Pagina 13 van 13

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: zo 30 dec 2012, 21:38
door Jurre
Normaal rijdt lijn 156 Almere Centrum - Hilversum v.v. alleen doordeweeks, maar gisteren, zaterdag, reed de Volvo 5647 rond 15.15 het busstation van Hilversum op met op het koersdisplay ''156 Instructierit''. Instructie van chauffeurs met een bus uit de reservevloot, of instructie van ''nieuw'' materieel naar Hilversum?

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 13:20
door Klaasje
Volgens de concessie mogen de bussen daar in de reguliere lijndienst niet eens komen. Wel pakken de chauffeurs graag zo'n grote Volvo mee omdat ze lekker rijden.

Zelf is mij zojuist opgevallen dat de IC's tussen Almere en Lelystad wel erg traag rijden en alsnog op tijd zijn.

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 16:40
door Aking
Het begin van het einde van het papierentreinkaartjestijdperk?:
Mijn papieren kaartje werd zojuist enkel bekeken door een hc met railpocket in de hand... :')

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 17:03
door Suus
Er zijn ook steeds meer conducteurs zonder kniptang, sommige zetten in plaats daarvan als een volleerde schooljuf krulletjes met een pen :lol:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 18:43
door Meltrain
Waarom rijdt de s6900 niet volgens de normale symmetrietijden horende bij een uurdienst? :?
Zoals bekend rijdt deze buiten de spits eenmaal per uur. De trein uit Heerlen komt om :56 aan in Nuth. Met symmetrietijden op :29 / :59 moeten de twee treinen elkaar dus om :59 kruisen, dus zou de trein naar Heerlen om :02 moeten vertrekken. Hij vertrekt echter om :32, hetgeen betekent dat de symmetrietijd op :14 ligt. :?

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 18:49
door mb90
Er is nu met een uurdienst maar 1 omloop nodig en bij de gewone symmetrietijden ga je dat niet redden.

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 19:28
door MdJ
Zag je wel meer. De s2200 had dat ook toen het nog de sneltrein Breda-Amsterdam reed. Er moest anders zowel in Breda en Dordrecht ca 40-50 minuten gekeerd worden, terwijl bij het verschuiven van de symmetrietijd 2x 10 minuten was.

Toen de s7500 weer Arnhem-Ede ging rijden (dat was met het begin van de verbouwing Arnhem, toen er nog een 3700 (IC Nijmegen-Zwolle) reed), was men dat vergeten, waardoor er dus 2 setjes moesten rijden, die buiten de spitsen dus een rijtijd van 15 minuten hadden en 45 minuten stilstand had. Na een halfjaartje werd er toch maar een stukje verschoven.

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012, 20:23
door Daniel
De s2200 heeft het eerste jaar nadat de symmetrie naar 00/30 ging wel een heel uur in Dordrecht staan keren. Het jaar daarop is de lange stop in Rotterdam eruit gegaan waardoor er weer in 10 minuten in Dordrecht gekeerd kon worden.

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Geplaatst: di 01 jan 2013, 15:44
door Vinny
Daarnet in de IC (overal stoppend) naar Leeuwarden slechts Friestalige omroepberichten bij de in Friesland gelegen stations. Zo zout heb ik het bij de NS nog niet meegemaakt. Een paar mensen zullen nu zwelgen in verrukking, ik vind het irritant.