Pagina 5 van 11

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 11:22
door fogeltje
marvinkok schreef:
fogeltje schreef:
marvinkok schreef:Bij Breng zijn toch ook gewoon Buzzers te koop als dagkaart?
Geen idee? Ik zag inderdaad een tijdje terug wel een vaag kaartje in de bus waarvan ik niet wist wat het was. Maar die chauffeur zei "heb niks". Mij viel overigens op dat hij sowieso maar een mager plankje had, alleen maar de KAN enkeltjes en de Breng retour- en kidskaartjes. Brabo enkeltjes misten terwijl elke Brengchauffeur die dient te hebben (de Dalurendagkaarten van Brabant dus niet).
Wat is een mager plankje, hier hebben we alleen kaartjes van €2,20, €3,30 en de buzzer. Das nog minder op je plankje ;)
Als er kaarten missen die je wel dient de hebben (Brabo enkeltjes), dan vind ik het mager ;) Want de overige Breng chauffeurs hebben die enkeltjes wel.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 11:27
door huibf
Freek schreef:Dat de webshop van ovchipkaart.nl niet alle producten aanbiedt komt doordat de shop technisch te klein is. Ze hadden ruimte voor eeen aantal producten, maar hadden er niet opgerekend dat elke regio een verscheidenheid aan producten zou krijgen.
Technisch te klein. Wie maakt je dat wijs. Investeren in een webshop en niet ergens wat freeware op Internet zoeken en dat gebruiken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 13:45
door Geert
Alsof in die freeware webwinkel-pakketten dan ook de hele maatwerkkoppeling met de backoffice van TLS geregeld is :') Dat kun je niet zomaar ergens gratis downloaden van internet.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 14:00
door Suus
Een webshop die te klein is lijkt mij overigens wel een behoorlijke designflaw, je houdt toch op zijn minst rekening met mogelijke expansie. Een webshop wordt over het algemeen ontworpen voor een onbeperkt aantal artikelen met een reden :X

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 14:14
door Geert
Wellicht zit de beperking in de weergave op de site en niet zozeer in de techniek daarachter? Alle producten staan nu op één pagina geplempt, waarschijnlijk wordt die pagina veel te groot als je alle producten in NL onder elkaar neerzet. TLS moet dan een filtertje op regio oid inbouwen, maar dat zal wel weer moeilijk technisch duur enzovoorts zijn ;)

Oh ja, nog wat anders: mijn volledige initialen bestaan uit 5 letters (ja, dat is veel, ik weet het). Zo staat mijn ov-chipkaart ook geregistreerd. Als ik echter het 'contactgegevens wijzigen'-formulier invul krijg ik echter de foutmelding dat initialen uit maximaal 4 letters mogen bestaan. Terwijl dat veld dus ingevuld en al met 5 letters uit hun eigen database komt :') :')

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 14:31
door Freek
Ik heb het ook niet bedacht, maar ergens gaat het bij de webshop/TLS mis. Men heeft bij het ontwerp wel rekening gehouden met een aantal regionale producten, daarom werden dalkorting Oost en Brabant ook gewoon verkocht. Bij het ontwerp had men er geen rekening mee gehouden dat als de sterabo's werden afgeschaft er dan diverse regioproducten bij zouden komen. Er was nog de mogelijkheid om in 2013 3 extra producten aan te bieden tov 2012 en dat is met alle nieuwe regionale producten veelste weinig, vandaar dat de vervoerders met eigen webshops zijn gekomen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 16:44
door Ronald
Het transactieoverzicht op www.ov-chipkaart.nl werkt bij mij niet. Meer die er last van hebben?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 16:46
door fogeltje
Ronald schreef:Het transactieoverzicht op http://www.ov-chipkaart.nl werkt bij mij niet. Meer die er last van hebben?
Idem hier. Zal wel een tijdelijke storing zijn denk ik. Of onderhoud.

Idem met kaartinfo overigens.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 16:47
door Ronald
Ok, ligt dus niet aan mijn toestel :mrgreen: .

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 17:18
door find_your_spot
http://www.ov-chipkaart.nl/maintenance_ ... onderhoud/

_O-


Zo kan ik al jaren m'n wachtwoord van een account niet wijzigen omdat het "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" formulier geen toevoeging accepteert van a,b,c bij een huisnummer...

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 17:31
door Suus
Wat een houtje-touwtje website is het ook. Al jaren trouwens.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 17:43
door find_your_spot
Bee schreef:Wat een houtje-touwtje website is het ook. Al jaren trouwens.
Vergeet die fotokeuze van poortjes met vier rode kruizen niet. De ironie.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 21:53
door fogeltje
Inmiddels is het transactieoverzicht weer in te zien. Overigens geeft het wel mijn saldo weer van 1 februari 17:46 terwijl er reizen van na die datum (inclusief reizen die geld kosten) hebben plaatsgevonden :roll:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 09:00
door fogeltje
Bij deze snap ik Connexxion niet meer. Ruim een maand geleden diende ik een restitutieverzoek in omdat ik met Daluren Oost op lijn 99 Uden - Nijmegen (bij Breng) gereisd had maar de korting niet verwerkt heb verkregen. Verzoek werd binnen drie dagen afgekeurd. Op de daaropvolgende klacht heb ik tot op heden geen antwoord.

Nu had ik afgelopen zaterdag exact hetzelfde. Dus toch maar weer een restitutieformulier ingevuld. En terwijl ik vanochtend in de bus naar Heyendaal zit krijg ik al een mailtje dat 84 cent voor me klaar staat.

Waarom de eerste keer niet?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 20:58
door VIRM
Vandaag in een GVB-tram de negende (of is het de tiende?) positie ontdekt hoe een CiCo in een tram/bus t.o.v. de ingang kan hangen. Voor slechtzienden dus echt een feest. *O*

Overigens opvallend dat binnen één concessie dingen zoveel kunnen verschillen. Ik zat in Zaandam vandaag in twee RNet-bussen. Bij de bus op lijn 394 was de CiCo meteen rechts, bij die van de 392 was hij naast de besturuder geplaatst. Hoezo consistentie?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 22:03
door hauptbahnhof
Wat is anders dan de andere dan?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 22:16
door Tristan
Voorin heb ik ze op drie verschillende plaatsen gezien: direct rechts, op het plateau bij de chauffeur en aan de paal schuin achter de chauffeur.

Hier zou inderdaad een uniforme wijze moeten komen en mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar uit de bus, bij de halte hangend aan de haltepaal en bij drukke(re) haltes ook één in het bushokje, uiteraard wel hufterproof.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 22:23
door hauptbahnhof
Ik neem aan dat je zelf begrijpt dat dat niet mogelijk is?
Hufterproof kost geld, maar afgezien daarvan, hoe kan de bestuurder/conducteur/chauffeur controleren dat je hebt ingecheckt?

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 22:42
door Tristan
hauptbahnhof schreef:Ik neem aan dat je zelf begrijpt dat dat niet mogelijk is?
Hufterproof kost geld, maar afgezien daarvan, hoe kan de bestuurder/conducteur/chauffeur controleren dat je hebt ingecheckt?
De chauffeur kan, als hij dat wil, een steekproef houden om te zien of iedereen wel of niet is ingecheckt.

Een iets andere optie zou kunnen zijn dat de cico's in de bus (zowel voor- als achterin) alleen kunnen inchecken en dat je bij de haltes alleen kunt uitchecken. Dit heeft tevens als voordeel dat je als je vergeten bent om uit te checken en je hier nog dezelfde dag achterkomt, dat je naar de betreffende halte terug kunt om alsnog uit te checken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 22:55
door hauptbahnhof
Hoe moet die steekproef plaatsvinden dan? En kost het geen tijd?

Jouw ideeën zijn leuk maar niet uitvoerbaar, simpelweg omdat ze al vooral meer geld kosten:
[*]validators op de haltes en in de voertuigen (meer validators = meer geld)
[*]moet de chauffeur een steekproef houden, dan kost dat tijd en moet hij een uitleesapparaat hebben
[*]kan de chauffeur niet controleren dat er is ingecheckt, wordt het zwartrijpercentage een stuk hoger

Wat mij betreft is de huidige manier het beste, als dat vervelende uitchecken wordt afgeschaft.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 feb 2013, 00:04
door VIRM
@Hauptbahnhof: het was een tweerichtingstram op lijn 5. Hij hing ergens rechts van een van de grote deuren.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 feb 2013, 11:28
door Edwin
Het brede poortje op Almere Centrum waar je naar spoor 1/2 omhoog gaat, vlakbij perronen O, P, Q, R, S, E en H, wat altijd openstaat, geeft sinds kort ook aan "biedt ov-chipkaart opnieuw aan". Vraag mij af wat voor chaos dat in de ochtendspits oplevert.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: di 05 feb 2013, 11:29
door hauptbahnhof
Bij de grote deuren hangen er altijd 2. Links en rechts.
Alleen heb je met de 2200-Combino's dat ze, net als bij de andere Combino's, bij deur 4A en 4B aan een kant geen stang hebben dus zit hij pal naast de deur daar. Aan de andere kant zit wel een stang i.c.m. de rolstoelplank dus zit hij wel op de vertrouwde plek.

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: do 07 feb 2013, 15:23
door Edwin
Edwin schreef:Het brede poortje op Almere Centrum waar je naar spoor 1/2 omhoog gaat, vlakbij perronen O, P, Q, R, S, E en H, wat altijd openstaat, geeft sinds kort ook aan "biedt ov-chipkaart opnieuw aan". Vraag mij af wat voor chaos dat in de ochtendspits oplevert.
En wat ik al dacht, ze zijn nu allemaal buiten werking, goede tijdelijke oplossing ook (not):
Afbeelding

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 14:23
door deadlock
Bee, zijn jouw accountperikelen al eens opgelost?