Pagina 6 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: di 23 okt 2012, 22:51
door Klaasje
_O_

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 09:17
door wouter15
Ik weet niet of dit een foutje was of niet. Ik zag namelijk vanochtend rond 7:45 op Utrecht CS Busstation Noord een GVU bus voorbij komen met als nummer: 74 Driebergen-Zeist Station. Lijn 74 rijd toch altijd onder Connexxion? Of is dit vanwege de extra buslijnen t.v.v. de tram?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 09:25
door Suus
Bee schreef:Het GVU heeft een zooi gelede bussen naar Connexxion doorgeschoven om zo wat meer capaciteit te bieden op de lijnen naar Nieuwegein maar de bussen komen eigenlijk overal terecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 13:07
door Fles
VIRM schreef:Overigens zijn die knusse VIRM's in de s4500 en de s8800 ongetwijfeld een complottheorie om 'Hartkloppingen' een boost te geven (da's de nieuwe liefdesrubriek van de NS). Zie je het al voor je?
"Ik zat in de bomvolle Koploper naar Enkhuizen. Jij stond tegenover mij op het balkon, gepropt tegen de kast met de brandblusser als een sardien in een blikje. Wil je mijn persoonlijke sardientje zijn?"
_O-

"Je rook al wel een beetje naar vis" :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 18:54
door Vinny
Gelukkig is de aftak naar Volendam reeds lang voor reizigersvervoer gesloten :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 19:03
door Michael
Ik las op facebook dat er vandaag een setje van 3x Plan V in trein t3645 reed.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 20:27
door TheKnitter
Vanaf het losadres op de Nassauhaven in Rotterdam zag ik diverse keren tussen 11:00 en 14:00 de RET 919 op lijn 48 voorbij tuffen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: wo 24 okt 2012, 20:29
door Wubbo
Wubbo schreef:Trein t8858 is normaal al goed vol met 7 bakken ICM (levert wat mensen in het gangpad op tot Woerden, daarna kan iedereen zitten). Vandaag mocht die trein het doen met een losse ICM-IV, waardoor 5 minuten voor vertrektijd de balkons en de gangpaden al flink vol stonden. Ik ben benieuwd of die iedereen mee heeft gekregen...
Vandaag zag ik dezelfde trein weer, nu met 6 bakken ICM en toch mensen in de gangpaden. En dan te bedenken dat woensdag altijd rustiger is dan dinsdag (veel mensen zijn op woensdag vrij)...

Vandaag zag ik op lijn 74 in Utrecht zowel een GVU-gelede als een grijze Connexxion-gelede. Ik moet toch altijd 2x kijken als ik zoiets zie, al is het tegenwoordig gebruikelijk...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: do 25 okt 2012, 09:51
door fogeltje
Lijn 121 naar Uden werd vanochtend gereden met een gelede Citaro in plaats van een gelede Lion's City. Citaro's rijden wel vaker op lijn 121 in de ochtend, maar alleen richting Eindhoven. Ze komen leeg vanuit de stalling bij het beginpunt in Boekel aan. Dat er eentje een rit van Nuenen naar Uden rijdt is uitzonderlijk. Ik moet wel zeggen dat ik de rit prettiger vond. Bus leek net wat beter op de weg te liggen en ook de armleuning van mijn zitplaats was wel fijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: do 25 okt 2012, 09:57
door Daniel
De t12518 werd vanmorgen gereden door een DDAR. Apart genoeg rijdt deze als enige nog, terwijl alle andere voortreinen zijn opgeheven i.v.m. de werkzaamheden tussen Leeuwarden en Heerenveen.
En in de t2818 alweer een IRM-IV i.p.v. een VI.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: do 25 okt 2012, 14:31
door Suus
Ik dacht eindelijk eens in een trolleybus een ritje te doen, komt bij station Oosterbeek Amba 8696 voorrijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: do 25 okt 2012, 14:40
door webguy
Er missen een paar ja, dus er rijden aantal vervangers...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: do 25 okt 2012, 18:56
door Suus
Trein t3156 reed overigens met de m4201 en m4071. Ging eigenlijk best goed, de trein had eigenlijk geen staanplaatsen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 22:06
door Gekko123
Connexxion Integro 2929 heeft vandaag een retourtje Purmerend gemaakt als lijn 129. Deze bus hoort normaal gesproken te rijden op QLiner 350 (Alkmaar - Leeuwarden). Moet zeggen dat een Integro een stuk lekkerder zit dan een Amba of Citaro. Alleen jammer van de hoge instap...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 22:11
door ODRAIL
Qliner is toch van Arriva en niet van Connexxion als ik het goed heb?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 22:15
door BrengMe
De Q liner is bedacht door arriva, maar andere vervoerders maken ook gebruik van de formule.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: vr 26 okt 2012, 22:18
door ODRAIL
Hmm, dan zou je toch zeggen dat Connexxion hun eigen formule "Interliner" gebruiken :idea: ?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 00:10
door Fles
KM46 schreef:Hmm, dan zou je toch zeggen dat Connexxion hun eigen formule "Interliner" gebruiken :idea: ?

Ik wacht nog even tot "Sneltreinbus" weer terug komt O+

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 01:07
door Karl
KM46 schreef:Hmm, dan zou je toch zeggen dat Connexxion hun eigen formule "Interliner" gebruiken :idea: ?
Soms wordt de OV-autoriteit voorgeschreven welke formules wel/niet gebruikt dienen te worden. Wellicht speelt dat ook mee?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 09:52
door Suus
Connexxion heeft het handelsmerk Interliner vastgelegd en die naam mag alleen door Connexxion gebruikt worden. Arriva heeft de naam Qliner echter niet vastgelegd en die mag dus ook door OV-autoriteiten gebruikt worden, vandaar dat ook Connexxion en Qbuzz Qliners rijden. De Interliner is bijna uitgestorven, als ZHN in december naar Arriva gaat blijft er nog slechts 1 Interliner over: Rotterdam - Zierikzee.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 17:34
door Michael
Dan vraag ik me af waarom BBA de term Interliner ook gebruikte voor lijn 400 en 401. Hadden ze daar toestemming voor dan?

De Veolia 5863 reed toestraks op lijn 123 van Raamsdonksveer naar Breda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 18:12
door Edwin
Michael schreef:Dan vraag ik me af waarom BBA de term Interliner ook gebruikte voor lijn 400 en 401. Hadden ze daar toestemming voor dan?

De Veolia 5863 reed toestraks op lijn 123 van Raamsdonksveer naar Breda.
Die heten toch Brabantliner?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 19:07
door Michael
Daarvoor was het Interliner. Het concept Brabantliner is met het begin van de concessie in 2007 geïntroduceerd.

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 19:10
door Daantje
Vandaag SGMm in de s5100, voor mij zowel heen als terug naar Rijswijk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Geplaatst: za 27 okt 2012, 19:41
door Milco
Rijden de twee GVB-Phileassen (007 en 008) nog op lijn 22?
De afgelopen twee weken was ik af en toe in Amsterdam en heb regelmatig lijn 22 gezien, maar telkens met een Citaro. Is dat toeval of zijn de Phileassen weer pleite?