Korte vragen
Re: Korte vragen
Een Go pass 1 Aachen - Charleroi is alles dat ik nodig heb. Bedankt voor de snelle antwoorden. :pos:
Re: Korte vragen
Zeker welAking schreef:Want een kerel in een jurk kan niet vandaag de dag? (A)
En gelukkig hebben we hier wat zeer conservatieve senatoren die slecht lezen en er geen zak van snappen en dan tweets loslaten die backfiren.
Dat was lachen vorig jaar
Re: Korte vragen
Kan de koninklijke trein over de HSL rijden?
Re: Korte vragen
Niet dat ik weet. Die heeft namelijk niet de beschikking over het vereiste deursysteem.
Re: Korte vragen
Wat is "het vereiste deursysteem"?
Re: Korte vragen
Het sluiten van de deuren van het koninklijke rijtuig komt niet tot de machinist door in de vorm van een groene lamp.
Re: Korte vragen
Mag dat ding dan überhaupt nog op 's-lands ijzeren wegen komen?
Re: Korte vragen
Geen enkele trein in Nederland heeft straks nog een groene lamp! :Y
Re: Korte vragen
Op 27 april 2017 reed dat ding richting Tilburg, weliswaar via Dordrecht.Aking schreef:Mag dat ding dan überhaupt nog op 's-lands ijzeren wegen komen?
🍉
Re: Korte vragen
Ik denk dat 't niet het geval is, maar even voor de zekerheid: Geldt de GtbV-ICd regeling ook voor de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]?
Re: Korte vragen
Nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Zouden trolleybussen en trams in de praktijk gebruik kunnen maken van dezelfde bovenleiding?
Zo ja, is hiervan een voorbeeld te vinden? (ik vermoed dat dat dan in Oost-Europa is)
Zo ja, is hiervan een voorbeeld te vinden? (ik vermoed dat dat dan in Oost-Europa is)
Re: Korte vragen
Ik geloof dat de Arnhemse trolleybussen in het begin op de voormalige trambovenleiding reden.
Re: Korte vragen
Een tram aardt via de rails, een bus kan dat niet omdat de banden geen stroom geleiden.
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen
Trams en treinen maken over het algemeen gebruik van een enkele bovenleiding waarbij de stroom via de rails terugloopt. Bij trolleybussen ligt er geen rails en moet je dus gebruik maken van een dubbele bovenleiding en twee gescheiden pantografen. Dat is technisch lastiger en daarom wordt het bij trams over het algemeen niet gebruikt.
Als je zou willen zou je trams die van de trolleybusbovenleiding gebruik maken kunnen bouwen. Geen idee of dat ook echt ergens zo gebruikt wordt. Maar andersom is onmogelijk.
Als je zou willen zou je trams die van de trolleybusbovenleiding gebruik maken kunnen bouwen. Geen idee of dat ook echt ergens zo gebruikt wordt. Maar andersom is onmogelijk.
Re: Korte vragen
Rijden trams (volledig) op zicht, of is er nog bepaalde regelgeving qua afstanden/blokken/seinen/weetiktwat?
Re: Korte vragen
Rue de Rive en Rue du Marché in Genève kennen maar vier spanningskabels, ondanks dat daar trams en trolleybussen doorheen rijden. Daar delen tram en Trolleybus dus de positieve spanningskabel.verfmeer schreef:Trams en treinen maken over het algemeen gebruik van een enkele bovenleiding waarbij de stroom via de rails terugloopt. Bij trolleybussen ligt er geen rails en moet je dus gebruik maken van een dubbele bovenleiding en twee gescheiden pantografen. Dat is technisch lastiger en daarom wordt het bij trams over het algemeen niet gebruikt.
Als je zou willen zou je trams die van de trolleybusbovenleiding gebruik maken kunnen bouwen. Geen idee of dat ook echt ergens zo gebruikt wordt. Maar andersom is onmogelijk.
Re: Korte vragen
Ik meen dat er in de tramtunnel in Den Haag en lijn 26 in Amsterdam wel een beveiliging ligt. Voor de rest is het (op verkeerslichten en wissellichten na) allemaal op zicht volgens mij.Aking schreef:Rijden trams (volledig) op zicht, of is er nog bepaalde regelgeving qua afstanden/blokken/seinen/weetiktwat?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Langs het RandstadRail-traject in Zoetermeer staan ook seinen, maar daar is niet echt sprake van blokbeveiliging of zoiets (seinen staan alleen aan het eind van de perrons van de haltes)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Korte vragen
Uit Wikipedia over de Zoetermeerlijn: Men maakt gebruik van het spoorbeveiligingssysteem ZUB 222c. Dit systeem wordt ook toegepast in Stuttgart en Santo Domingo. Az S 350 U is het assenteller-systeem van Siemens dat voor de bezet meldingen wordt gebruikt.
Daarnaast heb ik ergens een instructie DVD van de HTM liggen (kreeg ik van een HTMer bij de opening van de tramtunnel) waarin trambestuurders kunnen leren hoe de beveiliging werkt (blokbeveiliging) op het hele traject van de halte Oostinje - Centraal - tramtunnel tot hij weer boven komt.
Daarnaast heb ik ergens een instructie DVD van de HTM liggen (kreeg ik van een HTMer bij de opening van de tramtunnel) waarin trambestuurders kunnen leren hoe de beveiliging werkt (blokbeveiliging) op het hele traject van de halte Oostinje - Centraal - tramtunnel tot hij weer boven komt.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 21 jan 2019, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Korte vragen
En daarmee dus ook op de Hofpleinlijn tot aan het Statenwegtracé. Hoewel er beneden bij Blijdorp nog wel een sein staat, maar dat werkt volgens mij alleen voor de perronbezetting op Rotterdam Centraal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen
In Noord-Amerika zijn nog trams die gevoed worden met trolleystangen (wat vroeger wel gebruikelijker was). In San Fransisco delen de tram (lijn F) en trolleybus de bovenleiding, waarbij de tram dus alleen op de positieve stang aanhaakt. Er zijn ook trams geweest die op een dubbele bovenleiding reden en dus geen contact in de rails maakten. Een andere mogelijkheid is nog om de negatieve draad hoger of verder opzij te hangen, zodanig dat de pantograaf van de tram 'm niet kan raken. In praktijk wordt er bij een gezamenlijk traject de trolleybus bovenleiding schuin boven de trambovenleiding gehangen, want dat is het meest praktisch.Z2N schreef:Rue de Rive en Rue du Marché in Genève kennen maar vier spanningskabels, ondanks dat daar trams en trolleybussen doorheen rijden. Daar delen tram en Trolleybus dus de positieve spanningskabel.verfmeer schreef:Trams en treinen maken over het algemeen gebruik van een enkele bovenleiding waarbij de stroom via de rails terugloopt. Bij trolleybussen ligt er geen rails en moet je dus gebruik maken van een dubbele bovenleiding en twee gescheiden pantografen. Dat is technisch lastiger en daarom wordt het bij trams over het algemeen niet gebruikt.
Als je zou willen zou je trams die van de trolleybusbovenleiding gebruik maken kunnen bouwen. Geen idee of dat ook echt ergens zo gebruikt wordt. Maar andersom is onmogelijk.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8606
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand wat de km-prijzen van Connexxion in 2019 zijn? https://www.connexxion.nl/reizen/1190/k ... regio/4854 is nog steeds niet bijgewerkt :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Zo te zien is voor drie regio's daar een bericht over geplaatst op de website:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... -2019/5380
https://www.ovregioijsselmond.nl/reizen ... -2019/5379
https://www.hermes.nl/reizen/1190/nieuw ... abant/5376
Voor Noord-Holland Noord is het tarief verhoogd naar €0,1537 (15,3 dus volgens mij). Verder heb ik zo snel nog geen andere tarieven kunnen vinden.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... -2019/5380
https://www.ovregioijsselmond.nl/reizen ... -2019/5379
https://www.hermes.nl/reizen/1190/nieuw ... abant/5376
Voor Noord-Holland Noord is het tarief verhoogd naar €0,1537 (15,3 dus volgens mij). Verder heb ik zo snel nog geen andere tarieven kunnen vinden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten