Pagina 16 van 16

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 18:45
door Daniel
Zou het niet al schelen als men de geledes meer concentreert op de Nieuwegeinse ritten i.p.v. ze de volledige omloop te laten rijden? Met andere woorden: de 74 en 77 tijdelijk knippen. Heb een sterk vermoeden dat nu gelede ritten bomvol komen te zitten omdat mensen de voorgaande 12-meterbus bv. te vol vinden en voorbij laten gaan. Dan kan het al helpen als je die rit geleed rijdt om de volgende rustiger te maken.

Een efficiëntere inzet maakt het wellicht ook mogelijk om wat ritten die nu hun gelede hebben moeten inleveren weer geleed te rijden, vooral op de 65 en 66 is dat rond de scholierenpieken geen overbodige luxe.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 21:28
door Wubbo
wouter15 schreef:Vandaag was het ook weer niet helemaal zoals het hoorde op het spoor. In Woerden werd de sprinter naar Uitgeest van 7:32 op een onverklaarbare wijze neergzet op spoor 6 (spoor 5 was helemaal vrij). En de IC's richting Utrecht CS die normaal gezien op spoor 3 en 4 rijden reden nu tussen 7:30 en 7:40 over spoor 5. Volgens mij is dat niet helemaal zoals het hoort.
Was ivm een defecte VIRM die tussen Woerden en Vleuten op het binnenspoor richting Utrecht stond.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 22:06
door Ardan
De Volvo's van Syntus hebben denk ik een update gehad, in plaats van 'Deventer'[alterneer]'Station' tonen ze nu 'Deventer'[alterneer]'Station *NS-logo*' :)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 23:36
door 010jongen
Daniel schreef:Zou het niet al schelen als men de geledes meer concentreert op de Nieuwegeinse ritten i.p.v. ze de volledige omloop te laten rijden? Met andere woorden: de 74 en 77 tijdelijk knippen. Heb een sterk vermoeden dat nu gelede ritten bomvol komen te zitten omdat mensen de voorgaande 12-meterbus bv. te vol vinden en voorbij laten gaan. Dan kan het al helpen als je die rit geleed rijdt om de volgende rustiger te maken.

Een efficiëntere inzet maakt het wellicht ook mogelijk om wat ritten die nu hun gelede hebben moeten inleveren weer geleed te rijden, vooral op de 65 en 66 is dat rond de scholierenpieken geen overbodige luxe.

Daar dacht ik ook al aan. Dan kunnen die geledes mooi een rondje maken heen op 74 en terug als 65/66. Maar ja wie zijn wij. Bij het BRU weten ze het allemaal beter. Rustige ritten met gelede bussen rijden.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 00:01
door Suus
Vandaag Utrecht Lunetten gezien na de omslag naar de nieuwe sporen, maar het is nog wel een echt zooitje, men heeft gewoon de borden van het oude perron geplukt, op het nieuwe perron neergezet en met wat ducktape gerepareerd :')

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 01:55
door Busfoto.nl
Een interessante spot van afgelopen woensdag, de Koninklijke Bus onder escorte in Amsterdam.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mFHNhUA5TLM[/youtube]

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 11:55
door VIRM
Gisteravond in de s2100 tussen Haarlem en Leiden werd ik gecontroleerd. Mevrouw de HC vond dat ik een leuke foto had. :mrgreen:

Op de terugweg de s2100 van 23:58 uit Leiden richting Amsterdam genomen.
Tussen Leiden en Haarlem was het langzaam rijden. Toen ik de AV van Heemstede-Aerdenhout checkte, had de Sprinter voor ons +12. Bij binnenkomst op Haarlem werd er omgeroepen dat het te maken had met een aanrijding o.i.d.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 13:14
door iljitsch
hauptbahnhof schreef:Ok, nu begrijp ik je. Maar jah, ik begrijp het ook wel. Ik als trambestuurder ben vooral bij beginpunten niet coulant. Mensen die aan komen rennen als ik al deuren heb gesloten zijn gewoon te laat en mogen verder op de volgende wachten.
[...]
Dat zal bij de metro hetzelfde of erger zijn aangezien die een redelijk strakke dienstregeling hebben.
Maar het is nogal een verschil tussen losse mensen die aan komen rennen of een groep mensen die probeert een cross-platformoverstap te maken. Dat eerste kan bij iedere halte gebeuren en in die extra tijd dat je de deur open houdt kan er nog iemand aan komen rennen, terwijl je maar een beperkt aantal cross-platformaansluitingen hebt en het om een éénmalige relatief grote groep gaat.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 14:39
door hauptbahnhof
Niet echt mijn reiservaring maar van m'n zusje die toch een beetje gezeik heeft gehad in RNet bus 300 bij controle.
Zij heeft namelijk een OV-chipkaart, uitgegeven door provincie Overijssel en die schijnen de controleurs nooit te hebben gezien dus ze werd als het ware als een zwartrijdster behandeld en ondervraagd, toen ze omringd was door 3 controleurs. :roll:

Tegenwoordig is gewoon ingecheckt zijn met je eigen P-kaart niet genoeg dus. :N

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 16:06
door Fles
Ja, dat krijg je als je van die apen inzet. Schijnt steeds normaler te zijn bij controles, dat figuren die geacht worden te controleren, geen flauw idee hebben van wat ze aan het doen zijn.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Geplaatst: do 01 nov 2012, 17:35
door Gekko123
testtest schreef:Een interessante spot van afgelopen woensdag, de Koninklijke Bus onder escorte in Amsterdam.
En laat ik dezelfde bus ook nog gezien hebben gisteren, bij aankomst bij Royal Delft (De Koninklijke Porceleyne Fles), beter bekend als de Delfts-Blauw-fabriek. En ook toen werd de bus geescorteerd door twee motoragenten.