Pagina 10 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 18 okt 2008, 22:39
door Geert
Justin schreef:Diegene die ik bedoel staat standaard op

Code: Selecteer alles

-
-
Gouda, Gouda Goverwelle
Woerden, Breukelen, Abcoude
-
-
Is dat dezelfde die op het spoor richting Rotterdam aan de Gouda-kant? Zitten inmiddels al twee DEFECT-stickers op :lol: Maar goed, wel belachelijk dat het zo lang moet duren om een CTA te repareren, hoe onboeiend deze ook is... :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 20 okt 2008, 14:59
door JeePee
De digitale CTA's in de traverse van Amf hebben het over de sprinter naar Uitgeest. Verder als Sprinter naar Uitgeest. Beetje verwarrend mijns inziens. Sprinter Amsterdam Centraal. Verder sprinter Uitgeest lijkt me duidelijker. Hopelijk lezen de instanties mee en doet men er wat aan. Bespaart de gemiddelde servicemedewerker ook weer een hoop vragen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: di 21 okt 2008, 18:17
door Justin
Ja die Uitgeest geven ze eigenlijk nou al bijna 2 maanden aan. :p. Althans, toen ben ik er op gaan letten.

@ Geert: ja die CTA ja :P. Aan de Goudse kant is het gewoon leeg, met defect sticker. Aan de Centraalse kant is hetgeen wat ik heb beschreven + Defect sticker.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 23 okt 2008, 22:07
door mb90
De CTA van spoor 15 in Dordrecht gaf vanmorgen dit aan:
Afbeelding

Normaal staat hier het Arriva-logo, maar ik dacht omdat er 1 van de 2 stellen afgekoppeld wordt dat het voorste stel naar Geldermalsen zou gaan. Ook dat was niet zo, want juist het achterste stel ging naar Geldermalsen en het voorste stel werd afgerangeerd. Het flapje "De volgende trein" is dus echt fout.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 23 okt 2008, 23:14
door Daniel
Ik zie dat het nieuwe materieel van Arriva toen nogsteeds op spoor 16 stond :P Dat apparaat stond er om half zeven ook al, passen alleen zo weinig reizigers in.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 30 okt 2008, 22:09
door Meltrain
Vanmiddag draaide het onderste boekje van de CTA op spoor 8A op Rotterdam Centraal net iets later dan de rest van de CTA.
Er stond dus even een sneltrein via (oa) Den Haag HS, Leiden Centraal en Haarlem naar Leiden Centraal. :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 01 nov 2008, 23:25
door Meltrain
Gisteren zag ik op station Rotterdam Zuid een Plan T met op de ene koersdisplay 'Ede-Wageningen' en op de andere 'Utrecht CS'. Als hij in de s5000 reed, was de laatste nog enigszins te verklaren, maar voor de rest slaat het dus nergens op. :lol:

Verder op Rotterdam Centraal: de t5165 komt één minuut te laat binnen en meteen wordt de CTA al omgedraaid voor de t5065. Erg handig weer, maar niet heus. :x

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 02 nov 2008, 00:49
door M57
Waarom is dat zo erg?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 02 nov 2008, 11:21
door IC3
M57 schreef:Waarom is dat zo erg?
Omdat de t5065 maar tot Dordrecht gaat; de t5165 gaat echter tot Roosendaal. Bovendien denkt dan iemand die net het perron op loopt dat hij/zij nog een kwartier heeft, terwijl de trein die er dan staat toch echt eerder zal vertrekken dan de aangegeven vertrektijd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 03 nov 2008, 22:22
door Wubbo
Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 03 nov 2008, 22:27
door Daniel
Op Rotterdam Centraal vanmorgen ook al zo'n mooie...

Vertrek 8.02 Niet instappen

En natuurlijk niet te vergeten de CTA van Berlin Ostbahnhof die het gistermiddag niet eens was met de omroep over de plek waar de eerste klas van de t140 zou zitten.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 08 nov 2008, 23:37
door Dre
Wubbo schreef:Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46
Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Reiziger Ddrs schreef:Vertrek 8.02 Niet instappen
Dat is dan de aankomstijd van de betreffende trein. Bij de s7000-treinen die leeg doorgaan naar Hgl staat dat ook altijd aangegeven op de CTA in Aml.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 00:08
door Daniel
Dre schreef:Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Ehm, volgens mij past het prima zo hoor. Alleen als je Rheine, Minden, Wolfsburg, Rathenow en Berlin-Spandau er nog bij wilt proppen past 't niet meer :wink:
En ach, die trein stopt toch op alle Berlijnse stations waar'ie langs komt. Dan voldoet "Berlin" zoals er in Amersfoort op staat ook wel.
Dre schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Vertrek 8.02 Niet instappen
Dat is dan de aankomstijd van de betreffende trein. Bij de s7000-treinen die leeg doorgaan naar Hgl staat dat ook altijd aangegeven op de CTA in Aml.
Nee het is de vertrektijd van de HSL-proeftreinen naar Amsterdam Centraal :wink: Aankomen doen die dingen heel wat eerder en daarna moet ook de loc nog eens opnemen.
De vertrektijd hebben ze er gewoon nog niet uit weten te krijgen, want oorspronkelijk stonden deze treintjes gewoon met...

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.02
Amsterdam Centraal
...aangekondigd en moest er steeds omgeroepen worden dat'ie niet voor reizigers bestemd was.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 10:23
door Jurjen
Reiziger Ddrs schreef: Ehm, volgens mij past het prima zo hoor. Alleen als je Rheine, Minden, Wolfsburg, Rathenow en Berlin-Spandau er nog bij wilt proppen past 't niet meer :wink:
En ach, die trein stopt toch op alle Berlijnse stations waar'ie langs komt. Dan voldoet "Berlin" zoals er in Amersfoort op staat ook wel.
Kijk, en dan ben ik benieuwd hoe lang het gaat duren voor het vanaf volgende dienstregeling goed gaat. Want dan zijn de tussenstops wél handig om te weten. Wordt het Bünde of Bad Oeynhausen? ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 10:57
door Mark
Dre schreef:
Wubbo schreef:Deze beeldige CTA van Almelo afgelopen vrijdag wil ik jullie niet onthouden:

Code: Selecteer alles

Vertrek 8.46
Dat is omdat:
Hengelo, Bad Bentheim,
Osnabrück Hbf, Hannover Hbf
Berlin Hbf - Lehrter Bf
Berlin Ostbahnhof

niet in een CTA past die maar 2 regels heeft. De s140 is sinds december 2006 zo'n beetje de eerste trein die sinds de invoering van de CTA vanuit Aml rechtstreeks naar Duitsland rijdt. Voorheen moest je te Hgl overstappen.
Zeker de CTA op spoor 2a in Aml? Die geeft bij de gewone Noord-Oost naar Es dezelfde schat aan informatie :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 12:45
door Wubbo
Ja, die was het. En op een 2-regelige CTA kun je in ieder geval de treinsoort en de eindbestemming (en een paar tussenstations) wel kwijt, lijkt me. Dat dan niet alle tussenstations er op staan, dat zei zo.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 15:58
door Aking
Afbeelding
30-08-2008 Utrecht Centraal

Afbeelding
19-09-2008 Zwolle

Afbeelding
03-10-2008 Amsterdam Centraal

Afbeelding
12-10-2008 Utrecht Centraal

Afbeelding
30-10-2008 Nijkerk

De foto's zijn snel met mn telefoon gemaakt, dus niet zeuren over de kwaliteit :p

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 16:08
door Daniel
Die laatste klopt waarschijnlijk gewoon, als 'ie tenminste rond middernacht gemaakt is: de t787 stopt ook in Nijkerk en Harderwijk namelijk :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 16:23
door Aking
Ik zie nu inderdaad dat hij redelijk klopt, alleen is hij gemaakt vanuit een vertraagde t5688 en waren we deze trein dus al gekruisd (al is het maar om te zorgen dat hij toch niet klopten kan blijven staan :p)

Maar eigenlijk heb je dus gewoon gelijk :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 09 nov 2008, 20:14
door Suus
Hip, zo'n digitaal bord om aan te geven dat je de bus moet nemen voor bepaalde bestemmingen, in Gouda is het gewoon een klapbord met een papier <= NAAR DE NS BUSSEN in de tunnel :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: di 11 nov 2008, 22:15
door Dubbele P
Een echte Duitse CTA die je even meeneemt terug in de tijd :P

Afbeelding
Kaldenkirchen

In Eindhoven had een CTA van spoor 1 een los contactje. Telkens viel de stroom van het ding uit, waarna dus het licht doofde, vervolgens weer aanging en hij zich resette om weer bij hetzelfde uit te komen. Zo bleef dit maar doorgaan. Heb er een kort filmpje van gemaakt:

Afbeelding

Een paar keren viel hij ook tijdens het resetten stil, waardoor er heel vreemde dingen kwamen te staan. Zo zag ik dat er ook een flapje 'Heeze, Geldrop, Weert, Roermond, Echt, Susteren' in zat. Iemand een idee welke treinserie ooit vanuit Eindhoven op alle tussengelegen stations richting het zuiden stopte?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: di 11 nov 2008, 22:20
door Wubbo
Een vroege-ochtend-trein? Ik roep maar wat...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 12 nov 2008, 08:22
door Daniel
Vanmorgen op Rotterdam Blaak...

Vertrek 7.05 Stoptrein
Rotterdam Zuid, -Lombardijen
Barendrecht, Zwijndrecht
Dordrecht, -Zuid, Lage Zwaluwe
Zevenbergen, Oudenbosch
Venlo

En de HSL-proeftrein op Rotterdam Centraal...
Vertrek 7.02 Niet instappen
vertraging ongeveer 10 minuten

Handig te weten natuurlijk dat een trein waar je niet in mag en waarvan je niet weet waar 'ie heen gaat vertraagd is...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 12 nov 2008, 18:35
door playertwo
Kunnen we hier in ieder geval niet zeggen dat Prorail te weinig informatie verstrekt op de cta's :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 15 nov 2008, 20:23
door webguy
En ja hoor, hier is 'ie dan: de CTA als kunst...
Afbeelding
Kwam deze gisteravond tegen op Ede-Wageningen. Als je goed kijkt zie je rechts bovenin dat het duidelijk geimproviseerde flapje gesigneerd is :)