OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
En de 186-142 rijdt ook in de BeNeLux.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Arriva had het gisteren voor elkaar om de 8029 met slechts een losse GTW 2/6 te laten rijden, van voor tot achter stond de trein stampensvol met mensen (hoofdzakelijk richting Emmen). Je zou toch verwachten dat er tijdens de vakantie wel een stelletje aangekoppeld worden, of allerminst een 2/8 ingezet zou kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Etienne op wo 12 aug 2015, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Gebeurt sporadisch inderdaad. Wat veel vaker voorkomt is een VDL Citea op lijn 316 Breda-Etten-Leur en ook een Mercedes Intouro wil daar wel eens op verdwalen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Als we het toch over afwijkende locs hebben. Ik zag Afgelopen week week een grijze loc in de Intercity Direct rijden. Gebeurt vrijwel nooit meer. Nummer 186 236 dacht ik.dylanwild94 schreef:En de 186-142 rijdt ook in de BeNeLux.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 3560_o.jpg
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Weer een Brabantliner verdwaald op de Volans naar Etten-Leur. Lijkt wel structureel te worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vandaag reed de TCR 466 (een MAN Lion's City in Brabantse kleuren) op lijn 104 tussen Hellevoetsluis en Renesse.
Als eerste vanochtend op het Zeeuwse deel van de Brouwersdam als lijn 104 naar Renesse:
En een uurtje later nabij camping De Klepperstee in Ouddorp als lijn 104 naar Hellevoetsluis:
Edit 21:33 uur: Foto's toegevoegd.
Als eerste vanochtend op het Zeeuwse deel van de Brouwersdam als lijn 104 naar Renesse:
En een uurtje later nabij camping De Klepperstee in Ouddorp als lijn 104 naar Hellevoetsluis:
Edit 21:33 uur: Foto's toegevoegd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Het is op sommige ritten planmatig omdat de chauffeur die die rit 316 rijdt dan vanaf lijn 401 en dan niet perse naar de stalling hoeft te rijden om van bus te wisselen.ArrivaBas schreef:Weer een Brabantliner verdwaald op de Volans naar Etten-Leur. Lijkt wel structureel te worden.
Momenteel worden er vaker afwijkende bussen ingezet op de Volanslijnen en tevens ook op de normale streeklijnen omdat alle bussen nu gekeurd worden. Dit hoefde normaal gesproken pas rond November. Maar Arriva laat het in de zomervakantie doen omdat er dan minder bussen nodig zijn. Tevens krijgen de bussen nu ook onderhoud.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Zaterdagavond gewoon een Plan V op de IC Utrecht- Eindhoven.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
In Utrecht is deze verder gegaan in de IC naar Leiden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Op de Eindhovense lijn 401 kon je vandaag al het gelede materieel van Hermes aanschouwen: Phileas, Citaro G en MAN Lion's City G.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vandaag zat de Syntus 2301 op de pendel Mariaparochie-Albergen. Blijkbaar zijn de Optares weer nodig op andere lijnen (of in onderhoud of defect).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Dan zit er op lijn 668 (Zwolle - Herfte) in de ochtend vast een Ambassador. meestal werden de ochtend ritten door de 2301 gereden.dennistd schreef:Vandaag zat de Syntus 2301 op de pendel Mariaparochie-Albergen. Blijkbaar zijn de Optares weer nodig op andere lijnen (of in onderhoud of defect).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Op Facebook werd gemeld dat de 3051 (witte Ambassador) daar op reed.
Lijn 14 werd vanavond door de 202 gereden, een 8persoons Sprinter. Dit door de werkzaamheden en het splitsen van de lijnen 12 en 14 waardoor lijn 14 ook langer door moet rijden.
Eerder deze week een 12m op een Optare 50-10 omloop gezien, dus vast wat defect waardoor de 2301 op de 66-pendel rijdt.
Lijn 14 werd vanavond door de 202 gereden, een 8persoons Sprinter. Dit door de werkzaamheden en het splitsen van de lijnen 12 en 14 waardoor lijn 14 ook langer door moet rijden.
Eerder deze week een 12m op een Optare 50-10 omloop gezien, dus vast wat defect waardoor de 2301 op de 66-pendel rijdt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Op lijn 96 zat nog wel een Optare vandaag, net als beide omlopen van lijn 95. Blijkbaar valt het dus wel mee met de krapte, want zeker de 95 kan ook met 12m-bussen rijden. Lijn 96 ook, maar die omloop rijdt 's avonds één slag op 51-50 van Almelo naar Hengelo.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De rest weet ik niet zoveel, maar lijn 95 met een 12-meter is gedaan en ging heel erg moeilijk. In Diepenheim en Borculo ga je veel moeite hebben met al die bochten en auto's. Alles is daar krap. Naast dat zou het wel kunnen.dennistd schreef:Op lijn 96 zat nog wel een Optare vandaag, net als beide omlopen van lijn 95. Blijkbaar valt het dus wel mee met de krapte, want zeker de 95 kan ook met 12m-bussen rijden. Lijn 96 ook, maar die omloop rijdt 's avonds één slag op 51-50 van Almelo naar Hengelo.
96 rijdt toch altijd met 12-meter bussen?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ezra schreef:Zaterdagavond gewoon een Plan V op de IC Utrecht- Eindhoven.
Waarschijnlijk kwam hij dan uit Leiden, want hij ging richting Eindhoven.Michael schreef:In Utrecht is deze verder gegaan in de IC naar Leiden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Diepenheim en Borculo gaat nog wel, vooral Geesteren is krap...OmniLezer schreef:De rest weet ik niet zoveel, maar lijn 95 met een 12-meter is gedaan en ging heel erg moeilijk. In Diepenheim en Borculo ga je veel moeite hebben met al die bochten en auto's. Alles is daar krap. Naast dat zou het wel kunnen.dennistd schreef:Op lijn 96 zat nog wel een Optare vandaag, net als beide omlopen van lijn 95. Blijkbaar valt het dus wel mee met de krapte, want zeker de 95 kan ook met 12m-bussen rijden. Lijn 96 ook, maar die omloop rijdt 's avonds één slag op 51-50 van Almelo naar Hengelo.
96 rijdt toch altijd met 12-meter bussen?
En van de 3 omlopen op 96 rijdt er planmatig 1 met Optare, dat is een Almelose omloop. Dat is ook de omloop die eruit gaat als er van 2 naar 1x per uur gereden wordt. Die Optare gaat dan leeg naar Almelo en doet later op de avond nog een ritje 51-50 en weer leeg terug naar Almelo.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Als je aan beide kanten nog zeker 30cm over hebt is het ruim genoeg :Ymarvinkok schreef:Diepenheim en Borculo gaat nog wel, vooral Geesteren is krap...OmniLezer schreef:De rest weet ik niet zoveel, maar lijn 95 met een 12-meter is gedaan en ging heel erg moeilijk. In Diepenheim en Borculo ga je veel moeite hebben met al die bochten en auto's. Alles is daar krap. Naast dat zou het wel kunnen.dennistd schreef:Op lijn 96 zat nog wel een Optare vandaag, net als beide omlopen van lijn 95. Blijkbaar valt het dus wel mee met de krapte, want zeker de 95 kan ook met 12m-bussen rijden. Lijn 96 ook, maar die omloop rijdt 's avonds één slag op 51-50 van Almelo naar Hengelo.
96 rijdt toch altijd met 12-meter bussen?
Hoewel ze soms in Geesteren erg rottig geparkeerd staan, en als je dan een vrachtwagen (truck+oplegger) tegenkomt wordt het helemaal feest :')
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Om 17:58 vertrok er (met +3 dus, trein leek vanaf OZ te komen) een SLT-6 als IC naar Leiden vanuit Utrecht. Qua hoeveelheid stoelen leek het best een mooi maatje, maar erg comfortabel is het natuurlijk niet ;-).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Wellicht niks anders beschikbaar. Dus is een SLT nog altijd beter dan helemaal geen trein.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ook vandaag reed er weer een Brabantse MAN op lijn 104. Zag hem over de N57 rijden terwijl ik bij de RTM op lijn 802 stond te wachten die niet kwam (hoefde er niet mee te reizen. Maar wou de cabriobus op de foto zetten. In de andere richting reed een Amba. De cabriobus heb ik later in Middelharnis op de foto gezet.)mb90 schreef:Vandaag reed de TCR 466 (een MAN Lion's City in Brabantse kleuren) op lijn 104 tussen Hellevoetsluis en Renesse.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 20 aug 2015, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's uit quote gehaald
Reden: Foto's uit quote gehaald
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ach, de af te leggen afstand in een [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] is dan ook goed vergelijkbaar met wat forensen tussen Tl / Zbm en Ut afleggen in de [serie=Stoptrein|2015|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] of [serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie]Wubbo schreef:Om 17:58 vertrok er (met +3 dus, trein leek vanaf OZ te komen) een SLT-6 als IC naar Leiden vanuit Utrecht. Qua hoeveelheid stoelen leek het best een mooi maatje, maar erg comfortabel is het natuurlijk niet ;-).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vanmorgen op lijn 346 een volvo 8700 en wel de 4307. Overigens kwam deze niet verder meer dan Haarlem in verband met een deur storing. Hij is dus inmiddels vervangen door een man
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten