Pagina 1 van 10

OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: za 01 mar 2014, 08:06
door wouter15
Ook deze maand kan je weer al je reiservaringen in dit topic kwijt!

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 15:25
door Suus
Bij Leiden Centraal staan er op het kopspoortje tussen de aftakking naar Alphen en de doorgaande sporen naar Den Haag twee SGM-II, maar de bak het dichtst bij het stootjuk lijkt wel verzakt want het staat scheef. Ontsporinkje?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 15:35
door Thom91
Door het juk geknald.

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 18:03
door MdJ
Thom91 schreef:Door het juk geknald.
De hoeveelste zou het daarzo zijn? 10de keer?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 18:14
door Suus
Zesde keer in vier jaar volgens mij.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 18:31
door Thom91
Wel flink ook zoals te zien op de foto, achter draaistel heel stuk ontbrekend stuk spoor dat weggeduwd is vooruit door de klap.

nb. Dat is ook de bedoeling van het systeem, voordat daar discussie over ontstaat.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 18:54
door Klaasje
Dat is ook niet met 5 km/h gebeurt dan..

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 19:24
door Daniel
Thom91 schreef:Wel flink ook zoals te zien op de foto, achter draaistel heel stuk ontbrekend stuk spoor dat weggeduwd is vooruit door de klap.
Is dat falen van het spoor bedoeld om dit soort gevallen uit het verleden te voorkomen?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 19:58
door Suus
Het gaat daarachter nogal recht naar beneden, lijkt mij dat dit een stuk beter is.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 20:11
door Thom91
Daniel schreef:
Thom91 schreef:Wel flink ook zoals te zien op de foto, achter draaistel heel stuk ontbrekend stuk spoor dat weggeduwd is vooruit door de klap.
Is dat falen van het spoor bedoeld om dit soort gevallen uit het verleden te voorkomen?
Vast niet specifiek dat geval, maar gewoon onderdeel van de nieuwe constructie.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 22:19
door Suus
Tussen tien over acht en tien voor half negen was het een beetje een zooitje op Leiden Centraal richting Amsterdam, alles reed met vertraging tot 10 minuten.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 09:21
door Etienne
Vanwege een defect wissel bij Dordrecht rijdt de t1900 in z'n geheel niet tussen Dordrecht en Den Haag Centraal. :?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 09:45
door Geert
En dat gaat nog tot het einde van de dag duren. Wat een gekut de laatste tijd met die wissels zeg :X

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 10:07
door Karl
Heeft NS bij de overname van HTM de infra-tak doorverkocht aan ProRail en doen zij nu het wisselbeheer? Man, man, man. In de treinen die nog wel rijden tussen Rotterdam en Den Haag was het vanmorgen flink drukker. Vooral de sprinter tussen Gv en Gvc was opvallend drukker. De conducteur kon nog mee door in z'n eigen trein in een cabine mee te rijden. Hij bood via de omroep wel excuses aan voor de drukte.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 10:25
door Suus
Het is geen defect wissel in Dordrecht, maar in Rotterdam. Daardoor is het binnenspoor richting Rotterdam Centraal in de Maastunnel onbruikbaar.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 10:26
door Meltrain
Op Rtz en Rtb werd zojuist de spoor 2 niet gebruikt. Op Rtb stond op de TBP van spoor 2 ook "Let op omroep" en alle volgende treinen vertrekken ook van spoor 1.
Edit: wat Bee zegt.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 10:26
door Karl
Heeft dat iets te maken met de ongevallen gisteren (vlak?)bij Rotterdam Zuid/Stadion?

Maar alleen de s1900 rijdt niet (dat is wat NS.nl stelt)? Dan kan je ook vragen stellen bij het reguliere spoorgebruik van de Willemstunnel. De helft van de capaciteit ligt eruit, maar niet meer dan twee treinen per uur worden opgeheven. Er rijden nog wel 4 IC's, 2 ICd's, 4 Sprinters en misschien nog een goederenpad, Benelux of een Thalys?

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 10:30
door Suus
Nee. Het eerste wissel van Rotterdam Centraal dat je tegenkomt als je over het binnenspoor richting Centraal rijdt is kapot, dus moeten alle treinen al voor Rotterdam Zuid ritsen naar het andere spoor. Er kunnen vanwege de veiligheid ook geen bouwvakkers bij zolang er nog treinen rijden.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 12:20
door Daniel
Karl schreef:Maar alleen de s1900 rijdt niet (dat is wat NS.nl stelt)? Dan kan je ook vragen stellen bij het reguliere spoorgebruik van de Willemstunnel.
Het spoorgebruik is inderdaad verre van het maximaal mogelijke op die lijn. In feite rijden de meeste treinen achter elkaar aan en is de s1900 de enige IC-serie die een Sprinter inhaalt onderweg.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 16:52
door Thom91
Overigens zou het met op voorhand plannen niet passen, maar in storingssituaties is het mogelijk die harde plannormen los te laten en voor krapper te gaan.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 17:46
door Karl
1967 rijdt niet, dus zit het grootste deel van die reizigers in de 2267, maar die rijdt met 6 bakken virm in plaats van tien. Gezellig.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 19:43
door Daniel
Opvallend voor wat betreft die wisselstoring bij Rotterdam was wel dat in Utrecht een omreisadvies via Den Bosch naar Dordrecht en verder werd gegeven. Kennelijk een poging om de drukte iets te verminderen in de ICs tussen Rotterdam en Dordrecht, want voor de reistijd hoef je het niet te doen. Zelfs met een kwartier wachten in Rotterdam door de sub-optimale aansluiting bij een niet rijdende s1900 ben je via Rotterdam nog ruim 20 minuten sneller.
Of ze moeten het voor de reizigers naar Breda gedaan hebben: naar Zeeland blijft via Rotterdam met de genomen versperringsmaatregel immers nog het meest praktisch.

Eveneens te Utrecht Centraal kwam het zowaar eens van pas dat de t2063, met een DDZ-IV, door het ontbreken van een blauwe lamp volledig op spoor 12B terecht kwam terwijl hij op 12A werd aangekondigd. De vertraagde t12561 kon hierdoor mooi op 12A neergezet worden (waarbij die overigens weer qua aankondiging naar heel 12 ging om de verwarring compleet te maken).
Klein detail: voor de binnenkomst van de t1763 leverde dit alles geen voordeel op, want of de 12561 nou vanaf 11 of 12A vertrekt maakt geen verschil... binnenkomen kon die alsnog niet :wink:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 22:29
door Aking
Geen idee of ze er al lang hangen, maar ik spotte daarnet op spoor 11/12a en 14/15a Railtv schermen hier in Utrecht...

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 22:34
door Daniel
Ze hangen er ruim een week nu (tenminste, op 11/12). En ook op perron 8/9 trouwens.

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Geplaatst: di 04 mar 2014, 13:23
door Etienne
Vanochtend kwam ik omstreeks 07.30 aan bij perron 4/5 te Den Haag Centraal. Op spoor 5 vertrok zoals normaal de t2027 van 07.39 en op spoor 4 stond nog de t19827. De t1727 zou hierna op spoor 4 moeten komen, maar ik zag vlak voor vertrektijd van de SPR op het blauwe balkje verschijnen dat deze niet reed en kon zodoende nog net hierin stappen.

Na de Gouwebrug kwamen wij voor een rood sein te staan, omdat in Gouda op perron 3 de t19818 nog stond (en deze vertrok uiteindelijk pas om 08.23, +29 dus). De aansluiting op de t2827 werd hierdoor niet overgenomen, daar wij achter laatstgenoemde aan het perron kwamen. Omdat de t1727 nu niet reed stonden ondertussen 100'den mensen op perron 3/5 te wachten. Omdat de t2029 slechts met de losse m4221 reed was hier natuurlijk geen beginnen aan. Ondertussen was eindelijk de t527 met +16 aan het perron gekomen, maar ook hier moesten nog mensen achterblijven. Daarnaast reden nog veel meer treinen vertraagd

Afbeelding

Kortom, een ongelooflijke chaos.