OVer je OV-Chipkaart #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door reisthijs »

Gelul. Je weet hoe je wel netjes kan betalen voor je ritten (met papieren kaartjes die speciaal voor de JTK nog steeds bestaan).
Als je de aanwijzingen van NS negeert ben je zelf de bug.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door huibf »

reisthijs schreef:Als je de aanwijzingen van NS negeert ben je zelf de bug.
Welke aanwijzing ? Ik ken de slogan, "je hebt 'm al in je portomonee, doe er dan wat mee"

Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door reisthijs »

In brieven mails aan iedereen die een trajectabonnement bezit is keer op keer herhaald dat het daarvoor nog niet opgaat.
Bijvoorbeeld deze mail van februari dit jaar.
mail@ezine.ns.nl schreef:In november jl. heeft u als Jaartrajectkaarthouder van ons een e-mail ontvangen over het gefaseerd in werking stellen van toegangspoorten op enkele NS stations.

Onze medewerkers merken echter dat er bij sommige reizigers met een Jaartrajectabonnement verwarring is over het openen van de poorten met hun abonnement.

Om u hierbij te helpen, brengen we de volgende informatie bij u onder de aandacht:

• U kunt gewoon blijven reizen met uw Jaartrajectabonnement, zoals u al gewend bent.
• Mocht u op een station met poortjes komen, houdt u uw abonnement rechts op de kaartlezer. De poorten gaan dan open. Er wordt geen saldo van uw ov-chipkaart geschreven.
Reist u buiten uw traject met NS dan koopt u een papieren treinkaartje of e-ticket.
• Reist u buiten uw traject in bus, tram en/of metro of met een regionale treinvervoerder, dan kunt u reizen met saldo op uw huidige Jaartrajectkaart.
Duidelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door huibf »

Geen mail gezien. Wel een brief dat er restitutie klaar stond?
Niet dat ik veel reis buiten mijn traject. Maar geloof met deze erbarmelijke communicatie wordt de boete kwijtgescholden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door marvinkok »

vanochtend zijn de poortjes op Enschede Centraal gesloten als proef. Er staan beveiligingspipo's bij voor het geval je gmet een papieren kaartje reist.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door webguy »

Nou huibf, je kan vanaf vandaag over naar TrajectVrij Afbeelding
benza

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door benza »

foutje, dit bericht kan verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door benza op wo 30 apr 2014, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door huibf »

webguy schreef:Nou huibf, je kan vanaf vandaag over naar Traject Vrij
Zie dat het abbonement iets goedkoper is, 1 eurootje per maand.... Maar mijn kaart loopt nog tot februari
benza

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door benza »

marvinkok schreef:vanochtend zijn de poortjes op Enschede Centraal gesloten als proef. Er staan beveiligingspipo's bij voor het geval je gmet een papieren kaartje reist.
Ook voor de mensen vanaf Duitsland? (Gronau/Munster)?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door MdJ »

Nee, want spoor 4b (het perron voor Duitsland, De Eschmarke en Glanerbrug) ligt buiten de poortjes.

Overigens heb ik (gisteren) zowel om 7u als om 19u geen controle gezien. Wel nog papieren opgeplakt dat er gecontroleerd werd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Daniel »

Volgens mij zit er bij U-OV letterlijk iemand restitutiemailtjes te typen, vond deze er althans niet erg als een automatisch bericht uitzien...
Wij hebben uw restitutie-aanvraag betreffende uw ov-chipkaart van 13-03-2014 in goede orde ontvangen en wij hebben deze doorgestuurd naar de financiële afdeling voor verdere afhandeling.

Het terug te betalen bedrag bestaat uit het door u betaalde opstaptarief van € 0,87. Wij zullen dit bedrag zo snel mogelijk overmaken naar uw bankrekening.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Restitutie Utrecht
U-OV

Postbus 9035
3430 RA Nieuwegein
………………………..
T 0900 525 2241
………………………..
E restitutie.utrecht@qbuzz.nl
I www.u-ov.info
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door marlies »

Ik had trouwens vandaag een stukje trein-metro-trein. Toch werd mijn 2e check-in bij NS als overstap herkend, terwijl er een checkin/checkout bij een andere vervoerder tussen zat. Dat was eerst niet zo. Sinds wanneer kan dat?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Hainje »

marlies schreef:Ik had trouwens vandaag een stukje trein-metro-trein. Toch werd mijn 2e check-in bij NS als overstap herkend, terwijl er een checkin/checkout bij een andere vervoerder tussen zat. Dat was eerst niet zo. Sinds wanneer kan dat?
Volgens mij kan dat altijd al. Heb ik ook wel eens gehad. Pakte ik in Tilburg de bus, toen de trein en in Eindhoven weer de bus. Hierbij werd er ook geen nieuw opstaptarief verrekend. Denk dat als je gewoon weer binnen 35 minuten incheckt, het als overstap word gezien. Mijn voorval is minimaal anderhalf jaar geleden.
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door marlies »

Hm, ik meende dat dat niet kon, maar misschien is dat iets dat verschilt per vervoerder?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Hainje »

Geen idee. Zou kunnen hoor. Bij mij was het Veolia - NS - Hermes.
Misschien werd het als overstap gezien omdat ik een DalurenAbonnement Brabant heb. Dus (praktisch) zelfde tarievenhuis.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door webguy »

marlies schreef:Ik had trouwens vandaag een stukje trein-metro-trein. Toch werd mijn 2e check-in bij NS als overstap herkend, terwijl er een checkin/checkout bij een andere vervoerder tussen zat. Dat was eerst niet zo. Sinds wanneer kan dat?
Volgens mij is het een 'bijverschijnsel' van het afschaffen van dubbele instaptarief
Hainje schreef:Volgens mij kan dat altijd al. Heb ik ook wel eens gehad.
Op de bus kan het geloof ik juist niet meer.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Karl »

marlies schreef:Hm, ik meende dat dat niet kon, maar misschien is dat iets dat verschilt per vervoerder?
Het kon inderdaad niet. Zelf een tijdje 'af en toe' gependeld tussen twee steden, waarbij de treinreis <35 minuten was en ik gebruikte toen ook twee chipkaarten voor bus respectievelijk tram. Het zou me niet verbazen als meer mensen dat deden, in de Randstad zijn er genoeg stromen waarbij de treinreis <35 minuten is.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Daantje »

Het kan nu ook met tram - trein - bus want ik heb het ook altijd als ik van Rotterdam naar Delft reis.
undifined1
Berichten: 12
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 15:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door undifined1 »

Vorige week Dinsdag kwam ik er op station Leeuwarden dat mn OV-chipkaart waar mn student-ov op staat het niet meer deed, had niet genoeg geld voor de reis Lwd-Enschede.

Van de vriendelijke conducteur mocht ik gratis mee naar Zwolle en kreeg een kortingskaartje voor Zwoll-Enschede, Pluim voor de NS!

Vervolgens Tijdelijk student-reisproduct aangevraagd en nieuwe OV-chipkaart aangevraagd, kon mooi een week het tijdelijk product gebruiken, en na een ruime week (Ze zeiden dat het 2 weken zou duren) heb ik vandaag een nieuwe ov-chipkaart ontvangen bij de Post.

Dus alles is weer moor geregeld, werkt prima het tijdelijke student-reisproduct en de aanvraag van een nieuwe OV-chipkaart.

Dus niets dan Lof voor zowel de NS als voor de snelle oplossing van mijn probleem door de mensen van de OV-chipkaart
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door fogeltje »

Laat dat maar niet aan Tristan horen ;)
"Een touringcar is geen bus"
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Tristan »

fogeltje schreef:Laat dat maar niet aan Tristan horen ;)
Ieder zijn mening. In mijn studententijd was ik nog voorstander van de ov-chipkaart. Pas na mijn studententijd werd ik verstandig ;)

Maar feit is dat de oude, papieren SOV niet defect kon gaan en undefined1 met een papieren SOV daardoor ook het traject Zwolle-Enschede gewoon gratis had kunnen afleggen.

Door dergelijke situaties merk je dat de ov-chipkaart absoluut een verslechtering in het "openbaar" vervoer is. Het is in elk geval zeker GEEN verbetering. :6
Laatst gewijzigd door Tristan op vr 02 mei 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door bartjemestrom »

Ik vraag me soms echt af wat, voornamelijk, studenten doen met hun OV-chipkaart. Ik heb tot op heden mijn kaart(en) altijd in een stevige kaarthouder gehad en NOOIT problemen gehad.

Ik zie vaak studenten die buigen hem vaak stevig tegen de kaartlezer en vinden het dan vreemd dat hun kaart kapot gaat. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Suus »

Op de dag dat de OV-Chipkaart verplicht werd in de Rotterdamse metro hadden sommige studenten het al voor elkaar gekregen hun studentenkaart te breken, die was hooguit twee maanden oud.

Ook de oude gelamineerde OV's gingen wel eens kapot, studenten pulkten aan de randjes enzo...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door zone2000 »

onlangs stapte een oudere oude dame in m'n bus die zo doorliep naar achteren. hoeft u niet in te checken? nee, dat heb ik op het perron (van de treinen) al gedaan. :')
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #10

Bericht door Dagren »

Tristan schreef:
fogeltje schreef:Laat dat maar niet aan Tristan horen ;)
Ieder zijn mening. In mijn studententijd was ik nog voorstander van de ov-chipkaart. Pas na mijn studententijd werd ik verstandig ;)

Maar feit is dat de oude, papieren SOV niet defect kon gaan en undefined1 met een papieren SOV daardoor ook het traject Zwolle-Enschede gewoon gratis had kunnen afleggen.

Door dergelijke situaties merk je dat de ov-chipkaart absoluut een verslechtering in het "openbaar" vervoer is. Het is in elk geval zeker GEEN verbetering. :6
Ik vond het als student juist heel onzinnig en onduidelijk.

Nu ik daadwerkelijk betaal voor mijn reizen, ben ik best blij met de OV-Chipkaart. Voor mij is het zonder enige twijfel een flinke verbetering. Kortingskaart erop, automatisch opladen aan, transactieoverzicht aan. Altijd een kaartje en alles heel eenvoudig te declareren. :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten