OVer Afwijkingen in Materieelinzet #27

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Di 25 Feb 2014, 16:13

Ik reis nu met lijn 103 van Ermelo naar Nijkerk die met Apeldoornse stads-Ambassador 5018 rijdt.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor MdJ » Wo 26 Feb 2014, 11:21

Jurre schreef:Een R-net Volvo wil nog wel eens invallen op de 156 Almere-Hilversum, maar de inzet van een Volvo met dubbele achteras is zeer zeldzaam. De 5650 stond vanmorgen om kwart voor 7 klaar op busstation Hilversum voor de rit naar Almere.

Jurre meldt voor dezelfde rit vandaag de 5647. Planmatig soms op woensdag?
Bij twijfel: gebruik beton.

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Wo 26 Feb 2014, 11:25

Vorig jaar reed er nog een extra vroege retourrit Almere-Blaricum, die deze dienstregeling werd samengevoegd met de tweede rit die wel de hele slag naar Hilversum reed (/rijdt). In het Vervoersplan van Almere 2014 stond dat deze nieuwe eerste rit (die dus is ontstaan door de samenvoeging van de vroegere eerste slag Almere-Blaricum en Almere-Hilversum) met een 15-meter bus gereden zou worden.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Wo 26 Feb 2014, 11:33

De t1920 reed met 9 bakken ICM i.p.v. ICRm.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Karl » Wo 26 Feb 2014, 13:38

Wat bepaalt eigenlijk in de s1900 dat de locomotief aan Den Haag of Venlo-zijde zit? Of is dat meer 'toeval'? Ik dacht ontdekt te hebben dat de locomotief altijd naar Den Haag reed, maar gisteren had ik een trein die de locomotief naar Venlo had.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31476
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Suus » Wo 26 Feb 2014, 13:59

Ik heb niet het idee dat daar een lijn in zit eerlijk gezegd. Er is ook niet echt een reden voor om de locomotief aan een specifieke kant van de trein te hebben, in tegenstelling tot in België.
Rame à l'approche

Reiziger Delft
Berichten: 1012
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Reiziger Delft » Wo 26 Feb 2014, 15:28

Voor reizigers zou het wel prettig zijn, omdat de stiltecoupé in het stuurstandrijtuig zit. Het is dus nogal een eind lopen als je aan de verkeerde kant van de trein staat.

In het verleden zat bijvoorbeeld de 1e klas van de intercity's Zandvoort - Limburg ook aan dezelfde kant van de trein. Dit stond zelfs op de CTA's aangegeven.

Jurre
Berichten: 814
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jurre » Wo 26 Feb 2014, 15:58

Milco schreef:Vorig jaar reed er nog een extra vroege retourrit Almere-Blaricum, die deze dienstregeling werd samengevoegd met de tweede rit die wel de hele slag naar Hilversum reed (/rijdt). In het Vervoersplan van Almere 2014 stond dat deze nieuwe eerste rit (die dus is ontstaan door de samenvoeging van de vroegere eerste slag Almere-Blaricum en Almere-Hilversum) met een 15-meter bus gereden zou worden.

Dat zou het verklaren. Verder zag ik om 12.30 een Citaro G op lijn 70 in Hilversum, idem als vorige week woensdag 12.30. Blijkbaar ook planmatig. Tot slot stond rond 9.00 vanmorgen de 8224, een Amba uit Almere, op de busbuffer in Hilversum met op het display lijn 320! Zag alleen de achterkant. Neem aan dat die geen daadwerkelijke rit op de 320 heeft gereden, maar alsnog vreemd.

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor wouter15 » Wo 26 Feb 2014, 20:04

Rond 16:45 2 afwijking op Utrecht CS Jaarbeurszijde:

*Lijn 39 werd met een Amba gereden i.p.v. een Citaro G
*Lijn 38 reed met een Citaro i.p.v. een Citaro G. Vond het al zo vreemd dat de 29 waar ik in zat keerde op lijn 38.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Wo 26 Feb 2014, 20:07

Een Amba op lijn 39 is geen afwijking, die lijn heeft diverse omlopen die door de streek gereden worden. Gezien de tijdstippen lijken daarmee de streekbussen op een efficiënte wijze van CS/Jaarbeurszijde naar Maarsen te komen t.b.v. lijn 48.
Ik heb bv. 's middags geregeld een bus op lijn 65 die op 39 overgaat (gezien de tijd die je noemt is dat de rit die jij spotte toevallig). Zo heeft men dus de spitsomlopen praktisch gepland: lijn 65 rijdt in de spitsrichting aanzienlijk frequenter dan de andere kant op en via 39 en 48 komt die bus dan weer in Nieuwegein terecht (mogelijk nog net voor een late spitsrit ofzo) zonder veel onnodig leeg rondrijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Etienne » Wo 26 Feb 2014, 20:49

Maar tegelijkertijd zijn er ook ritten van de 65 die aan de Centrumzijde eindigen en dan leeg weg gaan. In de ochtendspits zie ik bijna elke dag een Citaro G (van de serie 4551) binnenkomen als lijn 65.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Wo 26 Feb 2014, 20:53

Jaarbeurszijde bedoel je neem ik aan? De 65 zou immers niet aan de Centrumzijde moeten komen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31476
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Suus » Wo 26 Feb 2014, 21:07

Trein t879 rijdt met een losse DDZ-IV.

Edit: trein t4070 rijdt ook met een losse DDZ-IV, is normaal SLT.
Rame à l'approche

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor wouter15 » Wo 26 Feb 2014, 21:24

Daniel schreef:Een Amba op lijn 39 is geen afwijking, die lijn heeft diverse omlopen die door de streek gereden worden. Gezien de tijdstippen lijken daarmee de streekbussen op een efficiënte wijze van CS/Jaarbeurszijde naar Maarsen te komen t.b.v. lijn 48.
Ik heb bv. 's middags geregeld een bus op lijn 65 die op 39 overgaat (gezien de tijd die je noemt is dat de rit die jij spotte toevallig). Zo heeft men dus de spitsomlopen praktisch gepland: lijn 65 rijdt in de spitsrichting aanzienlijk frequenter dan de andere kant op en via 39 en 48 komt die bus dan weer in Nieuwegein terecht (mogelijk nog net voor een late spitsrit ofzo) zonder veel onnodig leeg rondrijden.

Dat wist ik niet. Ik basseer mijn afwijkingen op hetgeen wat in de infobox op de wiki van de desbetreffende lijn staat. Misschien moeten de lijnen in Utrecht op de wiki eens worden nagekeken om te zien of het wel allemaal nog klopt.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Etienne » Wo 26 Feb 2014, 21:48

Daniel schreef:Jaarbeurszijde bedoel je neem ik aan? De 65 zou immers niet aan de Centrumzijde moeten komen.

Nee, ik bedoel echt de Centrumzijde. Als ik om 09:20 moet beginnen op school kom ik doorgaans omstreeks 08:45 aan in Utrecht en als ik dan het Busstation oploop komt daar meestal een Citaro G binnen als 65.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Wo 26 Feb 2014, 22:16

Hmm, die is apart... vanaf de Adama van Scheltemabaan? Sowieso stond 65 niet in het lijstje met de streeklijnen waar de stad ook op rijdt. En het zou dan eigenlijk al een MAT-rit vanaf het andere busstation moeten zijn.

wouter15 schreef:Dat wist ik niet. Ik basseer mijn afwijkingen op hetgeen wat in de infobox op de wiki van de desbetreffende lijn staat. Misschien moeten de lijnen in Utrecht op de wiki eens worden nagekeken om te zien of het wel allemaal nog klopt.

We zullen het maar op een knulligheidje houden dat het bij alle door zowel stad- als streek uitgevoerde lijnen klopt... behalve bij lijn 39 :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Wo 26 Feb 2014, 22:32

Geen afwijking maar wel grappig om te zien was dat vanochtend rond 8.05 uur vier Volvo 8700's op station Harderwijk stonden en allemaal verschillend:
- Vooraan een blauwe 12m Volvo van OV Regio IJsselmond.
- Daarachter een grijze ex-Interliner Volvo (12m) van Connexxion.
- Daarachter een Connexxion 14,5m Volvo.
- Daarachter als laatste nog een 14,5m Volvo van Connexxion, maar dan ex-Hanzeliner.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Do 27 Feb 2014, 08:44

Vanmorgen exact hetzelfde als gisteren, maar dan in een andere volgorde.

Toen ik vanochtend om 6.55 uur vanaf Almere Centrum vertrok met lijn 159, zag ik een Randstadnet-Volvo klaarstaan om lijn 156 te gaan rijden.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor hauptbahnhof » Do 27 Feb 2014, 14:17

Wagendienst 9 en 17 op M53/54 met 2x CAF

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Milco » Do 27 Feb 2014, 17:53

Ik zag vanochtend een streek-Ambassador op de Almeerse stadsdienst en OVzoeker laat nu zien dat op lijn 153 van Amsterdam naar Almere bus 3943 rijdt: een Maxx-Citaro 12m (ex-Sternet).
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9075
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Michael » Za 01 Mar 2014, 15:57

er is een trein 303655 gepland met DDZ. Zal wel door die defecte trein bij Arnhem Zuid komen.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Jelmer » Za 01 Mar 2014, 20:15

vandaag op lijn 140 tussen Hoofddorp en Haarlem werden de Maarse en Kroon 251 'Jules Verne' en de Maarse en Kroon 73 ingezet.

De 251 heeft alleen een achteringang waardoor veel passagiers hier naar moesten zoeken.

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor busburger » Zo 02 Mar 2014, 01:22

Jelmer schreef:vandaag op lijn 140 tussen Hoofddorp en Haarlem werden de Maarse en Kroon 251 'Jules Verne' en de Maarse en Kroon 73 ingezet.

De 251 heeft alleen een achteringang waardoor veel passagiers hier naar moesten zoeken.


Ik heb ze in de middag gezien. Ze reden toen wel op sterk afwijkende tijden t.o.v. het gepubliceerde tijdschema. Veel belangstelling, ook van "gewone" verbaasde gebruikers van lijn 140.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Daniel » Zo 02 Mar 2014, 20:47

De hele week door rijdt er uitsluitend SGM op de Stichtse Lijn, behalve op zondag. Op die dag, met naar mijn idee toch wel zat SGM beschikbaar, wordt namelijk één omloop in de s5500 met SLT uitgevoerd. Vandaag was dat de 2426.

Afbeelding
SLT-IV 2426 (Sprinter 5540 Baarn - Utrecht Centraal) te Soestdijk by Daniël Bleumink, on Flickr
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #26

Berichtdoor Meltrain » Ma 03 Mar 2014, 10:20

De t5028 rijdt met 8 bakken SLT en met ruim +15.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten