Pagina 2 van 10

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 00:20
door Pallice
Afgelopen zaterdag vanaf Cruquiuskade een stoomtrein richting Amsterdam Centraal gezien, stond raar te kijken :lol:

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 09:27
door Srananbloke
Misschien is het al een tijdje zo, mij was het in ieder geval nog niet opgevallen...maar ik zag vanochtend in Arnhem dat voor de aankomende CNL ook het logo van DB op de TBP's staat. Was wel even een apart gezicht...

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 09:28
door webguy
Check - het valt vooral op omdat het logo wat groot is...

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 09:32
door Srananbloke
Klopt. CNL had 5 minuten vertraging, die +5 overschaduwde het DB logo maar gedeeltelijk :)

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 11:03
door Jurre
Zowel gistermiddag als vanmorgen stond de Van Hool leswagen 4129 op de busbuffer van Hilversum. Krap een uur terug vertrok de ex-Gooi 8759 als 121 naar Uithoorn. Ik wist niet dat 'ie er nog steeds/weer reed.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 15:18
door Milco
Je zou toch zeggen dat we in Almere genoeg busbaan hebben...
Eerst zag ik op de Vrijheidsdreef een ex-Interliner Volvo (Connexxion Tours) rijden in de richting van Almere Stad, even later reed er een Maxx-Ambassador vanaf de Buitenring de Tussenring op.
Wel beide buiten dienst trouwens.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 17:15
door marvinkok
Tijdens een MAT-rit is de bus officiëel geen lijndienst, dus mag heel officiëel niet over een lijnbusbaan... Vaak werken de negenogen dan ook gewoon op massadetectie, waardoor het ook weinig voordeel oplevert..

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 17:18
door Aking
Vanmorgen sneeuwde t nog in Arnhem, en nu is er een bermbrand in Elst... Gaat lekker zo :')

Overigens zeer alert controlepersoneel bij Arriva: Ik liep net langs ze en ze zeiden niets, maar daarna kwamen ze wel nog even terug om me te controleren :)

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 17:20
door marvinkok
Als ik Twitter mag geloven is het sowieso chaos Arnhem <-> Nijmegen, geen treinen, daardoor bussen overvol, en heel Nijmegen staat vast vanwege een verzakte weg...

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 17:24
door Thom91
Aking schreef:Vanmorgen sneeuwde t nog in Arnhem, en nu is er een bermbrand in Elst... Gaat lekker zo :')

Overigens zeer alert controlepersoneel bij Arriva: Ik liep net langs ze en ze zeiden niets, maar daarna kwamen ze wel nog even terug om me te controleren :)
http://blog.prorail.nl/extra-alert-op-bermbranden
marvinkok schreef:Als ik Twitter mag geloven is het sowieso chaos Arnhem <-> Nijmegen, geen treinen, daardoor bussen overvol, en heel Nijmegen staat vast vanwege een verzakte weg...
Alweer opgelost.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 17:25
door Milco
marvinkok schreef:Tijdens een MAT-rit is de bus officiëel geen lijndienst, dus mag heel officiëel niet over een lijnbusbaan... Vaak werken de negenogen dan ook gewoon op massadetectie, waardoor het ook weinig voordeel oplevert..
In Almere hebben we geen busstroken, maar vrije busbanen.
En als je vanuit buiten dienst een rit moet starten op een busstation, dat ook tot de busbaan behoort, dan lijkt dat mij knap lastig als een buiten dienst-bus niet op de busbaan mag rijden...

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 17:58
door marvinkok
Tuurlijk, als je alleen via een busbaan of busstrook bij het busstation kan komen lijkt me logisch dat de MAT-rit er ook overheen gaat.
Ben totaal onbekend met Almere, dus probeerde alleen een mogelijke verklaring te geven voor wat je zag ;)

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 18:01
door Thom91
Almere is EINDBAAS wat betref busbanen! <3

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 18:53
door Daelea
De bermbrand bij Elst, hierbij een verslagje vanuit eigen ogen wat er allemaal te Nm aan chaos was:

* Ik was om 16:35 op station Nm aangekomen, waar ik de IC naar Hdr van 16:42 wilde nemen, die klaar stond met 8 bakken VIRM.
* Rond vertrektijd werd door de HC omgeroepen dat we nog niet mochten vertrekken wegens een bermbrandje, en er daardoor 'eventjes geen treinen tussen Ah en Nm' konden rijden - het zou zo opgelost zijn.
* Een minuutje of wat later kwam op ns.nl de melding te staan dat er tot 18:30 geen treinverkeer tussen Ah - Nm / Za mogelijk was, waarop ik snel naar de machinist gelopen ben, om te vragen of de IC naar Rsd van 16:48 nog even vastgehouden kon worden, zodat reizigers richting Ut (zoals ik) via Ht konden reizen - de MCN had ook net te horen gekregen dat er langere tijd geen treinen zouden rijden - maar de IC naar Rsd sloot net de deuren toen ik de MCN bereikt had.
* Richting Ut werden we dus uiteindelijk omgestuurd via Ht, waarop ik vroeg (het was inmiddels 16:51) of de Sprinter naar Ht - Dn van 16:53 dan nog even vastgehouden kon worden. De machinist heeft geprobeerd het personeel hiervan te bereiken, maar tevergeefs. Zijn enige advies: rennen! (Van vooraan spoor 1a naar spoor 4b is nogal een stukje in twee minuten)
* En inderdaad: ik met een groepje andere reizigers kon nog net de achterlichten van deze sprinter zien.
* Ondertussen stond er al een ICRm (Rsd - Zl) op spoor 3b gestrand, en kwam er wonderbaarlijk genoeg nog een Sprinter (Zp - Nm) aan op spoor 3a.
* Na een tijdje overleggen werd besloten om de ICRm op 3b terug te laten gaan naar Ht en Rsd, dus iedereen werd hierin gestuurd. De TBP's op dit spoor werden op een onverklaarbare wijze ingesteld op de IC van 17:17 naar Zl, wat weer voor verwarring alom zorgde. Na een belletje van de HC werd dit veranderd naar de IC van 17:18 naar Rsd, met als volgende trein de 17:17 Zl + 5.
* En toch weer niet: Via de stationsomroep werd gemeld dat het SGM op spoor 3a als eerst richting Ah zou vertrekken, als Sprinter naar Zp (vertrek 17:03 + 15), dus dat zorgde voor een goed gevulde SGM-III.
* En weer toch weer niet: Een paar minuten later werd weer via de stationsomroep gemeld dat de eerste trein richting Ah de IC naar Zl van 17:17 (+5) zou zijn, van spoor 4a. Dit werd ook netjes gemeld op de TBP's - de TBP's van spoor 1a & 3a bleven blanco.
* Ik heb het ICRm van spoor 3b (IC Rsd) niet zien vertrekken, aangezien ik met een aardig volle ICRm naar Ah ben gegaan.

Verder (sorry voor het lange verhaal, er ging nogal wat mis vanmiddag...):
* Vlak voor Est kwam de IC Zl tot stilstand, omdat de stopper van Arriva voorlangs moest (wat zwémt de s3600 trouwens in de rijtijd daar : we vertrokken met +5 uit Nm, en waren perfect op tijd te Est, ware het niet dat we dus moesten wachten)

* In Ah kwam uiteindelijk de IC naar Shl van 17:46 als eerste doorgaande trein Nm - Ah - Ed - Ut binnen, met 8 goedgevulde bakken VIRM (stonden in Nm op spoor 1a)
* Maar, de TBP's gaven aan
17:46 Intercity Schiphol
via Arnhem, Ede-Wageningen, ...
Achterste treindeel blijft achter
Stopt ook in De Klomp, Driebergen-Zeist, ...
En inderdaad, deze IC mocht met 4 bakken VIRM zijn weg vervolgen, wat zorgde voor sardientjesvervoer naar Ed.

Moraal van het verhaal : Ja, het was chaos op het station van Nm.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 19:28
door Thom91
Ik zie geen andere 'chaos' dan bij een andere verstoring hoor?

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 19:53
door Daelea
Ik reageerde met die zin dan ook vooral op het onderstaande bericht:
marvinkok schreef:Als ik Twitter mag geloven is het sowieso chaos Arnhem <-> Nijmegen, geen treinen, daardoor bussen overvol, en heel Nijmegen staat vast vanwege een verzakte weg...
(Dus niet alleen Twitter, maar ook ik bevestig de chaos :wink: )

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 19:56
door Aking
Aking schreef:Vanmorgen sneeuwde t nog in Arnhem, en nu is er een bermbrand in Elst... Gaat lekker zo :')

Overigens zeer alert controlepersoneel bij Arriva: Ik liep net langs ze en ze zeiden niets, maar daarna kwamen ze wel nog even terug om me te controleren :)

en het avontuur gaat verder... In Deventer aangekomen had de t144 volgens het scherm in de infobalie +65 en volgens de TBP +1 uur 55 minuten. Wel stond er vervangend mat (9561) klaar richting Amsterdam.
Die maar genomen naar Apeldoorn alwaar de t241 ondertussen ook ruim 20 minuten vertraging had.

Vervolgens de t241 naar Almelo genomen, en daar nog een tijdje op de t144 staan wachten. Deze bleef alleen maar n half minuutje in Almelo staan en reed dus voor mn neus weg. Daarom zit ik nu in de t1672 onderweg terug naar Deventer. :')

Oh en de t142 heeft nu volgens ns.nl +59 in Hengelo

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 21:55
door MdJ
Aking schreef:
Aking schreef:Vanmorgen sneeuwde t nog in Arnhem, en nu is er een bermbrand in Elst... Gaat lekker zo :')
Overigens zeer alert controlepersoneel bij Arriva: Ik liep net langs ze en ze zeiden niets, maar daarna kwamen ze wel nog even terug om me te controleren :)
en het avontuur gaat verder... In Deventer aangekomen had de t144 volgens het scherm in de infobalie +65 en volgens de TBP +1 uur 55 minuten. Wel stond er vervangend mat (9561) klaar richting Amsterdam.
Die maar genomen naar Apeldoorn alwaar de t241 ondertussen ook ruim 20 minuten vertraging had.

Vervolgens de t241 naar Almelo genomen, en daar nog een tijdje op de t144 staan wachten. Deze bleef alleen maar n half minuutje in Almelo staan en reed dus voor mn neus weg. Daarom zit ik nu in de t1672 onderweg terug naar Deventer. :')

Oh en de t142 heeft nu volgens ns.nl +59 in Hengelo
t144 zou met +63 uit Deventer gaan vertrekken en is met +52 uit Apeldoorn vertrokken.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 21:58
door Suus
Is ook duidelijk wat de oorzaak is van deze forse vertragingen? Iets in Duitsland misgegaan?

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: do 04 apr 2013, 22:02
door Aking
De borden en omroep hadden het over een aanrijding, voor zover ik meekreeg in Duitsland (Want de t144 zat volgens het treinpersoneel nog tussen Rheine en Osnabrück toen ik in de t241 zat tussen Apeldoorn en Deventer...

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 10:38
door Frank
De intercity naar Roosendaal die gisteren om 19:04 had moeten vertrekken stopte niet in Elst vanwege een grote vertraging, aldus de omroep.

Uiteindelijk kwam de trein langsgereden met een schokkende +2.

Reizigers te Elst kennen dit soort (wat mij betreft asociale) acties inmiddels ook wel en begonnen liftsignalen richting de machinist te maken. Het mocht uiteraard niet baten.

Nu zal het wel zo gegaan zijn dat de trein ook niet stopt te Nijmegen Lent en daardoor nog twee minuten vertraging inloopt. Verder is er zat speling tussen Elst en Nijmegen dus die trein is vast met -1 aangekomen. Dan is de haltering in Nijmegen 5 minuten. Daar had je ook makkelijk twee stops in kunnen proppen. Als je er nog een derde stop (Arnhem Zuid) bij doet rij je hoogstens met +4 weg. Wat is het probleem, zeker voor een trein die in Nijmegen geen enkele aansluiting heeft?

Echt, NS, hou eens op.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 11:24
door Edwin
Thom91 schreef:Almere is EINDBAAS wat betref busbanen! <3
Helaas hebben de lichten voor de bussen op T-splitsingen nog niet helemaal perfect werken, maar ook daar is de gemeente mee bezig gelukkig. Dus dat wordt ook nog eindbaas :P

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 12:18
door Klaasje
CXX moet gewoon zorgen dat de Infoxx goed werkt. Dat is 90 % van het probleem.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 13:20
door Edwin
Klaasje schreef:CXX moet gewoon zorgen dat de Infoxx goed werkt. Dat is 90 % van het probleem.
Dat weet de gemeente niet waar het over praat, haha.

Re: OVer je reiservaringen in april 2013

Geplaatst: vr 05 apr 2013, 14:14
door Klaasje
Dat is gewoon een vaststelling die ik zelf doe. Want over het algemeen werkt het goed maar op duistere wijze ineens bij een losse bus of een serie bussen niet. Er zitten wel wat punten waar er mogelijk wat met de VRI aan de hand is. Stedenwijk Z-Spanningsveld heeft het meerdere malen gedaan en doet het nu al langere tijd weer niet en dat is wel een aardig voorbeeld van waar er mogelijk wat met de VRI mis is maar over het algemeen werken die dingen gewoon goed.