Pagina 3 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 03 jul 2008, 23:51
door Meltrain
Oke, maar als de s7000 sinds 2002 weer met ICM reed, kun je verwachten dat er een koppeling met de s1700 bestaat.
Waarom zou NS anders ICM inzetten in die serie?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 04 jul 2008, 09:14
door Mark
Omdat het mat'64 een eilandbedrijf vormde er er steeds leeg materieel-ritten nodig waren voor onderhoud e.d.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 04 jul 2008, 09:32
door reisthijs
Dre schreef:Dat was toendertijd geen probleem, je kon tussen Dv en Ut immers nog zo van het Gvc- naar het Rtd-deel lopen...
Toen was dat inderdaad geen probleem nee, het vervelende is alleen dat die situatie nu nog steeds bestaat in de daluren, en je dan dus in Deventer moet overstappen op dezelfde trein. De omloop is dus niet aangepast aan het feit dat je niet meer kan doorlopen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 04 jul 2008, 13:11
door dvdhoven
De stopper uit Enschede werd vroeger het Haagse deel in Deventer. Denk eraan, op een gegeven moment is Den Haag en Rotterdam omgedraaid in de Noord-Oost. Ik weet niet meer precies wanneer. :( En het afkomende Haagse deel werd weer de stopper naar Enschede. In de hondekop tijd was dat meestal een twee.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 04 jul 2008, 17:09
door Dre
Overigens stond dit vandaag op de CTA van Esd:

Code: Selecteer alles

Vertrek 13 52             Stoptrein
Hengelo, Borne            stoptrein tot Deventer
Almelo de Riet, Almelo
Wierden, Nijverdal
Raalte, Heino             
                          Zwolle
Het lijkt er dus op dat die CTA oude tijden wil laten herleven. :lol:

Overigens hier nog een leuke (waarschijnlijk wel bekend), de CTA van spoor 4 te Zl:
Afbeelding
Een CTA die niet helemaal in de behoefte voorziet waarvoor dat ding bedoeld is. Dat ie naar Ut gaat kun je ook op de koersdisplay aflezen. :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: vr 04 jul 2008, 18:03
door Daniel
Om maar weereens terug te komen op de CTA's van Rotterdam Centraal die maar geen Hoek van Holland Haven willen tonen... zag vandaag dat die dingen dat station kennelijk helemaal niet met die naam kennen.

Bij de treinen naar Hoek van Holland Strand staat er dus ook geen "Hoek van Holland Haven" bij de tussenstations, maar slechts "Hoek van Holland" :wink:

Ook in Rotterdam hadden de CTA's van spoor 3 de lengte van een SGM-II wat overschat... de t14152 stond langs het hele perron aangekondigd i.p.v. alleen op de B-fase :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 05 jul 2008, 22:36
door mb90
Sneltrein t2273 naar Breda ging volgens de CTA van spoor 3 van Schiedam Centrum na Breda-Prinsenbeek weer terug naar Dordrecht om daar te eindigen en dus niet naar Breda:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: za 05 jul 2008, 22:38
door Daniel
Dat ding blijft ook bezig met rare dingen zeg... heb al eens een stoptrein erop zien staan die na Oudenbosch naar Breda zou gaan (hmm, nieuw boogje) en van de week nog 'n stoptrein die na Zwijndrecht weer terugging naar Rotterdam Centraal :P

CTA-fouten

Geplaatst: zo 06 jul 2008, 13:55
door Wilco
Dat er op Schiphol heel veel Cta's foute gegevens en stationsnamen aangeven.

hieronder even een voorbeeldje wat ik de laatste tijd allemaal heb gezien.

De Intercity naar Roosendaal gaat om 17.44 vanaf spoor 2 en stopt onderweg op de volgende stations
Amsterdam Zuid Wtc, Amsterdam Bijlmer Arena, Utrecht, 'S-Hertogenbosch, Best en met eindbestemming Roosendaal.

Het volgende.
De Intercity naar Hilversum van 17.40 ook op spoor 2, zal onder weg stoppen te.

Amsterdam Zuid Wtc, Amsterdam Rai, Duivendrecht,Diemen Zuid,Weesp, Amersfoort, Deventer, Hengelo, en gaat na Hengelo verder naar zijn Eindbestemming Hilversum.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 06 jul 2008, 14:56
door Wilco
Dankje.

Ben een beetje blond.:P
zag het te laat. sorrie en bedankt voor je hulp.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 06 jul 2008, 17:15
door Geert
mb90 schreef:Sneltrein t2273 naar Breda ging volgens de CTA van spoor 3 van Schiedam Centrum na Breda-Prinsenbeek weer terug naar Dordrecht om daar te eindigen en dus niet naar Breda:
Dat ding spoort echt niet :lol: Een s2200 die maar tot Dordt ging zag ik zaterdag aangekondigd met eindbestemming Rotterdam Centraal...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 06 jul 2008, 17:28
door Daniel
Hmm, dan blijft de eindbestemming blijkbaar consequent op Rotterdam Centraal hangen als 'ie Dordrecht moet tonen... hij doet 't ook al bij zo'n beetje elke s5000 :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: zo 06 jul 2008, 20:31
door IC3
En weer een eigenaardigheid op station Lage Zwaluwe, nu op spoor 1:

Code: Selecteer alles

13.06                          Stoptrein
Zevenbergen, Oudenbosch        Stopt ook in Rotterdam Stadion
                               ROOSENDAAL

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 07 jul 2008, 17:30
door Marc
Vanmiddag kwam ik deze tegen op Utrecht (CTA spoor 9a, noordzijde):
Afbeelding
Heel leuk als dan ook nog wordt omgeroepen: "Deze Intercity stopt vanaf Alkmaar op alle tussengelegen stations" :mrgreen:...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: ma 07 jul 2008, 18:36
door Vinny
Dan heb je wel een week nodig... :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 09 jul 2008, 10:49
door Justin
Marc schreef:Vanmiddag kwam ik deze tegen op Utrecht (CTA spoor 9a, noordzijde):
Heel leuk als dan ook nog wordt omgeroepen: "Deze Intercity stopt vanaf Alkmaar op alle tussengelegen stations" :mrgreen:...
!!!
Dan heb ik jou dus gezien :p. Ik nam die trein namelijk (en stapte achterin) ;).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 09 jul 2008, 18:41
door Daniel
Met dank aan een machinist/HC die treinstel 2949 in de t4165 al vroeg voorbereidde voor de terugreis zag ik nog 'n opmerkelijkheid op de displays in SGMm... "Sprinter Hoek van Holland Haven" tonen ze wel volledig, maar als de trein doorrijdt naar het strand (maakt die ene letter nu zoveel uit?) maakt 'ie er al Hoek v Hol Strand van :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 09 jul 2008, 21:15
door Dubbele P
Ik zag op een paar stations (o.a. Eindhoven) dat men enkele meters van de huidige CTA's die aan een paal hangen (dus niet aan het dak bevestigd zijn) nieuwe, grijze palen geplaatst heeft. Zouden deze bedoeld zijn voor digitale CTA's en kunnen we die dus op een aantal stations op zeer korte termijn verwachten?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 09 jul 2008, 22:22
door Aking
Volgens de CTA op Db ging er begin van de avond een s2000 naar Gvc via Emmerich, Wesel, Dinslaken, Oberhausen en Duisburg :roll:

En op Asa was er een stroomstoring waardoor rond 20:30 nog steeds de IC naar Nm van 20:00 op het bord stond
(verder wel opvallend trouwens... alles was donker... behalve de vreetschuren van servex :roll: )

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: wo 09 jul 2008, 22:43
door playertwo
Stonk het daar toevallig naar diesel, dan weet je waarom die wel licht hebben? :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 10 jul 2008, 02:27
door M57
keleti palyaudvar schreef:En op Asa was er een stroomstoring waardoor rond 20:30 nog steeds de IC naar Nm van 20:00 op het bord stond (verder wel opvallend trouwens... alles was donker... behalve de vreetschuren van servex :roll: )
Dat viel wel mee: ook de kaartautomaten deden het wonderwel.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 10 jul 2008, 17:07
door waldo79
De CTA van spoor 1 bleef vanochtend rond 8.00 uur haperen.

De reeds lang vertrokken t3623 werd nog steeds getoond en de t2021 werd juist niet vermeld.
Op de terugreis rond 12.30 uur werkte de boel weer naar behoren 8-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 10 jul 2008, 17:31
door Wubbo
Spoor 1 van Est, gok ik?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 10 jul 2008, 17:32
door waldo79
Klopt. Est :oops:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2

Geplaatst: do 10 jul 2008, 20:09
door Daniel
Op Rotterdam Lombardijen werd vanmorgen de t2214 op spoor 2 aangekondigd, echter kwamen we op spoor 1 binnen :P Duurde toch nog wel even voordat men het door had de trein ergens anders stond...