OVer je reiservaringen in mei 2013
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Weet er iemand toevallig wat er aan de hand is tussen Schiphol - Utrecht CS - Driebergen-Zeist - Ede-Wageingen? Ik heb namelijk het idee dat het geen defecte trein betreft die gewoon kapot is en moet worden wegesleept.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
De trein staat in ieder geval tussen Driebergen en Ede gezien wat ik net op de radio hoorde. Ligt er uiteraard aan hoe defect de trein is: als de remmen zijn vastgelopen zal je erg hard moeten trekken om 'm weg te slepen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Uitermate waarschuwend gaf de HC in de Fyra van Breda naar Amsterdam kort voor vertrek aan dat een toeslag verplicht was en dat deze in de trein 10 euro kost. Wilde je dat niet betalen dan werd je verwezen naar de reguliere intercities.
Nou staat zo'n waarschuwing een beetje stom als je vervolgens onderweg niet komt controleren natuurlijk, in een normale trein roepen ze toch ook niet kort voor vertrek om dat je een kaartje moet hebben
Lag in ieder geval niet aan de drukte in de trein: in Breda stonden er minder reizigers op deze Fyra te wachten dan het aantal rijtuigen dat hij telde. Een hele ICR-A voor mezelf, best lekker hoor :) En braaf even een bos gekapt, want tja, als trajectkaarthouder heb je voor zo'n ritje een aardige berg papier nodig.
Geen HC gezien trouwens op 't rondje Amersfoort - Utrecht - Eindhoven - Breda - Rotterdam - Amersfoort...
Nou staat zo'n waarschuwing een beetje stom als je vervolgens onderweg niet komt controleren natuurlijk, in een normale trein roepen ze toch ook niet kort voor vertrek om dat je een kaartje moet hebben
Lag in ieder geval niet aan de drukte in de trein: in Breda stonden er minder reizigers op deze Fyra te wachten dan het aantal rijtuigen dat hij telde. Een hele ICR-A voor mezelf, best lekker hoor :) En braaf even een bos gekapt, want tja, als trajectkaarthouder heb je voor zo'n ritje een aardige berg papier nodig.
Geen HC gezien trouwens op 't rondje Amersfoort - Utrecht - Eindhoven - Breda - Rotterdam - Amersfoort...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
We gaan met de Fyra? Heb je een scharrel opgedaan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
:N
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Kan je altijd nog remmen afsluiten en lostrekken Hoewel, dan heb je weer extra wagens nodig voor voldoende rempercentage... of met max 40 zonder doorgaande remleiding rijden tot eerstvolgende punt waar je aan de kant kan en dan daar verder klooien.Daniel schreef:Ligt er uiteraard aan hoe defect de trein is: als de remmen zijn vastgelopen zal je erg hard moeten trekken om 'm weg te slepen
O wacht, ik ben te creatief...
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Was een defecte ICE richting Amsterdam in de buurt van station Maarn. Eerst is geprobeerd met VIRM die trein weg te krijgen wat helaas niet lukte. De eerstvolgende ICE naar Amsterdam is er uiteindelijk tegenaan gezet en heeft het toen inmiddels lege treinstel naar Arnhem teruggebracht.wouter15 schreef:Weet er iemand toevallig wat er aan de hand is tussen Schiphol - Utrecht CS - Driebergen-Zeist - Ede-Wageingen? Ik heb namelijk het idee dat het geen defecte trein betreft die gewoon kapot is en moet worden wegesleept.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
In het verleden is dat wel gelukt. Apart. Er zijn zelfs ooit testen geweest of een losse plan v een complete Thalys kon wegslepen.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Er zijn ook meerdere momenten geweest dat een VIRM of een ICM een defecte ICE heeft weggesleept.
http://www.nicospilt.com/anderen/RR2003 ... Thalys.JPG
http://farm9.staticflickr.com/8303/7823 ... 693f_b.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=S9Z3igyzvlk
http://www.nicospilt.com/anderen/RR2003 ... Thalys.JPG
http://farm9.staticflickr.com/8303/7823 ... 693f_b.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=S9Z3igyzvlk
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Zit nu in een bus met Volendam supporters. Gezellige boel hier.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Daniel schreef:Uitermate waarschuwend gaf de HC in de Fyra van Breda naar Amsterdam kort voor vertrek aan dat een toeslag verplicht was en dat deze in de trein 10 euro kost. Wilde je dat niet betalen dan werd je verwezen naar de reguliere intercities.
Nou staat zo'n waarschuwing een beetje stom als je vervolgens onderweg niet komt controleren natuurlijk
Dat zie je verkeerd... Doordat ie dat heeft omgeroepen zijn alle mensen zonder toeslag uitgestapt en hoeft ie natuurlijk niet meer te controleren :Y
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Ik snap niet wat er zo bijzonder aan is, in Fyra wordt dit namelijk altijd omgeroepen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
... en bijna alle Fyra-ritten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt ben ik niet gecontroleerd, dus dat is ook al niet bijzonder :')
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Ik heb slechts twee ongestempelde Fyra kaartjes, van de 35 ofzo...
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Ik moest gistermiddag van Utrecht naar Arnhem. De trein die ik wilde nemen - de problemen waren kennelijk net ontstaan - kwam na een tijdje te vervallen vanwege twee defecte treinen (aldus de omroep). De volgende trein zou wel rijden en deed dat ook. Ergens tussen Driebergen-Zeist en Veenendaal-de Klomp kwamen we stil te staan omdat een trein van de andere kant (een Sprinter) voorlangs mocht, daarna mochten we zelf langs de ICE op. Eenmaal aangekomen in Ede hoorden we daar dat er geen treinverkeer meer mogelijk was tussen Ede en Driebergen op last van de politie. Reizigers naar Utrecht moesten omreizen via Nijmegen - 's-Hertogenbosch. Heb zelf denk ik relatief veel geluk gehad :) .wouter15 schreef:Weet er iemand toevallig wat er aan de hand is tussen Schiphol - Utrecht CS - Driebergen-Zeist - Ede-Wageingen? Ik heb namelijk het idee dat het geen defecte trein betreft die gewoon kapot is en moet worden wegesleept.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Je had beter naar Schiedam Centrum kunnen gaan en dan met de NS-bus misschien want die reden al heel gauw en frequent. Ik vond het allemaal prima geregeld vanaf Delft. Al weet ik natuurlijk niet hoe Delft-Den Haag was.Geert schreef:Wat een drama om naar huis te reizen vanmiddag Eerst open brug, daarna op Rotterdam Centraal net de IC naar Gouda gemist om de aanrijding tussen Schiedam en Delft te omzeilen en de metro rijdt onregelmatig vanwege een eerdere storing. (Nog een geluk dat het rondom Gouda inmiddels weer goed rijdt...) Na 10 minuten kwam de metro gelukkig en ik had een zitplek. Nu onderweg naar Den Haag met uitzicht op een enorm dreigende lucht...
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Geert schreef:... en bijna alle Fyra-ritten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt ben ik niet gecontroleerd, dus dat is ook al niet bijzonder :')
Wellicht contorleren ze het trajectgedeelte Schiphol-Rotterdam vaker dan de andere trajecten?Thom91 schreef:Ik heb slechts twee ongestempelde Fyra kaartjes, van de 35 ofzo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Ik heb drie keer Rotterdam - Breda staan, drie keer controle. ;)
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Typisch, ik ook iedere keer op Rotterdam - Breda. Zowel in de spits als daarbuiten.
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Vrijdag had ik eens een reiservaring die ik nog nooit heb meegemaakt. Op 16:55 was het de bedoeling dat ik zou reizen met de intercity Utrecht - Leiden. Het vreemde was al dat de schermen op spoor 12 de hele tijd wit bleven (trein zou wel gaan rijden hoopte ik) en om 16:55 was er nog niet eens gefloten dat we gingen vertrekken (doen ze normaal wel). Toen kwam er zo'n 4 minuten later het bericht van een conducteur dat we helaas niet konden vertrekken omdat er nog een machinist ontbrak.
Het was wel heel netjes dat de conducteur bij aankomst op station Woerden en toen we uit Utrecht wegreden (met ondertussen een +5) netjes zijn excuses maakte dat we later zijn vertrokken.
Het was wel heel netjes dat de conducteur bij aankomst op station Woerden en toen we uit Utrecht wegreden (met ondertussen een +5) netjes zijn excuses maakte dat we later zijn vertrokken.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Vandaag even op en neer naar Harderwijk per trein vanuit Velp. Vrijdag al gedaan - leuk en aardig, het is een roteind omdat je via Zwolle of Amersfoort moet, en als het te laat wordt maakt het niet meer uit of je Hd - Amf - Ut - Ah - Vp, Hd - Zl - Zp - Vp of Hd - Amf - Dv - Zp - Vp doet: zo goed sluit het allemaal aan (deels doordat de s7600 een uursdienst heeft).
Goed, vandaag geen treinverkeer Zl - Amf. Leuk, dan neem ik de stopbus. Het was al merkwaardig dat overal alleen maar stopbussen worden genoemd, maar volgens de reisplanner was ik best snel in Harderwijk. Toen ik later in de app op de rit klikte waren er geen stops. Aangekomen in Zwolle bleek dat het stop/snelbussen waren: of er werd gestopt tussen Zl en Hd en daarna snel naar Amf of andersom - snel tussen Zl en Hd en stoppen tussen Hd en Amf (maar vast niet op Schothorst of Vathorst ivm tijden)
Opzich was ik vrij snel op mn bestemming op zowel de heen en terugweg, maar de informatie was om te huilen. 's Ochtends stond 10 man te roddelen over wanneer ze naar huis mochten en 's middags in Hd bijna hetzelfde, maar met wat minder man.
Goed, vandaag geen treinverkeer Zl - Amf. Leuk, dan neem ik de stopbus. Het was al merkwaardig dat overal alleen maar stopbussen worden genoemd, maar volgens de reisplanner was ik best snel in Harderwijk. Toen ik later in de app op de rit klikte waren er geen stops. Aangekomen in Zwolle bleek dat het stop/snelbussen waren: of er werd gestopt tussen Zl en Hd en daarna snel naar Amf of andersom - snel tussen Zl en Hd en stoppen tussen Hd en Amf (maar vast niet op Schothorst of Vathorst ivm tijden)
Opzich was ik vrij snel op mn bestemming op zowel de heen en terugweg, maar de informatie was om te huilen. 's Ochtends stond 10 man te roddelen over wanneer ze naar huis mochten en 's middags in Hd bijna hetzelfde, maar met wat minder man.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Je zag 't al op Twitter, maar naar in ieder geval Schothorst reden dus midibusjes. Waarschijnlijk ook naar Vathorst want de touringcars zag ik over de Stadsring naar het station rijden en kwamen dus aannemelijk bij knooppunt Hoevelaken de A28 af.
Wat ik me dan weer afvraag is waarom die midibusjes überhaupt doorreden naar Amersfoort "Centraal", want op Schothorst vertrokken ze in die richting tegelijk met de s11600 / s11700 die dat stuk toch net wat sneller kan afleggen. Met een stopbusje in die richting red je dan nevernooitniet de s5600 richting Utrecht (gezien welke trein de bussen vervingen een logische aansluiting), terwijl je die wel haalt als je op Schothorst op de trein overstapt.
Wat ik me dan weer afvraag is waarom die midibusjes überhaupt doorreden naar Amersfoort "Centraal", want op Schothorst vertrokken ze in die richting tegelijk met de s11600 / s11700 die dat stuk toch net wat sneller kan afleggen. Met een stopbusje in die richting red je dan nevernooitniet de s5600 richting Utrecht (gezien welke trein de bussen vervingen een logische aansluiting), terwijl je die wel haalt als je op Schothorst op de trein overstapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Maar reizigers stappen liever een keer in een midibusje dan van trein 1 naar trein 2 naar een bus over te stappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Feitelijk ging het dus alleen om de reizigers vanaf Vathorst, dan is via Schothorst nog een trage route ook. Denk dat het sneller is om afspraken met Connexxion te maken dat treinreizigers met lijn 3 mee mogen. Op Schothorst reden er immers nog gewoon treinen en voor Schothorst - Vathorst kan je afspraken maken over het gebruik van lijn 5 (zover er überhaupt al iemand is die dat stukje per trein doet, bus is goedkoper)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in mei 2013
Bij die businzet tussen Amersfoort en Zwolle is overigens nog wel meer raars: in tegenstelling tot de berichtgeving op de stations Amersfoort en Zwolle reden er snelbussen met alleen een tussenstop in Harderwijk (die daarna dus ook gewoon doorreden als snelbus) en stopbussen die overal stopten en dus ook bij Vathorst en Schothorst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten