Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dennistd schreef:Is het niet beter om op basis van de getroffen treinseries vervoerders te benoemen? Mits deze bekend zijn natuurlijk.
Misschien wel, maar vaak zijn deze niet bekend of staat er verkeerde informatie (van treinseries die niet eens dat traject rijden bijvoorbeeld). Die data moet een stuk betrouwbaarder zijn voordat ik dat overweeg.
Z2N schreef:Ik heb nog wel een irritatiefactortje aan de huidige versie: Op dit moment is het zo dat, als een rit opgeheven wordt op een deel van het traject, de pagina 'volledige ritdetails' zegt dat de hele rit opgeheven wordt in de melding, maar de opheffing zelf niet laat zien in de routestrip. De enige manier waarop je nu kan weten dat een deel van de rit wel bestaan heeft, is eventuele vertraging onderweg. Is dit te verhelpen, en zo ja, zit dat dan in de pijp? (Versie 3.3.1 1a437db, Samsung Galaxy S8) https://i.imgur.com/B1O2Qzk.jpg
Daar moet ik eens goed naar kijken. De kern van dit probleem is dat het systeem waar de data met de opheffing, matinzet, vertrektijden etc. vandaan komt (Infoplus) geen weet heeft van het ritverloop verderop. Dat wordt bijgemengd vanuit een ander systeem (AR-NU) die de rittijden toevoegt. Ik ga daar binnenkort verder naar kijken. Ik vind het overigens ook wel vreemd dat Lammenschans hier mist.
Heb je het systeem al aangepast aan de nieuwe annulerings enumeraties in ARNU Feed C? Als het gaat om het verschil tussen ARNU en IPLUS, vanaf dinsdag zou de kwaliteit van ARNU moeten verbeteren vanwege aansluiting op andere systeem ipv VKL
Oh vast en zeker dan, je het niet alleen cancelled, maar ook cancelled-origin / cancelled-dest voor inkortingen. Volgens mij kwam het min of meer neer op dezelfde uitwerking maar dan onder een andere naam. Grootste voordeel aan feed C is dat omleidingen was strakker gedefineerd staan cq. makkelijker te herkennen/verwerken wat de nieuwe halteringen zijn.
Aking schreef:Als ik, nu, een reis Eindhoven - Herzogenrath wil plannen krijg ik een gat van 29 april t/m 7 mei... Gaat er iets mis met de vervangende bussen?
Hmm, daar gaat inderdaad iets niet goed, zo te zien zijn er inderdaad (in de dienstregeling) geen vervangende bussen ingevoerd. NS.nl geeft ook niets terug.
Aking schreef:Ja en nu moet ik volgens de leading en one and only NS-app via Venlo en Mönchengladbach, benieuwd wat de Duitsers daarvan vinden :o *O*
Als het in de app staat is het een geldige route toch? (A)
De NS-app heeft sinds een tijdje een feature om, op stelnummer, op te kunnen zoeken in welke trein je zit.
Daar ik niet zo'n nummertjesfappert als vroeger meer ben, weet ik van veel series de nummers niet meer, laat staan welke kant op even of oneven is. Maar aangezien de kinders hier en die vermaledijde Mikos toch regelmatig baat hebben bij treinnummers heb ik er nog wel eens nodig, nu moet ik mijn reis echter via de planner reproduceren (of op een volgend station de AV raadplegen) om zulks te ontwaren...
tl;dr: Kan die stelnummer-naar-treinnummerfeature ook in de onvolprezen RdT-app komen? *O* (of is dat achter de water heul veul werk?)
Rijden de Treinen toont bij mijn weten zowel het materiaalnummer (bijvoorbeeld treinstel 2404) en treinnummer. Maar of je specifiek materiaal aan een treinrit kunt koppelen?
Zodra je in de app "in"een rit zit, kun je daar inderdaad de materieelnummers zien, echter zou ik het dus graag andersom willen. ik zit in stel 8765 en wil graag weten in welke trein die rijdt.
En bij de concullegas van de NS-app kan dat dus (A)
Zal er eens over nadenken. Technisch is het inderdaad wel mogelijk maar de backend is er op dit moment niet op ingericht, maar ik houd het even in het achterhoofd.
Hoort bovenaan niet het eerste reisadvies te staan van 9:00 of later?
Ja en nee. Je ziet ook een aantal eerdere reisadviezen (altijd handig nietwaar) maar vroeger werd dan de rit van 9.19 uitgelicht omdat die het meest optimaal is in verhouding tot je zoekopdracht. Dat is bij het redesign anderhalf jaar geleden weggevallen en eigenlijk nooit meer mee bezig geweest. Ik ga even nadenken over een subtiele manier om dit duidelijker weer te geven.
Een reisadvies eerder weergegeven is inderdaad niet zo erg en juist handig. Maar laat er dan 1,2 of maximaal 3 adviezen eerder zien zodat het meest aansluitende advies niet zo veel naar beneden zakt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Op mijn nieuwe telefoon mis ik de optie "service schedule", terwijl op beide telefoons dezelfde versie (3.3. staat. Moet ik die ergens aanzetten (en waar dan?) of maakt Android er een zooitje van? -o-
En het viel mij net op dat ik "diep" in het settings menu (dus in favorites/display/notifications/departures of about) niet terug kan naar het settings menu, maar gelijk op de pagina waar ik vandaan kwam (planner/departure/disruptions) uitkom als ik het pijltje in de App gebruik, met de back button van m'n telefoon werkt het wel.
Speelt zich allemaal af op een Moto G6 plus met Android 8.0.0
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bij verstoringen wordt de 17900 nog als Intercity Enschede-Raalte genoemd ipv Enschede-Zwolle..
Dat gaf vorige week de rare melding "Intercity Enschede-Raalte rijdt niet tussen Raalte en Zwolle".
Is dat überhaupt iets vanuit RdT of is dat iets wat verkeerd in de brondata due binnengehaald wordt staat?