Re: OVer je reiservaringen in november 2013
Geplaatst: wo 20 nov 2013, 22:07
Molenvliet is al maanden open ;)
Volgens de Wiki niet voor reizigers.Thom91 schreef:Molenvliet is al maanden open ;)
En daar komen ze nu pas achter? :')Bee schreef: Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
Nou ja, al sinds begin 4 november (daar kwamen ze op een zondag achter en de maandag daarna reed de s9700 niet meer; onder de reden "ingelaste werkzaamheden"). Keren op de s4000 zal wel te lastig zijn voor NS, men heft liever die s9700 op totdat alle perronwerkzaamheden in Rotterdam klaar zijn. Over de klantvriendelijkheid van een maand lang de s9700 opheffen zal ik maar niets zeggen :XMeltrain schreef:En daar komen ze nu pas achter? :')Bee schreef: Het probleem bij de s9700 is geloof ik dat de seininstallatie van spoor 16 in Rotterdam niet goed is aangesloten.
Maar waarschijnlijk kan de s9700 dus weer rijden als spoor 8/9 weer in gebruik zijn en de s9700 naar spoor 15 kan.
Neu, richting Boekelo laat je een heleboel haltes liggen, dus dat is geen probleem, richting Enschede zit er nog een omleiding in de route (stuk van het havengebied wordt niet aangedaan) waardoor het allemaal wel te doen is.Mr-W schreef:Ben niet bekend in Twente maar zorgt het wisselen van bus niet voor enorme vertragingen op de rest van de lijn ?marvinkok schreef:Had het nog niet voorbij zien komen, maar tussen de Marssteden en de halte Boekelo Centrum rijdt een taxibusje/buurtbusje omdat de grote bus bij de halte Centrum kan keren en de rest van de haltes onbereikbaar is door werkzaamheden.
Niet heel abnormaal uiteraard, behalve dat de chauffeur van de reguliere grote bus bij TSN overstapt op het kleine busje, ermee naar Boekelo rijdt, en weer terug en dan vanaf TSN weer doorrijdt met de gewone bus...
Hieronder een (wat mindere foto) van vanochtend vroeg op het wisselpunt.
(Buurtbusje staat hier met parkeerlicht aan, verlichting deed het verder wel ;) )
Ik las gisteren in het Arriva-blaadje dat heel Arnhem-Winterswijk nieuw meubilair krijgt binnenkort.webguy schreef:In Arnhem is de eerste van vier nieuwe wachtruimes bijna af. Ze zijn ongeveer twee weken geleden begonnen en bouwen ze stapsgewijs bijna parallel. Op vier eilandperrons tegelijk troep dus. Ik ben benieuwd.
Ik weet niet precies hoe het met de tak van lijn 6 naar het legendarische Boekelo zit, maar bij station Enschede krijg ik meestal de indruk dat de rijtijden hier comfortabel ruim zijn, gezien de tijden van binnenkomst van de meeste lijnen. Al zijn helaas ook hier bepaalde trajecten kwetsbaar in de spits en is de mooie tijd van de snelle Volvo's bij de TET al heel lang voorbij.Neu, richting Boekelo laat je een heleboel haltes liggen, dus dat is geen probleem, richting Enschede zit er nog een omleiding in de route (stuk van het havengebied wordt niet aangedaan) waardoor het allemaal wel te doen is.Ben niet bekend in Twente maar zorgt het wisselen van bus niet voor enorme vertragingen op de rest van de lijn ?
(Geinmodus aan): Mogen de bewoners van heel Arnhem en Winterswijk dan iets kiezen uit de Ikea catalogus? (Geinmodus uit).Ardan schreef:Ik las gisteren in het Arriva-blaadje dat heel Arnhem-Winterswijk nieuw meubilair krijgt binnenkort.webguy schreef:In Arnhem is de eerste van vier nieuwe wachtruimes bijna af. Ze zijn ongeveer twee weken geleden begonnen en bouwen ze stapsgewijs bijna parallel. Op vier eilandperrons tegelijk troep dus. Ik ben benieuwd.
Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*
Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Dan heeft die chauffeur het waarschijnlijk fout. Sterker nog, de stickers in de bus zeggen zelf dat je de chauffeur kunt waarschuwen als je aansluiting gevaar loopt. Chauffeurs zeggen wel vaker iets zodat ze het niet hoeven te doen. Ik krijg vaker te horen "kan ik niet, ik kan bussen niet oproepen". Pas als ik vraag of ze het via de CVL kunnen doen, doen ze dat. Binnen Connexxion kan de CVL de betreffende bus waarschijnlijk meteen oproepen (hoewel ik dat niet zeker weet, wellicht moet Hermes/Eindhoven zelf ook bellen naar Hermes/Breng), voor Arriva pleegt de CVL dan gewoon een telefoontje.Mr-W schreef:Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*
Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Uit de "Hermes Huisregels" van hermes.nl:Mr-W schreef:Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*
Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
http://www.hermes.nl/data/upload/Hermes%20huisregelfolder_2%281%29.pdf schreef:Overstappen? Vraag het vooraf aan de chauffeur. Als de dienstregeling het toelaat, regelt de chauffeur dat uw aansluiting bij de gewenste halte op u wacht.
De chauffeur noemde de CVL de klantenservice.fogeltje schreef:Dan heeft die chauffeur het waarschijnlijk fout. Sterker nog, de stickers in de bus zeggen zelf dat je de chauffeur kunt waarschuwen als je aansluiting gevaar loopt. Chauffeurs zeggen wel vaker iets zodat ze het niet hoeven te doen. Ik krijg vaker te horen "kan ik niet, ik kan bussen niet oproepen". Pas als ik vraag of ze het via de CVL kunnen doen, doen ze dat. Binnen Connexxion kan de CVL de betreffende bus waarschijnlijk meteen oproepen (hoewel ik dat niet zeker weet, wellicht moet Hermes/Eindhoven zelf ook bellen naar Hermes/Breng), voor Arriva pleegt de CVL dan gewoon een telefoontje.Mr-W schreef:Eigenlijk mogen Hermes chauffeurs geen aansluitingen regel via de klantenservice,dat ding is bedoeld voor noodgevallen,zei een chauffeur van Hermes tegen mij .(correct me if i'm wrong)fogeltje schreef:Gisterenavond naar Nijmegen. Ik had eigenlijk beter moeten weten dan de bus van 18:28 te pakken welke altijd met grote vertraging rijdt doch maar 2 minuten tijd heeft voor aansluiting. Bus komt +8 aantuffen. In Boekel was het inmiddels +10 (meestal maakt hij juist tijd goed). Ze zouden toch even bellen naar Arriva, maar 8 minuten wachten zouden ze waarschijnlijk niet doen. Tegen de tijd dat we in Uden waren was het nog maar +6 en Arriva stond nog netjes te wachten (+4 voor hem dus) *bus*
Door een omleiding in Zeeland werd het overigens nog wel wat meer, maar voor een dame die in Grave op lijn 9 moest overstappen werd ook keurig een overstap geregeld.
Wat bedoelt je met "via de klantenservice"? Als je bedoelt dat ze met hun mobiele telefoon naar de klantenservice bellen (of jij zelf), dat zal wellicht niet de bedoeling zijn.