OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door ODRAIL »

Dat was al in de tijd dat Syntus nog in de Achterhoek zat hoor.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ardan »

Oh wacht ja, was er vergeten bij te zetten dat het over de schermen in de bus ging :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

KM46 schreef:En wat is de reden van de vertraging? Dit is immers het beginpunt van deze trein.
Tochjo schreef:Schermen gaven "vertraagd uit buitenland" aan.
Vind het een beetje een vreemde reden, maar ik zie wel dat er vanochtend een storing is geweest bij Emmerich, maar ik kan niet vinden hoe laat de treinen uiteindelijk in Amsterdam zijn aangekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Z2N »

Volgens @NSHispeed_info zijn alle treinen uit Duitsland vanochtend omgeleid via Eindhoven en Arnhem, met een vertraging van 60 minuten vanaf Arnhem.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

De wachtruimte van NS Hispeed op Amsterdam Centraal zat om kwart voor twaalf nog steeds propvol mensen, ik mag toch hopen dat die treinen alsnog vertrokken zijn, anders hadden ze daar nog een hele klus aan om die mensen in hotels weg te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Alle stops tussen Amsterdam en Berlijn zijn vervallen aldus DB.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ardan »

Zeg dan gewoon 'De hele trein is afgesjaft' :') (jij niet, maar de DB dus)
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Nee, tussen Berlijn en Praha rijdt hij wel.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ardan »

Oh, dit gaat over de CNL :X
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Blijkbaar hebben de binnenkomende treinen tot 17:00 in Emmerich gestaan. Tegen de tijd dat je in Amsterdam bent (toch wel anderhalf uur) moet je al praktisch weer gaan rijden met de eerste trein (19:00) en een nachttrein moet ook nog gereedgemaakt worden. Klinkt als een kansloos verhaal iig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Thom91 »

Ding heeft uiteindelijk helemaal niet gereden. Alleen Berlijn - Warschau. Maar dat is gewoon de Berlin - Warszawa express waar normaal de rijtuigen aangehangen worden.
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Ik kreeg in een stiltecoupé van de HC al op m'n flikker toen ik m'n telefoon op het tafeltje had liggen. "Of ik wel wist dat ik hier niet mocht bellen en dat het verderop wel mag en zo...". Tsja, je kunt tegenwoordig ook andere dingen met een telefoon dan bellen...
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door matti93 »

Het is tenminste een conducteur die het door had en probeerde stilte te krijgen. Er zijn er genoeg die het niet (willen) weten en helaas zijn er ook die zelf behoorlijk luidruchtig controleren in stiltecoupés.
Of van die pannenkoeken die met hun porto (die niet op stil staat) in de eerste klas stiltecoupé zitten. Dat snap ik gewoon niet...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

We waren net drie nanoseconden vertrokken en ik was niet aan het bellen. Dan kun je het op twee manieren zeggen natuurlijk: op informatieve toon (dat vind ik prima) of op een toon van "jij bent fout en te lui om een coupé verder te lopen want zo ver is dat niet want Tokio is verder" (dat laatste zei hij letterlijk). Dat komt dus iets anders over i.m.o.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door hauptbahnhof »

De vraag is hoe jij erop hebt gereageerd?

Ik blijf overigens van mening dat een HC het moet laten voor wat het is. Passagiers regelen het over het algemeen zelf en anders jammer dan. Blijft ie bezig terwijl het overgrote gedeelte van de passagiers volwassenen zijn.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Ik heb gezegd dat ik alleen wilde internetten, maar daar reageerde hij niet op, dus een verdere discussie was niet zo nuttig. Bij de volgende reiziger die met haar telefoon muziek aan het luisteren was stak hij hetzelfde verhaal af trouwens.
Overigens ben ik wel van mening dat hij er best iets van mag zeggen als het luidruchtig is in de stiltecoupé. Maar enkel een telefoon op het tafeltje hebben liggen valt m.i. daar niet onder.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door dennistd »

Ardan schreef:Sinds wanneer heeft Syntus hier treininformatie op de binnenschermen van de bus staan bij het naderen van een treinstation :shock:
Dat is nieuw inderdaad, een voorbeeld:
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door MdJ »

En het is nog live ook :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ardan »

Of het live was wist ik niet, ik heb het twee keer op het scherm zien staan bij het naderen van CS en bij het naderen van station Colmschate. Toevallig reed toen alles punctueel. Maar als het wel live is... Syntus, goed bezig lobi! *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Vinny »

Bee schreef:De wachtruimte van NS Hispeed op Amsterdam Centraal zat om kwart voor twaalf nog steeds propvol mensen, ik mag toch hopen dat die treinen alsnog vertrokken zijn, anders hadden ze daar nog een hele klus aan om die mensen in hotels weg te krijgen.
lekker op tijd. Ik heb het een keer gehad met de CNL naar Zürich, maar toen wisten se dat om acht uur avonds. Toen kon ik de volgende ochtend met de KLM vliegen zodat ik op tijd in Zürich kon zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

De rit van GVB-nachtbus 357 die om 6:40 bij de halte bij mij voor de deur moest vertrekken was met +10 vertrokken en het is de chauffeur ook niet meer gelukt om de vertraging er nog echt uit te rijden. Geplande aankomst op Centraal was 7:07, maar het werd 7:16.

De afzettingen van de trambaan aan de Linnaeusstraat staat wel erg krap, de bus moest met moeite over de enige overgebleven rijbaan manouvreren wat extra tijd kostte. Daarna nog enige minuten bij de halte Artis gestaan omdat een meisje in de stellige overtuiging was dat een buskaartje maar vier euro was in plaats van 4,50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Ronald »

Hebben die nachtbussen nog geplande aansluitingen op de treinen vanaf Centraal of is dat tamelijk willekeurig?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Het moet aansluiten op de nachttreinen, die gaan om :17 naar Utrecht en om :45 naar Rotterdam. Geplande aankomst van "mijn" nachtbus is tussen :05 en :07 (do/vr, vr/za en za/zo ook om :37). Bij de laatste nachtbus kom je vaak op Centraal aan als de treindienst enigszins aan het opstarten is. Maar bij andere lijnen is het weer anders, je wil niet alle bussen in een keer door de stad jagen, wordt een zooitje bij het Rembrandt of het Leidse dan.

De andere kant is het voor "mijn" lijn wat minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Vinny »

Is het niet handiger om de aansluitingen "andersom" te hebben? Volgens mij sloot vanuit Rotterdam de nachttrein wel aan op de streeknachtbus. Verder bestaan er fietsen LOL
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Mijn ervaring met de nachtbussen (ik gebruik(te) zelf 355) is dat vertragingen niet worden ingehaald. Er moet flink worden doorgereden om de rijtijd te halen. In de nacht van za op zo kun je ook altijd op vertraging rekenen, die vaak op Rembrandtplein en Leidseplein wordt opgelopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten