OVer Missers in de Reisinformatie #33

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #33

Bericht door STF »

Ja Meeuwenlaan inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Het ging weer fantastisch vanmorgen, hoe moeilijk kan het nou zijn om je reizigers goed te informeren...

Zo kwam ik rond 7.00 uur op station Amersfoort aan waar op spoor 6 de t1718 aangekondigd stond en er ook een trein langs het perron stond. Nou was het voor mij wel logisch dat dat waarschijnlijk de opgeheven vorige trein (i.v.m. wisselstoring Amersfoort - Utrecht) was, want 10 minuten te vroeg uit Apeldoorn aankomen zou wel erg extreem zijn.
Voor veel reizigers was dat echter niet het geval, dus de trein zat gewoon compleet vol en er bleven ook maar reizigers instappen tot rond 7.05 uur uiteindelijk op de borden kwam dat deze trein zou keren op de t519 terug naar Groningen. Het duurde overigens nog opvallend lang voordat dit bericht ook in de trein doorkwam, waarna hij weer vrijwel volledig leegstroomde.

Vervolgens wederom de 1718 op de borden met +5, maar later weer +10 waardoor de t5618 er al op verscheen. Vervolgens komt ´ie weer met +5 terug, om uiteindelijk met +10 weer eraf te verdwijnen waarna alsnog de 1718 binnenkwam. Ideaal trouwens dat reizen met voorkennis (door de Infoplus-data), want dat leverde mij één van de schaarse zitplaatsen op: de 1718 was wel versterkt tot 9 bakken (normaal 6 op donderdag), maar bleef eigenlijk zitvol omdat er uiteraard geen overstappers voor Schiphol waren nu. En als je dan, door het uiteindelijke vertrek met +15, de reizigers van de t516, 1718, t12518 én t11618 erin hebt is het natuurlijk een groot beetje druk :wink:

In Utrecht ging het nog op een leuke manier mis... de HC was keurig aan het omroepen toen de machinist daar net voor het perron ook nog maar mee begon. Die hoorden elkaar duidelijk niet want ze maakten hun complete omroep dwars door elkaar af :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Etienne »

De HC Van de t11723 maakte ook een misser (maar corrigeerde deze nog wel). Vlak voor Utrecht werd omgeroepen dat dit de IC naar Amersfoort, Amersfoort Schothorst en Amersfoort Vathorst was. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

In een Engelstalig omroepbericht rond 17.35 uur op Amersfoort werden reizigers naar Schiphol geadviseerd met de IC van .26 en .56 naar Utrecht te reizen en daar over te stappen. Waarom niet die van .10 en .40 vraag ik me dan af... die hebben notabene nog een minuut meer overstaptijd ri. Schiphol ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door fogeltje »

STF schreef:Ja Meeuwenlaan inderdaad.
Maar nu bestaat die niet meer? Ik kon hem iig in OVInfo app niet vinden. Beetje vreemd verder dat ze die aparte haltes bij de Merelstraat hebben aangehouden, lekker verwarrend voor de incidentele reiziger.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

De lijnfilm toonde Meeuwenlaan, maar de eindhalte was als ik mij niet vergis Johan van Hasseltweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door fogeltje »

Oh dit halte kan ik me herinneren, daar ben ik voorbijgekomen. Was overigens niet de dichtstbijzijnde halte voor mijn eindbestemming.
"Een touringcar is geen bus"
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door STF »

Bee schreef:De lijnfilm toonde Meeuwenlaan, maar de eindhalte was als ik mij niet vergis Johan van Hasseltweg.
Dat klopt helemaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

De conductrice van de t833 was vanmorgen nog net op tijd om een enorme overbodige volksverhuizing te voorkomen... in eerste instantie had ze de nummers van het stel naar Maastricht en hetgene wat er in Eindhoven af ging verwisselt. Vlak voor we Eindhoven echt binnen reden werd dit nog gecorrigeerd, dus een stoelendans zal het sowieso wel geworden zijn in het voorste stel.

Zover de reizigers überhaupt door hadden dat er in Eindhoven iets af ging dan, want sinds de komst van InfoPlus mogen reizigers dit niet meer weten voor ze instappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door reisthijs »

Er stond niet netjes Eindhoven op de displays van het stel dat daar achterbleef?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Dat wel. Of althans, het stond op OBIS want in de drukte heb ik de displays aan de buitenkant niet waargenomen. Maar ik had het over InfoPlus en doelde dus op de TBPs waar geen melding "Achterste treindeel tot Eindhoven" meer op staat tegenwoordig. Dat er iets achterblijft wordt pas getoond op het station waar het bewuste stel afgekoppeld wordt. Als je pas bij binnenkomst ziet dat een bepaald treindeel niet het hele traject aflegt kan het bij drukte zoals vandaag (i.v.m. de werkzaamheden in Den Bosch) gewoonweg te laat zijn omdat je dan niet meer snel naar het andere treindeel kunt komen.

En dat terwijl de info er wel gewoon is in de systemen: ik had keurig vooraf al gezien dat er 12 bakken waarvan 6 tot Eindhoven zouden komen in Rijden de treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: En dat terwijl de info er wel gewoon is in de systemen: ik had keurig vooraf al gezien dat er 12 bakken waarvan 6 tot Eindhoven zouden komen in Rijden de treinen.
Complimenten voor Geert, die ons die informatie niet onthoudt *O*
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

Ik snap even iets niet aan de communicatiestrategie van NS.
Bij de invoering van de dienstregeling 2014 is bekend gemaakt dat sommige erste en laatste treinen wegens werkzaamheden niet rijden en vaak vervangen worden door bussen. Nu kan ik mij best voorstellen dat, als het er veel op een avond zijn, je geen aparte meldingen van gaat maken. Maar waarom plaatst NS gewoon niet een lijstej van de trajecten die eruit liggen? Nu moet je er dus via de reisplanner achterkomen. Beetje klantonvriendelijk als je een overzichtje 'Werkzaamheden' op je website hebt, maar niet de moeite neemt volledig te zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Het zijn geen werkzaamheden meer, het is nu de vaste permanente dienstregeling. De werkzaamheden zijn alleen voor veranderingen met slechts een korte geldigheidsduur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Op de stations hangen pamfletten met welke treinen er in welke nacht verbust worden. En als het goed is plan je altijd nog even je reis voordat je vertrekt ;). Zeker met ingang van nieuwe dienstregeling.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door VIRM »

@Thom: ik heb nog geen enkel pamflet gezien. ;)

Maargoed, wat zou er bezwaarlijk zijn om ook de info duidelijk op de 'werk aan het spoor'-pagina te zetten, of er nu daadwerkelijk aan het spoor wordt gewerkt of niet? Als ik op een vast traject reis, ga ik meestal niet in de reisplanner mijn reis plannen (okay, tot de invoering van deze dienstregeling, inderdaad :P).
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Ik heb ze in ieder geval op Amsterdam Centraal, Duivendrecht, Almere Centrum, Amsterdam Sloterdijk, Alkmaar en Heerhugowaard zien hangen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Maargoed, wat zou er bezwaarlijk zijn om ook de info duidelijk op de 'werk aan het spoor'-pagina te zetten, of er nu daadwerkelijk aan het spoor wordt gewerkt of niet?
Omdat je een stortvloed aan meldingen wil voorkomen voor wijzigingen die het hele jaar van toepassing zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Beetje jammerlijke melding voor de IC van 22.11...
Afbeelding
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Het scherm met vertrektijden op Amsterdam CS dat ik er vanmiddag aantrof vond ik bijzonder onleesbaar. Lettertype dat te klein was voor de hoogte waarop 'ie hangt en dan ook nog eens een donkerblauwe achtergrond. Ondanks het donkerblauw was het niet zo'n oldskool scherm waarvan ik de naam niet weet dat inmiddels verder bijna overal al verdwenen is, maar iets customs ofzo. Waarom niet een TB21? In mijn herinnering hing dat eerst wel op die plek, maar kan zijn dat ik me vergis, ik reis normaalgesproken via Amsterdam Zuid of Duivendrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal zijn de schermen aan het begin van de westtunnel inderdaad nooit vervangen. Opmerkelijk, want dat is eigenlijk in de rest van Nederland wel gebeurd.

Webguy, weet je meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Busfoto.nl »

U-OVlijn 12 met als bestemming Centraal Station via Oosterpark UMCG :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Bee schreef:Webguy, weet je meer?
Ze worden wel met dezelfde bron gevoed en was een reden waarom ze niet weg zijn, maar ik weet ook niet meer wat de reden was. Mogelijk omdat personeel de schermen ook gebruiken (in t klein)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door mb90 »

De dienstregeling van de Haagse tram 9 is op de site van de HTM niet echt duidelijk. Alle tijden staan door elkaar, zoals hier te zien is bij tram 9 naar Scheveningen:
Afbeelding
https://www.htm.nl/reisinformatie/tram-9/

Richting Vrederust staan ook de haltes door elkaar, maar dat wordt onderaan de pagina al door de HTM zelf gemeld.
Bij de andere lijnen gaat het wel goed.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

I know, I know, ik snap dat het om Technische Redenen nu niet anders kan, maar het is toch wel een beetje stom:

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten