OVer je reiservaringen in november 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Thom91 »

Molenvliet is al maanden open ;)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Karl »

Thom91 schreef:Molenvliet is al maanden open ;)
Volgens de Wiki niet voor reizigers.
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Thom91 »

Dat zeg je ook niet, je hebt over de 'opening van Molenvliet.' Niet in welke functie ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
En daar komen ze nu pas achter? :')
Maar waarschijnlijk kan de s9700 dus weer rijden als spoor 8/9 weer in gebruik zijn en de s9700 naar spoor 15 kan.

@ Karl: ik heb de s9700 inderdaad vaak genoeg van spoor 3 zien vertrekken. Vanmiddag was dat echter geen optie vanwege de kapotte brug tussen Rtd en Sdm. Wat was daar eigenlijk mee aan de hand? :?:

@ Wubbo: een studiegenoot van me komt uit Nwk en is de laatste tijd vaak te laat omdat de s9700 niet rijdt en de s4000 vaak met een aantal minuten vertraging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:
Bee schreef: Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
En daar komen ze nu pas achter? :')
Maar waarschijnlijk kan de s9700 dus weer rijden als spoor 8/9 weer in gebruik zijn en de s9700 naar spoor 15 kan.
Nou ja, al sinds begin 4 november (daar kwamen ze op een zondag achter en de maandag daarna reed de s9700 niet meer; onder de reden "ingelaste werkzaamheden"). Keren op de s4000 zal wel te lastig zijn voor NS, men heft liever die s9700 op totdat alle perronwerkzaamheden in Rotterdam klaar zijn. Over de klantvriendelijkheid van een maand lang de s9700 opheffen zal ik maar niets zeggen :X
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door marvinkok »

Mr-W schreef:
marvinkok schreef:Had het nog niet voorbij zien komen, maar tussen de Marssteden en de halte Boekelo Centrum rijdt een taxibusje/buurtbusje omdat de grote bus bij de halte Centrum kan keren en de rest van de haltes onbereikbaar is door werkzaamheden.
Niet heel abnormaal uiteraard, behalve dat de chauffeur van de reguliere grote bus bij TSN overstapt op het kleine busje, ermee naar Boekelo rijdt, en weer terug en dan vanaf TSN weer doorrijdt met de gewone bus...
Hieronder een (wat mindere foto) van vanochtend vroeg op het wisselpunt.
Afbeelding
(Buurtbusje staat hier met parkeerlicht aan, verlichting deed het verder wel ;) )
Ben niet bekend in Twente maar zorgt het wisselen van bus niet voor enorme vertragingen op de rest van de lijn ?
Neu, richting Boekelo laat je een heleboel haltes liggen, dus dat is geen probleem, richting Enschede zit er nog een omleiding in de route (stuk van het havengebied wordt niet aangedaan) waardoor het allemaal wel te doen is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door webguy »

In Arnhem is de eerste van vier nieuwe wachtruimes bijna af. Ze zijn ongeveer twee weken geleden begonnen en bouwen ze stapsgewijs bijna parallel. Op vier eilandperrons tegelijk troep dus. Ik ben benieuwd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Aking »

Er waren vanmorgen problemen op de SUNIJ-lijn: Het wissel richting Nieuwegein Stadscentrum vanuit t St. Antonius werkte niet echt mee, hierdoor stond de tram uit die richting stil op de kruising/wisselstraat ter hoogte van de Zuidstedeweg. Dit zorgde er op zijn beurt weer voor dat de tram naar Nieuwegein-zuid niet over kon steken, waardoor wij achter deze tram en dus voor de halte Stadscentrum stonden te wachten...

Gelukkig konden we na +/- 5 minuten weer verder.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door The best »

Was vanmiddag op weg van Zwolle naar Groningen en toen moest er helaas iemand voor de trein springen. Dus iedereen moest in Assen de trein uit en daar maar verder met de bus. Eerst kwam lijn 50 richting Groningen aan, maar die zat al snel propvol dus toen maar lijn 58 gepakt. Via leuke dorpjes als Gasteren, Anloo en Noordlaren uiteindelijk in Groningen aangekomen. maar die bus rijdt nog best een mooie route. Alleen de tocht duurde meer dan een uur, terwijl het met de trein nog geen twintig minuten is.

Informatievoorziening van de NS was trouwens best goed. Het werd in de trein een aantal keer omgeroepen en ook op het perron werd het meerdere keren omgeroepen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ardan »

webguy schreef:In Arnhem is de eerste van vier nieuwe wachtruimes bijna af. Ze zijn ongeveer twee weken geleden begonnen en bouwen ze stapsgewijs bijna parallel. Op vier eilandperrons tegelijk troep dus. Ik ben benieuwd.
Ik las gisteren in het Arriva-blaadje dat heel Arnhem-Winterswijk nieuw meubilair krijgt binnenkort.
Ik doe ook maar wat
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door busburger »

Ben niet bekend in Twente maar zorgt het wisselen van bus niet voor enorme vertragingen op de rest van de lijn ?
Neu, richting Boekelo laat je een heleboel haltes liggen, dus dat is geen probleem, richting Enschede zit er nog een omleiding in de route (stuk van het havengebied wordt niet aangedaan) waardoor het allemaal wel te doen is.
Ik weet niet precies hoe het met de tak van lijn 6 naar het legendarische Boekelo zit, maar bij station Enschede krijg ik meestal de indruk dat de rijtijden hier comfortabel ruim zijn, gezien de tijden van binnenkomst van de meeste lijnen. Al zijn helaas ook hier bepaalde trajecten kwetsbaar in de spits en is de mooie tijd van de snelle Volvo's bij de TET al heel lang voorbij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Daniel »

Geen idee wat er aan de hand was vanmorgen, maar de Van Zijstweg (stad uit) en Europalaan (stad in) in Utrecht stonden muurvast vanmorgen net als het Anne Frankplein. Zo´n beetje alle stads- en streekbussen reden hierdoor om via de Croeselaan en Balijelaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Bluearrow »

Ardan schreef:
webguy schreef:In Arnhem is de eerste van vier nieuwe wachtruimes bijna af. Ze zijn ongeveer twee weken geleden begonnen en bouwen ze stapsgewijs bijna parallel. Op vier eilandperrons tegelijk troep dus. Ik ben benieuwd.
Ik las gisteren in het Arriva-blaadje dat heel Arnhem-Winterswijk nieuw meubilair krijgt binnenkort.
(Geinmodus aan): Mogen de bewoners van heel Arnhem en Winterswijk dan iets kiezen uit de Ikea catalogus? (Geinmodus uit).
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ardan »

:lol: Okee, dat had wel iets duidelijker gemogen xD
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door VIRM »

Gisteravond kwam de t2695 met +24 Leiden Centraal binnen, waardoor ik de laatste trein naar huis zou missen.
Op Leiden Centraal sprak ik een S&V'er aan, die direct ging bellen (die later vol enthousiasme vertelde over dat hij de dag ervoor zijn mindervalidentraining op station Amersfoort had gevolgd). In de trein kon ik mijn 06-nummer doorgeven aan de HC, die iemand aan de lijn had om de taxi te regelen. Ik kreeg toen een sms'je van Munkhof ter bevestiging van de taxirit, en even later belde de taxichauffeur hoogstpersoonlijk op om te zeggen dat hij al klaarstond bij de taxistandplaats op het Ibis-hotel op Amsterdam Centraal. Op Amsterdam Centraal werd ik door S&V naar de taxi gebracht.
Met +30 thuisgekomen, maar wel fijn dat het op deze manier werd opgelost. :pos:

Overigens had de trein zoveel vertraging doordat de machinist in Zeeland erg voorzichtig reed in verband met gladde sporen. En aangezien er verderop ergens bij Rotterdam maar één spoor beschikbaar was, moest er worden gewacht op de tegentrein, waardoor de vertraging verder opliep.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Thom91 »

Goed geregeld dus, zo willen we het horen! *O*
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door marlies »

Netjes :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door fogeltje »

Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*

Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Ronald »

Vind je het heel gek dat ik dat eigenlijk normaal vind?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*

Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Daniel »

Met de winter op komst bleek NS vandaag z'n vloot onzichtbare treinstellen weer uit de mottenballen gehaald te hebben. Die konden ze immers mooi gebruiken om de s1700 en s11700 zogenaamd te verlengen wat vandaag de enige series vanuit Amersfoort richting Utrecht waren. Dit door behoorlijk beperkt spoorgebruik in Utrecht waar in ieder geval spoor 5, 7 en 8 eruit lagen (geen idee waarvoor, er waren geen werkzaamheden waarneembaar)

Kortom: in werkelijkheid reed die (1)1700 met op sommige momenten behoorlijk kansloze setjes van 6 bakken ('tis dat ze 'm nog moeten kunnen splitsen en het dus niet korter kan). In de t11759, die te Utrecht op 14A aangekondigd was maar uiteraard gewoon veilig kreeg tot op 14B, leverde dit op de B-fase waar bijna niemand stond al een zitvolle trein op. Op 14A kon ik een paar minuten eerder überhaupt niet lopen (liep direct vast onderaan de roltrap, zo vol stond het daar), dus wil niet weten hoe die trein er in het voorste treinstel uit gezien heeft...
De HC maakte er maar van dat we "door onverwachte drukte in deze trein" enkele minuten later dan gepland vertrokken waren.

Overigens reed de s5600 dan weer wel met 2x DDZ vandaag, maar dat was wat minder effectief: in Utrecht gaat aannemelijk geen hond een kwartier eerder reizen om op dezelfde tijd aan te komen en vanuit Amersfoort rijdt die vlak achter de IC aan die wel reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*

Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)
Dan heeft die chauffeur het waarschijnlijk fout. Sterker nog, de stickers in de bus zeggen zelf dat je de chauffeur kunt waarschuwen als je aansluiting gevaar loopt. Chauffeurs zeggen wel vaker iets zodat ze het niet hoeven te doen. Ik krijg vaker te horen "kan ik niet, ik kan bussen niet oproepen". Pas als ik vraag of ze het via de CVL kunnen doen, doen ze dat. Binnen Connexxion kan de CVL de betreffende bus waarschijnlijk meteen oproepen (hoewel ik dat niet zeker weet, wellicht moet Hermes/Eindhoven zelf ook bellen naar Hermes/Breng), voor Arriva pleegt de CVL dan gewoon een telefoontje.

Wat bedoelt je met "via de klantenservice"? Als je bedoelt dat ze met hun mobiele telefoon naar de klantenservice bellen (of jij zelf), dat zal wellicht niet de bedoeling zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*

Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)
Uit de "Hermes Huisregels" van hermes.nl:
http://www.hermes.nl/data/upload/Hermes%20huisregelfolder_2%281%29.pdf schreef:Overstappen? Vraag het vooraf aan de chauffeur. Als de dienstregeling het toelaat, regelt de chauffeur dat uw aansluiting bij de gewenste halte op u wacht.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*

Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)
Dan heeft die chauffeur het waarschijnlijk fout. Sterker nog, de stickers in de bus zeggen zelf dat je de chauffeur kunt waarschuwen als je aansluiting gevaar loopt. Chauffeurs zeggen wel vaker iets zodat ze het niet hoeven te doen. Ik krijg vaker te horen "kan ik niet, ik kan bussen niet oproepen". Pas als ik vraag of ze het via de CVL kunnen doen, doen ze dat. Binnen Connexxion kan de CVL de betreffende bus waarschijnlijk meteen oproepen (hoewel ik dat niet zeker weet, wellicht moet Hermes/Eindhoven zelf ook bellen naar Hermes/Breng), voor Arriva pleegt de CVL dan gewoon een telefoontje.

Wat bedoelt je met "via de klantenservice"? Als je bedoelt dat ze met hun mobiele telefoon naar de klantenservice bellen (of jij zelf), dat zal wellicht niet de bedoeling zijn.
De chauffeur noemde de CVL de klantenservice.
Zal het dan vaker aan chauffeurs vragen om een overstap te regelen tussen Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station en Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station het is namelijk goedkoper en sneller om lijn 24 tot Mierlo Ellenaar te nemen en dan over te stappen op lijn 20 richting Eindhoven,overstap is normaal zo'n 4 minuten alleen vertrekken veel chauffeurs te laat uit Helmond waardoor de aansluiting zeer krap is. In de richting Helmond horen de bussen tegelijk op de Ellenaar te komen en haal je de aansluiting meestal niet tenzij lijn 24 vertraging heeft en lijn 20 niet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2013

Bericht door microshit »

Zojuist een beetje brutale buschauffeur gehad. Een jongen achterin de halfgevulde bus liet een keiharde boer, tot grote pret van z'n vrienden. Chauffeur reageerde direct met een "proost" via de omroep. Het gelach nam toe. Gevolgd door "varken". De jongens kwamen inmiddels niet meer bij. "Ik doe dit pas 30 jaar, dus weet nog niet echt waar k mee bezig ben", leverde verbaasde blikken op en geen geluid meer te horen achterin.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten