OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

NS logica :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Door werkzaamheden in mijn buurt is buslijn 1 in Deventer anders gaan rijden door de Rivierenwijk. Halte Deltaplein wordt nog wel aangedaan, maar de bus rijdt hier in de tegenovergestelde richting dan normaal. Daarom hangen deze papiertjes in de abri. Ik heb echt wel sympathie voor Syntus maar hoeveel kneuterigheid kan er van af stralen :')

Afbeelding

Lijn 1 rijdt naar Blauwenoord, niet naar de Vijfhoek al wordt Blauwenoord in de volksmond daar wel eens bij getrokken. In de abri de andere kant op hangt precies hetzelfde bovenste papiertje nog een keer. Over de andere fout ga ik het niet eens hebben :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Over de andere fout ga ik het niet eens hebben :P
:lol: _O-
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

En de derde fout dan... hoe kan je nu instappen in lijn 1 op een halte die niet door lijn 1 te bereiken is :P Beide papiertjes spreken elkaar tegen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

In Deventer worden tenminste opvallende oranje briefjes gebruikt: hier in Twente zijn het witte briefjes die vaak over of bij de haltevertrekstaat worden gehangen. Iemand die daar niet op wil kijken ziet dat briefje dus ook niet.
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

In heel Midden-Overijssel zijn het over het algemeen oranje briefjes. Maar op die grote zoals op de foto zie je ze niet vaak
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

dennistd schreef:In Deventer worden tenminste opvallende oranje briefjes gebruikt: hier in Twente zijn het witte briefjes die vaak over of bij de haltevertrekstaat worden gehangen. Iemand die daar niet op wil kijken ziet dat briefje dus ook niet.
Plastic zakken oid op dat gele hoge paalding?
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Dat wordt alleen gedaan als alle lijnen die de halte aandoen er niet meer komen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:En de derde fout dan... hoe kan je nu instappen in lijn 1 op een halte die niet door lijn 1 te bereiken is :P Beide papiertjes spreken elkaar tegen :wink:
Twee andere haltes in de wijk zijn wel vervallen, zal eens kijken of dat bovenste papiertje ook daar hangt. Zou me niks verbazen als ze gewoon zes dezelfde hebben afgedrukt.
Ik doe ook maar wat
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

dennistd schreef:Dat wordt alleen gedaan als alle lijnen die de halte aandoen er niet meer komen.
Oh zo. Ik heb dat namelijk wel eens bij werkzaamheden enzo gezien in Wierden. Maar dat rijdt natuurlijk ook maar 1 lijn :mrgreen:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Dit staat op het treintje dat Heerlen - Herzogenrath rijdt.

Kan iemand mij vertellen wat een golding ticket is? Mag ik daarmee de chocoladefabriek binnen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Ik gok een typfout, ze bedoelen vast tickets voor Ellie Goulding :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Of iets met een golden shower! :o :X
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Leuk, die informatie op de bus over hoe laat hij gaat rijden, maar nu zag ik in Lelystad dus een lijn 3 naar "geplande rit vertrekt zo" op een rotonde in de Oostranddreef. Overigens opvallend: voor reisinformatie moest je bellen naar 0900- (70 cent per minuut). De rest van het telefoonnummer was afgeplakt. Waar is dat goed voor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Oeps, dat had natuurlijk een NVR moeten zijn :P

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Overigens opvallend: voor reisinformatie moest je bellen naar 0900- (70 cent per minuut). De rest van het telefoonnummer was afgeplakt. Waar is dat goed voor?
Ik denk eerder dat het 9292-logo met de blokjes eraf gekomen is bij het verwijderen van reclame ofzo :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Waarom is de rest van de tekst dan nog prima leesbaar? Vanuit de auto leek het alsof er een sticker over het nummer heen zat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die 9292 sticker is blijkbaar een ander soort materiaal, vaak wordt die bij het bestickeren ook pas later apart toegevoegd. En heb wel vaker gezien dat alleen die sticker beschadigd raakte bij het verwijderen van reclame, de rest kan het vaak redelijk goed hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Standaard omroepjes worden natuurlijk ook gewoon leuk als het personeel er de mist mee in gaat... bij vertrek van de 559 uit Utrecht werd omgeroepen dat we zojuist om 17.02 uur op tijd uit Amersfoort waren vertrokken, kennelijk had de HC z'n glazen bol bij :mrgreen: (Overigens kan die trein nooit om 17.02 uur op tijd vertrekken, want de geplande vertrektijd is 17.05 uur in Amersfoort :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nicketick
Berichten: 713
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Nicketick »

Was vanmiddag op Groningen Europapark, en het viel mij daar op dat wanneer je vanaf het "busstation" loopt richting perron 1 je geen TB7 tegenkomt. En dat is eigenlijk heel erg onlogisch, je zou op die plek juist een TB7 verwachten. Om een TB7 te vinden moet je eerst de trap af vanaf perron 1.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Ik reed vandaag in het Brabantse wat wij in chauffeursjargon de 'WW-Express' noemen: de korte ritten 120 Werkendam-Tol en 121 Tol-Woudrichem en vice versa.

Aangekomen in Woudrichem, halte Het Rondeel, staan twee dames te wachten en een beetje verschrikt naar mijn lijnfilm te staren. Dat is al heel wat in deze contreien, dat mensen lezen wat er op de lijnfilm staat. Gezien het aantal reizigers dat toch in de verkeerde bus stapt, denk ik wel eens dat we er net zo goed hakenkruisen of middelvingers op kunnen zetten zonder dat het opvalt.

"Gaat u niet naar Den Bosch??" roept het tweetal. Nee, zeg ik, ik ga naar Werkendam, de andere kant op. De bus naar Den Bosch komt op het halve uur, dus nog een halfuurtje wachten. "Nee hoor want volgens het bord komt er ook een naar Den Bosch om .58!!"

Dat moet ik zien. Ja hoor, daar staat het op de tabel van lijn 121 naar Kromme Nol en Den Bosch, om .28 en .58, precies mijn aankomsttijd. Met bij .58 de voetnoot: rijdt tot Woudrichem, Het Rondeel. Prachtig :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op de DRIP van halte Spinozaweg in Utrecht staat nog een mededeling dat die halte voor lijn 10 vervallen is, klopt op zich, maar da's vrij definitief... tijdelijk vervallen is 'ie nu voor lijn 110 :P Bij de noodhalte links om de hoek hebben ze wel een extra 1 op het bordje geplakt.

Bij de voormalige halte station Utrecht Leidsche Rijn Noordzijde blijkt verder wel lijn 39 verwijderd te zijn, maar staan 19 (ook opgeheven) en 127 (verhuist naar de zuidzijde van het station) nog doodleuk op het bordje en hebben ze ook nog een vertrekstaat in de abri.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5940
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De RET snapte het aangepaste lijnennet van de metro van deze week vanmiddag niet. Terwijl op de perrons "A Hoogvliet" en "B Parkweg" stond, stond op de metro's die ik zag passeren "Pernis" (zonder lijnletter) en "B Schiedam Centrum". Bizar dat men nog altijd niet in staat is op de bestemmingen in de app, op het perron en op het voertuig consistent weet te krijgen.
Laatst gewijzigd door Bemined op vr 07 jul 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

B Parkweg toch ?
Bemined
Berichten: 5940
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Uh ja natuurlijk :P Vandaag overigens "B Schiedam Centrum" in de app, terwijl ze nog altijd naar Parkweg reden. Lekker consistent allemaal :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten