OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag reed mijn trein verder door dan normaal bij station Den Haag Ypenburg (richting Den Haag Centraal). In plaats van te stoppen voor het sein (en de wissels) buiten de kap stopte hij vandaag met zijn neus onder de overkapping. Scheelde mij toch weer een meter of 15 door de regen lopen :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ardan »

Maar even een slechte foto gemaakt van de informatie die sinds kort op het scherm verschijnt bij het naderen van een station :)
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Michael »

Lijn 117 vertrek 10:56 vanaf station Breda kwam niet opdagen. Hierdoor moest ik in plaats van 10 minuten ruim 45 minuten wachten op het station omdat de volgende pas een half uur later kwam en ook nog eens te laat was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Beneluxtrein t1254 was vandaag propvol, tussen Brussel-Centraal en Rotterdam altijd mensen in het gangpad en minstens 80% van de reizigers hadden ook enorme hutkoffers bij zich. Het zal dan ook geen verbazing wekken dat de Intercity Direct naar Amsterdam van 19:54 in Rotterdam een paar minuten vertraging opliep door al die overstappers die naar binnen gepropt moesten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Vanmiddag wilde ik de 51 van De Boelelaan/VU richting Centraal Station hebben van 12:18. De metro kwam aanzetten, iedereen stapte in... en we bleven vervolgens doodleuk 10 minuten staan, waarvan 5 minuten met alle deuren gewoon wagenwijd open. Na 10 minuten kwam de chauffeur langs, die zei dat iedereen moest uitstappen en dat hij niet verder kon rijden om een reden die ik niet kon verstaan.
Nadat de metro was vertrokken, maar de 5 naar Zuid gepakt en daar weer de 50 naar Sloterdijk gepakt (na wat moeite om uberhaupt het stationsgebouw te vinden).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ardan »

CiCo's werken hier nog altijd niet optimaal. Maja, soms betaal je teveel, soms te weinig... compenseert elkaar soms wel weer :P
Mijn lijn, ik woon bij de Douwelerwetering..
Afbeelding
Paar dagen terug stond de CiCo nog op WKC Colmschate, maar was op het station weer op de juiste locatie. Teveel betaald dus.
Vanmiddag stond-ie op Snippeling.. en bij aankomst op het station op Biesboschlaan. Te weinig betaald dus.

Tsja :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Z2N »

Bee schreef:Beneluxtrein t1254 was vandaag propvol, tussen Brussel-Centraal en Rotterdam altijd mensen in het gangpad en minstens 80% van de reizigers hadden ook enorme hutkoffers bij zich. Het zal dan ook geen verbazing wekken dat de Intercity Direct naar Amsterdam van 19:54 in Rotterdam een paar minuten vertraging opliep door al die overstappers die naar binnen gepropt moesten worden.
Geen zorgen: dat is elke vrijdag zo: de laatste keer dat ik in Antwerpen was (anderhalve maand terug) nam ik ook deze rit, ook op vrijdag. Staand de landsgrens over, helaas..

Overigens moest ik met deze mee, de stopper die een half uur eerder vertrok was namelijk al veels te vol..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Er is een reden dat als ik in Brussel opstap, in Brussel-Zuid opstap (A)

En een overstap van 4 minuten is toch niet haalbaar op Brussel-Centraal in de spits, daar is het station te krap voor en hebben de treinen te vaak vertraging :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door lint41 »

lint41 schreef:Vanochtend werd mijn bus 252 bij de eerste halte op de Uithof (WKZ) geleegd, we waren immers 7 minuten te laat en de chauffeur vond dat voldoende om ons eruit te zetten. Raar idee van klantvriendelijkheid om je reizigers te dumpen op een halte waar veel andere volle bussen voorbij komen. Gelukkig had de derde bus, een 299, nog plaats om ons mee te nemen, al liep zijn vertraging ook op aangezien het instappen van een man of 40 in een Integro ook enige tijd kost...
Het is een maand geleden, maar ik heb keurig een reactie van U-OV gekregen op mijn klacht: de buschauffeur had een 'persoonlijke calamiteit', een gezien dit erg laat bij de verkeersleiding gemeld was hadden ze geen vervangende bus meer kunnen oproepen. Toch netjes, zo'n niet-standaard reactie met verklaring :pos:
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Soortvanhenk »

Zonet een DDAR (7544) als intercity van Groningen (vertrek 11:46) naar Den Haag Centraal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Ten eerste is jouw reservering reiservaring er een van maart, ten tweede is treinstel 7544 geen DDAR (meer), maar een DDZ. ;)
Laatst gewijzigd door Milco op di 04 mar 2014, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Soortvanhenk »

Oeps. Ja. Blijkt nog moeilijk om dit goed te doen ook nog.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten