(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Wubbo »

Spui hier je bus/tram/metro-ervaringen van juli 2008!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Zomaar een tip voor de rest van de busfotograven hier: zie deze link.

Er rijdt dus een MB200-cabrio in Arriva-kleuren op lijn 802 Middelharnis-Renesse!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

De zomer van vorig jaar herhaalt zich weer dunnetjes, ditmaal met wat minder grote gevolgen omdat nu niet het traject Zuid-Spaklerweg eruit ligt, maar Amstel - CS... Ben weer in een groot gat tussen 2 trams van lijn 5 beland vandaag in de spits, zo rond 18:20. Heb 20 minuten staan wachten op de tram, en kreeg er 3 achter elkaar. De middelste was al rustig genoeg om een zitplaats te kunnen bemachtigen, dat dan weer wel. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door MdJ »

Een veolia Amba (ik meen 5046) op lijn 1 Matenveld. Door werkzaamheden bij het Holtrichtersveld, rijdt lijn 1/2 Matenveld door op het Schoutenveld naar de Heemradenlaan, waar 2 tijdelijke haltes in gebruik zijn genomen.
1 hangt aan een boom, de andere bij de bestaande halte van lijn 109 bij de Heemgaard. Alleen hangen ze hem op kniehoogte op de paal... :mrgreen: :wink: Foto'tjes volgen nog
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door STF »

Ach zo'n vervoersbedrijf moet dwergen ook een kans geven bij de sollicitatieprocedure, bijvoorbeeld bij de vacatures voor dienstregelingen ophangen. Daarom hangen ze dus op kniehoogte, baas had gezegd: hang ze hoog op ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Chauf21 »

In Voorschoten hangen een paar tijdelijke haltebordjes juist op erg grote hoogte. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je dat bord eraf rijdt met je spiegel :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag al fietsend vanaf het werk de XX 2231 tegen op lijn 105 Rozenburg - Spijkenisse... een heuse geel/witte B96 dus, eigenlijk verbazingwekkend dat die nog rijdt terwijl er zelfs al 2400'jes aan de kant staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door mb90 »

Ik dacht dat alle trams hier in Rotterdam die nog rondrijden digitale display's hadden, maar vanmiddag zag ik op Tramlijn 7 naar Woudestein ZGT 823 rijden en die heeft nog een ouderwetse koersrol. :) Hierdoor werd er in plaats van Woudestein nog Burg. Oudlaan getoond. Woudestein is er pas later bijgekomen toen het digitale displaytijdperk begon.

En ik heb vandaag voor het eerst de afwijkende omroep in de Citadis-trams gehoord voor de OV-Chipkaart. Het was in Citadis 2001 op Tramlijn 21 (Woudhoek - De Esch v.v.). De omroep gaat nu zo: "We naderen de halte" en dan de gebruikelijke vrouwelijke stem "Kruisplein" en dan de andere vrouwelijke stem weer "u kunt alvast uitchecken".

Ook reed er vanmorgen een Citaro op RET-Buslijn 69 (Zuidplein - Pernis v.v.). Normaal rijden hier altijd wat oudere bussen, zoals de Volvo-Berkhofjes en de Den Oudsten Alliance's.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Ik dacht dat alle trams hier in Rotterdam die nog rondrijden digitale display's hadden, maar vanmiddag zag ik op Tramlijn 7 naar Woudestein ZGT 823 rijden en die heeft nog een ouderwetse koersrol. :)
Klopt, de 801 t/m 826 hebben nog een koersrol. :wink: Het enige probleem is dat de RET deze wagens zo min mogelijk wil laten rijden en trams_met_koersrol dus redelijk zeldzaam zijn geworden in Rotterdam.

Vanmiddag ging het weer geweldig in de Hoeksche Waard:
-toen ik met lijn 667 uit Strijensas aankwam in Strijen, kon ik net lijn 167 naar Rotterdam uitzwaaien. :? Het gevolg was dat ik dus een half uur mocht wachten, wat ik maar besteed heb met een rondje door Strijen lopen. :P
-de volgende 167 ging (volgens de dienstregeling) maar tot Maasdam Lageweg. Toen de bus hier aankwam, reed hij echter gewoon door. Pas bij de rotonde tussen Maasdam en Puttershoek kwam de chauffeur erachter dat hij te ver was gereden. Maar in plaats van ons eruit te zetten bij de halte vlak na de rotonde, keert hij en gaat terug. Het gevolg hiervan was dat de aansluitende lijn 166 al vertrokken was en mijn chauffeur de lijn 166 ergens tussen twee haltes moest vragen om te stoppen, zodat ik en de drie andere passagiers konden overstappen. Erg handig weer... :?

Maar verder mag ik niet klagen, want ik ben eindelijk met scholierenlijn 667 (Oud-Beijerland - Strijensas) meegeweest en deze werd ook nog eens gereden door een gelede Citaro. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

Zat net achterin tram 5, riep de bestuurder opeens om:
"Boefjes hoor, jullie hadden een fiets mee!"

En inderdaad, er kwam daarna iemand met een fiets over het perron langslopen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door lausteen »

Klopt, de 801 t/m 826 hebben nog een koersrol. :wink: Het enige probleem is dat de RET deze wagens zo min mogelijk wil laten rijden en trams_met_koersrol dus redelijk zeldzaam zijn geworden in Rotterdam.
Alleen de 818 en 823 worden standaard ingezet op lijn 7 ;) Waarom zijn de 801 t/m 826 niet gereviseerd eigenlijk, materieeloverschot?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door reisthijs »

Materieeloverschot waarschijnlijk. Daarom is ook een deel van de 800-serie al naar het buitenland gegaan: er rijden nu 15 stuks in Roemenië rond. Zie de foto's op http://galati.stfp.net/?ttx=Tz&la=E
"Laat je ledematen bewegingen maken"
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag werd ik bij de Erasmuslijn achtervolgd door Wagendienst 908. Ik zat er 3x in. Eerst vanmorgen naar mijn stage, daarna vanmiddag naar school en tot slot vanmiddag terug naar huis. In die WD 908 zit ook de 5301. Daarin heeft de RET een blunder gemaakt. Er zit namelijk aan de cabinezijde een sticker met daarop dat het rijtuig 5412 is. :? En nee, het was echt de 5301, want de echte 5412 reed op de sneltram. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmorgen vroeg bij de bushalte hier om de hoek aan kwam lopen trof ik aldaar nog de bus van een kwartier eerder met passagiers en chauffeur ernaast, d'r hing ook een aardige diesellucht.
Niet zo vreemd, want de leiding van de dieseltank naar de motor bleek lekgeraakt waardoor de bus vanaf iets van vier haltes eerder een aardig spoor had achtergelaten met flinke plassen daar waar hij had moeten halteren. Volgens een van de gestrande reizigers spoot de diesel eruit.

Ook bij mijn halte lag dus een aardige plas diesel op straat en had de chauffeur met wat aarde uit het plantsoen en enkele gratis krantjes een dammetje gemaakt om te voorkomen dat de diesel het riool in liep. Wat van een buurtbewoner geleende kattenbakkorrels om de plas te absorberen maakten de improvisatie in afwachting van een monteur compleet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Kwam vanmiddag al fietsend vanaf het werk de XX 2231 tegen op lijn 105 Rozenburg - Spijkenisse... een heuse geel/witte B96 dus, eigenlijk verbazingwekkend dat die nog rijdt terwijl er zelfs al 2400'jes aan de kant staan.
Op lijn 91 (naar het RIvium) zag ik donderdag ook twee lage 22's rijden :)
mb90 schreef:En ik heb vandaag voor het eerst de afwijkende omroep in de Citadis-trams gehoord voor de OV-Chipkaart. Het was in Citadis 2001 op Tramlijn 21 (Woudhoek - De Esch v.v.). De omroep gaat nu zo: "We naderen de halte" en dan de gebruikelijke vrouwelijke stem "Kruisplein" en dan de andere vrouwelijke stem weer "u kunt alvast uitchecken".
Ik dacht dat het hier al eerder was gemeld, maar blijkbaar is het dus weer aangepast :) Het viel mij ook op en het is duidelijk te merken dat het erbij geplakt is.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door mb90 »

De lijnstickers van de RET-Buslijnen 51 en 53 zijn het niet echt met elkaar eens bij de halte H van station Schiedam Centrum. In Woudhoek rijden ze namelijk dezelfde route, maar alleen zitten hier nog wat twijfels aan.
Ligt de Slimme Wetering nu voor of na de Sveaparken? Lijn 53 zegt ervoor en lijn 51 zegt erna. En is het nu de Sveaparken met of zonder streepje? Lijn 53 zegt van wel, lijn 51 zegt van niet. :?

Zie hier:
Afbeelding
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door math1985 »

Het lukte me vrijdag niet om in een Veolia-streekbus een dalurenkaartje dat ook op de interliner geldig was te kopen. Een grote hindernis daarbij was het feit dat de chauffeur vrijwel geen Nederlands sprak! Ik bleef aadringen dat ik toch echt een kaartje van 4 euro in plaats van 2 euro wilde, maar de chauffeur wilde het maar niet snappen.
Uiteindelijk heeft de interliner-chauffeur het wel netjes opgelost door een extra kaartje van 2 euro te verkopen.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 06 jul 2008, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst naar reiservaringen-topic van juli
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

Vandaag was het een historische dag voor het stadsbusvervoer in Dordrecht: voor het eerst sinds 1 januari 1956 reed er geenenkele Mercedes-bus op de dienst.

De achterliggende reden is waarschijnlijk geweest dat die dingen relatief meer kilometers maken, maar het zorgde voor de nodige ergernis bij de chauffeurs aangezien er de afspraak is dat er op zondag en in de vakantiedienst juist vooral Citaro's rijden. Daarvan zijn er immers dan toch genoeg voor de volledige dienst, d'r zitten betere chauffeursstoelen in, ze hebben radio en het worden iets minder erge sauna's bij warm weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door mb90 »

Wie het nut ziet van het begin van voetnoot b en heel voetnoot c, dus de tekst over de route langs de Binnenmaas, bij de halte Klaaswaal, Rijksstraatweg van Arriva-Buslijn 164 richting Zuid Beijerland mag het zeggen :roll: :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Meltrain »

Ik was maandag een tourtje door Den Haag en omstreken aan het maken met.... een ZomerZwerfKaart. :mrgreen:
Dat leverde dus wer een aantal leuke momenten bij chauffeurs op die waren onder te verdelen in vier categorieën:
1) Ja, is goed.
2) Bestaat die nog????????
3) Ik heb geen flauw idee wat het is, maar het zal wel goed zijn.
4) *uitgebreide bestudering van het kaartje*: Oke.

Het ergste vond ik echter nog wel wat er gebeurde bij de halte Schalkburgerstraat van buslijn 25. Er was namelijk precies datgene aan de gang waarop ik gehoopt had: een wilde controle. :mrgreen:
Er stappen dus een stuk of 10 HTM-controleurs in. De eerste die mij controleerde zag eruit alsof hij eigenlijk beveiliger is en nu ook een mee mocht op controle dienst. Deze wist dus niet van mijn kaartje.
De tweede controleur (wel helemaal in het HTM-groen) wist het ook niet. Hij dacht zelfs dat mijn kaartje niet geldig was in Den Haag, omdat hij gestempeld was op 5314 (Rotterdam-Zuid). :lol:
Pas de derde controleur wist wat een ZomerZwerfKaart is en die heeft de tweede er maar gelijk een snelcursus over gegeven. :wink:

Even ter vergelijking: terug in Rotterdam liet ik mijn kaartje aan een RET-controleur zien en die herkende het gelijk. :P
(Ik heb die dag nog wel meer dingen beleefd, maar die komen nog in een reisverslagje. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Daniel »

De Arriva 727 was aan het eind van de middag betrokken bij een aanrijding... bus stond op de buffer bij 't station in Dordt met het middendeel van de voorbumper eraf en de kentekenplaat achter de voorruit. Politie en toezichthouder waren in de bus druk in discussie zover ik zag. De chauffeur die het was overkomen stond te wachten om af te lossen en maakte ondertussen een praatje met de chauffeur van mijn lijn 3, waaruit ik iets opving over remmen die niet op volledige kracht gewerkt zouden hebben :shock:

En tja, het wordt dus toch weleens tijd voor fatsoenlijk onderhoud van de Citaro's hier (oftewel het zo'n beetje vaste lijn 3 materieel)... drie weken geleden diende ik 'n klacht in over een bus die niet kwam en kreeg als reactie dat de rit door een defect was uitgevallen. Een week later weer een klacht met dezelfde reden, werd ik vanmorgen gebeld dat die bus was uitgevallen door... juist, een defect (kokende motor zo werd me verteld). En vorige week kwam ik de 722 nog tegen met de diesel onder i.p.v. in de motor zoals ik al eerder hier schreef. Gaat lekker dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Ruben »

Heb vandaag de Weense E6 zien rijden in Amsterdam, hij was voorzien van koersrollen met "5 Amstelveen Binnenhof - Centraal Station v.v.", maar achter de ruit lag helaas een sheet met "niet instappen" erop. Het was dus weer redelijk ouderwets een combino die me uit het centrum reed.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Frank »

In Nijmegen aan het begin van de middag nog even een "knaller" om het collegejaar af te ronden:

* Bij station Heyendaal reed de chauffeur van lijn 4 (Wijchen - Nijmegen) de haltes voorbij, ondanks dat er zo'n 10 mensen stonden. De bus gaf netjes de eindbestemming aan en er zaten reizigers in en de bus zat niet vol, dus ik kan weinig redenen verzinnen die deze actie ook maar enigszins rechtvaardigen
* De lijn 10 ("Heyendaalshuttle"), die rond dezelfde tijd rijdt, wegens de vakantiedienstregeling slechts elk kwartier, heb ik helemaal niet gezien. En dat terwijl ik toch netjes vijf minuten van tevoren bij de halte was. De volgende lijn 10 was overigens twee minuten te vroeg.

Dankzij al deze onzin miste ik natuurlijk de trein naar huis, wat me een fijne +30 opleverde. Sinds de stakingen heb ik totaal geen problemen gehad met het busvervoer, maar dit was totaal geen reclame, zucht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Wubbo »

'Mijn' bus van lijn 52 reed vandaag een creatieve route door Utrecht. Normaal rijdt ie via de busbaan naar de Berekuil. Door een ongeval werd nu geen koers gezet richting busbaan, maar via Bleekstraat - Adelaarstraat naar de Maliebaan. De Maliebaan bleek echter afgesloten door een kermis. Er was nog wel een rijstrook vrij, maar volgens een toevallig achter ons rijdende politie-agent was dat te smal voor de bus. De buschauffeur vroeg toen maar of er nog mensen voor Utrecht in de bus zaten. Niemand antwoordde, dus dat werd keren bij het Spoorwegmuseum, en via het Stadion naar de Waterlinieweg, en vanaf de Berekuil weer de normale route.

Best een aardig stuk van Utrecht gezien, en net voor de volgende mogelijke bus bij de halte aangekomen (de ongevalsstremming was ondertussen voorbij), dus het was best leuk :D
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2008

Bericht door Chauf21 »

Vandaag viel me het volgende op:
-Het was niet mijn bedoeling om 'm te nemen, maar als 'ie dan speciaal voor me stopt omdat ik de poster aan het lezen ben, kan ik het natuurlijk niet weigeren: het GVB-pendelbusje tussen het centraal station en metrostation Nieuwmarkt in Amsterdam wordt niet erg druk bezocht :lol: Het is dan ook een stukkie van niks en de bestuurder was blij dat 'ie eindelijk iemand anders dan de oudjes van de serviceflat sprak.
-De tijdelijke Poolse chauffeurs aldaar knikken heel beleefd naar ieder kaartje of pasje dat ze zien en de problemen die in het begin speelden lijken voorbij. Wel is het erg druk in de bussen en duurt een reis fors langer. Er kwamen ook een aantal bezorgde blikken toen de chauffeur de bus de IJ-tunnel indraaide, maar dat was zoals gepland: door werkzaamheden was de normale route versperd en kon er gekeerd worden in de tunnelmond.
-Connexxionlijn 177 in Blaricum heb ik nergens zien rijden, maar ook niet stil zien staan. Op de vertrekstaten wordt niets gemeld over vakantiedienstregelingen o.i.d., dus ik vraag me af wat daar mee is gebeurd.
-Op metrostation Kralingse Zoom in Rotterdam is een nieuw model tourniquet geplaatst: de fragiele glazen platen zijn vervangen door een eveneens glazen geheel maar dan voorzien van een stevig metalen frame. Het ziet er iets minder breekbaar uit in ieder geval. Ook lijkt er iets te zijn veranderd aan de inloop van het poortje.
Het is overigens te hopen voor de RET dat die poortjes het vandalisme ook tegengaan, de aantrekkelijkheid van de metro daalt wel naar een erg laag dieptepunt als je de karretjes zo beklad rond laat rijden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten