OVer Missers in de Reisinformatie #34

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Milco »

Zo te zien rijden de Vrijmarktbussen van Qbuzz juist de nacht vóór Koningsdag, dus dit jaar in de nacht van 25 op 26 april.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Somoht »

Koningsdag wordt ook de 26'ste gevierd want de 27'ste valt op een zondag.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door microshit »

Milco schreef:Als ik '707' intyp, dan staat er dat het een Vrijmarktbus is. ;-)

Wellicht een leuk klusje voor de wiki, de nieuwe lijnnummers (en routes)?
Dat is een fantastisch leuk klusje ja :P Ga nu de laatste erin stampen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Suus »

Belgen en reisinformatie, blijft een lastig verhaal...

Ik moest gisteren overstappen bij de halte Sint-Maria-Oudenhove Dorp. Direct nadat ik uit de bus was gestapt schoot de schrik mij om het leven toen ik zag dat er een poster hing dat de bus waarop ik wilde overstappen vanaf 7 januari tot nader order een omleiding reed en de halte niet aan deed. Wil hing er een postertje voor een andere lijn naast met dezelfde omleiding en daarop een sticker dat de omleiding op 31 maart voorbij was en dat bleek gelukkig ook het geval. Ook de lijnnetkaart was al meer dan twee jaar oud en de tariefinformatie in de halte klopte ook niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort werd rond 12.50 uur omgeroepen dat de IC naar Amsterdam en Enkhuizen van .26 en .56 niet zou rijden wegens geplande werkzaamheden. Op zich logisch, die werkzaamheden waren tot 13.00 uur aangekondigd, ware het niet dat de s1500 van 12.56 uur als eerste juist weer wel zou rijden. Een correctie op het eerdere omroepbericht heb ik niet meer gehoord tot het vertrek van m'n trein.

Op Utrecht CS/Centrumzijde zag ik dat Qbuzz netjes een uitgebreid bericht over de omleiding van lijn 74 en 77 op de DRIPs van die lijnen heeft gezet. Knullig alleen dat de ritten van die lijnen nu in de OVinfo-app als vervallen worden weergegeven, kennelijk stuurt men toch ergens iets op de verkeerde manier uit. En eveneens knullig dat een deel van de mededeling, die behoorlijk uitgebreid is, van het scherm af valt doordat de stukken tekst waartussen versprongen wordt breder dan het scherm zijn.

Eveneens gaat er iets mis bij het Anne Frankplein in Utrecht: ook daar staan lijn 74 en 77 als vervallen in de apps, hier met als reden dat de bewuste DRIP nog altijd bij de oude inmiddels vervallen halte staat. Op die DRIP verwijst men naar de halte om de hoek, met dus het eerder genoemde als resultaat :roll:

Tot slot hadden we nog halte Rubenslaan in Utrecht waarvandaan ik aan het eind van de middag terug naar Utrecht Centraal wilde. Hier bleek de DRIP ook uitermate nuttig want het enige wat 'ie deed was naar 0 aftellen en een rit laten verdwijnen ookal kwam die bus helemaal niet. Hoorde reizigers bij de halte er al over dat de bus van vlak voor ik daar kwam was uitgevallen, dus nadat de volgende ook uitviel het maar niet meer afgewacht en om de hoek lijn 8 gepakt. Maar een berichtje op dat ding is wel handig als er ergens een ongeplande stremming is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Somoht »

Die berichten staan er als OVERRULE op en OVERRULE berichten halen op DRIS'sen de vertrektijden weg en tonen alleen de melding. Die berichten moeten eigenlijk alleen als OVERRULE op de vervallen haltes staan.
Tekstbreedtes is niet veel aan te doen ;), maar wat bedoel je precies met van het scherm af vallen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Hmm apart, er stonden namelijk wel gewoon vertrektijden van lijn 74 en 77 op de DRIPs op CS/Centrumzijde.

Met van het scherm af vallen bedoel ik dat je iets als dit op het scherm ziet staan "Door renovatie van de Vondellaan rijdt lijn 74/77 een omleidi", waarbij dus "ng" van het scherm af valt. Nu ik net in de app kijk voor de exacte tekst zie ik trouwens nog een aardige misser: op zondag naar lijn 12 verwijzen :P (die rijdt dan niet...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Somoht »

Mmh die tekst zou moeten scrollen op de DRIS'sen, dus dat is wel een misser ja.
Tsja en die lijn 12, als je per dag een andere tekst moet zetten wordt het zo ongelofelijk complex :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

Kennelijk kunnen die schermen op het CS dan gewoon niet scrollen, zijn immers van een ander type. En zo complex hoeft het niet te zijn hoor: ze kunnen ook naar lijn 8 en 47 verwijzen voor de Bleekstraat. Nog reizigersvriendelijker ook want die stoppen één halte achter de 74/77 in plaats van compleet aan de andere kant van het busstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Thom91 »

Bij de sprinter naar Leiden (v20.15) stond in Hilversum wel dat IC van 20.23 eerder in Schiphol was. Maar bij de sprinter 20.01 over Amsterdam C stond niet bij dat de IC van 20.08 eerder op CS zou zijn. Viel me vorige week ook al op, structureel foutje?
Komt wel goed schatje.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door huibe »

huibe schreef:Bij een reisadvies naar Eindhoven Airport krijg ik als advies Connexxion lijn 400 of Hermes lijn 401.
Somoht schreef:Klinkt als een 9292 foutje. Die datasets bevatten geen vervoerder-namen dus bij Connexxion moet je het afleiden aan de hand van lijnsysteemnummer, L -> Hermes, X/A -> Breng.
Afgelopen week de reis gemaakt met de 400. Op de heen weg wenste Connexxion in een 12 meter bus mij een goede reis. Gisteren wenste Hermes mij een goede reis in een 18 meter bus. Beide bussen waren overduidelijk van Hermes (binnen en buiten) dus schiet mij maar lek hoe dit kan.
NB 9292 heeft het nog steeds over een Connexxion lijn.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Somoht »

Die twee dingen lijken mij niet met elkaar te maken hebben behalve als 9292 meer/andere data/info krijgt dan ik. Dat zou helaas overigens niet super verbazingwekkend zijn, fair level playingfield is er nog steeds niet qua reisinfo.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Ardan »

IC naar H'bosch? :')
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door huibf »

Er zijn een paar bussen van Hermes die het Connexionfoutje tonen. Dit heeft niets met 9292 te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

@Ardan: Aargh, heeft het maximum aantal tekens daar ook al toegeslagen? Je zou toch zeggen dat dat display groot zat is om 's Hertogenbosch te kunnen tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door baladid »

En doe anders Den Bosch.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Suus »

Den Bosch is geen officiële naam en mag om die reden ook niet gebruikt worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door baladid »

H'bosch dan wel?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Hainje »

Dat is een afk. van 's-Hertogenbosch. Dus het ligt meer voor de hand dat H'bosch wel mag, taaltechnisch gezien.
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door marlies »

Ik denk niet dat de taalpolitie je komt arresteren als je het veel duidelijkere "Den Bosch" gebruikt in plaats van "H'Bosch".
Den Bosch kun je ook gewoon een afkorting van 's-Hertogenbosch noemen, vind ik :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Etienne »

Te Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal stonden een flink aantal treinaanwijzers op zwart vanochtend.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Daniel »

In Amersfoort was dit het geval met twee PV-schermen in de hal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Ik denk niet dat de taalpolitie je komt arresteren als je het veel duidelijkere "Den Bosch" gebruikt in plaats van "H'Bosch".
Den Bosch kun je ook gewoon een afkorting van 's-Hertogenbosch noemen, vind ik :P
Oeteldonk heeft de voorkeur.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Hainje »

marlies schreef:Ik denk niet dat de taalpolitie je komt arresteren als je het veel duidelijkere "Den Bosch" gebruikt in plaats van "H'Bosch".
Den Bosch kun je ook gewoon een afkorting van 's-Hertogenbosch noemen, vind ik :P
Mja, lig er verder ook niet wakker van ofzo hoor. :P
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #34

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:
marlies schreef:Ik denk niet dat de taalpolitie je komt arresteren als je het veel duidelijkere "Den Bosch" gebruikt in plaats van "H'Bosch".
Den Bosch kun je ook gewoon een afkorting van 's-Hertogenbosch noemen, vind ik :P
Oeteldonk heeft de voorkeur.
Kan het alsjeblieft eens afgelopen zijn met de carnavalsterreur op het spoor? Eén keer per jaar het stationsnaambordje onleesbaar verhaspelen is al erg genoeg. Ook niet-Brabanders moeten de weg op het spoor kunnen vinden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten