Wubbo schreef:Hoezo zit een treindienstleider dan te slapen? Als er, zoals jij nu typt, toch nog wat slooms voor die
s4000 zat had je met je IC ook voor de
s4000 niet door kunnen rijden, dus dat de
s4000 (op tijd!) dan voor een (iets) vertraagde IC gaat snap ik. Die IC is toch al het bokje, laat de
s4000 dan maar op tijd zijn.
Hoezo die zit te slapen? Lijkt me toch wel duidelijk als je doodleuk 3-5 minuten mag wachten tot de
s4000 voorbij gekomen is dat 'ie wat rijwegen in de verkeerde volgorde heeft zitten in te stellen. Die 3-5 minuten zitten er immers planmatig al tussen de betreffende stoptrein en IC. En zoals je al schreef moet 'ie dat bewust gewijzigd hebben aangezien ARI dat niet doet.
De
s4000 had gewoon op tijd rijdend achter de IC aan gekund en had dan net zoveel vertraging opgelopen door het langzame rijden als nu. Maar het essentiële verschil was wel geweest dat de
t12764 het dan na Gouda weer deels in had kunnen lopen. In Gouda zaten we pas op +7 wat op het stuk naar Rotterdam nog verdubbeld is tot +15, waardoor de kerende IC ook vertraagd is geraakt (die vertrok pas nadat de
t2866 binnen was).
Was de volgorde andersom geweest dan had de stoptrein ook iets van +7 gehad (en die had nu ook al +5 in
Gd zag ik op de mobiele AV) en zodoende nogsteeds met gemak z'n kering in Rotterdam gehaald die 20 min. is tegen 15 min. voor de IC.
Blijft de vraag wat er kennelijk tussen de
s4000 en de
t1764 (of nog daarvoor) zat. Een vertraagde
s9800? Een goederentrein met een half defecte loc, die je niet neer wil zetten omdat ie dan nooit meer weg komt?
De
t1764 zat in ieder geval nog achter de
t12764: laatstgenoemde kwam omstreeks 19.15 uur in Utrecht binnen nadat een gespoorwijzigde
s3000 van spoor 9 weg was. Toen wij met +1 vertrokken stond de
t1764 nog niet op spoor 8. De
t9864 heb ik tijdens het wachten tot we konden binnenkomen keurig op tijd zien vertrekken, wellicht een SLT'tje met problemen dan.
Een goederentrein lijkt me het niet geweest te zijn: die kan immers na Gouda alleen ri. Rotterdam en na Gouda was 't steeds doorrijden met alleen even wachten tot de stoptrein weg was vlak voor de stations.