Pagina 4 van 11
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 11 jul 2008, 17:54
door Marc
Vanmorgen in Utrecht was een flapje blijven hangen op het grote blauwe bord. Hierdoor reed deze trein (de plaats op de puntjes kon ik niet meer lezen omdat m'n trein vertrok):
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 11 jul 2008, 19:57
door M57
Daar zal ongetwijfeld Zürich hebben gestaan.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 11 jul 2008, 23:19
door Daniel
Op Rotterdam Centraal twijfelen de CTA's van spoor 1... noemen we de bestemming van de spitspendels nu "Vlaardingen C" of "Vlaardingen Centrum"
Vooral opmerkelijk aan deze rariteit is dat 'ie niet op één CTA aanwezig is, nee, het staat aan weerszijden van de beide CTA's op spoor 1!
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 11 jul 2008, 23:29
door mb90
Volgens de grote CTA in de 'hal' aan de zuidkant van het tijdelijke Rotterdam Centraal rijdt de s2200 "niet verder dan lombardije". Ik mis hier nog wat...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 11 jul 2008, 23:44
door Daniel
Hehe inderdaad, viel me ook al op ja
Net als de omroep dat de stoptrein naar Dordrecht niet rijdt en reizigers wordt geadviseerd te reizen met de eerstvolgende stoptrein naar Dordrecht... over duidelijkheid gesproken.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: vr 11 jul 2008, 23:48
door mb90
Oh ja, nu je het over omroepen hebt. Het vertrekspoor (spoor 9) van BeNeLux t9205 vanuit Belgie werd omgeroepen door Arie en niet door Magdaleen. Het klonk weer vertrouwd.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 12 jul 2008, 16:22
door Dre
Gisteren op de CTA van spoor 3b te Zl:
Code: Selecteer alles
Vertrek 11 47 Intercity
voorste twee treindelen
Almelo en verder
wordt aangeraden
Assen, Haren
Groningen
Het flapje waar Mp, Hgv en Bl op stonden ontbrak aan één kant, de andere kant en de CTA op 3a die ook het Groningen-deel van de t735 aangaf had het wel bij het rechte eind. Ik neem aan dat de tekst "Almelo en verder wordt aangeraden" kan worden uitgebreid op de onderste twee flapjes met de tekst: "via Deventer te reizen".
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 12 jul 2008, 22:42
door Daniel
Op station Dordrecht trof ik vandaag deze tijdelijke vertrekstaat met een stom foutje...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 12 jul 2008, 22:53
door Geert
Er zijn wel meer foutjes
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 12 jul 2008, 22:53
door Wubbo
De treinen adviseren me... Dat is nog eens wat anders dan een telefonische hulplijn :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 12 jul 2008, 22:57
door Daniel
Enne... er staat geenenkele extra trein op deze vertrekstaat. Vanuit Dordrecht zijn het alleen maar bestaande treinen die extra stoppen
Drukte tussen Rotterdam Stadion en -Centraal en aansluitingen op Rotterdam Centraal zijn ook niet zo relevant als je vanuit Dordrecht erheen reist
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: wo 16 jul 2008, 11:24
door Dre
In Es wordt maar weer eens wat aangekloot met de vertrekstaat voor de richting Gronau en Münster Hbf. Dan stoppen ze er nog speciaal een herdruk per 30-06 in, waar vrolijk de serie 29050 opstaat en volgens NS doorrijdt naar Dortmund Hbf. Even ter informatie, de PEG-treinen rijden van 27 juni tot 27 juli a.s. niet tussen Gronau en Ahaus, en dus rijdt de trein uit Es maar tot Gronau. Maar dat schijnt totaal aan de NS voorbij te gaan.
Sowieso schijnt de lijn naar Duitsland er in Es maar een beetje bijaan te hangen. De AV van zowel het station zelf als die op ns.nl doen alsof er sinds november 2001 niets verandert is daar. Eventuele vertragingen van de trein naar Duitsland worden ook niet omgeroepen (al rijdt dat treintje verrassend punctueel voor een trein die dergelijke afstanden moet afleggen op een baanvak dat veelal enkelspoor is, daar kunnen ze op Zl-Wdn nog van leren).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 16:12
door Marc
Vanmorgen kwam ik deze CTA tegen in Sittard. Een echte boemel-IC
:
De CTA op spoor 3a (zuidzijde) die de treinen via Harderwijk stuurde is trouwens gemaakt. Hij geeft nu zelfs de tussenstations van de s6800 aan.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 16:21
door Wubbo
Schiphol, vanochtend:
Code: Selecteer alles
Vertrek 8.21 Intercity
Voor: Amsterdam Zuid, Duivendrecht (met toeslag)
Hilversum
Amersfoort, Zwolle, Meppel Amersfoort, Zwolle, Meppel, Steenwijk
Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren Wolvega, Heerenveen, Grou-Jirnsum, Akkrum
GRONINGEN LEEUWARDEN
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 16:49
door Nielske1990
In de categorie koersrol, eentje die ik persoonlijk wel op prijs kon stellen.
Ik wist dat Mat'64 Helmond kon tonen, maar dat ICM dit kon, wist ik niet. Blijkbaar zit daar dezelfde rol in...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 16:55
door waldo79
Ik heb wel eens op Utrecht staan kijken wat voor bestemmingen er voorbij gerold komen. Kan ICM nu ook stations als Boxmeer en Winterswijk tonen?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 17:38
door Mark
Nee, die zitten niet in de rol. Wel bestemmingen als Rijssen en 't Harde overigens...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 17:53
door reisthijs
waldo79 schreef:Kan ICM nu ook stations als Boxmeer en Winterswijk tonen?
Nee, dat is alleen bij DD-AR, dat heeft dezelfde displays en blijkbaar ook dezelfde eindbestemmingen als DM'90. Al is de vraag of het nog zo is na de 'constructiewijziging'.
Nielske1990 schreef:Blijkbaar zit daar dezelfde rol in...
Dat niet, er komen er natuurlijk wel wat overeen maar beide treintypen hebben andere vreemde bestemmingen. Mat '64 heeft bijvoorbeeld dingen als "Schiphol-Amsterdam RAI v.v".
Dat is nog verklaarbaar, maar die plaatsen van ICM zijn soms wel erg vreemd. Beverwijk is er ook zo een. Rijssen kwam laatst nog wel van pas met werkzaamheden toen de IC's uit Enschede tot Rijssen reden.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 18:05
door Daniel
reisthijs schreef:Nee, dat is alleen bij DD-AR, dat heeft dezelfde displays en blijkbaar ook dezelfde eindbestemmingen als DM'90. Al is de vraag of het nog zo is na de 'constructiewijziging'.
IRM kan 't ook nog
Zowel bij DDAR als IRM kan je trouwens de meest gekke stations als bestemming instellen, zo zijn Dordrecht Stadspolders en -Zuid er ook op te krijgen terwijl je op die stations nog nieteens kan keren
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 18:27
door Mark
Schiphol - Amsterdam RAI v.v. stamt nog uit de tijd dat Rai een kopstation was ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 22:01
door Dre
reisthijs schreef:Dat is nog verklaarbaar, maar die plaatsen van ICM zijn soms wel erg vreemd. Beverwijk is er ook zo een. Rijssen kwam laatst nog wel van pas met werkzaamheden toen de IC's uit Enschede tot Rijssen reden.
Rsn is ook voor de supporterstreinen als FC Twente weer eens speelt, dan is er namelijk een trein Rsn-Esd voor de wedstrijd, en een trein terug na de wedstrijd. Enschede Drienerlo zal wel niet in de ICM-koersrol zitten.
Vreemde bestemmingen die ik zelf wel eens voorbij heb zien komen op een ICM:
* Oldenzaal (ik kan me herinneren dat er voor 1997 's morgens vroeg wel eens een verdwaalde ICM de stopper Hgl-Odz reed, maar voor de rest is dat voor ICM-materieel niet echt nodig).
* Amsterdam CS/Schiphol (vast uit de tijd dat er nog een IC met zowel een Shl-deel als Asd-deel reed, en bijvoorbeeld op Gn/Lw-Zl of Es-Dv maar met 1 stel reed.
* Schiphol/Hoofddorp, heeft de huidige s1600/s700 ook een tijd lang doorgereden naar Hfd?
Vreemde bestemmingen op een SGM:
Dieren (hierop stond de koersrol van de SGM-II die in mei 2007 enkele dagen in Odz heeft gestaan voordat het ding naar Padborg/Randers werd vervoerd)
Zutphen
Ook altijd handig, een s12500 die met Gn op de koersrol rondrijdt. :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 22:08
door Wubbo
De NoordOost heeft naar Hoofddorp gereden in de tijd dat de Zuidtak nog niet klaar was. Toen werd vanaf Amsterdam Centraal als stoptrein naar Hoofddorp gereden, om zo het noorden en oosten toch een verbinding met Schiphol te geven.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: za 19 jul 2008, 23:05
door Mark
Dre schreef:reisthijs schreef:Dat is nog verklaarbaar, maar die plaatsen van ICM zijn soms wel erg vreemd. Beverwijk is er ook zo een. Rijssen kwam laatst nog wel van pas met werkzaamheden toen de IC's uit Enschede tot Rijssen reden.
Rsn is ook voor de supporterstreinen als FC Twente weer eens speelt, dan is er namelijk een trein Rsn-Esd voor de wedstrijd, en een trein terug na de wedstrijd. Enschede Drienerlo zal wel niet in de ICM-koersrol zitten.
Nee, en DD-AR heeft beide bestemmingen niet, terwijl dat materieel straks juist ingezet gaat worden in de extra treinen Es - Esd - Hgl- Dv bij thuiswedstrijden van FC Twente ;)
DD-AR kan overigens wel Rotterdam Stadion en Eindhoven Stadion tonen. Boxmeer en Winterswijk zullen met de laatste update wel verdwenen zijn. Maar zelfs Kerkrade West zit nu in het pakket van DD-AR :?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: zo 20 jul 2008, 03:45
door STF
Dit zou als het goed is op de rol van ICM moeten staan:
00 Correctie/Blanco
09 Alkmaar
46 Almelo
20 Almere Buiten
73 Almere CS
45 Alphen a/d Rijn
33 Amersfoort
03 Amsterdam Bijlmer
29 Amsterdam CS
28 Amsterdam CS - Schiphol
66 Apeldoorn
31 Arnhem
62 Assen
21 Bergen op Zoom
01 Beverwijk
22 Breda
56 Deurne
41 Deventer
26 Dordrecht
75 Emmen
17 Eindhoven
05 Enkhuizen
43 Enschede
78 Eurocity Amsterdam CS
79 Eurocity London
44 Gouda
35 Groningen
38 Den Haag CS
26 Den Haag HS
13 Haarlem
61 ’t Harde
76 Harderwijk
63 Heerenveen
02 Heerhugowaard
18 Heerlen
07 Den Helder
55 Helmond
42 Hengelo
16 ’s-Hertogenbosch
59 Hilversum
48 Hoek van Holland
06 Hoorn
57 Horst – Sevenum
36 Leeuwarden
27 Leiden
30 Lelystad Centrum
19 Maastricht
32 Nijmegen
47 Oldenzaal
51 Rhenen
24 Roosendaal
39 Rotterdam CS
53 Rotterdam Stadion
64 Rijssen
08 Schagen
70 Schiphol
49 Schiphol – Amsterdam RAI
71 Schiphol – Hoofddorp
15 Sittard
52 Tiel
54 Tilburg
04 Uitgeest
37 Utrecht CS
11 Valkenburg
58 Venlo
23 Vlissingen
14 Weert
12 Zandvoort aan Zee
65 Zutphen
34 Zwolle
67 Extra trein
68 Niet instappen
10 Blanco
40 Blanco
50 Blanco
60 Blanco
69 Blanco
72 Blanco
74 Blanco
77 Blanco
80 Blanco
t/m
89 Blanco
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #2
Geplaatst: zo 20 jul 2008, 06:08
door Dre
Of op draaivolgorde:
Code: Selecteer alles
01 Beverwijk
02 Heerhugowaard
03 Amsterdam Bijlmer
04 Uitgeest
05 Enkhuizen
06 Hoorn
07 Den Helder
08 Schagen
09 Alkmaar
10 Valkenburg
11 Zandvoort aan Zee
12 Haarlem
13 Weert
14 Sittard
15 's-Hertogenbosch
16 Eindhoven
17 Heerlen
18 Maastricht
19 Almere Buiten
20 Bergen op Zoom
21 Breda
22 Vlissingen
23 Roosendaal
24 Dordrecht
25 Den Haag HS
26 Leiden
27 Amsterdam CS-Schiphol
28 Amsterdam CS
29 Lelystad Centrum
30 Arnhem
31 Nijmegen
32 Amersfoort
33 Zwolle
34 Groningen
35 Leeuwarden
36 Utrecht CS
37 Den Haag CS
38 Rotterdam CS
39 Deventer
40 Hengelo
41 Enschede
42 Gouda
43 Alphen a/d Rijn
44 Almelo
45 Oldenzaal
46 Hoek van Holland Strand
47 Schiphol - Amsterdam RAI
48 Rhenen
49 Tiel
50 Rotterdam Stadion
51 Tilburg
52 Helmond
53 Deurne
54 Horst-Sevenum
55 Venlo
56 Hilversum
57 't Harde
58 Assen
59 Heerenveen
60 Rijssen
61 Zutphen
62 Apeldoorn
63 extra trein
64 niet instappen
65 Schiphol
66 Schiphol - Hoofddorp
67 Almere CS
68 Emmen
69 Harderwijk
70 Eurocity Amsterdam CS
71 Eurocity London
En als we dan toch bezig zijn jagen we er meteen nog ff die van de SGM bij en de Plan V:
SGM nieuwe versie (oude had o.a. ook IJmuiden en Nieuwegein)
Code: Selecteer alles
01 Abcoude
02 Alkmaar
03 Almere Buiten
04 Almere CS
05 Alphen a/d Rijn
06 Amersfoort
07 Amsterdam Bijlmer
08 Amsterdam CS
09 Amsterdam RAI
10 Amsterdam Zuid/WTC
11 Arnhem
12 Baarn
13 Bergen op Zoom
14 Breda
15 Deurne
16 Diemen Zuid
17 Dordrecht
18 Ede-Wageningen
19 Eindhoven
20 Enkhuizen
21 extra trein
22 Geldermalsen
23 Gorinchem
24 Gouda
25 Gouda Goverwelle
26 Den Haag CS
27 Den Haag CS - Zoetermeer vv
28 Den Haag HS
29 Haarlem
30 Heerhugowaard
31 Heeze
32 Den Helder
33 's-Hertogenbosch
34 Hilversum
35 Hoek van Holland Haven
36 Hoek van Holland Strand
Plan V:
Code: Selecteer alles
00 Blanco
01 Enschede
02 Hengelo
03 Oldenzaal
04 Almelo
05 Deventer
06 Zutphen
07 Apeldoorn
08 Amsterdam CS - Schiphol
09 Groningen
10 Leeuwarden
11 Heerenveen
12 Meppel
13 Zwolle
14 Emmen
15 't Harde
16 Nunspeet
17 Amersfoort
18 Ede-Wageningen
19 Utrecht CS
20 Baarn
21 Hilversum
22 Lelystad Centrum
23 Almere Buiten
24 Almere CS
25 Amsterdam CS
26 Hoorn
27 Hoorn Kersenboogerd
28 Enkhuizen
29 Den Helder
30 Schagen
31 Heerhugowaard
32 Alkmaar
33 Uitgeest
34 Amsterdam Bijlmer
35 Abcoude
36 Beverwijk
37 Haarlem
38 Zandvoort aan Zee
39 Diemen Zuid
40 Amsterdam RAI
41 Schiphol - Hoofddorp
42 Schiphol
43 Den Haag CS
44 Den Haag HS
45 Rotterdam Stadion
46 Dordrecht
47 Gorinchem
48 Bergen op Zoom
49 Vlissingen
50 Breda
51 Tilburg
52 Helmond
53 Venlo
54 Hoek van Holland Strand
55 Hoek van Holland Haven
56 Maassluis
57 Rotterdam-Hofplein
58 Den Haag CS - R'dam Hofplein vv
59 Den Haag CS - Zoetermeer vv
60 Roosendaal
61 Rotterdam CS
62 Leiden
63 Alphen a/d Rijn
64 Gouda
65 Gouda Oost
66 Schiphol - Hoofddorp
67 Amsterdam Zuid WTC
68 Tiel
69 Geldermalsen
70 Rhenen
71 Arnhem
72 Zevenaar
73 Nijmegen
74 's-Hertogenbosch
75 Tilburg West
76 Eindhoven
77 Deurne
78 Horst-Sevenum
79 Weert
80 Roermond
81 Sittard
82 Heerlen
83 Kerkrade Centrum
84 Valkenburg
85 Maastricht
86 Maastricht Randwyck
87 extra trein
88 niet instappen
Mark schreef:DD-AR kan overigens wel Rotterdam Stadion en Eindhoven Stadion tonen. Boxmeer en Winterswijk zullen met de laatste update wel verdwenen zijn. Maar zelfs Kerkrade West zit nu in het pakket van DD-AR :?
Sinds wanneer heeft NS plannen om de dienst van de ZLSM over te gaan nemen tussen Kerkrade Centrum en Spekholzerheide?