Pagina 4 van 11

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 19:20
door Daniel
Ik had vanmiddag de pech tegelijk met een lijn 12 op Busstation Oost in Utrecht aan te komen terwijl tegelijk ook de noodtrap buiten dienst was omdat men bezig was de vloer op het nieuwe plateau te leggen en de doorgang van de noodtrap naar de oude traverse inmiddels dichtgemaakt is. Al met al een forse filevorming onderaan de trap die zo te zien vanmiddag nog geen eenrichtingsverkeer was. Het busstation zelf kwam trouwens ook stukken chaotischer over dan vorige week.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 19:24
door Thom91
Ass - Zd kan prima dubbelsporig overigens. Maar goed, de waarheid zal ergens in het midden liggen. Dikwijls ook meegemaakt dat er bij Hmta wel gewijzigd werd.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 20:49
door VIRM
Thom91 schreef:Ass - Zd kan prima dubbelsporig overigens. Maar goed, de waarheid zal ergens in het midden liggen. Dikwijls ook meegemaakt dat er bij Hmta wel gewijzigd werd.
In theorie kan tweesporig best ja, met 4x IC richting Alkmaar, 4x Sprinter naar Uitgeest, 4xIC in de spits naar Enkhuizen en 2x Sprinter naar Hoorn. Alleen het is een klein beetje onhandig dat ze kennelijk niet altijd iets flexibel via een ander spoor kunnen omgooien. :P
Maar in de toekomst zal men wellicht wat moeten gaan veranderen. ;)

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:04
door Klaasje
Als we PHS gaan rijden dan is veel flexibeler en met meer oog voor de gevolgen bijsturen noodzakelijk als we niet kilometerslange viersporigheden gaan aanleggen. De voortekenen op papier zijn positief maar het is altijd even afwachten wat er van papier naar de praktijk komt. Sowieso is een betere ondersteuning van de treindienstleider noodzakelijk.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:13
door Karl
VIRM schreef:@Karl en Thom: in de woeste fantasiewereld van mijn brein zou Sloterdijk-Zaandam het liefst viersporig zijn, zodat alles wellicht ook wat flexibeler zou kunnen zijn in dit soort situaties. :) Lijkt mij ook handig als er een ETMET moet komen... Maarja, fantasie...
Ik vraag het mij af, met minder infrastructuur word je (wanneer ècht nodig) gedwongen flexibel te zijn; met meer infrastructuur neemt de capaciteit toe, maar als de intensiteit niet evenreding toeneemt, dan is er minder noodzaak om flexibel te worden. Zeker gezien de wisselliefde van ProRail.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:42
door hauptbahnhof
Sommige HC's en die Service & Veiligheid-medewerkers van NS kunnen een voorbeeld nemen aan de HC die ik net in de trein (s3500) naar huis had. Ik had een kaartje naar Amsterdam Holendrecht maar zat in de IC richting Schiphol (al voorbij Utrecht CS) die dus Holendrecht voorbijrijdt naar Bijlmer ArenA. Zegt de HC dat we dus later moeten overstappen (wat eigenlijk niet eens mag dus voor mij mag ie al een lintje krijgen). Ondertussen liet ik mijn bedrijfspas zien maar hij zag het niet (treinkaartje + kortingskaart + bedrijfspas; zo kun je idd iets over het hoofd zien). Dus hem er toen op geattendeerd dat we een GVB-bedrijfspas hebben, heeft ie zich meteen verontschuldigd en het was allemaal prima. Een stuk beter dan die S&V'ers die komen dreigen met: "voor deze keer mag je ermee maar of dat volgende keer ook zo is...".

Overigens zijn we na vertrek vanaf Ht ook al door S&V gecontroleerd maar ja, dan zeggen ze niks over de exotische bestemming Ashd want met die trein reizen we gewoon legaal tot Utrecht Centraal.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:50
door VIRM
@Hauptbahnhof: Holendrecht is zo exostisch en paradijselijk, dat de SLT en de SGMm hem nog (steeds) niet in de automatische halte-afroep hebben. ;)

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:54
door hauptbahnhof
In de SGM vanavond werd 's Hertogenbosch Oost ook niet omgeroepen, dus nog een exotisch oord overigens :P

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 21:57
door VIRM
Is weer wat anders dan permanent Klardie in je oor. ;)

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 22:14
door hauptbahnhof
Vind ik ook geen mooie stem maar SGM-stem is echt VERSCHRIKKELIJK!!!

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 08:34
door Suus
Sinds vandaag zijn de looproutes naar Utrecht Busstation Oost anders, van de stationshal naar de bus moet je nu via het oude stadsbusstation, vanaf de bus naar de stationshal mag je via de stalen trap en het bordes. Om dit duidelijk te maken stond er een of andere schreeuwlelijk in de stationshal met daarachter een man die rustig zei "niets aan de hand, maar je moet alleen even naar links in plaats van rechts".

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 10:56
door Edwin
Vanochtend ging ik met lijn 6 ri Almere Centrum. Maar vlak voor Greta Garboplantsoen lette een automobilist niet op het rode stoplicht en op de aanstormende bus. Gevolg een aanrijding. Gelukkig geen gewonden, onder meer omdat de auto langzaam over de busbaan reed. Precies in het midden van de linkerkant van de bus raakte de auto de bus. Eén "zijkantje" van de bus (Amba 8247) zat los, maar de auto zal wel worden afgeschreven.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 12:26
door Karl
Bee schreef:Sinds vandaag zijn de looproutes naar Utrecht Busstation Oost anders, van de stationshal naar de bus moet je nu via het oude stadsbusstation, vanaf de bus naar de stationshal mag je via de stalen trap en het bordes. Om dit duidelijk te maken stond er een of andere schreeuwlelijk in de stationshal met daarachter een man die rustig zei "niets aan de hand, maar je moet alleen even naar links in plaats van rechts".
Er was inderdaad veel personeel op de been. Allerlei soorten hesjes stonden er bij de trap naar het oude stadsbusstation. Een paar schreeuwden tegen de reizigers, een ander leek mensen te tellen ofzo.

Bij lijn 12 stonden nu ook wel tien man in hesjes mensen te vertellen dat ze op de stoep moesten blijven staan. Het was weer druk, maar in vergelijking met gisteren viel het best mee.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 17:33
door VIRM
@Edwin: het is ook vrij opvallend hoeveel mensen een rijbewijs mogen hebben, maar echt totaal geen auto kunnen rijden. ;)

Vandaag een gevalletje je weet dat je te vaak gebruik maakt van de diensten van de NS bij controle in de s4700 tussen Sloterdijk en Zaandam: ""Goedemiddag, uw kaartjes alstublieft ... Hey, jou heb ik een tijdje niet gezien!" :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 17:57
door dylanwild94
VIRM schreef:@Edwin: het is ook vrij opvallend hoeveel mensen een rijbewijs mogen hebben, maar echt totaal geen auto kunnen rijden. ;)
kijk eens vandaag om half 9 naar Nederland 1. en dat de komende 4 weken nog. :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 18:03
door Suus
Karl schreef:
Bee schreef:Sinds vandaag zijn de looproutes naar Utrecht Busstation Oost anders, van de stationshal naar de bus moet je nu via het oude stadsbusstation, vanaf de bus naar de stationshal mag je via de stalen trap en het bordes. Om dit duidelijk te maken stond er een of andere schreeuwlelijk in de stationshal met daarachter een man die rustig zei "niets aan de hand, maar je moet alleen even naar links in plaats van rechts".
Er was inderdaad veel personeel op de been. Allerlei soorten hesjes stonden er bij de trap naar het oude stadsbusstation. Een paar schreeuwden tegen de reizigers, een ander leek mensen te tellen ofzo.
Vanmiddag was er zelfs een microfoon met een grote speaker uit de kast gehaald. Ik vraag mij af of al die manschappen de hele maand blijven worden ingezet want voor je het weet is het weer een grote bende natuurlijk :|

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:09
door Milco
Sinds kort zit ik in Ermelo op school, bij de halte Sonneheerdt. Ik ben om 16.00 uur klaar, maar schoolbus 620 met vertrek 16.18 uur was veel te laat, dus ik kon even later met de omrijdende lijn 103 naar Harderwijk. In Harderwijk wilde ik eigenlijk lijn 159 van 16.27 uur hebben, of de 142 van 16.34 uur om bij Mast in Zeewolde op de 159 over te stappen, maar doordat ik al later in Harderwijk was, vertrok ik daar ook een half uur later dan gepland, en hoewel de bus naar Almere er stond, ben ik twee minuten eerder (dus alsnog 28 minuten later dan de planning) met bus 148 naar Lelystad gereisd om vanaf daar met de trein naar Almere te reizen. Dit is aanzienlijk sneller dan de 159 rechtstreeks naar Almere te pakken (bijna een kwartier sneller), zeker gezien het feit dat ik nu al een half uur later uit Harderwijk vertrok dan gepland. Ik was om 18.10 uur thuis. Als schoolbus 620 wel op tijd was, was ik om 17.50 uur al thuis.

Ik weet niet of de 620 vaker te laat is, maar volgens mij is die kans wel groot. Morgen ga ik denk ik niet met schoolbus 620 (tenzij deze keurig op tijd rijdt), maar ik ga met lijn 103 van 16.31 uur naar Nijkerk om daar over te stappen op bus 160 naar Almere. Op deze manier ben ik om 18.05 uur thuis, maar deze verbinding lijkt mij betrouwbaarder dan lijn 620.

Is er toevallig iemand die kan bevestigen of de middagrit van de 620 meestal op tijd danwel te laat is, of is dit verschillend?

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:13
door Edwin
VIRM schreef:@Edwin: het is ook vrij opvallend hoeveel mensen een rijbewijs mogen hebben, maar echt totaal geen auto kunnen rijden. ;)
Deze man had niet opgelet, meer niet. Ik verbaas in Almere altijd over het aantal voetgangers, fietsers en auto's die nog door rood gaan bij het passeren van de busbaan.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:32
door Daniel
Bee schreef:Vanmiddag was er zelfs een microfoon met een grote speaker uit de kast gehaald. Ik vraag mij af of al die manschappen de hele maand blijven worden ingezet want voor je het weet is het weer een grote bende natuurlijk :|
Dat is het toch al... die noodtrap stroomt natuurlijk voor geen meter voor als je, ja ik tref het wel, dit keer tegelijk met een lijn 11 aankomt. Als je dan eenmaal boven bent gaat schiet het juist weer een stuk meer op want dat nieuwe plateau is een stuk ruimer dan de oude traverse. Al werd een deel van die ruimte weer ingenomen door een bouwvakker die met een grote trekker rondliep om het vele regenwater ervan te verwijderen :P

De grote lichtkranten in de hal zijn trouwens ook niet te missen en sturen reizigers op weg naar de sneltram via de middentunnel als zijnde een "snelle route".

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:35
door Ronald
@Milco: Die rit van lijn 620 lijkt me niet erg betrouwbaar. De rit rijdt voor een school in Amersfoort en is een typische "uitstappersrit". Als ik naar de vertrektijden kijk zit er vier minuten tussen de eerste twee haltes (de twee schoollocaties), iets dat in de praktijk lang niet haalbaar is. Misschien kan de bus ook juist wel eens te vroeg zijn, of delen van de route overslaan als het reizigersaanbod dat toelaat.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:42
door Daniel
Ook nog de lijn vanaf GSG Arnhemseweg zie ik, da's echt wel een plek waar je in spitstijd (en dat begint rond de tijd dat 'ie daar is wel zo'n beetje) goed vast kunt staan tussen Julianaplein en Stadsring.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:45
door Milco
Nee, dat dacht ik ook al, dat die bus niet betrouwbaar zou zijn.

Morgen maar kijken wat ik doe, als de 620 niet op komt dagen pak ik toch pas om 16.31 uur de 103 naar Nijkerk. Of de 205 van 16.03 uur naar Harderwijk, alleen is dit wat krap als ik om 16.00 uur uit ben, terwijl ik de 103 naar Nijkerk weer erg laat vind...:(

Overigens kwam vanmiddag rond 16.08 uur een MAN Lion's Regio langs met 'Harderwijk' op de film (geen lijnnummer), dus ik vragen aan de chauffeur en hij zei dat dit schoolvervoer is en dat dit niet de 620 was. Achteraf bedacht ik me dat het lijn 674 was die in Harderwijk eindigt bij halte Boomkamp... Jammer dat er geen lijnnummer op het display stond. (Of ik heb 't niet gezien; dat kan ook natuurlijk.)

Overigens kwam rond 16.45 uur een MAN Lion's City TÜ van Besseling (toch?) station Harderwijk oprijden, buiten dienst, dus ik vermoed dat dat de 620 was.

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 19:50
door Ronald
Jammer dat je school ver van het station is, anders is met de trein via Zwolle waarschijnlijk nog sneller...

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: di 10 sep 2013, 23:25
door microshit
Milco schreef:Nee, dat dacht ik ook al, dat die bus niet betrouwbaar zou zijn.

Morgen maar kijken wat ik doe, als de 620 niet op komt dagen pak ik toch pas om 16.31 uur de 103 naar Nijkerk. Of de 205 van 16.03 uur naar Harderwijk, alleen is dit wat krap als ik om 16.00 uur uit ben, terwijl ik de 103 naar Nijkerk weer erg laat vind...:(

Overigens kwam vanmiddag rond 16.08 uur een MAN Lion's Regio langs met 'Harderwijk' op de film (geen lijnnummer), dus ik vragen aan de chauffeur en hij zei dat dit schoolvervoer is en dat dit niet de 620 was. Achteraf bedacht ik me dat het lijn 674 was die in Harderwijk eindigt bij halte Boomkamp... Jammer dat er geen lijnnummer op het display stond. (Of ik heb 't niet gezien; dat kan ook natuurlijk.)

Overigens kwam rond 16.45 uur een MAN Lion's City TÜ van Besseling (toch?) station Harderwijk oprijden, buiten dienst, dus ik vermoed dat dat de 620 was.
Heel toevallig op het Groevenbeek College?
Moet daar zelf ook ééns in de twee weken heen, vanuit en naar Utrecht. Is ook zo'n fijn drama, als je 9292 geloven mag. :x

Re: OVer je reiservaringen in september 2013

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 08:44
door dylanwild94
vanochtend eens verbaast over de dienstregeling tussen de akker en tussenwater. het perron op spijkkenisse centrum staat vol er komt een d aan er stappen mensen, en op de dris komt er over 3 min dan weer een d en daarna over 2 min weer een c. terwijl de meeste mensen in de c moeten zijn dat dus ook altijd proppen is. terwijl de d's die komen altijd wel zitvol of zelf halfvol verder rijden.