OVer Afwijkingen in Materieelinzet #27

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Suus » Za 15 Feb 2014, 23:28

Sprinter t5787 rijdt vandaag met maar liefst 10 bakken SLT :O
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Feb 2014, 08:15

Had de 252 eigenlijk altijd al gelede omlopen? Kwam toevallig vanmorgen op de Europalaan in Utrecht een stadsgelede tegen uitrukkend riching Amersfoort voor een ritje 252.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor lint41 » Ma 17 Feb 2014, 10:05

De afgelopen 2 (?) weken tref ik inderdaad zowel op de ochtendrit die rond 9 uur op de Uithof aankomt, als op de middagrit vertrek rond 17 uur een gelede, ook wel nodig want op de een of andere manier is het aantal ochtendreizigers flink gegroeid sinds het Connexxion-tijdperk.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Feb 2014, 18:39

Ik heb er lang over gedaan, maar toen ik vanmiddag van m'n bus naar de trein liep schoot de reden voor de nu fors drukkere 252 me tebinnen: de QB-pas :!:
Immers barstten voorheen de 276 en 296 vanuit Amersfoort uit hun voegen met een aanzienlijk aantal reizigers op de Utrecht Bereikbaar-pas, maar die bestaat niet meer. En gezien het alternatief alleen bij Qbuzz geldig is zullen vele reizigers nu dan de 252 als alternatief gebruiken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Michael » Ma 17 Feb 2014, 21:56

Een uurtje geleden vertrok er een Brabantliner Volvo vanaf Breda als lijn 132 naar Tilburg. Hoort een Ambassador te zijn.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Di 18 Feb 2014, 16:26

Ik dacht even een Citaro G van stadsdienst Almere te zien rijden op de A1 richting Amsterdam, net na knooppunt Muiderberg, zo rond 15.40 uur.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Wo 19 Feb 2014, 10:12

De t15128 is te heet gewassen en rijdt met de losse m2123: hij mist dus minstens een bak (en een toilet).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Wo 19 Feb 2014, 16:49

Een R-net Volvo wil nog wel eens invallen op de 156 Almere-Hilversum, maar de inzet van een Volvo met dubbele achteras is zeer zeldzaam. De 5650 stond vanmorgen om kwart voor 7 klaar op busstation Hilversum voor de rit naar Almere.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Do 20 Feb 2014, 08:08

De t5120 rijdt met 7 bakken SGM. De NS heeft goed ingespeeld op de gehalveerde frequentie tussen Rtd en Gvc. :D
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Do 20 Feb 2014, 08:11

De NoordOost was kennelijk nog wel wat ontregeld, vooral vroeg in de spits nog veel composities met maximaal 2 stellen ri. Rotterdam. Waarbij de t514 me met een los drietje in deze situatie wat kort leek, of dat moet een DVS-bugje geweest zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Suus » Do 20 Feb 2014, 11:38

Bestaat er een t514 dan? Je link vindt van niet namelijk.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Do 20 Feb 2014, 11:42

Die bestaat inderdaad niet, zie ik na wat zoekwerk op de NS site. Daniel bedoelt vermoedelijk de t12514.
Laatst gewijzigd door Meltrain op Do 20 Feb 2014, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Do 20 Feb 2014, 11:43

Wel een t12514... ik ga constant de mist in met wat er voor het volgnummer staat met die elk kwartier verschillende serienummers op mijn traject.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Do 20 Feb 2014, 11:44

Dan zitten we tegenwoordig in hetzelfde schuitje (ik heb de s5000, s5100 en s15100). :')
Edit: jij hebt 4 series, dus is het nog iets moelijker.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Do 20 Feb 2014, 11:53

Vijf bakken SGMm in de s5700 (en dus ook in de s4900) en een VIRM6 in de s4300, beide te Weesp.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Do 20 Feb 2014, 18:09

Meltrain schreef:De t5120 rijdt met 7 bakken SGM. De NS heeft goed ingespeeld op de gehalveerde frequentie tussen Rtd en Gvc. :D

Kon het nog beter? Zeker wel, want ik heb nu een VIRM-VI als s5100. :D
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Geert » Do 20 Feb 2014, 22:21

Prijs je gelukkig, de s2600 was vanmiddag erg vol. De s2600 Laa -> Rtd was vanmorgen dan juist weer redelijk rustig...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Vr 21 Feb 2014, 19:05

De t11759 was vanmiddag verlengt op z'n NS' vanwege de beperkingen tussen Den Haag en Utrecht... voor de gelegenheid reed deze met 6 i.p.v. 10 bakken.
De hierop aansluiting gevende t2861 moest het trouwens ook met een klein setje ICM doen, aannemelijk door de afwijkende omloop gezien nu niet op de s2000 gekeerd kan worden.

Vanmorgen niet gezien hoe de t1718 er na Utrecht uit zag, maar met een dergelijke verstoring was z'n vrijdagse uitdunning tot 7 bakjes wellicht ook niet zo handig (ondanks dat dit zo gepland is).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

wouter15
Berichten: 842
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor wouter15 » Ma 24 Feb 2014, 08:23

De 9800 rijdt door het wegvallen van de 19800 met 2 stellen. Ik zit nu in ieder geval in de 9827 die rijdt met een SLT10.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Michael » Ma 24 Feb 2014, 21:59

Ik zag ruim anderhalf uur geleden de Veolia 3905 (Volvo 7700) rijden op lijn 316 van Etten-Leur naar Breda. Hoort een Volans Ambassador te zijn
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

KM46
Berichten: 8042
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor KM46 » Ma 24 Feb 2014, 22:06

wouter15 schreef:De 9800 rijdt door het wegvallen van de 19800 met 2 stellen. Ik zit nu in ieder geval in de 9827 die rijdt met een SLT10.

Dit is dus een SLT IV + een SLT VI gekoppeld. Een SLT10 bestaat niet :wink: .

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor MdJ » Ma 24 Feb 2014, 22:25

SLT10 = 10 bakken SLT. Bepaalde vorm van notatie; als iemand geen zin heeft om te kijken of het zesje of het viertje voorop zit. Of dat niet interessant vindt (en terrecht! :oops: )
Bij twijfel: gebruik beton.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Thom91 » Di 25 Feb 2014, 12:35

KM46 schreef:
wouter15 schreef:De 9800 rijdt door het wegvallen van de 19800 met 2 stellen. Ik zit nu in ieder geval in de 9827 die rijdt met een SLT10.

Dit is dus een SLT IV + een SLT VI gekoppeld. Een SLT10 bestaat niet :wink: .
Dude :')
Komt wel goed schatje.

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Karl » Di 25 Feb 2014, 13:13

Los van of het nodig is, als je verbetert, doe het dan goed. Noem het dan ook een SLT 1, want meer generaties SLT zijn er niet. :6
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Di 25 Feb 2014, 14:57

Zowel wouter15 als KM46 hebben gelijk. Het is 'SLT10' en geen 'een SLT10'. Het is namelijk niet één ding, maar een aanduiding voor het materieel met bijbehorende lengte.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten