Pagina 4 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 21:35
door Caspar
Je kan tegenwoordig bij NS ook al verzoekjes indienen voor een storing? :lol:
Storing niet gevonden

De gevraagde storing kan niet gevonden worden.
:lol: Aldus NS.nl als ik een storing aanklik op hun site.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 21:49
door Jef400
Ik denk dat men de uitvoering van de informatievoorziening van de wel rijdende treinen beter af kan doen als vertrektijdenkermis. Zo'n zooitje dat ze ervan maken.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 21:59
door ODRAIL
Op Rta was het vanmiddag ook even puzzelen met wat nu wel en niet reed. Op Rtd was het niet veel anders. Het zou handiger zijn als alleen de treinen vermeldt worden die daadwerkelijk rijden, maarja dat schijnt heel erg moeilijk te zijn tegenwoordig -o- .

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 22:02
door Caspar
Nou nee, maar het is toch ook fijn om te zien dat de trein die je normaal altijd neemt, niet rijdt? In plaats van dat je daar wezenloos naar moet gaan zoeken wat er mee is gebeurd?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 22:05
door ODRAIL
Ja dat kan wel zo zijn, maar persoonlijk gezien zie ik liever alleen de treinen die wel rijden. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Nu is het zeer onduidelijk met name de manier waarop de informatie wordt weergegeven.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 22:23
door Caspar
Wat is er onduidelijk aan? Op de stations zie je op de informatieschermen keurig per trein aangegeven of ze wel of niet rijden. Als ze niet rijden, dan is de hele lay out van die trein wat lichter van kleur volgens mij?
Ik ben er erg over te spreken in ieder geval.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 22:25
door Daniel
In een normale situatie is het nog wel duidelijk, maar bij een aangepaste dienstregeling wordt het zo'n zooitje met al die uitgevallen treinen. Vanmorgen stond op station Amersfoort de helft van de TB14 met blauwe balkjes van opgeheven danwel gespoorwijzigde treinen te knipperen, d'r zijn natuurlijk ook grenzen aan wat nog duidelijk is.

Je ziet ook het verschil niet meer tussen een trein die in de winterdienstregeling überhaupt niet zou rijden en een trein die wel zou rijden maar dat door een verstoring niet doet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 22:33
door Caspar
Maar als je door een winterdienstregeling alle preventief geruimde treinen helemaal niet meer op de schermen toont, krijg je bijna Noord Koreaanse propaganda; Kijkt u eens reizigers, ondanks het barre winterweer is ons geliefde spoorbedrijf er in geslaagd bijna geen enkele trein op te heffen. :cry:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 22:39
door Suus
Het zou helpen als de opgeheven treinen gewoon op het tijdstip dat ze zouden moeten rijden van het scherm verdwijnen, ik zie vaak genoeg dat ze 5 minuten nadat ze oorspronkelijk gepland waren nog steeds op het scherm staan :N

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: do 17 jan 2013, 23:27
door Geert
Dat heb ik nog nooit gezien. Lopen de klokken van de borden waarop je dat ziet wel goed?
Ik vind de lay-out overigens ook duidelijk met een grijsblauwe kleur voor opgeheven treinen. Dat het bord rommelig wordt is inherent aan een rommelige winterdienstregeling...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 14:35
door MdJ
Utrecht Centraal-Utrecht Maliebaan
van maandag 21 tot en met vrijdag 25 januari
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan kunnen geen treinen rijden
Dat is GEEN reisadvies.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 15:10
door reisthijs
NS leest mee hier? Want nu staat er gewoon netjes:
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de bussen

tussen Utrecht Centraal en Utrecht Maliebaan kunnen geen treinen rijden; u kunt gebruikmaken van GVU stadsbuslijn 3 naar Burgemeester Fockema Andreaelaan en uitstappen bij halte Maliebaan
Extra reistijd
geen extra reistijd

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 15:11
door MdJ
8-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 15:14
door Karl
Met treinkaartje?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 16:15
door Daniel
De reisinfo rond de huidige storing faalt behoorlijk... volgens het storingsbericht rijden er helemaal geen treinen, maar volgens de actuele spoorkaart is alleen alles vanaf Utrecht in westelijke richting gestremd. Op de AV staan diverse treinen ook gewoon als rijdend...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 18:17
door Jef400
Non-Utrechtse zaken dan maar weer. Is het normaal dat bij vertragingen als er een trein tussen op het zelfde perronspoor komt de vertraagde trein op het bord blijft staan? Nou maakte dat vandaag niet uit ( spoor 8 op Amsterdam Sloterdijk ) maar op andere stations zou dat leuke situaties op kennen leveren.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: za 19 jan 2013, 18:58
door Gekko123
Zoals hier ongetwijfeld al gemeld is: er zit een bug in de aansturing van de lijnfilms van de bussen van de Connexxion-lijnen 102 en 107 (die in ieder geval, vandaag namelijk gezien) dat ze op het Jaarbeursplein als eindbestemming tonen: Woerden Jaarbeursplein, respectievelijk Gouda Jaarbeursplein (die laatste alleen als de bestemming al is aangepast, maar de bus voorlopig nog op de buffer staat).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: za 19 jan 2013, 22:56
door Edwin
Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's. Alternatieve reismogelijkheid is met de Sprinter via Weesp. Extra reistijd 9 min.
Eén zin en drie fouten. Tussen Utrecht en Almere rijdt geen Intercity meer. Tevens is het alternatief is met een overstap op Weesp, niet alleen maar via Weesp. De extra reistijd is 19 minuten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: za 19 jan 2013, 23:18
door Klaasje
De extra reistijd voor Almere-Amersfoort is ook 19 minuten. Daarnaast krijg je er, doordeweeks tijdens de spits, gratis menselijke warmte bij. Voor mij reden om maar met de bus naar Hilversum te gaan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 10:12
door VIRM
Iemand heeft volgensmij gisteren bij NS flink zitten slapen.
Waren de afgelopen week de sms'jes over de aangepaste dienstregeling (of teruggang naar een 'normale' dienstregeling) altijd de dag van tevoren gestuurd... Vandaag kreeg ik een sms'je dat de dienstregeling vandaag is aangepast. Dit terwijl het gisteren al erg vroeg bekend was en NS ruimschoots de tijd had om een sms-bom te versturen. Oeps!

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 10:16
door Thom91
Ik had alle meldingen voor18:00 al binnen gisteren. Wellicht storingen in mobiel netwerk?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 12:42
door Geert
Ik kreeg het bericht gisteren rond 16.50 uur en op mijn werktelefoon die ik veel later had aangemeld voor de SMS-alert kreeg het bericht om 17.53 uur. Ene telefoon bij Vodafone, ander bij KPN..

In het bericht op rijdendetreinen.nl is de melding voor Almere-Utrecht overigens aangepast. Klopt in ieder geval die bron :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 13:29
door Suus
Kan net zo goed zijn dat de telefoon van VIRM precies op een plek lag/zat waar het bereik heel slecht was, maar het aantal klachten over de verzending van de SMS'jes op Facebook is fors minder dan bijvoorbeeld vorig jaar, toen ze echt stelselmatig te laat kwamen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 13:33
door Thom91
Ik word nu bijna gebombardeerd in meldingen. Kreeg het SMSje, de e-mail en de alert vanuit de app vrijwel tegelijk binnen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 13:35
door Suus
Het geeft wel een grappig effect. Ik liep van de week in het winkelcentrum toen de NS het bericht liet uitgaan en het gerinkel van vele telefoons hield bijna een halve minuut aan :lol: