Pagina 6 van 10

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 10:21
door Suus
Gisteren creatief spoorgebruik op Utrecht Centraal. De sprinter naar Amsterdam en Uitgeest van 17:17 was verhuisd naar spoor 4, daarom stond de sprinter naar Weesp en verder van 17:25 op spoor 5a. De IC naar Schiphol van 17:27 werd er daarom op spoor 5b achter gezet.

Vanochtend een probleem met een wissel tussen Breukelen en Maarssen, de IC naar Heerlen die op Bijlmer om 8:30 vertrekt werd daarom bij Breukelen naar het sprinterspoor doorgewisseld en bij Maarssen weer terug naar het buitenspoor. Dit leverde enkele minuten vertraging op.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 11:54
door Jurre
Niet echt een reiservaring, maar de sinds enkele weken geplaatste DRIS aan het Schapenkamp in Hilversum werkt eindelijk. Nu alleen nog de klok twee uur vooruit zetten :wink:.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 19:02
door ODRAIL
De DRISSEN in Rotterdam Nesselande zijn meer derfect dan dat ze het doen :? .

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 20:54
door Milco
Geen reiservaring, maar als ik op de AV van een station in Almere kijk, dan zie ik vrij vaak dat de s4600 richting Zl +2 heeft. Is dat toeval of is de dienstregeling zo krap?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 00:19
door deadlock
Vertraging rond Weeps geloof ik.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 09:34
door Suus
Ik denk dat er gisteren een buschauffeur sex heeft gehad.

Gisteren stond op het busstation bij Utrecht een bus met "999 WE ARE GONNA DO IT" en vanochtend stond er een bus met "999 WE JUST DID IT" :P

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 10:45
door hauptbahnhof
Hoe komt het dat die bussen zulke aparte bestemmingen hebben?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 11:21
door marvinkok
Bijzondere bestemmingen staan gewoon voor alle CXX bussen in infoxx. Een beetje creatieve chauffeur kan erg veel leuke bestemmingen vinden. Vaak worden er tijdens Mat-ritten wel eens aparte bestemmingen gefilmd. Aan de 999 te zien zal dat hier ook zo zijn.
Kreeg zelf van de week bijvoorbeel leuke reacties op straat toen ik buiten dienst "Zomerkriebels" op de film had staan. Dat soort bestemmingen is waarschijnlijk ooit eens in infoxx geladen voor een evenement ofzo en er gewoon in blijven staan. Zo kan ik zelfs in Twente ook "Buiksl.weg/Pont" filmen, of "310 Station Zuid"

Afbeelding
Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 11:55
door Daniel
Bij die laatste is wel apart dat het lijnnummer bij de bestemming zit.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 12:12
door tsov
Waarschijnlijk voor de extra ritten die de NS wel eens inkoopt als er werkzaamheden zijn, dan kunnen de chauffeurs niet altijd inloggen, of, als het op zondag is staan de ritten maar tot Schiphol in Infoxx. Ik heb in het verleden wel eens bussen met 999 Geen Dienst en een batterij papier achter de voorruit zien rijden. Bij de laatste grote werkzaamheden reden er ook extra ritten op de 197, die reden wel mooi met het lijnnummer 197, maar als bestemming Extra Rit. Ik vraag me af of ze dan echt ingelogd zijn, of dat ze via meetrit oid reden.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 12:28
door dylanwild94
marvinkok schreef:Kreeg zelf van de week bijvoorbeel leuke reacties op straat toen ik buiten dienst "Zomerkriebels" op de film had staan.
de tekst zomerkriebels heb ik op een dubbele gelden bus zien staan van GVU vorige jaar op de eerste dag dat het OVweekendbuskaartje van de kruitvat gelding was.
Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 22:59
door VIRM
Vanmiddag stond ik in de s4700 van Zaandam naar Amsterdam Centraal. Toen we op Sloterdijk op spoor 5 stonden te wachten tot de vertrektijd, riep Loes ineens iets nieuws om: "Dames en heren, er vindt extra controle plaats. Wilt u zo vriendelijk zijn uw vervoersbewijs bij de hand te houden?" Geen controle in de trein gezien. Weet iemand hoe dat zit met deze omroep?

Verder op Schiphol nog opgevallen dat Tuffy daar een vertraging omriep; meestal hoor je daar qua vertragingen gewoon nonautomatische omroepen.
Nog een minpuntje op Schiphol: ondanks mijn eerdere melding heeft NS nog niet alle CiCo's op slechtziendvriendelijke plekken (dus langs de geleidelijn met noppentegels) geplaatst. :neg:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: do 18 jul 2013, 23:00
door Milco
Met de t872 hadden we drie (!) goederentreinen voor ons. Eerst een voor Ehv, toen voor Ht weer een en bij Gdm weer. Wel werden ze alle drie aan de kant gezet (na af en toe langzaam rijden en stilstaan). Na Htn hadden we een sprinter voor ons en voor Ut mocht een nachttrein richting Duitsland ons kruisen... Vertraging te Ut: 16 minuten.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 20:56
door Michael
IC t1258 was vandaag behoorlijk druk. Vanaf Antwerpen was het gangpadenwerk. Is het nou echt zoveel moeite om er wat extra rijtuigen aan vast te maken?

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:09
door iljitsch
Vandaag naar Woerden gefietst. Ik wilde eigenlijk naar Vleuten maar het werd toch al laat en 53 km is zeker geen schande.

Ik zet m'n fiets op slot en open de vertrektijden-pagina in de NS-app: sprinter naar Den Haag vertrekt om 20.49 u. Het was op dat moment 20.48 u... en natuurlijk drie trappen omhoog om bij 't perron te komen. Het was dus al 30.50 u toen ik de trap afkwam, maar de HC was zo vriendelijk om even te blijven staan. :thumbup:

We waren wel tot op de seconde op tijd op Gouda Goverwelle, dus een en ander ging niet ten koste van de zes minuten stilstaan aldaar.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:53
door Mr-W
Vandaag naar Eindhoven geweest om schoolspullen te kopen voor volgend schooljaar. de s9600 van 18:30 zat vol met PSV-supporters voor de afscheidswedstrijd van Mark van bommel.Ik zag in Brandevoort al veel mensen op het perron staan en besloot om in de stiltecoupé van de DZZ te gaan zitten.Helaas zaten hier ook voetbalsupporters die aan het schreeuwen waren(voetbalachtige kreten zoals PSV! en Boeren!) Ik en een aantal andere reizigers stoorde daaraan.
Op de terugweg reed de s9600 om 20:18 met 2x SGM 3 waar nog enkele wandelaars van de vierdaagse inzaten.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: za 20 jul 2013, 08:05
door Jef400
[Sarcasme] [Aan] Dan zullen stiltecoupe-fetisjisten de tijd van hun leven hebben gehad. [Sarsacsme] [uit]

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: za 20 jul 2013, 09:48
door Aking
iljitsch schreef:Het was dus al 30.50 u toen ik de trap afkwam,

Toe maar! (A)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: za 20 jul 2013, 19:28
door Ardan
Afgelopen nacht met een extra late t3686 van Deventer naar Zwolle gegaan :) Die trein mag van mij wel elk weekend rijden...

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: za 20 jul 2013, 23:19
door iljitsch
Aking schreef:
iljitsch schreef:Het was dus al 30.50 u toen ik de trap afkwam,
Toe maar! (A)
Ja, lastig typen op zo'n iPhone.

Vandaag dus weer terug naar Woerden om verder te fietsen. Uiteindelijk vanavond vanaf het gloednieuwe station Utrecht Leidse Rijn weer terug naar Voorburg. Ik was op bezoek bij mensen die tussen Utlr en Utt wonen, en er werd mij verteld dat er vier keer per uur een trein van Terwijde naar Ut gaat, maar maar twee keer per uur vanaf Leidse Rijn...? Maar Wikipedia brengt uitkomst: blijkbaar is meer onmogelijk totdat er vier sporen naar Ut liggen. Overigens lijken Utlr, Utt en Vtn wel heel erg op elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Voorburg viel me op dat niet meer gebruikte tramsporen er nog goed bijliggen. Wordt er wel eens een tram die kant op gestuurd nu 10 met pensioen is? Ook is het stationsgebied zo te zien onlangs onder handen genomen en de rails liggen er nog. Ze hebben dus niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze op te ruimen, dus wellicht is er nog een kans dat de tram terugkeert in Voorburg in de toekomst.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: za 20 jul 2013, 23:48
door Justin
Utrecht Vaartsche Rijn en de remake van Utrecht Lunetten gaat er hetzelfde uit zien als de door jou genoemde stations. Beide stations zijn nu zo ongeveer voor de helft klaar. Woerden Molenvliet geloof ik ook, als daar mee begonnen wordt.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 00:11
door iljitsch
Er komen best wel veel nieuwe stations bij.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 00:30
door Suus
Zeker, in tien jaar tijd is Utrecht van drie stations (Ut, Uto en Utl) naar zes stations (Utzl, Utt en Utlr) gegaan en er is nog een zevende station in bouw :) Daarna is de koek wel op voor Utrecht.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 10:11
door Daniel
Justin schreef:Utrecht Vaartsche Rijn en de remake van Utrecht Lunetten gaat er hetzelfde uit zien als de door jou genoemde stations. Beide stations zijn nu zo ongeveer voor de helft klaar.
Nouja niet helemaal he. De perronkappen zijn wel hetzelfde, maar de totale aanblik vanaf straatniveau is nogal anders: bij Vaartsche Rijn mede doordat het deels boven het water ligt en tussen veel andere sporen waardoor je niet de trappartij zoals bij de stations tussen Utrecht en Woerden zo mooi als onderdeel van het geheel ziet. En het nieuwe Lunetten ligt niet verhoogt maar is toegankelijk vanuit een tunnel. Vaartsche Rijn krijgt daarnaast ook z'n letters op de zijkant van het viaduct i.p.v. op de perronkap.

Verder is Amersfoort Vathorst ook nog een station in diezelfde Randstadspoor-stijl, maar apart genoeg zijn Maarssen en Breukelen die ook bij Randstadspoor horen weer totaal anders. Wel leuker voor de variatie natuurlijk.

Re: OVer je reiservaringen in juli 2013

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 10:25
door Suus
Maarssen en Breukelen horen bij de drie vernieuwde stations voor de Utrechtlijn, ontwerp daarvoor is al stukken ouder dan die voor de Randstadspoorstations.