OVer je reiservaringen in augustus 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Milco »

Ik zat in trein t2679 met het plan om van Goes naar Rotterdam Centraal te gaan, daar over te stappen op Fyra t959 en bij Schiphol over te stappen op IC t777. Echter liepen we met de t2679 tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht zo’n 17 minuten vertraging op (wat door de machinist bij Dordrecht met een overdreven maar wel komische huilstem werd omgeroepen, de omroep over het nog te stoppen stations was ook geweldig; "Vliegtuigjes spotten op Schiphol..."). De overstap op Fyra t959 van 5 minuten ging verloren. Ik besloot toch in Rotterdam Centraal uit te stappen (nog steeds +17 voor de t2679) en met Fyra t961 naar Schiphol te gaan en vanaf daar een IC van een half uur later naar Almere Centrum. Terwijl ik op Schiphol wachtte op de IC van 21.33 uur, kwam om 21.30 uur de t2679 binnen en toen ik om 21.33 uur vertrok, stond deze nog aan het perron (met inmiddels ruim +20). Te Almere Centrum toch even nieuwsgierig op de borden gekeken en de t2679 zou met +25 in Almere Centrum aankomen, dus niet om 21.58 uur, maar rond 22.20-22.25 uur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

Het was door een vertraging dat ik in de t1970 terecht kwam tussen Dordrecht en Rotterdam vanavond, maar op de TBPs zorgen die superdaltreinen (die zou ik eigenlijk hebben) toch wel dat je behoorlijk op moet letten. De eigenlijk geplande reis zou bestaan uit de t12685 en t583, met dus in Rotterdam een overstap van de IC naar Groningen op de IC naar Groningen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door VIRM »

Gisteravond in de t2695 een demonstratiecursus 'hoe krijg ik een coupe zo snel mogelijk leeg?', toen iemand middenin de coupe ging overgeven... Dus maar even een deurtje verder gaan zitten...
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door iljitsch »

Ik maak een kleine fietstocht in drie etappes: gister Den Haag - Gouda Goverwelle, vandaag verder naar IJsselstein, morgen langs de Lek terug. Maar volgens 9292 rijdt er tot en met vandaag geen tram in Utrecht, dus maar uitgeweken naar Nieuwegein om daar bus 377 naar Utrecht CS te nemen (zit ik nu in).

Wie schetst mij verbazing dat er wel degelijk trams rijden???

Afbeelding

Ook vreemd dat de bus nummer 377 heeft terwijl bij de halte 77 staat. Ik vertrouwde die tram niet helemaal, misschien rijdt-ie niet de hele route, dus toch maar de bus genomen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Milco »

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door iljitsch »

Hm, in Den Haag zetten ze bij de (overdadige) omleidingen ook borden e.d. Bij de haltes. Die heb ik hier niet gezien, behalve over het sluiten van busstation noord bij het CS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Milco »

Gisteren met lijn 40 van Delft naar Rotterdam Centraal reden we verkeerd in Rotterdam: niet vanaf de Van Aerssenlaan via de Diergaardetunnel naar de Beukelsdijk, maar linksaf via de Bentincklaan, rechtsaf Statentunnel en toen rechtsaf Beukelsdijk op om bij de rotonde bij de halte Beukelsdijk weer terug te keren naar Centraal Station.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door nvdw »

De trams rijden in Utrecht tot Kanaleneiland Zuid, daar staan vervangende bussen onder lijnnummer 460 voor het traject tot Busstation West.

De haltes voor de lijnen 74/77 zijn vrijwel nergens aangepast op het tijdelijke lijnnummer (de DRIS-panelen uiteraard wel).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Mr-W »

Ik ben vandaag met Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort naar de stad geweest, Bus zat op de heenweg goed vol 6 reizigers die meegingen tot de Kasteeltraverse en daar stapte 7 reizigers in richting Rijpelberg,terugweg waren er maar 4 reizigers.
Op de terugweg toen ik op station Helmond zat te wachten sprak een Oost Europeaan me aan in het Engels of ik een pakje sigaretten wou kopen, gelukkig kwam op dat moment mijn bus aan en was ik van hem af. zei goedemiddag en toen begon de Buschauffeur over dat zijn bus geen taxi is omdat ik volgens hem de bus op de verkeerde plek van het tijdelijke busstation aan gaf dat ik mee wilde,heb hem genegeerd en ben gaan zitten. Toen ik uitcheckte bleek dat er teveel is afgeschreven dus morgen maar weer een compensatieverzoek sturen.(waarschijnlijk weer halte Deltaweg aan de andere kant van de stad in de plaats van station Helmond vanwege de verbouwing van het station).
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door BR628 »

Vanmorgen had mijn trein helaas een aanrijding met een persoon luttele kilometers voor Harderwijk. Na lang wachten werd de trein geëvacueerd met een daarnaast geplaatste DDZ, waar de reizigers via een loopbrug in over konden stappen. Uiteindelijk de bekende 2,5 uur vertraging opgelopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Gisteren met lijn 40 van Delft naar Rotterdam Centraal reden we verkeerd in Rotterdam: niet vanaf de Van Aerssenlaan via de Diergaardetunnel naar de Beukelsdijk, maar linksaf via de Bentincklaan, rechtsaf Statentunnel en toen rechtsaf Beukelsdijk op om bij de rotonde bij de halte Beukelsdijk weer terug te keren naar Centraal Station.
Hmm, misschien was er iets gebeurd in de Diergaardetunnel?
Ik heb ook eens gehad dat de Diergaardetunnel in die richting niet bereden kon worden, waardoor lijn 44 richting Zuidplein toen vanaf CS via Weena, Beukelsdijk, Diergaardetunnel, Bentincklaan, Statentunnel, Beukelsdijk, Heemraadssingel reed.
Ik stond toen bij de halte Diergaarde Blijdorp te wachten op bus 44 naar het Zuidplein, dus ik was heel blij dat de chauffeuse toen even riep dat de bus bij de halte aan de overzijde stond. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Maar volgens 9292 rijdt er tot en met vandaag geen tram in Utrecht, dus maar uitgeweken naar Nieuwegein om daar bus 377 naar Utrecht CS te nemen (zit ik nu in).
Had je beter de 374 kunnen pakken, die slingert een stuk minder door Nieuwegein. Al scheelt het nou ook weer niet heel veel.
iljitsch schreef:Hm, in Den Haag zetten ze bij de (overdadige) omleidingen ook borden e.d. Bij de haltes. Die heb ik hier niet gezien, behalve over het sluiten van busstation noord bij het CS.
Er zitten in Utrecht doorgaans kleine (briefkaartformaat achtige) kaartjes in de informatieborden in de abri. Maar wellicht dat men de boel al aan het aanpassen was voor de nieuwe dienstregeling m.i.v. volgende week en de meldingen daarmee al verdwenen zijn.

Waarschijnlijk zullen er vandaag ook wel trams binnen Utrecht gereden hebben trouwens, maar dat zijn dan de testritten op het geheel vernieuwde baanvak geweest die voor de laatste dagen ingepland waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door iljitsch »

Ik word ondertussen aardig nijdig op de rotte overstapsituatie bij de HTM. Lijn 12 is altijd net weg als ik met de trein aankom op Den Hasg HS. Van de week overstappen van 3 op 12: 14 minuten. Vanmorgen van 2 of 4 op de stoptrein naar Utrecht 1 of 0 minuten. Ze rijden allebei om het kwartier, maar wel vlak achter elkaar aan. Waar slaat dat op? En nu weer, kom met de stoptrein uit Utrecht op Den Haag CS: 14 minuten wachten op 2, 15 op 4.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Thom91 »

Lelystad Zuid, 12:12, Zaterdag 31 augustus 2013 . De trein gaat ongewoon vroeg in de ankers, we staan stil voor de inrijder van Lelystad. Ondertussen al een smsje ontvangen. 'Kut, defecte trein op de Hanzelijn, ik ga Lelystad niet halen, terug naar Zwolle.'
Wij weten voldoende. Na een minuut of 10 worden we binnen gelaten op spoor twee. Op naar spoor vier waar de IC naar Leeuwarden van 12:19 zou vertrekken, inmiddels is het al 12:25. Opeens springt de trein op de borden er af en komt de IC naar Groningen van 12:49 er op te staan. De trein komt alsnog binnen, geel knipper - ROZ op spoor twee achter een andere VIRM. Na een minuut of twee volgt een omroep: "attentie voor het trein personeel op spoor 2 wilt u contact opnemen met de treindienstleider?'' Dat staat gelijk aan, we weten het zelf ook niet meer. Het zonnetje schijnt dus ik met mijn reisgezelschap gaat even lekker in het zonnetje staan en een lunch tot ons nemen.
Rond de klok van 12:40 doemt de IC naar Lelystad op, en blijft daar vervolgens staan. Toevallige aanwezige Klaasje sprak ik daar, en die wist mij te vertellen dat het slimste is om die trein ook op geel knipper - ROZ binnen te nemen op spoor twee, en vervolgens 'onze' IC naar Groningen binnen te nemen op spoor vier. Eerst komt er nog een pimpel met 140 door Lelystad gestoven alvorens om 12:50 het plan tot uitvoer te brengen wat Klaasje mij een minuut of 15 (!) geleden wist te vertellen. De trein naar Groningen komt met +7 het station binnen en we mogen met een vol perron op deze VIRM-IV afstormen. Met +11 wordt vertrokken naar Zwolle waar met +9 wordt gearriveerd, aansluiting naar Enschede gemist. Daar nog 25 minuten in het zonnetje, de trein naar Enschede was vertraagd, en vervolgens is onze dag verder voorspoedig verlopen. Maar het was wel enerverend, en voor mijn buddy op Zwolle vooral lang, 1 uur gewacht op ons.
Laatst gewijzigd door Thom91 op ma 02 sep 2013, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2013

Bericht door Edwin »

Die verdraaide 147 ook. Zelf tafereel niet kunnen meemaken op Almere Centrum. Werkzaamhedenpagina maar goed in de gaten houden...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten