallen maar om 12:08 (Rotterdam CS) is een extra (?) Fyra, de t1027, die in de reisplanner betiteld wordt als "alternatief reisadvies". Een V250?
Yep, dat zou een V250 moeten zijn.
Heb 'm helaas niet gezien, had de 11:51 Fyra genomen (maar zag 'm onderweg ook niet passeren) en kwam na een locomotiefstoring bij Hoofddorp met +20 op Schiphol aan (had op Rotterdam al +10).
Daarna met een sprint de trein naar Sloterdijk gehaald die stilletjes op spoor 3 binnenkwam terwijl die eerst op 1-2 zou aankomen.

Vrijdagavond reed de s3900 net voor m'n neus weg, wel flink vol want hij stopte extra op Weesp én Muziekwijk(!).

Maandagochtend een enkele SLT-IV in de t4318. Conducteur riep om dat hij nog om extra materieel had gevraagd maar hij kreeg als enig antwoord: "Nee".

Elke reiziger op Almere Centrum kreeg wel van NS-personeel gele zakken met een Balisto, Evergreen een een Caprisonne. Zonder enige briefje, maar ik gok dat het als excuus was voor de overvolle treinen vorige week.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 11:16
door Suus
De NS heeft maandag op heel veel plekken gele zakken uitgedeeld ter compensatie van de werkzaamheden. Er was ook een variant met een appel, mandarijn, flesje biosap en een rol mentos die o.a. in Leiden en Alphen werd uitgedeeld.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 12:12
door Fles
Bee schreef:De NS heeft maandag op heel veel plekken gele zakken uitgedeeld ter compensatie van
...het ontbreken van toiletten? :X

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 15:43
door Dexter
Veel vertragingen vanmorgen en de eerste Fyra van de dag viel al meteen uit. Wat me opvalt, is dat ze bij vertraging de s2100 tegenwoordig soms Rtb laten overslaan.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 16:22
door Fles
tsja, je kunt je ook afvragen waarom beide kanten van de wisselstraat hun eigen IC-station nodig hebben :?

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 16:45
door Citaro
Edwin schreef:
Citaro schreef:
Edwin schreef:De t923 en t927 vervallen maar om 12:08 (Rotterdam CS) is een extra (?) Fyra, de t1027, die in de reisplanner betiteld wordt als "alternatief reisadvies". Een V250?
Yep, dat zou een V250 moeten zijn.
Heb 'm helaas niet gezien, had de 11:51 Fyra genomen (maar zag 'm onderweg ook niet passeren) en kwam na een locomotiefstoring bij Hoofddorp met +20 op Schiphol aan (had op Rotterdam al +10).
Daarna met een sprint de trein naar Sloterdijk gehaald die stilletjes op spoor 3 binnenkwam terwijl die eerst op 1-2 zou aankomen.
Maar als jij de t925 hebt (v. 11.53) en om 12:08 vertrekt de t1027, dan krijg je die trein toch niet 123 te zien? De eventuele V250 rijdt dan toch een kwartier achter 'jouw' Fyra? Het lijkt me dat die t1027 dan ook minimaal +5 aan z'n broek krijgt, maar er wel achter blijft rijden. Voor zover ik weet worden alle t1000 ritten met V250's gereden.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 16:47
door Dexter
Voor zover ze al rijden, want die van 6:25 uur vanaf Shl viel vanmorgen om te beginnen al uit, evenals de eerste gewone Fyra van 6:11.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: di 23 okt 2012, 19:42
door Daniel
Fles schreef:tsja, je kunt je ook afvragen waarom beide kanten van de wisselstraat hun eigen IC-station nodig hebben :?
Je hebt veel IC-stops waarvan je het nut kunt afvragen, maar daar valt deze juist niet onder. En dan gaat het natuurlijk niet om een nut vanuit Rotterdam, maar eerder vanuit het zuiden waar het met name voor het woon-werkverkeer een waardevolle stop is hoewel hij zeker ook zin heeft voor dagjesmensen uit zuidelijke richting die in Rotterdam willen winkelen bijvoorbeeld.
In al deze gevallen wordt de reistijd maarliefst 40% korter door deze IC-stop, terwijl de reis van doorgaande reizigers slechts 0,08% trager wordt.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 12:04
door Edwin
Citaro schreef:Maar als jij de t925 hebt (v. 11.53) en om 12:08 vertrekt de t1027, dan krijg je die trein toch niet 123 te zien? De eventuele V250 rijdt dan toch een kwartier achter 'jouw' Fyra? Het lijkt me dat die t1027 dan ook minimaal +5 aan z'n broek krijgt, maar er wel achter blijft rijden. Voor zover ik weet worden alle t1000 ritten met V250's gereden.
De t925 vertrok met +10 van Rotterdam. Tevens staat zo'n V250 vaak al een minuutje of 10 op Rotterdam klaar. Ik had gedacht dat ik de V250 onderweg tegemoed zou komen, maar ook niet gezien, vandaar.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 12:21
door Edwin
Eindelijk doet haltepaal N het op Almere Centrum. Nu hopen dat de S&V-mensen van CXX hun "PODjes"niet meer op die halte zetten 's ochtends vroeg.

Op Almere Parkwijk is het busstationnetje eindelijk klaar. Alleen de keuze voor waar welke bus moet staan is precies andersom als ik gedacht had.

Afbeelding

De rode lijn is van lijn 5 en 7, doorgaande lijnen die verder rijden dan Almere Parkwijk. De blauwe lijn is van lijn 6 en 322 (en 155) die Almere Parkwijk als eindpunt/beginpunt hebben. Je zou denken dat de 6 en 322, die vroeger, zoals nu ook te zien is, in de cirkel wachten nu op de buitenste halte wachten. Maar daar worden 5 en 7 nu naartoe gestuurd. Je zou denken dat de doorgaande lijnen de doorgaande weg nemen. Nu staan de 6 en 322 soms 4 tot 5 minuten op de doorgaande baan, erg onhandig wanneer er hulpdiensten passeren en werkverkeer. Ik snap dat de 6 en 322 dan de 5 en 7 in beide richtingen kruisen, maar een vrije doorgaande weg lijkt mij veiliger.

Ik hoop wel dat elke 6 en 322 bij de halte eindigt en niet nog steeds in de cirkel. Is zo onhandig uitstappen.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 14:00
door Ennes
Dexter schreef:Veel vertragingen vanmorgen en de eerste Fyra van de dag viel al meteen uit. Wat me opvalt, is dat ze bij vertraging de s2100 tegenwoordig soms Rtb laten overslaan.
Dat heb ik nog niet meegemaakt moet ik zeggen.
Fles schreef:tsja, je kunt je ook afvragen waarom beide kanten van de wisselstraat hun eigen IC-station nodig hebben :?
Zeker in de spits is Rtb een ontzettend druk station, daarbij bedienen Rtb en Rtd beide een andere kant van het centrum, en geeft Rtd een simpele overstap op de Noord-Zuidlijn, en Rtb op de Oost-Westlijn van de Metro, dus het belang van een IC stop op Rtb is best aanzienlijk.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Sdm. Ook dit is met name in de spits een station van belang, omdat je hier grote groepen reizigers vanuit Schiedam zelf, Rotterdam West, Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland richting Den Haag kunt verwerken

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 14:03
door Suus
Alle treinstations die ook door de Rotterdamse metro worden aangedaan zijn tegenwoordig IC-station, al worden sommige nog door een paar treinen overgeslagen.