OVer je reiservaringen in maart 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Scheelt, want ICD is toeslagvrij op Rotterdam - Breda.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door webguy »

Je zou zeggen dat die meegerkend kan woren inderdaad, maar is niet voor gekozen.
Wat betreft de toeslag, de app is wel verbeterd hiermee sinds vandaag:
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Etienne »

Door een wisselstoring bij Gouda Goverwelle lag vanmiddag tussen +- 15:00 en 16:30 het Intercityverkeer vanaf Utrecht naar Rotterdam/Den Haag op z'n gat :neg:

Zelf kwam ik om 15:54 op het station en had toen al vernomen dat de treinen van 15:44 t/m 16:17 niet zouden rijden, ik ging daarom via Leiden met de t8854 mee. Maar deze reed slechts met een losse VIRM-6 en was dus ook totaal niet berekend op het aantal omreizende mensen naar Den Haag. :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Wubbo »

Ik had de eerste trein die weer doorreed naar Den Haag, dat was die van 16.59. Blij dat ik wat later van mijn werk weg was ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

En ik was blij dat ik een Qbuzz-bus met versie 5 had... zo kon ik tenminste al ruim van tevoren zien dat m'n trein (t559) niet zou rijden en dan maar vast een boodschap die toch gedaan moest worden in Utrecht i.p.v. Amersfoort doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Scheelt, want ICD is toeslagvrij op Rotterdam - Breda.
Ja ok, klopt. Maar ook voor reisroutes tussen Schiphol en Rotterdam wordt de prijs niet meegenomen als ICd in je reis zit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag tussen 13:00 en 13:15 kwam er op station Rta richting Rtd een bond mixje aan treinen langs:

een goederentrein
een goederentrein
een (licht vertraagde) intercity
een goederentrein
een intercity

En dit allemaal op blokafstand :wink: .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daantje »

In Delft hangen nu ook digitale borden met vertrek informatie aan de kant van de loopbrug over het spoor (kan zijn dat ze eral een ttijdje hangen, was er een tijd niet geweest). Op zich een hele goede zet maar een beetje gemiste kans omdat er nergens in de buurt een klok hangt en de tijd staat ook niet op dat bord.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door iljitsch »

reisthijs schreef:Waarom zou de reisplanner dat niet mogen doen? De reisplanner volgt gewoon letterlijk de reisregels volgens AVR-NS, en je krijgt die adviezen dus omdat je dan eerder op je bestemming aankomt. Aan jou de keus welk advies je opvolgt.

Het zou triest zijn als de reisplanner die informatie voor jou achterhield.
Ik zeg niet dat het niet mag, alleen het is triest dat over de hogesnelheidslijn dus trager is dan over het normale spoor met een extra stop.

De sprinter die met een extra overstap in Tilburg aansluit op de ex-fyra vertrekt ook welgeteld één minuut later dan de normale intercity en bedient dus eigenlijk niemand. Een betere overstap tussen Eindhoven en de intercity direct zou vast helpen en waarschijnlijk nuttig zijn voor mensen die tussen Eindhoven en schiphol reizen, en ook tussen Tilburg en Amsterdam.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door waldo79 »

... waarschijnlijk nuttig zijn voor mensen die tussen Eindhoven en Schiphol reizen, en ook tussen Tilburg en Amsterdam
Hoezo? Ehv - Shl of Asd gaat rechtstreeks met s800 of s3500. Is ook veel rechtstreekser, want de trein rijdt praktisch in noordnoordwestelijke richting op Noord-Holland af.
Vanuit Tb is het makkelijker via Ht via s13600 - s800 :idea:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door reisthijs »

Vanuit Tb is via Breda net zo makkelijk (naar Shl is dat zelfs een kwartier sneller) maar daar heb je geen trein uit Eindhoven voor nodig. Tb heeft de s3600 immers al.
iljitsch schreef:Ik zeg niet dat het niet mag, alleen het is triest dat over de hogesnelheidslijn dus trager is dan over het normale spoor met een extra stop.
Je wekte de indruk dat je het feit dat je dat advies kreeg triest vond. Dat de inhoud van het advies je niet bevalt is wat anders :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

De dienstregeling tussen Den Haag en Rotterdam was weer een zooitje door een defect wissel, heel de dag eigenlijk. Vanmorgen hoop vertragingen (zag een s1900 met meer +25, daardoor vertrek de s1900 die ik vanaf Gvc wilde nemen ook met +15). Vanmiddag was het helemaal een chaos: alleen de s5100 en s1900 reden tussen Rotterdam en Delft. s1900 stopte richting Rotterdam wel extra op Schiedam Centrum, andersom niet: dat was nogal raar. De extra stop had ook erg welkom geweest want ik denk dat er in Schiedam mensen achter bleven toen ik daar 's middags op de trein stapte. (Ik had geluk aangezien de deur voor mijn neus stopte ;)). Linkerspoor gereden vanaf Schiedam tot en met Delft en ook daarna schoot het voor geen meter op.

Samenvatting: hoop vertraging en sardientjesvervoer. Morgen ook nog eens de hele dag herstelwerkzaamheden, kunnen ze nu de boel nu eens goed fixen op dat traject? Het is de laatste tijd wel echt een zooitje qua infrastoringen in de regio. -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Vermoedelijk is de oorzaak een gescheurd puntstuk in wissel 71 bravo te Delft Zuid. (Volgens mij Delft Zuid, maar weet dat niet zeker.)
Komt wel goed schatje.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Gekko123 »

Dat zou dan niet stroken met het traject waar morgen geen treinen rijden. Morgen rijden er namelijk tussen Delft en Den Haag HS geen treinen, terwijl wissel 71 juist in de richting van Schiedam/Rotterdam ligt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Volgens mij zijn er twee losse storingen: vandaag een tussen Schiedam en Delft en morgen (die met de herstelwerkzaamheden) tussen Delft en Den Haag HS.

Overigens schijnt vannacht het nachtnet niet te rijden tussen Delft en Rotterdam, maar daar zwijgt de reisinfo nog in alle talen over. Zal dus nog een nare verrassing worden voor sommige reizigers vannacht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Het werd vanmiddag wel omgeroepen in Utrecht, die had het over vervangende bussen als ik het goed herinner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Gekko123 schreef:Dat zou dan niet stroken met het traject waar morgen geen treinen rijden. Morgen rijden er namelijk tussen Delft en Den Haag HS geen treinen, terwijl wissel 71 juist in de richting van Schiedam/Rotterdam ligt.
Zijn twee verschillende storingen. Deze is van vannacht en die van morgen is van eerder deze week.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door webguy »

Vanmiddag een draadbreuk net voorbij station Velp. Reed er met de auto langs op de A348 en zag al een stilstaande ICM, verder op een stilstaande SGM de andere kant op. Ruim uur later leek de ICM leeg en stond met gestreken pantrografen en de calamiteitploeg er bij (en nog 20 auto's) en was een Strukton sleeplok voor de ICM geplaatst.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Marc »

Trein t821 is daarnet in Maastricht aangekomen. Van dit zesje zijn de prullenbakken al vol, er ligt rotzooi op de tafeltjes en kots op de grond (het lijkt erop dat het stel vannacht in het nachtnet heeft gereden). In Maastricht wordt de trein op zaterdag nog niet zo vroeg schoongemaakt, de volgende schoonmaakbeurt is over drie uur in Alkmaar...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Meltrain »

Geert schreef: Linkerspoor gereden vanaf Schiedam tot en met Delft en ook daarna schoot het voor geen meter op.
Toen ik gisteren om 12:55 aankwam te Dtz vertrok de s5100 -> Gvc van 12:58 wel vanaf spoor 2, maar de s15100 van 13:28 stond gewoon aangekondigd vanaf spoor 1.
Maar het links rijden heeft dus de hele dag geduurd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Geert »

Nou ja, eind van de middag gebeurde het dus ook. Die s15100 in Delft Zuid werd zo te zien pas later gespoorwijzigd naar een ander vertrekspoor, kan natuurlijk wel kloppen als je 'm een half uur van te voren aangekondigd zag.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Thom91 »

Marc schreef:Trein t821 is daarnet in Maastricht aangekomen. Van dit zesje zijn de prullenbakken al vol, er ligt rotzooi op de tafeltjes en kots op de grond (het lijkt erop dat het stel vannacht in het nachtnet heeft gereden). In Maastricht wordt de trein op zaterdag nog niet zo vroeg schoongemaakt, de volgende schoonmaakbeurt is over drie uur in Alkmaar...
En ook die heeft niet plaatsgevonden, schoonmakers staken.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Suus »

Ronald en ik wilden vanmiddag in Duisburg met tram 901 van station DU-Ruhrort naar het Hauptbahnhof. Nouja, dat kon niet wegens werkzaamheden aan een brug, maar we konden wel een SEV-bus nemen. Tja, maar als je niet over een brug kan met de tram, hoe moet de bus dan? Nou, via een sightseeing-route: we begonnen linksboven en de rode route is dan de normale tramroute en de blauwe route die van de vervangende bus. :mrgreen:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Ronald »

Dit is nog verder om dan dat ik al dacht... Het zou een stuk gescheeld hebben als de bus na het eerste blauwe stukje bij afrit 8 over de Autobahn naar Hbf zou rijden. En een pendelbus tussen Hbf en de afgesloten brug...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2014

Bericht door Daniel »

Als je 'm zo wil maken dan lukt dit nooit, maar met een flinke dosis toeval kreeg ik dit voorproefje voor een reportage die nog gaat volgen voor elkaar...

Afbeelding

Trouwens een tip voor wie ooit een rondje Gooi- en Vechtstreek wil maken: maak 't linksom en niet rechtsom zoals ik... door de materieelomloop sommige bussen op wel vijf verschillende plekken tegengekomen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten